Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32 / HOFOTO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
JJ, víko je ve vystřihovánce nekresleno správně, tedy nápisem a šipkou nahoru. Ostatně tam bývá napsané TOP, nebo HORE.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Pánové díky za rady. To že jsem zvolil asi ne úplně promyšlený postup už mi je taky jasný, ale holt to je daň za neznalost a nezkušenost Právě z těchto důvodů jedu podle návodu, ale ne vždy se mi podaří vše domyslet. Holt příště už budu chytřejší
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Čaute, tož jsem opět tu.
Přístrojová deska
Věnec volantu je z gumového O kroužku.
Kabina
Dokončil jsem kabinu. Pro mě první setkání se zasklením, dělal jsem ho pomocí oboustranné lepící pásky a musím říct že překvapivě šlo vše hladce Pásku jsem použil i k nalepení vnitřních částí dveří a stropu. Kabinu jsem dělal víceméně podle návodu, jen s malou úpravou v postupu. Po zkompletování zasklené části kabiny jsem nevlepoval přístrojovou desku, ale nejdříve jsem přilepil zkompletovanou přední masku a až poté přístrojovku. Měl jsem tak lepší přístup ke všem chlopním a hlavně k přechodu masky, který se lepí natupo (díly 22d-22f). Vše sedělo naprosto přesně, až jsem byl mile překvapen Sice to není bez chybiček, ale v rámci možností jsem s výsledkem spokojen. Teda až na retuš, s tou neustále bojuji a nedaří se mi namíchat ten správný odstín. Zkoušel jsem akrylové Agamy C1P a N7M, odstíny ale nejsou stoprocentní, navíc jsou částečně lesklé a loupou se. Namíchal jsem si temperu, kde jsem sice trefil lepší odstín, ale jakmile zaretušuju hranu, tu pak navlhčím třeba lepidlem, tak mi napovrch vyleze sviňa jedovatá zelená, ze které jsem retuš částečně míchal. Nevíte prosím o nějaké jiné konkrétní barvě, která by seděla ripperáckou khaki?
Klika dveří
Zplastičnil (teda jestli takové slovo existuje ) jsem kliky dveří. Vyřízl jsem otvor po klice ve dveřích, z něj ponechal jen černý pásek, značící samotnou kliku, kliku nalepil na zelený proužek z náhradní plochy ve vystřihovánce a celek nalepil z rubu do otvoru ve dveřích. Ten černý flek na levé straně dveří na první fotce je lihový fix, který se mi propil z rubu. Čistil jsem rysky na skle, které jsem si fixem udělal pro vyznačení místa k nalepení oboustranky, trošku lihu mi steklo vedle a nehoda byla na světě
Pro dnešek vše, pokračování po zimní dovče a lyžovačce
Čau
Přístrojová deska
Věnec volantu je z gumového O kroužku.
Kabina
Dokončil jsem kabinu. Pro mě první setkání se zasklením, dělal jsem ho pomocí oboustranné lepící pásky a musím říct že překvapivě šlo vše hladce Pásku jsem použil i k nalepení vnitřních částí dveří a stropu. Kabinu jsem dělal víceméně podle návodu, jen s malou úpravou v postupu. Po zkompletování zasklené části kabiny jsem nevlepoval přístrojovou desku, ale nejdříve jsem přilepil zkompletovanou přední masku a až poté přístrojovku. Měl jsem tak lepší přístup ke všem chlopním a hlavně k přechodu masky, který se lepí natupo (díly 22d-22f). Vše sedělo naprosto přesně, až jsem byl mile překvapen Sice to není bez chybiček, ale v rámci možností jsem s výsledkem spokojen. Teda až na retuš, s tou neustále bojuji a nedaří se mi namíchat ten správný odstín. Zkoušel jsem akrylové Agamy C1P a N7M, odstíny ale nejsou stoprocentní, navíc jsou částečně lesklé a loupou se. Namíchal jsem si temperu, kde jsem sice trefil lepší odstín, ale jakmile zaretušuju hranu, tu pak navlhčím třeba lepidlem, tak mi napovrch vyleze sviňa jedovatá zelená, ze které jsem retuš částečně míchal. Nevíte prosím o nějaké jiné konkrétní barvě, která by seděla ripperáckou khaki?
