Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 985
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Příspěvek od VašekS »

Nazdárek :P
Tak a je tady to na co mnozí čekali a já tajně doufal. Ba dokonce doktor předčil mnohá očekávání a vydal oba typy i člun. Já neváhal a ihned to všechno objednal. Na stole bylo zrovna volno, tak se do toho hned i pustim.
A jelikož auta jsou stejná, budu je tedy lepit současně obě dvě. Jak říkávala babička: „při jednom bordelu!“

Něco o předloze.
Pontonový most zná asi každý, kdo se jen trochu zajímá o vojenskou techniku. Ukázka stavby mostu patří k oblíbeným akcím při prezentaci armády. Videí jsem viděl už několik, ale bohužel nikdy fázi rozebírání a natahování pontonů zpátky na Tatry. To by mě hodně zajímalo. Umim si představit, že to už nejde tak hladce, jako je pouštět do vody.
Původně sovětský systém používá československá/česká armáda od druhé poloviny 60tých let a zpočátku byly jako nosiče používány Tatry 138, které pak vystřídaly T 813. Od poloviny 80tých pak byly osm set třináctky postupně nahrazovány současnými podvozky T 815 VPR9.

Více informací: http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/13531" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tatratech.wz.cz/prospekty/t815/t815vpr9.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tatraprehled.com/php/138vpms.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Model:
Podvozek VPR9 je téměř shodný s osmikolovým podvozkem VVN. Stejně tak je tomu i u modelu, tedy vychází z dříve vydané RW – 17 s drobnými „vývojovými“ úpravami a vylepšeními.
Chci zachovat stejnou linii úprav jako u vévéenky, tedy pohyblivé polonápravy, vyosení, úpravy na kabině apod., a vyvarovat se předchozím sekům a omylům.
Takže důkaz vlastnictví originálu.

Obrázek , Obrázek

Se stavbou jsem začal v předstihu ještě než jsem měl šmiknu fyzicky doma, a sice kolama. Takže 16 korpusů, 32 bombírovaných bočnic, 16 bombírovaných běhounů s celkem 2080ti zoubky, atd. Pro začátek zábavy docela dost.

Obrázek , Obrázek

Na bombírované bočnice jsem si udělal přípravek. Šlo to s ním jak po másle a bez mozolů na prstech.

Obrázek , Obrázek , Obrázek

To je zatím vše ;)
Toptop
Příspěvky: 379
Registrován: sob 21.1.2012 11:10
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Příspěvek od Toptop »

Paráda! Předloha sama o sobě mimořádně atraktivní a po tom galapředstavení,které jsi předvedl s VVN si ani neodvažuju hádat, co nás čeká v tomto případě. Každopádně to ale bude lahůdka a to musím vidět. Přeju pevnou ruku :)
Uživatelský avatar
Ričmond
Příspěvky: 697
Registrován: ned 2.12.2012 13:38
Bydliště: Předměřice n. Jizerou

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Příspěvek od Ričmond »

No tak to nejspíš bude pěkné pokoukáníčko ;-) Přeju hodně štěstí (a jsem rád, že jsi danu nechal napokoji :D )
vojta78
Příspěvky: 855
Registrován: pát 20.1.2012 22:04
Bydliště: Šternberk

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Příspěvek od vojta78 »

Je ještě volno v první řadě? Že bych sednul a zíral na stavbu. Těším se na postup.
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 985
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Příspěvek od VašekS »

Moc děkuju pánové za podporu a důvěru. Doufám, že jí nezklamu. ;)

P.S.: Kdyby měl někdo kontakt na někoho, kdo sloužil nebo slouží na těchto vozidlech, nebo zná někoho, kdo zná někoho takovýho :) , moc by mi to pomohlo.

