Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32 / HOFOTO

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

Odpovědět
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 985
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32

Příspěvek od VašekS »

..... Výš už se mi radlici bohužel dostat nepodařilo, hrozilo by utržení všeho možného, ale ...................

Jasně. Nechtěl jsem, aby sis něco zničil. Já jen, že zpravidla bývá u těch aut radlice v horní poloze.
Na ty hadice jsi měl použít pouze bužírku. Drát z ní vytáhnout :? . Nemá pak takový odpor a chová se přirozeně jako ta hadice.
Uživatelský avatar
zkooter
Příspěvky: 483
Registrován: pon 24.6.2013 20:30
Bydliště: Břeclav

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32

Příspěvek od zkooter »

Použít jen bužírku jsem zkoušel hned na začátku, ale kroutila se mi jako klubko splašených hadů a nedokázal jsem se s tím nějak poprat tak, abych byl spokojen ;) Nechal jsem tam teda i drátek, natvaroval a holt to nechám jak to je. Stejně s tím nikde šmrdlat nebudu a aspoň budu chytřejší pro příště :)
Uživatelský avatar
Tomáš S.
Příspěvky: 998
Registrován: sob 21.1.2012 21:39
Bydliště: Uherský Brod

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32

Příspěvek od Tomáš S. »

Když už drát na kabely a hadice, tak olověný! Neklade téměř žádný odpor - samozřejmě to pak není na nějaké intenzivní hraní, každopádně případným ohybům se podvoluje velmi lehce a v dané poloze i drží, takže lepší než některé bužírky, které mají tendenci se vracet ;) .

Obrázek

http://www.nordlandmodels.com/product/w ... -mm:12006/" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
zkooter
Příspěvky: 483
Registrován: pon 24.6.2013 20:30
Bydliště: Břeclav

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32

Příspěvek od zkooter »

Tomáš S.: Díky za rady. Pro mě to je novinka, použít olověný drátek. Píšu si do modelářského "bonzbločku" ;) Jen škoda, že jsem nikde neviděl drátek o větším průměru než 1mm. Na tlusté hadice je potřeba průměr minimálně 1,5 mm. Trošku jsem gůglil, ptal jsem se i v rybářských obchodech, kde jsem zjistil, že něco podobného taky prodávají, ale nepochodil jsem. Každopádně ještě jednou díky, jednou se to bude zcela jistě hodit.
Uživatelský avatar
Kovář
Příspěvky: 481
Registrován: sob 21.1.2012 8:08
Bydliště: Zlín

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32

Příspěvek od Kovář »

Pěkná práce, jen tak dál!
Uživatelský avatar
Tomáš S.
Příspěvky: 998
Registrován: sob 21.1.2012 21:39
Bydliště: Uherský Brod

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32

Příspěvek od Tomáš S. »

No tak samozřejmě ten olověný drátek je jen základ úspěchu - pokud je třeba větší průměr, navléknu na něj bužírku požadovaného průměru - ta se pak i možná o něco lépe barví a přilepuje, takže je to paráda. Navíc bužírky pak nemají tendenci se rovnat (zde už samozřejmě záleží na průměru použitého drátku a ohebnosti bužírky) a přitom budou lehce tvarovatelné :idea: .

Co se týče nákupu olověných drátků, já čas od času navštívím plasťácké akce a tam po takových věcech pátrám. Většinou, tam vždycky něco takového mají. Aktuálně se chystám třebas na velkolepé ModellBrno a troufám si říct, že je jisté, že tam olověné drátky budou k dispozici stejně jako mnoho dalších věcí, které se hodí i nám papírákům... 8-)
Uživatelský avatar
zkooter
Příspěvky: 483
Registrován: pon 24.6.2013 20:30
Bydliště: Břeclav

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32

Příspěvek od zkooter »

Kovář: Díky, cením si toho...

Tomáš S.: Chlape, teď jsi mi nasadil dva šrouby do hlavy. Zaprvé jestli nevyrazím do Brna na výstavu, i když jsem to v plánu neměl a za druhé, jestli nakonec ty hadice ještě nepředělám. Jen si nejsem jistý, jestli to ještě půjde bez újmy na modelu. No, popřemýšlím, vyzkouším a uvidíme. Ještě jednou velké dík za tip. ;)
Uživatelský avatar
zkooter
Příspěvky: 483
Registrován: pon 24.6.2013 20:30
Bydliště: Břeclav

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32

Příspěvek od zkooter »

Čaute všem,
než se definitivně rozhodnu co provedu s hydraulikou a hadicemi, přináším mírný pokrok na pontonech...

