Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32 / HOFOTO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32 / HOFOTO
Čaute všichni,
jak jsem avizoval dopředu, setkáváme se v novém vláknu, tentokrát při stavbě moji první tatrovky od RW. Na tomto modelu toho bude daleko víc, co budu dělat úplně poprvé - např. prosklení kabiny, bombírované pneu apod. I toto je jeden z důvodů, proč jsem si zvolil tento model. Líbivá předloha, pro mě na první pohled relativně složitelný model, více různých postupů, které jsem ještě nezkoušel a hlavně se jedná o poměrně nový a dostupný model, takže v případě, že by se mi Tatrovka nepovedla dle mých představ a něco jsem zmršil, budu si moct koupit náhradní výtisk
Pár informací k samotné předloze:
PMS - pontonová mostová souprava
Slouží ke zřizování doprovodných mostů na plovoucích podporách a přívozových přepravišť pro potřebu přesunu vojsk přes vodní překážky. Úplná pontonová mostová souprava se skládá z 32 kusů říčních dílů, 4 kusů pobřežních dílů, 4 kusů přepravníků vozových desek a 12 kusů vlečných motorových člunů MO 634. Vozidla na podvozku T-815 byly do výzbroje ČSLA zaváděny přibližně od roku 1985, dříve to byly starší typy T813.
TTD vozidla T815:
Délka vozu: 9,37 m
Výška vozidla: 3,65 m
Maximální hmotnosti: 23 900 kg
Statická brodivost: 1,40 m
TTD celé soupravy:
Únosnost mostu: 20 t, 60 t a po úpravě i 80 t
Maximální délka mostu z 1 soupravy: 382 m - 20 t nebo 227 m - 60 t
Dovolená zatížitelnost: 20, 40, 60 nebo 80 t
Šířka vozovky mostu: 3,29 m - 20 t, 6,5 m - 60 t
zdroj:
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/13531/start/-1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.acr.army.cz/technika-a-vyzbr ... pms-93183/" onclick="window.open(this.href);return false;
... a teď už k samotné vystřihovánce:
Originál
Nárazník
Model jsem začal nárazníkem, kde jsem si hned na úvod dovolil malou úpravu světlometů. Špendlíky místo žárovek a ALU fólie jako vnitřek parabol.
Rám vozidla
Zasklení světlometů
Moje první setkání se zasklením bylo takové rozpačité, bo jsem nejdříve nevěděl, čím přilepit průhlednou fólii, aby držela a zároveň se nezamlžila od výparů sekunďáku. Nakonec mi poradil kolega "plastikář", koupil jsem sekundové lepidlo UHU s označením "odour free" a fungovalo dokonale.
Prozatím vše, naviděnou někdy příště...
P.S. Šťastné a veselé Vánoce všem lepičům a lepičkám...
jak jsem avizoval dopředu, setkáváme se v novém vláknu, tentokrát při stavbě moji první tatrovky od RW. Na tomto modelu toho bude daleko víc, co budu dělat úplně poprvé - např. prosklení kabiny, bombírované pneu apod. I toto je jeden z důvodů, proč jsem si zvolil tento model. Líbivá předloha, pro mě na první pohled relativně složitelný model, více různých postupů, které jsem ještě nezkoušel a hlavně se jedná o poměrně nový a dostupný model, takže v případě, že by se mi Tatrovka nepovedla dle mých představ a něco jsem zmršil, budu si moct koupit náhradní výtisk
Pár informací k samotné předloze:
PMS - pontonová mostová souprava
Slouží ke zřizování doprovodných mostů na plovoucích podporách a přívozových přepravišť pro potřebu přesunu vojsk přes vodní překážky. Úplná pontonová mostová souprava se skládá z 32 kusů říčních dílů, 4 kusů pobřežních dílů, 4 kusů přepravníků vozových desek a 12 kusů vlečných motorových člunů MO 634. Vozidla na podvozku T-815 byly do výzbroje ČSLA zaváděny přibližně od roku 1985, dříve to byly starší typy T813.
