Kluci díky moc, lepidlo stále teče, naštěstí nic nevyschlo
. Ondro, máš pravdu, že soudruzi na materiálu na židli nešetřili, ale na obhajobu musím říct, že na fotce z dálky to není tak hrozné, umocňuje to makro... Anebo se nabízí jiné vysvětlení a to, že holt posádka vozidla byla líná jak veš, ztloustla a museli si tu židli trošku zbytelnit, aby je vůbec unesla
Dost klábosení, přináším další postup, nejdřív ale vyřeším restíky...
Kabel navijáku
Dle Vašich rad (ještě jednou díky všem) jsem na naviják "namotal" kabel. Stáhl jsem bužírku z jakéhosi slabého drátku, kterých mám pěknou zásobu ještě ze svých pubertálních let, kdy jsme si s kámošema omotávali takovými drátky výplety jízdních kol zn. Eska a Ti šťastnější dokonce Favorit, abychom byli mezi vrstevníky dostatečně hustí
. Na konci kablíku jsem zbastlil jakousi zástrčku. Sice nevím, jestli je přesně dle předlohy, ale snad mi hnidopichové odpustí.
Mřížka okna
Z drátku 0,3 mm jsem udělal ochrannou mřížku zadních oken na kabině. Nejdříve jsem zkusil naohýbané drátky v jejich spojích slepit sekunďákem. Vypadalo to ale hnusně, tak jsem jen do papírové obruby napíchal dírky, do nich poté přilepil naohýbané drátky a nakonec je jen přetřel barvou bez lepení k sobě a drží to dostatečně.
Henten oný bazmek
Zkompletoval jsem jakýsi ošklivý zlý nepěknou věc, o které vůbec nevím k čemu slouží a poslední bednu, kterou jsem přilepil k předchozímu bednocelku. Zadní část bedny není barevná, i když je vidět, tak jsem ji musel polepit repasem z barevného odpadu, který si naštěstí schovávám od začátku stavby.
Podpěry
Dále přišly na řadu boční podpěry vozidla. Do nohou podpěr jsem vlepil uhlíkovou tyčinku, spodní píst jsem polepil hliníkovou páskou. Podpěry jsou sice funkční, dají se tedy teoreticky sklápět, což je vidět i na fotkách, ale prakticky se k nim dostane možná japonská gejša s prstíky o tloušťce zbroušeného párátka. Po přilepení se k nim už prostě dostat nejde. A tím se dostávám k dalšímu problému, kterým bylo přilepení podpěr na podvozek. Na boku podvozku přes místo, kam se mají podpěry přilepit, vedou nahoře výfukové svody a dole jakési spojovací tyče. Abych tam podpěry vůbec narval, musel jsem uštípnout spojovací tyče, trošku je vyhnout, přilepit podpěry a potom zpátky i tyče. V tomto momentu jsem litoval, že jsem dovnitř spojovacích tyčí vlepil uhlíkové tyčinky, aby to celé bylo bytelnější. Na obou podpěrách jsem o kousek musel seříznout hrany vrchních výztuh. Navíc na pravé straně modelu je pod krytem motoru, a tedy nad místem pro přilepení podpěry, přilepeno pouzdro s kabeláží. Musel jsem toto pouzdro s kabely odříznout z úchytů na bocích podvozku a navíc na pravé podpěře jsem musel na vrchní straně odstranit krátkou tyčku (díl CI), aby šlo podpěru vůbec přilepit na svoje místo na boku podvozku. Zřetelnější to snad bude z fotek.
Komplet
Tady je drobek v současném stavu. Daří se mu dobře, podváhou netrpí, váží 270g, a to mu je teprve 2,5 roku
Chyby
* 2 různé díly označeny jako 373b, jeden z nich je 373c?
* Jeden díl 376a (zadní část bedny) není barevný, je třeba ho zabarvit nebo přelepit barevným dílem
* Chybí díl 377, vynechané číslování
* 2 různé díly označeny jako 381a, jeden z nich by měl být zřejmě 381b
* V nákresu je díl 381a špatně označen jako 383a a díl 381b je špatně označen jako 381a
* Větší počet dílů 382, 382a - potřeba 2ks, k dispozici 4ks
* Chybí díl 384, nutno dodělat
* větší počet dílů 385, 385b, 385b', 385c, 385d a 385e - potřeba 2ks, k dispozici 4ks
Tímto jsem na podvozek přilepil všechny drobnosti a zbývá už "jen" dokončit zadní část, tedy nárazník, nosič rakety se samotnou raketou a jeřáb. Když to takhle napíšu, tak to vypadá na rychlou víkendovku, ale po prostudování návodovek tomu střízlivým odhadem dávám ještě tak rok, maximálně dva.
Tak zase někdy čau... I'll be back...