motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32 / HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Řečeno slovy dnešní mládeže: "Jako dost hustý!"
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Vašku díky. Uvažoval jsem sice, jestli jsem to s tou úpravou zámku nepřehnal a nepřekročil pomyslnou hranici účelnosti. Říkám si, je to taková blbost, kterou ani nebude pomalu vidět a já se s tím patlám dva večery ... Po shlédnutí tvého vlákna ale beru všechno zpět a už si ne budu na nic stěžovat
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Čau všem,
druhá verze kol je konečně hotova. Něco se mi povedlo víc, než napoprvé, něco méně, ale ty největší chyby se naštěstí dají schovat dovnitř dvoumontáží, tak nejsou vůbec vidět
Kolo, dvoumontáž a rezarva
Na kola jsem ještě oproti původní verzi doplnil matky a u rezervy vypíchal naznačené díry.
Srovnání kol verze 1.0 vs. 2.0
Podvozek s koly
Detaily
Konec hlášení. Už vidím světlo na konci tunelu, finiš už je v nedohlednu, tak zase někdy příště čau...
druhá verze kol je konečně hotova. Něco se mi povedlo víc, než napoprvé, něco méně, ale ty největší chyby se naštěstí dají schovat dovnitř dvoumontáží, tak nejsou vůbec vidět
Kolo, dvoumontáž a rezarva
Na kola jsem ještě oproti původní verzi doplnil matky a u rezervy vypíchal naznačené díry.
Srovnání kol verze 1.0 vs. 2.0
Podvozek s koly
Detaily
Konec hlášení. Už vidím světlo na konci tunelu, finiš už je v nedohlednu, tak zase někdy příště čau...
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Pěkný dovolenkový čas všem. V šibeničním termínu dříve než mi zítra začne dovča, jsem stihl dokončit člun i s podvozkem. Stavba mi trvala přesně jeden rok, pravda času nebylo mnoho, model se ale stavěl parádně, nenarazil jsem na žádný zádrhel, jen mě nečekaně (neříkám že nemile, spíše naopak) překvapila členitost a detailnost modelu. Když si vzpomenu, že jsem ho naivně plánoval dokončit do loňského termínu Kyjovské radnice, tak se mi chce smát Na člunu i podvozku jsem udělal pár úprav a vylepšení oproti originálu, vše je popsáno myslím dostatečně podrobně v reportu, ale všechno pěkně popořádku...
Madla + světla
Světla i odrazky jsou z fólie natřené průhlednou oranžovou a červeno Agamou a jednotlivé poloviny k sobě slepeny Odour free sekunďákem. "Trojúhelníčky" na odrazkách jsou z rubu narýhovány jehlou.
Hotový podvozek
Sklopená kolíbka
HOTOVO
... no a tady už je vše pěkně pohromadě, teda skoro všechno Fotky s Tatrovkou samozřejmě dodám taky, ale někdy později, po dovolené a až bude trochu času na focení. Pokusím se i o nějaké to venkovní focení, když už jsem konečně zjistil, kam že to ty PMSáci u nás v Břeclavi jezdili
Detaily
Nakonec pár detailů...
Díky všem za rady, pomoc a podporu, panu doktorovi za parádní model a budu se těšit snad na další modely
Madla + světla
Světla i odrazky jsou z fólie natřené průhlednou oranžovou a červeno Agamou a jednotlivé poloviny k sobě slepeny Odour free sekunďákem. "Trojúhelníčky" na odrazkách jsou z rubu narýhovány jehlou.
Hotový podvozek
Sklopená kolíbka
HOTOVO
... no a tady už je vše pěkně pohromadě, teda skoro všechno Fotky s Tatrovkou samozřejmě dodám taky, ale někdy později, po dovolené a až bude trochu času na focení. Pokusím se i o nějaké to venkovní focení, když už jsem konečně zjistil, kam že to ty PMSáci u nás v Břeclavi jezdili
Detaily
Nakonec pár detailů...