Klika dveří
Zplastičnil (teda jestli takové slovo existuje ) jsem kliky dveří. Vyřízl jsem otvor po klice ve dveřích, z něj ponechal jen černý pásek, značící samotnou kliku, kliku nalepil na zelený proužek z náhradní plochy ve vystřihovánce a celek nalepil z rubu do otvoru ve dveřích. Ten černý flek na levé straně dveří na první fotce je lihový fix, který se mi propil z rubu. Čistil jsem rysky na skle, které jsem si fixem udělal pro vyznačení místa k nalepení oboustranky, trošku lihu mi steklo vedle a nehoda byla na světě
Pro dnešek vše, pokračování po zimní dovče a lyžovačce
Čau
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Krásně se s tím pereš ty plastické kliky vypadají suprově těším se až začneš nástavbu.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Velmi pěkné.
Taky oceňuju kliky. Hned to z boku vypadá líp.
Namíchat zelenou, aby byla eňo, ale hlavně taky ňůňo, není sranda. Jestli si dobře pamatuju, tak jsem kombinoval odstíny - olivová zelená, písková, bílá, černá a magenta. Na paletě světlejší, protože po nasátí papírem ztmavne.
Já používám akrylky Vallejo a Andrea, protože je mam na figurky. I kdybych je neměl, tak bych si asi nějaký pořídil, páč do temper by se mi pro jejich náchylnost nechtělo.
Těšim se na pokračování.
Taky oceňuju kliky. Hned to z boku vypadá líp.
Namíchat zelenou, aby byla eňo, ale hlavně taky ňůňo, není sranda. Jestli si dobře pamatuju, tak jsem kombinoval odstíny - olivová zelená, písková, bílá, černá a magenta. Na paletě světlejší, protože po nasátí papírem ztmavne.
Já používám akrylky Vallejo a Andrea, protože je mam na figurky. I kdybych je neměl, tak bych si asi nějaký pořídil, páč do temper by se mi pro jejich náchylnost nechtělo.
Těšim se na pokračování.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Chlapi díky za podporu. Já znám na retuš v podstatě jen tempery, na Leopoldovi se mi s nimi pracovalo dobře, ale učím se za pochodu a něco s těmi barvami prostě budu muset udělat. Jo a Vašku, co ty tvoje dvě Tatry PMSky? V počátcích jsi byl pro mě takový inspirativní guru a teď jsem na to sám
No a protože jsem vyšetřil ještě trošku času když manželka se špuntem spala po noční, dokončil jsem ještě rozpracovaný interiér kabiny:
Sedačky
Motorový tunel
Tak a teď už to je opravdu všechno, tak zase někdy čau...
No a protože jsem vyšetřil ještě trošku času když manželka se špuntem spala po noční, dokončil jsem ještě rozpracovaný interiér kabiny:
Sedačky
Motorový tunel
Tak a teď už to je opravdu všechno, tak zase někdy čau...
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Ty kliky jsi udělal velice dobře. Bez toho jsou ty dveře takové chudé. Moc pěkné, jen tak dál.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Sám už nejsi.zkooter píše:.....a teď jsem na to sám
Za sebe se omlouvám, ale momentálně mě baví něco jinýho. Mam to ale na očích, takže pokračovat to bude. Ono až se prokoušu přes podvozky, tak mě to chytne.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Kabina
Po nějakém čase opět zdravím všechny patlaly a nejdříve se vrhnu na resty...
