motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32 / HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Jó, to není jen tak, něco dodělat. U mě se to taky nějak zaseklo.
Co je s koly, že je budeš dělat znovu?
Co je s koly, že je budeš dělat znovu?
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Rybak: Jj vím že to flákám, taky jsem čekal, že už budu finišovat, ale bohužel není času nazbyt
Vašek S.: Při stavbě kol jsem udělal kopanec a neuvědomil si, že laserový dezén se lepí před kompletací kol a ne až po, jako u Tatrovky. Chybička se vloudila, tak si holt kola slípnu znovu, když už mám druhý výtisk vystřihovánky a lasery k tomu. Aspoň si natrénuju bombírování
Vašek S.: Při stavbě kol jsem udělal kopanec a neuvědomil si, že laserový dezén se lepí před kompletací kol a ne až po, jako u Tatrovky. Chybička se vloudila, tak si holt kola slípnu znovu, když už mám druhý výtisk vystřihovánky a lasery k tomu. Aspoň si natrénuju bombírování
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Na tuto stavbu se moc rád chodím dívat. Skvělá retuš, vynikající zpracování a proporce nepapírových dílů - pohádka pro oko a ještě do toho masochisticky přísný modelář
Z mého pohledu ještě dodám, že pro samou Tatru je škoda, že jsou utlumené vynikající konstrukční kousky od doktora jako tento člun s podvozkem, vál, buldozer, kolový nakladač. Snad se to schová pod pořekadlo: Méně je více
Z mého pohledu ještě dodám, že pro samou Tatru je škoda, že jsou utlumené vynikající konstrukční kousky od doktora jako tento člun s podvozkem, vál, buldozer, kolový nakladač. Snad se to schová pod pořekadlo: Méně je více
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Bernie: Díky za slova uznání. A toho masochistu beru taky jako pochvalu I když si myslím, že spoustu lidí tady na fóru by si to označení zasloužilo daleko více. Já se tu svoji "úchylku" snažím ještě držet trochu na uzdě
Jinak jsem mezitím stihl i něco málo polepit, tak přináším další malý postup na stavbě...
Podvozek s kolíbkou
Po přilepení pevné podpěry na kolíbku (díly 41a-b a 41z1-2) jsem zjistil, že mi o pár desetinek letí bokem podélná osa rámu kolíbky proti ose podvozku a trn podpěry kolíbky (41a-b) tedy nedosedá přesně do klínku na podvozku (32m-n). Co šlo, tak jsem ubrousil na nohách podpěry, ale nakonec jsem musel odříznout i čepy na blatnících (32e-f), ve kterých je kolíbka uchycena. Kolíbku jsem potom srovnal do jedné osy s podvozkem a podle toho teprve přilepil čepy zpět na blatníky a kolíbku napevno uchytil. Pro další lepiče tedy doporučuji lepit čepy na blatníky až po kompletaci podvozku a rámu kolíbky, aby se vyhnuli řezání.
Detaily
Nakonec pár detailů mechanismu zvedání...
Sklápění
... a taky kontrola funkčnosti sklápění.
A abych si nově přidělenou nálepku masochisty zasloužil, připravil jsem si (zatím jen v hlavě) menší úpravu už hotového dílu... Víc prozradím, až ověřím funkčnost a proveditelnost úpravy, abych pak nebyl za úplného vola Pro dnešek to je tedy vše.
Čau všem...
Jinak jsem mezitím stihl i něco málo polepit, tak přináším další malý postup na stavbě...
Podvozek s kolíbkou
Po přilepení pevné podpěry na kolíbku (díly 41a-b a 41z1-2) jsem zjistil, že mi o pár desetinek letí bokem podélná osa rámu kolíbky proti ose podvozku a trn podpěry kolíbky (41a-b) tedy nedosedá přesně do klínku na podvozku (32m-n). Co šlo, tak jsem ubrousil na nohách podpěry, ale nakonec jsem musel odříznout i čepy na blatnících (32e-f), ve kterých je kolíbka uchycena. Kolíbku jsem potom srovnal do jedné osy s podvozkem a podle toho teprve přilepil čepy zpět na blatníky a kolíbku napevno uchytil. Pro další lepiče tedy doporučuji lepit čepy na blatníky až po kompletaci podvozku a rámu kolíbky, aby se vyhnuli řezání.
Detaily
Nakonec pár detailů mechanismu zvedání...
Sklápění
... a taky kontrola funkčnosti sklápění.
A abych si nově přidělenou nálepku masochisty zasloužil, připravil jsem si (zatím jen v hlavě) menší úpravu už hotového dílu... Víc prozradím, až ověřím funkčnost a proveditelnost úpravy, abych pak nebyl za úplného vola Pro dnešek to je tedy vše.
Čau všem...