Díky všem za rady, pomoc a podporu, panu doktorovi za parádní model a budu se těšit snad na další modely
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32 / HOTOV
Velká gratulace k dokončení . Pro mě je tento model DOKONALÝ . A to včetně podrobného a přehledného reportu .
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32 / HOTOV
Rovněž gratuluji, je to vskutku nádherná podívaná a velmi inspirativní.
- TOm.a.s.h.
- Příspěvky: 186
- Registrován: sob 21.1.2012 0:50
- Bydliště: Chýně
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32 / HOTOV
Fantazie. Čisté a nevěřitelně to těší oči
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32 / HOTOV
Nádherná práce. Gratuluji k dokončení.
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32 / HOTOV
Hóóódně precizní prácička .Gratuluji k dokončení.
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32 / HOTOV
Krásná práce Možná si ještě mohl vyřezat "vzduch" z těch malých koleček
Gratuluju k dokončení a těším se na fotky soupravy
Gratuluju k dokončení a těším se na fotky soupravy
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32 / HOTOV
Perfektní prácička.
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32 / HOTOV
A tady mi finiš taky utekl.... Gratulace k parádnímu kousku... Při pohledu na fotky si zavzpomínám na vojnu
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32 / HOTOV
Chlapci a chlapi, mockrát díky všem za pozitivní ohlasy, jsem moc rád, že se model líbí. Rozhodně si nemyslím, by ale byl dokonalý. Vždycky je co zlepšovat a i tady by se toho spoustu našlo. Třeba i ten "vzduch" v kladkách. Vážně jsem si chvíli pohrával s myšlenkou, že bych se o to alespoň pokusil, ale nakonec jsem od toho upustil. Chtěl jsem sjednotit celou soupravu a kdybych udělal díry na člunu, tak bych musel i na Tatrovce, a k tomu se mi už fakt vracet nechtělo. Beru to jako závazek práce k dalšímu modelu, jestli tam teda něco podobného bude No a protože je dovolená čerstvě za mnou, snad si brzo najdu čas na to společné focení celé soupravy, aby mohl Markulin vzpomínat na tu vojnu Jen doufám, že vzpomínky jsou kladné a neoživí u tebe nějaké staré nezahojené šrámy na duši. Nerad bych měl na svědomí vlhké prostěradlo z nočních běsů
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32 / HOTOV
Čau všem,
vím, že jsem slíbil dodat venkovní fotky celé sestavy, ale zaprvé není vůbec čas za druhé čekám na příhodné počasí. Buď je moc mokro nebo moc horko a po zkušenostech z loňska se mi nechce tahat modely na pálící sluníčko abych pak zase nemusel předělávat scvrklé a vysušené majáky
Trošku jsem ještě pátral po tom, jak vlastně se ten člun pouštěl na vodu, jak se natahoval zpět a jak a kudy vlastně vedly lana přes kladky na podvozku k uchycení člunu. Poptal jsem se tedy svého informačního zdroje, který sloužil přímo na PMS sestavě a dostalo se mi podrobných a vyčerpávajících informací. Říkal jsem si, že by bylo škoda se s Vámi o ně nepodělit, i kdyby třeba jen pro zajímavost...
"Při spouštění člunu se předpokládalo, že bude prováděno kterýmkoliv pontonovým automobilem, i když k vlečení člunu na podvozku byly určeny nosiče pobřežních dílů, pokládky vozovek a nákladní automobily se sadami náhradních dílů. Nosiče pontonů a pokládek vozovek měly dvojitý naviják, ale bylo možno použít i vozidlo s jednoduchým navijákem s příslušnou silou.