TTD vozidla T815:
Délka vozu: 9,37 m
Výška vozidla: 3,65 m
Maximální hmotnosti: 23 900 kg
Statická brodivost: 1,40 m
TTD celé soupravy:
Únosnost mostu: 20 t, 60 t a po úpravě i 80 t
Maximální délka mostu z 1 soupravy: 382 m - 20 t nebo 227 m - 60 t
Dovolená zatížitelnost: 20, 40, 60 nebo 80 t
Šířka vozovky mostu: 3,29 m - 20 t, 6,5 m - 60 t
zdroj:
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/13531/start/-1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.acr.army.cz/technika-a-vyzbr ... pms-93183/" onclick="window.open(this.href);return false;
... a teď už k samotné vystřihovánce:
Originál
Nárazník
Model jsem začal nárazníkem, kde jsem si hned na úvod dovolil malou úpravu světlometů. Špendlíky místo žárovek a ALU fólie jako vnitřek parabol.
Rám vozidla
Zasklení světlometů
Moje první setkání se zasklením bylo takové rozpačité, bo jsem nejdříve nevěděl, čím přilepit průhlednou fólii, aby držela a zároveň se nezamlžila od výparů sekunďáku. Nakonec mi poradil kolega "plastikář", koupil jsem sekundové lepidlo UHU s označením "odour free" a fungovalo dokonale.
Prozatím vše, naviděnou někdy příště...
P.S. Šťastné a veselé Vánoce všem lepičům a lepičkám...
Naposledy upravil(a) zkooter dne stř 1.7.2015 12:12, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Tak to bude určitě parádička Není to na Tebe malé?
Zatím to máš pěkné, info o lepidle jsem si hned zapsal. Jenom si trochu rýpnu - nezasloužily ty folie ještě narýhovat?
Ať se daří.
Zatím to máš pěkné, info o lepidle jsem si hned zapsal. Jenom si trochu rýpnu - nezasloužily ty folie ještě narýhovat?
Ať se daří.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Ričmond: Díky za podporu. Malé to je neskutečně, po Leopoldovi nejsem na takové pididílky zvyklý a chvilku asi bude trvat než přizpůsobím pracovní metody a hlavně oči a prsty Je to boj, nebudu házet machra No a co se rýhování týče, nemysli si, že jsem to nezkoušel. Trápil jsem se s tím ale celý jeden večer a padlo u toho sprostých slov v množství větším než malém. Prostě jsem nedošel na postup, jakým bych rýhy měl ve stejné vzdálenosti a stejně velké. Moje dílo vypadalo vyloženě nehezky a to je slabé slovo. Proto jsem srabsky od rýh odstoupil. Alespoň prozatím. Kdyby někdo měl nějaký zaručený postup, jak na to, tak prosím o nahození. Třeba bych se ještě dokopal to předělat, protože samotného mě to pěkně štve.
No a protože info ohledně UHU nezaujalo jenom Ričmonda, dole dávám odkazy s obrázky. Netušil jsem, že to je až taková bomba Koupil jsem to normálně v drogerii, za částku kolem 60-70 Kč, přesně už nevím. V popisu na stránkách se přímo píše, že je vhodné k modelařině, na lepení např. kabinek a nezpůsobuje zamlžení
UHU Gel
UHU Liquid
Krásné Vánoce a bohatého Ježicha všem...
No a protože info ohledně UHU nezaujalo jenom Ričmonda, dole dávám odkazy s obrázky. Netušil jsem, že to je až taková bomba Koupil jsem to normálně v drogerii, za částku kolem 60-70 Kč, přesně už nevím. V popisu na stránkách se přímo píše, že je vhodné k modelařině, na lepení např. kabinek a nezpůsobuje zamlžení
UHU Gel
UHU Liquid
Krásné Vánoce a bohatého Ježicha všem...
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Díky za obrázky
Já ty rýhy dělám tak, že narýhuju kus fólie kde si potřebné vzdálenosti vypíchám třeba špendlíkem. Potom z toho teprv vyříznu světla a už je jedno jestli kulaté či hranaté
Já ty rýhy dělám tak, že narýhuju kus fólie kde si potřebné vzdálenosti vypíchám třeba špendlíkem. Potom z toho teprv vyříznu světla a už je jedno jestli kulaté či hranaté
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
...pěkný start... , sleduju...
Já rýhuju sklíčka buď skalpelem, nebo jehlou, to je celkem fuk a místo pravítka použiju třeba kus té samé průhledné folie a podle rovné hrany vesele rýhuju. Víceméně jen tak, od oka, nic neměřím. Nic není ničím zakryté, je krásně vidět na práci. Tuto metodu používám u vypouklých sklíček (rovné jsem asi ještě nedělal), kde musím rýhovat až po natvarování. Teplem a deformací mi rýhy totiž zmizí.