Namíchaná temperka se postupným vysycháním jaksi umoudřila a z jedovaté zelené už není jedovatá zelená. Konečně barví jak má, což mě těší i z toho důvodu, že jsem si ji namíchal do zásoby menší kyblík a snad zbude i na další khaki modely Cením si pochvaly za kliky a i když to je taková prkotina, opravdu to na vzhledu udělá hodně. Popravdě mě překvapilo, že podvozek nebo třeba motor, který není tolik vidět je vymodelován do nejmenších detailů a na částech, které naopak vidět jsou, jako třeba právě kabina, by se našly díly, které by mohly být daleko podrobněji a více plasticky znázorněny a je stačilo by k tomu poměrně málo. V žádném případě si tímto nestěžuji, není problém si to upravit dle svých představ, ale zamrzí to
A teď už ke stavbě. Dokončil jsem kabinu. Vlepení interiéru i její nasazení na rám proběhlo bez větších komplikací. Ty nastaly očekávaně až u vzduchových filtrů, které jsem musel podrobit obřízce, žiletkou odříznut samotné filtry i jejich čela a oboje potom nalepit zpět ve správných polohách, aby tak sedly jak ústí filtrů na lapače vzduchu, tak i čela samotná. Doporučuji filtry přilepit až po nasazení kabiny, ale pro místní zkušené lepiče to je nošení dříví do lesa
Majáky, blinkry
Majáky i blinkry jsem chtěl zkusit vyrobit z fólie a vyrobil jsem si tedy kopyta na vytažení fólie. Nejdříve jsem zkoušel fólii podobnou jako je ve vystřihovánce, ale ze té jsem nebyl schopen udělat ani blinkry, natož majáky. Furt se mi trhala a jaksi se potvora nechtěla natáhnout. Potom jsem vyzkoušel fólii zakoupenou v Tescu jako průhlednou slídovou obálku. Fólie na ní je taková gumovější a lépe se natahovala. Blinkry jsem dal napoprvé a majáky tak 2 z 5 Na obarvení jsem použil Tamiyu X-26. Pokud někdo z Vás máte nějaké speciální fígle na to, jak majáky vytáhnout i z klasické fólie, budu vděčný za jakékoliv nápady. Přeci jen klasická fólie je lépe k sehnání a za krapet menší peníz.
Kardan
Po nasazení kabiny jsem si liboval, že vše sedlo v pohodě. Až teď , kdy začínám práce na nástavbě, se mi potvrdilo, že motor mám asi přeci jen o něco výše, než by měl být, a to i přesto, že motor je umístěn v rámu na vyznačeném místě. Kabina sice dosedá na rám v pohodě, ale problém nastal u kardanu mezi spojkou a převodovkou. Přes nosníky rámu totiž přijde přilepit nosník vrchní nástavby a správnému přilepení vadí právě kardan, který je nad úrovní rámu, což je špatně. Více na foto... Takže při lepení motoru pozor na kardan Náprava je v této fázi možná jen tak, že vyměním uhlíkovou tyčinku kardanu za drát a ten v místě styku s nosníkem ohnu. Sice to není úplně košer řešení a je to daleko od reality, ale jinak bych musel kuchat celý motor včetně výfukového potrubí.
Pro dnešek vše a teď už je přede mnou velká neznámá...
Ahoj
Po nějakém čase opět zdravím všechny patlaly a nejdříve se vrhnu na resty...