Postup spouštění: Na vlečném vozidle se uvolnila lana na natahování pontonů na nosnou plošinu a provlékla kladkami na podvozku se člunem, a to:
- nejdříve z vnější strany přes naplocho položené kladky
- dále na svislé šikmé kladky u oka závěsu podvozku
- z nich nahoru přes kladky na zadním čele sklopného rámu
- odtud otvorem za kladkami přes pevné kladky na příčce pojezdového vozíku
- a koncová oka lan se uchytila pomocí čepů mezi navařené plocháče s dírami na příčce pojezdového vozíku
- následně se po napnutí lan vymezil pohyb vidlice sklopného rámu opěrou na děrované traverze a uvolnila se zadní opěra sklopného rámu
- s člunem se nacouvalo k vodní překážce tak, aby člun měl při spuštění volnou hloubku 50-60 cm
- nastartoval se motor člunu - spojka k hřídeli šroubu v poloze rozpojeno
- začal se odbržďovat nebo odvíjet naviják - v důsledku toho se vahou člunu začal sklápět rám s člunem
- při dosažení zarážky na traverze se sklápění zastavilo a začaly se spouštět "saně" do kterých byl čelistmi uchycen člun
- při dosednutí člunu na vodu lodník uvolnil zajišťovací čelisti člunu, strojník sepnul spojku a člun vyplul, na klidné hladině stačila pro odplutí od podvozku rychlost, kterou člun získal při spouštění v rámu (když se povolila brzda bylo to docela svižně)"
Konce citátu
No a protože zrovna nemám do čeho píchnout, nebo spíš říznout, nedalo mi to a vyrobil jsem si "náhradní lana" s okem na konci. Ty jsem protáhl přes kladky na podvozku dle výše uvedeného návodu a výsledek se pokusil nafotit. Takhle by to tedy nějak asi mělo vypadat. Záměrně píšu ASI, protože třeba s uchycením konců lan pomocí čepů na příčce pojezdového vozíku si nejsem úplně jist a tak nějak jsem tam jen protáhl zahnutý drátek, ať to můžu nějak nafotit. Berte to tedy s rezervou
Prozatím vše a ještě se ozvu, až bude příhodnější konstelace hvězd a podaří se mi nafotit celou sestavu. Čau...
vím, že jsem slíbil dodat venkovní fotky celé sestavy, ale zaprvé není vůbec čas za druhé čekám na příhodné počasí. Buď je moc mokro nebo moc horko a po zkušenostech z loňska se mi nechce tahat modely na pálící sluníčko abych pak zase nemusel předělávat scvrklé a vysušené majáky
Trošku jsem ještě pátral po tom, jak vlastně se ten člun pouštěl na vodu, jak se natahoval zpět a jak a kudy vlastně vedly lana přes kladky na podvozku k uchycení člunu. Poptal jsem se tedy svého informačního zdroje, který sloužil přímo na PMS sestavě a dostalo se mi podrobných a vyčerpávajících informací. Říkal jsem si, že by bylo škoda se s Vámi o ně nepodělit, i kdyby třeba jen pro zajímavost...
"Při spouštění člunu se předpokládalo, že bude prováděno kterýmkoliv pontonovým automobilem, i když k vlečení člunu na podvozku byly určeny nosiče pobřežních dílů, pokládky vozovek a nákladní automobily se sadami náhradních dílů. Nosiče pontonů a pokládek vozovek měly dvojitý naviják, ale bylo možno použít i vozidlo s jednoduchým navijákem s příslušnou silou.