Takže u rovné folie to bude brnkačka.
Šlo by to "vydrápat" i do těch, co už máš v nárazníku . Když na to člověk nehledí z 5 cm, tak se ztratí ledaco. Stačí aby to bylo přiměřeně rovně, spíš hustší a je to celkem v pohodě.
Na drtikolce mám každé světlo jiné - jedno rýhované do kříže, druhé jen svisle a rozdíl je minimální, takřka nerozpoznatelný.
Díky za tip na lepidýlko i s obrázky.
Hodně zdaru !
Já rýhuju sklíčka buď skalpelem, nebo jehlou, to je celkem fuk a místo pravítka použiju třeba kus té samé průhledné folie a podle rovné hrany vesele rýhuju. Víceméně jen tak, od oka, nic neměřím. Nic není ničím zakryté, je krásně vidět na práci. Tuto metodu používám u vypouklých sklíček (rovné jsem asi ještě nedělal), kde musím rýhovat až po natvarování. Teplem a deformací mi rýhy totiž zmizí.
Takže u rovné folie to bude brnkačka.
Šlo by to "vydrápat" i do těch, co už máš v nárazníku . Když na to člověk nehledí z 5 cm, tak se ztratí ledaco. Stačí aby to bylo přiměřeně rovně, spíš hustší a je to celkem v pohodě.
Na drtikolce mám každé světlo jiné - jedno rýhované do kříže, druhé jen svisle a rozdíl je minimální, takřka nerozpoznatelný.
Díky za tip na lepidýlko i s obrázky.
Hodně zdaru !
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
A do třetice k rýhování světel.
Já si zamýšlený rastr narýsuju na papír, přiložím fólii, po okrajích přilípnu proužkem oboustrannky a pak zvesela rýhuju. A přesně jak píše Ričmond, z výsledné narýhované destičky pak lze vyřezat tvar sklíčka podle libosti.
Na stavbu se moc těším, předloha je velmi atraktivní, také nad ní uvažuju, jen toho času kdyby bylo víc... S napětím sleduju a držím palce.
Já si zamýšlený rastr narýsuju na papír, přiložím fólii, po okrajích přilípnu proužkem oboustrannky a pak zvesela rýhuju. A přesně jak píše Ričmond, z výsledné narýhované destičky pak lze vyřezat tvar sklíčka podle libosti.
Na stavbu se moc těším, předloha je velmi atraktivní, také nad ní uvažuju, jen toho času kdyby bylo víc... S napětím sleduju a držím palce.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Moc dobrá volba, na tento model se vždycky rád podívám.
Nevíte, zda někdo nevyrábí nebo nemá v plánu lejzry pontonů?
Nevíte, zda někdo nevyrábí nebo nemá v plánu lejzry pontonů?
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Ahoj všem v novém roce.
Rýhování světel
Konečně jsem se stavbou trochu pokročil, že je snad co ukazovat, tož jsem zde. Díky všem za poskytnuté rady ohledně rýhování. Vybral jsem si od každého něco, fólii položil na milimetrový papír, zafixoval, aby se mi nehýbala a rýhoval jehlou podle rastru na milimetrovém papíru. Pak už stačilo jen vystřihnout dle "kopyta" a skla byla na světě. Sice nebudu tvrdit, že jsem to zvládl na poprvé, ale po pár pokusech jsem se dostal ke konečnému stavu a musím říct, že jsou lepší než ta původní, i když samozřejmě prostor ke zlepšení by se našel
Úchyty listových per
Tady jsem použil úpravu alá VašekS (díky ) Držáky řízení jsem tedy na přední úchyt nelepil odděleně, ale slepil jsem je dohromady z jednoho kusu a ty potom protáhl vytvořenými otvory v úchytu. Celkově to je mnohem pevnější, než kdybych držáky jen nalepil na úchyt.
Nosníky
Přední nosník už je nalepen na rámu...