Namíchaná temperka se postupným vysycháním jaksi umoudřila a z jedovaté zelené už není jedovatá zelená. Konečně barví jak má, což mě těší i z toho důvodu, že jsem si ji namíchal do zásoby menší kyblík a snad zbude i na další khaki modely Cením si pochvaly za kliky a i když to je taková prkotina, opravdu to na vzhledu udělá hodně. Popravdě mě překvapilo, že podvozek nebo třeba motor, který není tolik vidět je vymodelován do nejmenších detailů a na částech, které naopak vidět jsou, jako třeba právě kabina, by se našly díly, které by mohly být daleko podrobněji a více plasticky znázorněny a je stačilo by k tomu poměrně málo. V žádném případě si tímto nestěžuji, není problém si to upravit dle svých představ, ale zamrzí to
A teď už ke stavbě. Dokončil jsem kabinu. Vlepení interiéru i její nasazení na rám proběhlo bez větších komplikací. Ty nastaly očekávaně až u vzduchových filtrů, které jsem musel podrobit obřízce, žiletkou odříznut samotné filtry i jejich čela a oboje potom nalepit zpět ve správných polohách, aby tak sedly jak ústí filtrů na lapače vzduchu, tak i čela samotná. Doporučuji filtry přilepit až po nasazení kabiny, ale pro místní zkušené lepiče to je nošení dříví do lesa
Majáky, blinkry
Majáky i blinkry jsem chtěl zkusit vyrobit z fólie a vyrobil jsem si tedy kopyta na vytažení fólie. Nejdříve jsem zkoušel fólii podobnou jako je ve vystřihovánce, ale ze té jsem nebyl schopen udělat ani blinkry, natož majáky. Furt se mi trhala a jaksi se potvora nechtěla natáhnout. Potom jsem vyzkoušel fólii zakoupenou v Tescu jako průhlednou slídovou obálku. Fólie na ní je taková gumovější a lépe se natahovala. Blinkry jsem dal napoprvé a majáky tak 2 z 5 Na obarvení jsem použil Tamiyu X-26. Pokud někdo z Vás máte nějaké speciální fígle na to, jak majáky vytáhnout i z klasické fólie, budu vděčný za jakékoliv nápady. Přeci jen klasická fólie je lépe k sehnání a za krapet menší peníz.
Kardan
Po nasazení kabiny jsem si liboval, že vše sedlo v pohodě. Až teď , kdy začínám práce na nástavbě, se mi potvrdilo, že motor mám asi přeci jen o něco výše, než by měl být, a to i přesto, že motor je umístěn v rámu na vyznačeném místě. Kabina sice dosedá na rám v pohodě, ale problém nastal u kardanu mezi spojkou a převodovkou. Přes nosníky rámu totiž přijde přilepit nosník vrchní nástavby a správnému přilepení vadí právě kardan, který je nad úrovní rámu, což je špatně. Více na foto... Takže při lepení motoru pozor na kardan Náprava je v této fázi možná jen tak, že vyměním uhlíkovou tyčinku kardanu za drát a ten v místě styku s nosníkem ohnu. Sice to není úplně košer řešení a je to daleko od reality, ale jinak bych musel kuchat celý motor včetně výfukového potrubí.
Pro dnešek vše a teď už je přede mnou velká neznámá...
Ahoj
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Máš to krásně čistý, to se musí nechat. Kabina je fakt pěkná, akorát se z fotky zdá (?), že čelní sklo je nějaké zvlněné.
Ten motor bude opravdu asi moc vysoko. Koukal jsem podle mý vévéenky a hrana motoru pod víky ventilů je od vršku rámu cca 7 mm.
Kardan je tak cca zároveň s rámem
Zajímavý je, že Ti to sedlo s kabinou. Udělej to tak, jak píšeš. Kuchat celý výfukový potrubí .............
Ten motor bude opravdu asi moc vysoko. Koukal jsem podle mý vévéenky a hrana motoru pod víky ventilů je od vršku rámu cca 7 mm.
Kardan je tak cca zároveň s rámem
Zajímavý je, že Ti to sedlo s kabinou. Udělej to tak, jak píšeš. Kuchat celý výfukový potrubí .............