Postup spouštění: Na vlečném vozidle se uvolnila lana na natahování pontonů na nosnou plošinu a provlékla kladkami na podvozku se člunem, a to:
- nejdříve z vnější strany přes naplocho položené kladky
- dále na svislé šikmé kladky u oka závěsu podvozku
- z nich nahoru přes kladky na zadním čele sklopného rámu
- odtud otvorem za kladkami přes pevné kladky na příčce pojezdového vozíku
- a koncová oka lan se uchytila pomocí čepů mezi navařené plocháče s dírami na příčce pojezdového vozíku
- následně se po napnutí lan vymezil pohyb vidlice sklopného rámu opěrou na děrované traverze a uvolnila se zadní opěra sklopného rámu
- s člunem se nacouvalo k vodní překážce tak, aby člun měl při spuštění volnou hloubku 50-60 cm
- nastartoval se motor člunu - spojka k hřídeli šroubu v poloze rozpojeno
- začal se odbržďovat nebo odvíjet naviják - v důsledku toho se vahou člunu začal sklápět rám s člunem
- při dosažení zarážky na traverze se sklápění zastavilo a začaly se spouštět "saně" do kterých byl čelistmi uchycen člun
- při dosednutí člunu na vodu lodník uvolnil zajišťovací čelisti člunu, strojník sepnul spojku a člun vyplul, na klidné hladině stačila pro odplutí od podvozku rychlost, kterou člun získal při spouštění v rámu (když se povolila brzda bylo to docela svižně)"
Konce citátu
No a protože zrovna nemám do čeho píchnout, nebo spíš říznout, nedalo mi to a vyrobil jsem si "náhradní lana" s okem na konci. Ty jsem protáhl přes kladky na podvozku dle výše uvedeného návodu a výsledek se pokusil nafotit. Takhle by to tedy nějak asi mělo vypadat. Záměrně píšu ASI, protože třeba s uchycením konců lan pomocí čepů na příčce pojezdového vozíku si nejsem úplně jist a tak nějak jsem tam jen protáhl zahnutý drátek, ať to můžu nějak nafotit. Berte to tedy s rezervou
Prozatím vše a ještě se ozvu, až bude příhodnější konstelace hvězd a podaří se mi nafotit celou sestavu. Čau...
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32 / HOTOV
Ahoj všem,
končeně se počasí umoudřilo a já jsem mohl pustit celou PMS sestavu k vodě A když už pontony, tak jedině na místě, kde pontoňáci v Břeclavi kdysi trénovali. Jedná se o areál "Na Vodě" za Starú Breclavú, kde o někdejší přítomnosti vojenského útvaru v současné době vypovídají už jen vyrýpané čísla v omítce budov, kterými se kdysi mazáci chlubili, "za kolik že to mají". Samozřejmě tu nechybí ani voda a panelový vjezd, kde jsem fotky pořizoval. Po celou dobu focení mi dělal společnost rybář na druhém břehu a z výrazu jeho tváře soudím, že mu hlava nebrala, proč se tam ten blbec od naproti plazí po zemi a ještě se slunečníkem, aby sestava nedostala úpal No a teď už ty slíbené fotky, snad se budou líbit...
...a takhle nějak probíhalo focení
No a to už je ode mě opravdu všechno, ještě jednou děkuji všem za rady, přízeň a podporu a velké díky patří hlavně autorovi za opravdu parádní sestavu. Nashledanou snad už brzy u dalšího modelu
Čau
končeně se počasí umoudřilo a já jsem mohl pustit celou PMS sestavu k vodě A když už pontony, tak jedině na místě, kde pontoňáci v Břeclavi kdysi trénovali. Jedná se o areál "Na Vodě" za Starú Breclavú, kde o někdejší přítomnosti vojenského útvaru v současné době vypovídají už jen vyrýpané čísla v omítce budov, kterými se kdysi mazáci chlubili, "za kolik že to mají". Samozřejmě tu nechybí ani voda a panelový vjezd, kde jsem fotky pořizoval. Po celou dobu focení mi dělal společnost rybář na druhém břehu a z výrazu jeho tváře soudím, že mu hlava nebrala, proč se tam ten blbec od naproti plazí po zemi a ještě se slunečníkem, aby sestava nedostala úpal No a teď už ty slíbené fotky, snad se budou líbit...
...a takhle nějak probíhalo focení
No a to už je ode mě opravdu všechno, ještě jednou děkuji všem za rady, přízeň a podporu a velké díky patří hlavně autorovi za opravdu parádní sestavu. Nashledanou snad už brzy u dalšího modelu
Čau