Žebra
Dokončil jsem středové pontony a nájezdové můstky. Dovnitř obou jsem přidal žebra navíc a na vrchní i spodní část jsem pomocí oboustranky nalepil zevnitř čtvrtku, aby mi žebra nevylezla napovrch a ponton byl bytelnější ;)
Obrázek Obrázek

Pontony
Oba středové pontony jsou prozatím jen pracovně spojeny špendlíkem.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Detaily
Na čela jsem doplnil nýty, západky jsou funkční, tedy otočné. Bohužel nemám k dispozici fotky předlohy, tak jsem trošku improvizoval. Na konce drátků, na které se západky nasouvají, jsem jen nalepil záslepky z papírového kolečka. Není to sice žádná hitparáda, ale funkčnost byla zachována ;)
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Pro dnešek to je všechno, zbývá už jen dodělat podhonové pontony a všechno to zkompletovat. Příště čaute...
Uživatelský avatar
kaktusak
Příspěvky: 2559
Registrován: sob 21.1.2012 10:39
Bydliště: Kyjov

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32

Příspěvek od kaktusak »

Sem chodím nakukovat moc rád . Parádní stavba , jako živý .
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 985
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32

Příspěvek od VašekS »

To se mi moc líbí. ;)
Uživatelský avatar
zkooter
Příspěvky: 483
Registrován: pon 24.6.2013 20:30
Bydliště: Břeclav

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32

Příspěvek od zkooter »

Ahojte,
Jsem opět tu s dalším pokrokem na PMSce. Nejdřív vyřeším k resty... trochu jsem šťáral do hydraulických rozvodů a fakt si pohrával jsem s myšlenkou, že bych vyměnil drátky v hadicích za měkčí, které mi poradil Tomáš S. Musel bych ale kuchat případně dělat celý znova rozvaděč, čerpadlo a dost možná i úchyty na radlici a to se mi popravdě moc nechtělo. Všechny spoje jsem totiž důkladně zakápl sekunďákem. Nechám to teda tak jak to je a odnesu si alespoň poučení pro příště ;) Pár olověných drátků si ale při nejbližší příležitosti určitě dokoupím.

Kaktusák, Vašek S.
Pánové díky za podporu, moc si toho vážím a jsem rád, že se líbí ;)

:arrow: Žebra
Podhonové pontony jsem upravil stejně jako ty středové, a to přidáním dalších dvou žeber a podlepením vnitřních stran čtvrtkou pomocí oboustranky. Pouhé jedno žebro, jak je uvedeno v návodu, mi přijde dost málo. Stejně tak jsem jedno žebro přidal i do nájezdových můstků.
Obrázek

:arrow: Podhonové pontony a nájezdové můstky
Tady už jsou hotové podhonové pontony. Dokončení bylo pracnější než jsem čekal. Větší členitost oproti středovým byla znát.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

:arrow: Detaily
Pár detailních fotek na různé zámky, úchyty, zarážky a jiná udělátka...
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

:idea: U dílu 55c LaR (stočené polotrubičky, která je podél celého dolního okraje pontonu) jsem vynechal vnitřní žebra (díly 55e) a raději dovnitř po celé délce vlepil 1,5 mm kulatinu. Lépe se s tím pracovalo, drželo tvar a hlavně je to daleko pevnější. O tento díl se totiž oba pontony (tedy středový a podhonový) po jejich spojení opírají a taky na něm leží v podstatě celá váha pontonů po umístění na korbu vozidla.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

:arrow: Ponotny
kompletní středové a podhonové pontony s nájezdovými můstky ještě před jejich spojením.
Obrázek Obrázek Obrázek

Teď už toho fakt moc nezbývá. Jen spojit pontony dohromady a naložit je na korbu. Pokračování tedy podle počasí snad co nevidět :)

Zatím čaute...
Uživatelský avatar
rybak
Příspěvky: 1054
Registrován: pát 20.1.2012 21:57

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32

Příspěvek od rybak »

Hmm, tady se jde do finále. Příští fotky už bude naložený ponton.
Moc pěkný.
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 985
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32

Příspěvek od VašekS »

Jo, jo. Finále se blíží.
Máš to fakt moc pěkný.
Skvělé rady a postřehy pro stavbu pontonu. Rád jich využiju, až se k tomu dostanu. ;)
Uživatelský avatar
zkooter
Příspěvky: 483
Registrován: pon 24.6.2013 20:30
Bydliště: Břeclav

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32

Příspěvek od zkooter »

Tak přátelé, kamarádi z fochu lepičského, nebudu to zbytečně protahovat, už to tady kluci nastínili a je to více než zřejmé … použiju na to slova mého 2-letého synka, když trůní na záchodě … je HOFOTO