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Ahojte všem, jsem opět zpět
VašekS: Plocha čelního skla je rovná, sklo je jen lehce zakřivené - ohnuté ve sloupcích, kde to je ale žádoucí. To zvlnění dělají asi odrazy světla ve skle. Zkusím nafotit důkaz. Jinak kardan jsem musel vyměnit za drát a ohnout, aby se vešel pod nosník. Při představě kuchání celých svodů a motoru se mi rosily i brýle, které už dávno nenosím Vyšší pozice motoru je zřejmě způsobena právě drátěnými výfukovými svody. Sice jsem je dělal podle papírové předlohy, ale použitím drátu to trochu nabylo a nedomyslel jsem úplně následky. Mě hrana motoru pod víky vyšla cca 8mm nad rám a svody přitom leží na rámu, další desetinky se mohly nasčítat i jinde. Každopádně kabina na dorazy na rámu sedla, nikde nic nepřekáží, teda až na tem ohnutý kardan, který ale stejně nebude vidět.
Nosníky
Dokončil jsem nosníky vrchní nástavby. Přední s kladkami a zadní s couvačkou a světlem. Světlo je opět vytaženo na kopytě z fólie, nalepené na hliníkové fólii, světlo je ze "sendviče" - papír - hliníková fólie - průhledná a narýhovaná fólie a spojené průhlednou oboustrankou.
Bočnice a napínák
Na lano jsem použil režnou nit, protáhl od navijáku přes napínák a kladky v předním nosníku a izolepou zafixoval na bocích nosníku. To světlé, co je omotané kolem kabiny je nit, která jen drží kabinu na svém místě, aby se mi sama nevyklápěla. Párkrát se mi tak při manipulaci s modelem už stalo a začínají se trhat úchyty kabiny, tak mám strach abych za chvíli nemusel kabinu hledat někde pod stolem
Vrchní část nástavby
To je ode mě všechno, tak zase někdy příště..... čau.
VašekS: Plocha čelního skla je rovná, sklo je jen lehce zakřivené - ohnuté ve sloupcích, kde to je ale žádoucí. To zvlnění dělají asi odrazy světla ve skle. Zkusím nafotit důkaz. Jinak kardan jsem musel vyměnit za drát a ohnout, aby se vešel pod nosník. Při představě kuchání celých svodů a motoru se mi rosily i brýle, které už dávno nenosím Vyšší pozice motoru je zřejmě způsobena právě drátěnými výfukovými svody. Sice jsem je dělal podle papírové předlohy, ale použitím drátu to trochu nabylo a nedomyslel jsem úplně následky. Mě hrana motoru pod víky vyšla cca 8mm nad rám a svody přitom leží na rámu, další desetinky se mohly nasčítat i jinde. Každopádně kabina na dorazy na rámu sedla, nikde nic nepřekáží, teda až na tem ohnutý kardan, který ale stejně nebude vidět.
Nosníky
Dokončil jsem nosníky vrchní nástavby. Přední s kladkami a zadní s couvačkou a světlem. Světlo je opět vytaženo na kopytě z fólie, nalepené na hliníkové fólii, světlo je ze "sendviče" - papír - hliníková fólie - průhledná a narýhovaná fólie a spojené průhlednou oboustrankou.
Bočnice a napínák
Na lano jsem použil režnou nit, protáhl od navijáku přes napínák a kladky v předním nosníku a izolepou zafixoval na bocích nosníku. To světlé, co je omotané kolem kabiny je nit, která jen drží kabinu na svém místě, aby se mi sama nevyklápěla. Párkrát se mi tak při manipulaci s modelem už stalo a začínají se trhat úchyty kabiny, tak mám strach abych za chvíli nemusel kabinu hledat někde pod stolem
Vrchní část nástavby
To je ode mě všechno, tak zase někdy příště..... čau.
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Pěkně slepené. Počítáš s mřížkami do děr na nástavbě?
Re: Tatra 815 PMS (břehový díl + BZ-T815) / RW / 1:32
Rybak: Díky, chybky se ale najdou. Popravdě jsem do teď nevěděl, že díry na nástavbě jsou zakryté mřížkou Nemáš prosím tě (nebo případně i někdo jiný) nějaký matroš jako podklad ke stavbě? Prošel jsem kde co, Tatrovka je všude nafocená ze všech možných směrů a úhlů, ale vrch nástavby nikde. Budu velmi vděčný za cokoliv