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Čau všem,
jak už jsem se minule zmínil, měl jsem v plánu provést pár úprav a naštěstí teď už můžu prohlásit, že se vše podařilo a nic jsem nepokazil
Traverza v.2.0
Odřezal jsem už hotovu a přilepenou traverzu a předělal zarážky pohyblivé opěry. V traverze jsem vysekal naznačené díry a zarážky upravil, aby byly trochu blíž reálné předloze a přidal zajišťovací čepy. Měl jsem z toho strach, ale nakonec to nebylo tak hrozné, jak jsem čekal.
Signální svítilna, sklonoměr
Svítilnu jsem udělal z fólie a upravil tak, aby byla výklopná jako ve skutečnosti. Ve vystřihovánce je totiž přilepena napevno.
Konec hlášení, pokračování příště...
Čau
jak už jsem se minule zmínil, měl jsem v plánu provést pár úprav a naštěstí teď už můžu prohlásit, že se vše podařilo a nic jsem nepokazil
Traverza v.2.0
Odřezal jsem už hotovu a přilepenou traverzu a předělal zarážky pohyblivé opěry. V traverze jsem vysekal naznačené díry a zarážky upravil, aby byly trochu blíž reálné předloze a přidal zajišťovací čepy. Měl jsem z toho strach, ale nakonec to nebylo tak hrozné, jak jsem čekal.
Signální svítilna, sklonoměr
Svítilnu jsem udělal z fólie a upravil tak, aby byla výklopná jako ve skutečnosti. Ve vystřihovánce je totiž přilepena napevno.
Konec hlášení, pokračování příště...
Čau
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
....a teď si rejpnu
Upravená traverza je sice super, ale co tak do děr zasunout bílou pastelku a udělat lehce otáčku a přiznat tak stínování, které je tak typické pro doktorovy šminky
Stejně můžeš dozdobit i další díly, které jsou nad rámec "krabičky" jako výraz tvého umu podle pořekadla: Víme, co stavíme.
Upravená traverza je sice super, ale co tak do děr zasunout bílou pastelku a udělat lehce otáčku a přiznat tak stínování, které je tak typické pro doktorovy šminky
Stejně můžeš dozdobit i další díly, které jsou nad rámec "krabičky" jako výraz tvého umu podle pořekadla: Víme, co stavíme.
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
O sto procent lepší.
Tak si říkám, jestli by nestálo za to dát ještě obruče na vzduchojemy, když už je to kolem všechno tak pěkně plastický? To nerejpu. Jen podnět.
To bernie: S pastelkou bych byl opatrný. Chytne se každý nerovnosti a pak je světlo dost kostrbatý. Leda akvarelovou a doladit vlhkým štětcem. Spíš světle šedou než bílou.
Tak si říkám, jestli by nestálo za to dát ještě obruče na vzduchojemy, když už je to kolem všechno tak pěkně plastický? To nerejpu. Jen podnět.
To bernie: S pastelkou bych byl opatrný. Chytne se každý nerovnosti a pak je světlo dost kostrbatý. Leda akvarelovou a doladit vlhkým štětcem. Spíš světle šedou než bílou.
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Vašku, kdo je lépe vybavený /světle šedá - místo bílé pastelky/ a má sakra pevnou ruku, aby přísně dodržel logiku stínování a umí namíchat řídkou /ne brutálně hustou a 100% krycí/, bude to mít tak libově udělané, jako by vystřihovánka měla další půl-strany doplňkových dílů
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Pánové díky oběma za reakce, ať už je nazveme podněty nebo rýpnutím Jsem rád za ně, protože mi aspoň ukážou nové možnosti a postupy, které byly do té doby pro mě neznámé a dokopou mě model upravit na místech, kde bych žádnou úpravu ani nečekal. Pokusím se důvěru ve mě vloženou nezklamat a slibuju, že se nad úpravami aspoň zamyslím. Neříkám ale, že je všechny provedu Hlavně myšlenka dalšího dobarvování ve mě vzbuzuje nechuť, bo já tak strašně nerad barvím, nehledě na to, že nemám potřebné barvičky / pastelky a nechce se mi experimentovat s už hotovým dílem. Asi si vezmu ponaučení do budoucna. Každopádně ještě jednou díky, uvidím co s tím ještě provedu...
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Čau všem lepičům a lepičkám,
Než se definitivně rozhodnu, co ještě upravím a co nechám, tak přináším menší postup na podvozku pro člun
Pojezdový vozík
Slepil jsem pojezdový vozík, který vytahuje člun z vody na podvozek. Vozík jsem pak nainstaloval na podvozek a následovalo i zkušební umístění člunu.
Chyby
...tady se objevily menší potíže, protože škvíry v bočních hácích na člunu byly příliš malé a nevešly se do nich bočnice pojezdového vozíku a taky výkyvné háky podvozku (díly 40p) nedosedly plně na příčníky pojezdového podvozku (díly 42b), které jsem asi udělal moc "tučné" Háky na podvozku jsem musel trochu ubrousit. Boční háky na člunu se mi ale upravovat nechtěly, tak jsem zvolil cestu menšího zla a slepil je znovu z druhého výtisku vystřihovánky
Oprava
Tady už je kompletní opravený výsledek mého snažení a zároveň důkaz toho, že vše funguje jak má.