Nápravy
Vím, že už několik borců použilo gumové O kroužky namísto papírových manžet. Já chtěl vyzkoušet nejdřív papírovou variantu, ale nemyslel jsem dostatečně dopředu. Manžety jsem sice podlepil dvěma čtvrtkami, dle návodu, ale nepohlídal jsem si potřebnou výslednou tloušťku manžet jak je vyznačeno na osách (díly 5z1 a 5z2). Po slepení manžet byla jejich celková tloušťka o cca 1 mm menší než značky na osách. Tím pádem jsem musel díly 5k a 5p, (které se namotávají na osy za manžety), prodloužit, abych tak zachoval požadovanou rozteč kol. Těm, kdo už T815 lepili, tak to asi přijde jako samozřejmost. Já ale lepím Tatrovku poprvé, tak jen upozorňuji, aby se tak případní noví lepiči této chyby vyvarovali.
Po dnešek to je vše, příště snad už kompletní rám...
Čaute
Rýhování světel
Konečně jsem se stavbou trochu pokročil, že je snad co ukazovat, tož jsem zde. Díky všem za poskytnuté rady ohledně rýhování. Vybral jsem si od každého něco, fólii položil na milimetrový papír, zafixoval, aby se mi nehýbala a rýhoval jehlou podle rastru na milimetrovém papíru. Pak už stačilo jen vystřihnout dle "kopyta" a skla byla na světě. Sice nebudu tvrdit, že jsem to zvládl na poprvé, ale po pár pokusech jsem se dostal ke konečnému stavu a musím říct, že jsou lepší než ta původní, i když samozřejmě prostor ke zlepšení by se našel
Úchyty listových per
Tady jsem použil úpravu alá VašekS (díky ) Držáky řízení jsem tedy na přední úchyt nelepil odděleně, ale slepil jsem je dohromady z jednoho kusu a ty potom protáhl vytvořenými otvory v úchytu. Celkově to je mnohem pevnější, než kdybych držáky jen nalepil na úchyt.
Nosníky
Přední nosník už je nalepen na rámu...
Nápravy
Vím, že už několik borců použilo gumové O kroužky namísto papírových manžet. Já chtěl vyzkoušet nejdřív papírovou variantu, ale nemyslel jsem dostatečně dopředu. Manžety jsem sice podlepil dvěma čtvrtkami, dle návodu, ale nepohlídal jsem si potřebnou výslednou tloušťku manžet jak je vyznačeno na osách (díly 5z1 a 5z2). Po slepení manžet byla jejich celková tloušťka o cca 1 mm menší než značky na osách. Tím pádem jsem musel díly 5k a 5p, (které se namotávají na osy za manžety), prodloužit, abych tak zachoval požadovanou rozteč kol. Těm, kdo už T815 lepili, tak to asi přijde jako samozřejmost. Já ale lepím Tatrovku poprvé, tak jen upozorňuji, aby se tak případní noví lepiči této chyby vyvarovali.
Po dnešek to je vše, příště snad už kompletní rám...
Čaute
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Ahoj a díky za opravu. Mě se to zdálo nějaké divné. Vycházel jsem totiž z fotek z galerie stavby modelu přímo na stránkách RW, i když v plánku u modelu jsou kryty znázorněny vodorovně. Nebyl jsem si jistý a bohužel jsem zvolil špatnou cestu Kryty jsem zkoušel odpreparovat, ale jak jsi říkal, nejde to bez následků a napáchal bych tím víc škody než užitku. Holt to budu muset nechat jak to je a příště už budu chytřejší. Každopádně díky za připomínku.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Hoj všem,
přináším opět nějaký pokrok na modelu...
Přední náprava
Zadní náprava
Zadní tažné zařízení
Na vzpěru jsem použil uhlíkovou tyčinku 1,5 mm, odpadla mi tak nutnost barvení a broušení
Přední tažné zařízení
Schůdky
Vzduchojemy a naviják
Tyč kardanu je opět z uhlíkové tyčinky. Na navijáku mi ještě chybí namotat lano. To až seženu nějaké příhodné...
Komplet
... a tady už je pohled na kompletní podvozek.
Pro dnešek vše, tak zase někdy příště.
I'll be back...
přináším opět nějaký pokrok na modelu...
Přední náprava
Zadní náprava
Zadní tažné zařízení
Na vzpěru jsem použil uhlíkovou tyčinku 1,5 mm, odpadla mi tak nutnost barvení a broušení
Přední tažné zařízení
Schůdky
Vzduchojemy a naviják
Tyč kardanu je opět z uhlíkové tyčinky. Na navijáku mi ještě chybí namotat lano. To až seženu nějaké příhodné...