Vašek
ApeX
Příspěvky: 163
Registrován: ned 4.8.2013 15:26

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Příspěvek od ApeX »

Super,jestli to bude tak skvělé jako VVN tak se máme na co těšit,líbí se mi tvůj styl stavby :)
Uživatelský avatar
JakubSDK
Příspěvky: 1663
Registrován: stř 5.6.2013 15:44
Bydliště: Nymburk

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Příspěvek od JakubSDK »

Jestli už je první řada plná, tak zabírám celou druhou :lol: Tohle bude pastva pro oči v tvém podání ;)
Ať se ti dílka daří a pěkně rostou Jakub.
Uživatelský avatar
Mára79
Příspěvky: 146
Registrován: sob 21.1.2012 11:17
Bydliště: Březová nad Svitavou

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Příspěvek od Mára79 »

Tak na tuhle stavbu se taky těším, ve tvém podání to bude paráda.
LexikCZ
Příspěvky: 101
Registrován: stř 3.7.2013 20:56
Bydliště: Malé Hradisko

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Příspěvek od LexikCZ »

Ještě se musím nějak narvat do první řady a bude to paráda, těším se na tvou stavbu, bude to v tvém podání zase pár krásných modelů :)
Tak ať se daří :)
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 985
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Příspěvek od VašekS »

Zdravím, tak jsem tu zas. :)

Z koleček už mi začínalo hrabat, tak jsem je v této fázi Obrázek odložil a říznul do šmikajdy.
Klasicky dle návodu jsem začal nárazníky a díly rámu. Na náraznících upravena světla, paraboly do světel jsem vytáhl na kopytě z folie. Dále pak vyřezány otvory, doplněny plastické šrouby, zásuvky a vzduchové koncovky. Dále jsem upravil boční profil nárazníku.
Na výztuhu rámu jsem tentokrát s úspěchem použil smrkový nosník. Zadní čelo také vybaveno plastickými díly.

Obrázek

Teď mě čekají podvozky. Oproti VVN bude určitá korekce, ale o tom až příště. Až se tim prohrabu.

P.S.: Jednu zajímavou věc jsem zjistil. – Když něco dělám dvakrát, potřebuju na to dvakrát víc času. :lol: :lol:
Fakt! ;)
Uživatelský avatar
Tomáš S.
Příspěvky: 998
Registrován: sob 21.1.2012 21:39
Bydliště: Uherský Brod

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Příspěvek od Tomáš S. »

Klidně foť i zmíněné úpravy na nárazníku pěkně z detailu.
Ovšem chtěl bych se zeptat, čím máš naimpregnované ty kola? Mám na mysli tu oranžovou čmaju na tom.
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 985
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Příspěvek od VašekS »

Jo polepšim se s focením.
Profil nárazníku jsem vyfocený měl, ale můj stařičký foťák si to občas dělá po svém, tak zaostřil něco jiného.

Ta čmajda na kolech je obarvený zředěný Herkules pro lepší přilnavost při lepení dezénu. Obarvený proto, "abych tě lépe viděla!" :D ;)
houston.vasek
Příspěvky: 50
Registrován: úte 1.10.2013 15:17
Bydliště: Praha

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Příspěvek od houston.vasek »

Ahoj
budu sledovat, modely v tvém podání jsou dokonalé, tak krásná a čistá práce. Přeji hodně zdaru při stavbě.
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 985
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Příspěvek od VašekS »

Zdravím.
Pomalu a jistě pokračuju na podvozku. Zpracoval jsem držáky per a u předního udělal malý zlepšovák. Držáky pro vahadla řízení jsem prostrčil skrz, takže to bude mnohem pevnější.

Obrázek Obrázek Obrázek

Nosníky jsou oproti předchozím modelům řešeny jinak a řekl bych, lépe - snadnější zpracování.

Obrázek

Další zdlouhavou prací je tvorba rozvodovek - diferenciálů a pohyblivého mechanismu. Zvolil jsem tentokrát méně úhledné, ale snažší řešení s pomocí balzy a trubičky od lízátka. Na poloosy jsem tentokrát použil drát namísto laminátu.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

A ještě speciálně pro Tomáše. Profil nárazníku. :D

Obrázek

Konec hlášení! ;)
Uživatelský avatar
Ričmond
Příspěvky: 697
Registrován: ned 2.12.2012 13:38
Bydliště: Předměřice n. Jizerou

Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32

Příspěvek od Ričmond »

To prostrčení skrz u těch držáků vahadel je perfektní nápad :) Jinak paráda :)
Odpovědět

Zpět na „Vojenská technika“