Podvozek se člunem
Takhle vypadá celý podvozek i s připojeným člunem. K úplnému dokončení už chybí jen pár maličkostí, které ale asi budu muset dokončit až poté, co znovu slepím kola s dezény, jinak by hrozilo, že se mi to všechno poulamuje
Kreslený film
Neodolal jsem a nafotil minifotoseriál o tom, jak vojáčci kdysi člun na podvozek natahovali... Bohužel se mi ale nepodařilo nikde dohledat, jak a kam se napojovaly lana a kudy se dále provlékaly, takže podvozek bude bez lanoví, leda že by někdo věděl a byl ochoten se se mnou podělit o své know how. Budu vděčný
Pro dnešek vše... I'll be back...
Čau
Než se definitivně rozhodnu, co ještě upravím a co nechám, tak přináším menší postup na podvozku pro člun
Pojezdový vozík
Slepil jsem pojezdový vozík, který vytahuje člun z vody na podvozek. Vozík jsem pak nainstaloval na podvozek a následovalo i zkušební umístění člunu.
Chyby
...tady se objevily menší potíže, protože škvíry v bočních hácích na člunu byly příliš malé a nevešly se do nich bočnice pojezdového vozíku a taky výkyvné háky podvozku (díly 40p) nedosedly plně na příčníky pojezdového podvozku (díly 42b), které jsem asi udělal moc "tučné" Háky na podvozku jsem musel trochu ubrousit. Boční háky na člunu se mi ale upravovat nechtěly, tak jsem zvolil cestu menšího zla a slepil je znovu z druhého výtisku vystřihovánky
Oprava
Tady už je kompletní opravený výsledek mého snažení a zároveň důkaz toho, že vše funguje jak má.
Podvozek se člunem
Takhle vypadá celý podvozek i s připojeným člunem. K úplnému dokončení už chybí jen pár maličkostí, které ale asi budu muset dokončit až poté, co znovu slepím kola s dezény, jinak by hrozilo, že se mi to všechno poulamuje
Kreslený film
Neodolal jsem a nafotil minifotoseriál o tom, jak vojáčci kdysi člun na podvozek natahovali... Bohužel se mi ale nepodařilo nikde dohledat, jak a kam se napojovaly lana a kudy se dále provlékaly, takže podvozek bude bez lanoví, leda že by někdo věděl a byl ochoten se se mnou podělit o své know how. Budu vděčný
Pro dnešek vše... I'll be back...
Čau
Naposledy upravil(a) zkooter dne úte 26.4.2016 9:52, celkem upraveno 1 x.
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
vskutku nádhera
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Čeští animátoři patřili vždycky ke světové špičce Paráda
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Máš to fakt super!
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Pánové velké díky za tak kladné ohlasy, to jsem fakt nečekal, ale každopádně potěší a nakopne, to zase jo... Úplně jsem ale zapomněl na jednu drobnost, kterou musím dokončit, než se vrhnu opět na kola a tou je dnový zámek.
Dnový zámek
V reálu by měl být samozřejmě odklopný a tedy funkční. Ve vystřihovánce je, v podstatě jako jakási objímka, buď v jednom kuse přilepen napevno, což by znamenalo že člun už nebude možné z podvozku sundávat a nebo je možné zámek rozstřihnout a ponechat jen jeho spodní polovinu, ale ochudit se o reálnější vzhled a funkčnost. Ani jedna z možností se mi nelíbila, takže přicházela v úvahu jen třetí, a to udělat si zámek nový. Není třeba se moc rozepisovat, vše je zřejmé z fotek, jen upřesním, že jako čep pantíku zajišťovací páky jsem použil drátek 0,3 mm a na zajišťovací hrot potom 0,5 mm.
Takhle nějak by to mělo vypadat...
... a takhle jsem to upatlal já.
Na podvozku
Se člunem
Teď už to je opravdu všechno a chca nechca, jde se na kola...
Čau příště
Dnový zámek
V reálu by měl být samozřejmě odklopný a tedy funkční. Ve vystřihovánce je, v podstatě jako jakási objímka, buď v jednom kuse přilepen napevno, což by znamenalo že člun už nebude možné z podvozku sundávat a nebo je možné zámek rozstřihnout a ponechat jen jeho spodní polovinu, ale ochudit se o reálnější vzhled a funkčnost. Ani jedna z možností se mi nelíbila, takže přicházela v úvahu jen třetí, a to udělat si zámek nový. Není třeba se moc rozepisovat, vše je zřejmé z fotek, jen upřesním, že jako čep pantíku zajišťovací páky jsem použil drátek 0,3 mm a na zajišťovací hrot potom 0,5 mm.
Takhle nějak by to mělo vypadat...
... a takhle jsem to upatlal já.
Na podvozku
Se člunem
Teď už to je opravdu všechno a chca nechca, jde se na kola...
Čau příště