PMSka je přesně po půl roce dokončena. Stavba to byla parádní, pro mě ze začátku trošku nezvyklá, hlavně s přihlédnutím na daleko větší náročnost na přesnost a celkově větší počet pidi dílků oproti Leopoldovi ;) Vše sedělo naprosto přesně, bez jediné chybičky, radost stavět. Nepřesnosti při stavbě jsem si způsobil jen sám, a to hlavně neznalostí nebo nedomyšlením následných postupů při stavbě a dále na motoru použitím výfukových svodů z drátků. Vše se naštěstí obešlo bez nutnosti většího řezání. Malinkou chybku jsem objevil jen v popisu dílů. Na jednu jsem upozornil v reportu, tuším, že tam ještě byla jedna, ale tu jsem zapomněl vyfotit a už s teď nepamatuji, u kterého dílu jsem ji objevil. S čím jsem teda ze začátku trošku bojoval, bylo podle mého soukromého názoru trochu nešťastné označení tloušťky podlepených dílu, protože jsem zjistil, že není čtvrtka jako čtvrtka a v podstatě všechny díly, kde bylo označeno podlepení např. jednou čtvrtkou, jsem musel podlepovat ještě jednou. Vím, že někde na fóru jsem viděl „překlad z ripperštiny do jednotek SI“, tedy kolik by měla být tloušťka jedné čtvrtky v milimetrech, ale nemůžu ho najít. Kdyby ho náhodou někdo viděl, prosím o nahození. „Potíže“ spojené se čtvrtkou ale byly dány jen mojí neznalostí a prvním setkáním s Ripperem, příště už s tím budu počítat a nebudu si stěžovat.

Dosť bolo keců, teď už postupně ke stavbě samotné

:arrow: Pontony
:idea: Ke spojení obou středových pontonů jsem použil čep z drátku, který jsem provlékl držáky, jeden jeho konec jsem zalepil do držáku napevno a druhý ponechal volný. Na konce jsem jen opatrně nalepil záslepky z koleček tak, aby vše zůstalo pohyblivé.
Obrázek

:idea: Ještě jsem trochu upravil palubní zámek (díly 52z5 a 52z6). V podstatě jsem jen na každý trn (díl 52z5) na jednom pontonu nasadil sponu (52z6) a na konec trnu nalepil opět papírové kolečko, aby mi spona furt někam nepadala. Vůbec netuším, jak to je řešeno v reálu, tak se tímto omlouvám znalcům za prznění předlohy, ale nic lepšího mě nenapadlo a nechtělo se mi sponu furt někde tahat v krabičce uloženou mimo model, abych ji neztratil.
Obrázek

Už při lepení dílů 55r, které spojují na vrchní straně oba středové pontony, jsem se bál, že budou dost náchylné na roztržení, což se hned vzápětí bohužel potvrdilo. Při focení se mi oba držáky roztrhly a budu je ještě muset udělat znovu buď z papíru, nebo do ohybu vlepím asi pružnou fólii, aby to sneslo občasné rozložení a složení.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek

:arrow: Tatra a rozložený ponton
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

:arrow: Tatra s pontonem na korbě
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek Obrázek

Ještě jedná technická poznámka, Zjistil jsem, že použít pružnou fólii na majáky asi nebylo nejšťastnější a příště se budu muset naučit pracovat s tou tužší, do meotaru. Majáky se mi totiž už před dokončením stavby začaly scvrkávat a jen doufám, že proces se už zastavil, aby se z nich za pár měsíců nestaly blinkry :)

P.S. Omlouvám se za špatně vyžehlené prostěradlo na pozadí. Tlačil jsem na žehličku co to šlo, ale lépe se mi to nepodařilo 8-)

P.S. 2 Ještě mám v plánu nějaké to venkovní focení u vody, tak co nevidět dodám další fotky buď vozidla Tatra 815 PMS na břehu nebo plavidla "Das Boot" 815 PMS pod vodou

Nakonec si ještě neodpustím poděkování všem, kdo mě v průběhu stavby motivovali a případně poskytovali rady a tipy. Velké díky patří především rybakovi za za nevysychající zdroj unikátních fotek a Vaškovi S. za celkovou inspiraci :)

Doufám, že se model bude líbit a těším se na blízké setkání u dalších modelů

I'll be back ...
Tapan
Příspěvky: 367
Registrován: ned 18.1.2015 16:19

Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32 / HOFO

Příspěvek od Tapan »

Krásná práce, povedlo se ti to parádně. Gratuluji k dokončení.
Odpovědět

Zpět na „Vojenská technika“