Komplet
... a tady už je pohled na kompletní podvozek.
Pro dnešek vše, tak zase někdy příště.
I'll be back...
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Ahoj všem, jsem opět zde.
Motor
Dokončil jsem motor. Výfukové svody jsou z měděného drátu 1,7mm, pro příště ale zvolím asi plastovou tyčinku. Drát je sice pevnější, ale daleko hůř se s ním pracuje (ohýbá a brousí) a taky je o dost těžší. Nepodařilo se mi úplně přesně trefit přechody výfuků do bloku motoru, ale na můj první pokus s něčím podobným jsem s výsledkem spokojen a vypadá to daleko lépe než papírový originál. I když jsem nad svody strávil snad dva dny, než jsem je obrousil a zkompletoval, času rozhodně nelituju
Nýtování a štuple
Zvýraznil jsem naznačené nýtování a přidal štuplíky na víka hlav válců. Tato úprava mě napadla bohužel až po zkompletování motoru. Jehlou jsem si tedy aspoň naznačil otvory do vík a do nich umístil uštípnutou špičku ze špendlíku. Otvory se ale na přilepeném víku špatně dělali a měl jsem strach, abych celý blok motoru nepromáčkl, proto jsem je jen naznačil. Příště propíchnu víko celé ještě před vyříznutím. Dírou tak budu moct drátek protáhnout celý a lépe zkorigovat výšku štuplíků. Omlouvám se všem tatroznalcům za neodborné pojmenování
Motor s podvozkem
... ale jo, tak já se teda přiznám Držáky motoru jsem samozřejmě poprvé nalepil špatně, tedy vodorovně a až po nalepení jsem zjistil, že podobnou chybu udělalo spoustu dalších přede mnou. Ve vystřihovánce to je sice u dílu napsáno, kam co nalepit, ale prostě jsem to přehlédl. Takže pro ty, co to ještě nevědí (pokud tady ještě kromě mě někdo takový je ) ... držáky motoru lepit šikmo dolu
Konstrukce za kabinou
Kolmé svody jak od tlumiče výfuku tak od vzduchových filtrů jsem musel nejméně o 2 mm krátit. Bojím se tedy, abych neměl umístěný motor v podvozku moc vysoko, a to i přesto, že držáky motoru jsou na podvozku na svých vyznačených místech. Nevím kolik je místa pod krytem motoru pod kabinou pro motor, ale to uvidím, až po zkompletování kabiny. Tož se nechám překvapit... Taky se mi i přes několikerou kontrolu podařilo přilepit obráceně jedno boční víko na vzduchovém filtru, takže naznačené prolisy jsou na jedné straně nahoru a na druhé dolu. Není problém to odříznout a přilepit správně, ale narazil jsem na nejasnost, bo nevím, jakým směrem mají správně být. Myslel jsem že směrem nahoru, ale když jsem se po tom začal pídit, tak jsem je našel umístěné nahoru, dolu i šikmo. Prosím tedy znalce o radu, jak správně přilepit boční víko vzduchového filtru. Předem dík
Pro dnešek vše, příště snad bude kabina...
Čau
Motor
Dokončil jsem motor. Výfukové svody jsou z měděného drátu 1,7mm, pro příště ale zvolím asi plastovou tyčinku. Drát je sice pevnější, ale daleko hůř se s ním pracuje (ohýbá a brousí) a taky je o dost těžší. Nepodařilo se mi úplně přesně trefit přechody výfuků do bloku motoru, ale na můj první pokus s něčím podobným jsem s výsledkem spokojen a vypadá to daleko lépe než papírový originál. I když jsem nad svody strávil snad dva dny, než jsem je obrousil a zkompletoval, času rozhodně nelituju
Nýtování a štuple
Zvýraznil jsem naznačené nýtování a přidal štuplíky na víka hlav válců. Tato úprava mě napadla bohužel až po zkompletování motoru. Jehlou jsem si tedy aspoň naznačil otvory do vík a do nich umístil uštípnutou špičku ze špendlíku. Otvory se ale na přilepeném víku špatně dělali a měl jsem strach, abych celý blok motoru nepromáčkl, proto jsem je jen naznačil. Příště propíchnu víko celé ještě před vyříznutím. Dírou tak budu moct drátek protáhnout celý a lépe zkorigovat výšku štuplíků. Omlouvám se všem tatroznalcům za neodborné pojmenování
Motor s podvozkem
... ale jo, tak já se teda přiznám Držáky motoru jsem samozřejmě poprvé nalepil špatně, tedy vodorovně a až po nalepení jsem zjistil, že podobnou chybu udělalo spoustu dalších přede mnou. Ve vystřihovánce to je sice u dílu napsáno, kam co nalepit, ale prostě jsem to přehlédl. Takže pro ty, co to ještě nevědí (pokud tady ještě kromě mě někdo takový je ) ... držáky motoru lepit šikmo dolu
Konstrukce za kabinou
Kolmé svody jak od tlumiče výfuku tak od vzduchových filtrů jsem musel nejméně o 2 mm krátit. Bojím se tedy, abych neměl umístěný motor v podvozku moc vysoko, a to i přesto, že držáky motoru jsou na podvozku na svých vyznačených místech. Nevím kolik je místa pod krytem motoru pod kabinou pro motor, ale to uvidím, až po zkompletování kabiny. Tož se nechám překvapit... Taky se mi i přes několikerou kontrolu podařilo přilepit obráceně jedno boční víko na vzduchovém filtru, takže naznačené prolisy jsou na jedné straně nahoru a na druhé dolu. Není problém to odříznout a přilepit správně, ale narazil jsem na nejasnost, bo nevím, jakým směrem mají správně být. Myslel jsem že směrem nahoru, ale když jsem se po tom začal pídit, tak jsem je našel umístěné nahoru, dolu i šikmo. Prosím tedy znalce o radu, jak správně přilepit boční víko vzduchového filtru. Předem dík
Pro dnešek vše, příště snad bude kabina...
Čau
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Ahoj,
podle mě by to mělo být nahoru, už jenom aby ti sedělo stínování.
Motor vypadá parádně, ale když už sis s tím tak vyhrál, rozhodně bych nepoužíval jako klíňák nit.. spíš pásek černého papíru.
Do rámu ho lepívám napevno až po odzkoušení kabiny, tak snad ti to vyjde
Jinak přeju hodně zdaru, jedeš pěkně!
PS: včera jsem viděl Leopolda, krásné monstrum
podle mě by to mělo být nahoru, už jenom aby ti sedělo stínování.
Motor vypadá parádně, ale když už sis s tím tak vyhrál, rozhodně bych nepoužíval jako klíňák nit.. spíš pásek černého papíru.
Do rámu ho lepívám napevno až po odzkoušení kabiny, tak snad ti to vyjde
Jinak přeju hodně zdaru, jedeš pěkně!
PS: včera jsem viděl Leopolda, krásné monstrum
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Ty táhla zatáčení nabarvit nepřijdou? Jinak velice pěkná práce!
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Ričmond: Díky, myslel jsem si to. Když ono to stínování je zrovna na víku filtru dost nevýrazné. Teď když jsi mi poradil s použitím pásku namísto nitě jako klíňáku musím uznat, že nit vypadá dost prasácky. To si zaslouží úpravu. A taky doufám, že se motor do rámu vejde, jinak mě čeká dost řezání, nově předělat svody a úprava výfukového potrubí Jo a dík za Leopolda, první cenu za monstrozitu by ale vyhrál jeřáb hned vedle něj. Ještě že mají v Brně vysoké stropy Já zase okukoval Tvoji Danu (teda papírovou), paráda, na ni teprve sbírám zkušenosti...
Tomáš S.: Díky, na podvozku ještě chystám větší úpravy. Když už jsem začal s nýtováním na motoru, který nakonec ani nebude vidět, tak by byl hřích nevytunit trošku i podvozek. A přitom samozřejmě natřu i ta táhla. Ve skutečnosti ale tak lesklé nejsou, dost to vytahuje makro.
Tomáš S.: Díky, na podvozku ještě chystám větší úpravy. Když už jsem začal s nýtováním na motoru, který nakonec ani nebude vidět, tak by byl hřích nevytunit trošku i podvozek. A přitom samozřejmě natřu i ta táhla. Ve skutečnosti ale tak lesklé nejsou, dost to vytahuje makro.