Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
Díky moc, pánové, za slova chvály a podporu. Těší mě to a povzbuzuje.
Co vymyslím? Něco už vymyšlené mám, ale uvidim, jak se to podaří realizovat.
Pokusim se vypořádat se zkosením čel pontonů, jak na to upozornil rybak. U rovných dílů to bude v pohodě, ale na ty podhonové jsem zvědavej.
Co vymyslím? Něco už vymyšlené mám, ale uvidim, jak se to podaří realizovat.
Pokusim se vypořádat se zkosením čel pontonů, jak na to upozornil rybak. U rovných dílů to bude v pohodě, ale na ty podhonové jsem zvědavej.
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
Tak to je opravdu síla. To už chce nějakej kumšt a odvahu to zakřivit. Doufám, že fotek na to máš dost.
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
Jo, jo. Fotek mám, myslím, dost.
Z toho horního pohledu půjde dobře odhadnout úhel. Ten bude, předpokládám, stejný jako u pobřežního pontonu.
Jsem na to dost natěšenej. Bohužel teď musim po večerech místo hraní dořešit nějaký ouřadování, který jsem dlouho odkládal a ono na mě počkalo .
Z toho horního pohledu půjde dobře odhadnout úhel. Ten bude, předpokládám, stejný jako u pobřežního pontonu.
Jsem na to dost natěšenej. Bohužel teď musim po večerech místo hraní dořešit nějaký ouřadování, který jsem dlouho odkládal a ono na mě počkalo .
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
Je to z papíru , ale není poznat , že je to z papíru . Další modelář , který ztírá rozdíly mezi plastem a papírem . Paráda .
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
Zdravíčko.
Pomalu se sunu dál s pontonem. Nedávno jsem ulovil docela dost fotek detailů pontonu, čímž jsem si na sebe upletl bič. Takže úprav bude daleko víc, než jsem původně plánoval.
Mám hotový základ středových pontonů a nyní mě čeká úprava a výroba všech drobností. Jedna už je tam - zámek dolního spoje.
Všechny části jsem podlepil víc, než doporučuje návod. I dno jsem podlepil čtvrtkou. Stejně se mi tam žebra vyrýsovala. Nevadí. V reálu jsou pontony samá řacha.
Rastr paluby je bohužel jinak, než by měl být. Na délku má mít osm polí a ne šest. Měnit to by znamenalo vyrobit novou palubu. To se mi nechce. Líbí se mi, jak je znázorněná. Přesto mi nesedělo, že je úplně hladká, tak jsem rastr plasticky zvýraznil. Vidět to moc není, ale na omak je to znát.
Trochu to asi už přeháním, ale zatím mi z toho nehrabe.
Pomalu se sunu dál s pontonem. Nedávno jsem ulovil docela dost fotek detailů pontonu, čímž jsem si na sebe upletl bič. Takže úprav bude daleko víc, než jsem původně plánoval.
Mám hotový základ středových pontonů a nyní mě čeká úprava a výroba všech drobností. Jedna už je tam - zámek dolního spoje.
Všechny části jsem podlepil víc, než doporučuje návod. I dno jsem podlepil čtvrtkou. Stejně se mi tam žebra vyrýsovala. Nevadí. V reálu jsou pontony samá řacha.
Rastr paluby je bohužel jinak, než by měl být. Na délku má mít osm polí a ne šest. Měnit to by znamenalo vyrobit novou palubu. To se mi nechce. Líbí se mi, jak je znázorněná. Přesto mi nesedělo, že je úplně hladká, tak jsem rastr plasticky zvýraznil. Vidět to moc není, ale na omak je to znát.
Trochu to asi už přeháním, ale zatím mi z toho nehrabe.
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
Tak to jsem moc zvědavý, co včechno se dá ještě na těchto dvou modelech vymyslet To, co je již hotové je bomba
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
Když vidím to tvé dílo, tak mám chuť to svoje zmačkat. Moc hezky se na to dívá.
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
Vašku, chlape, ty jsi masochista Vypadá to fakt parádně. Jo a pro mě sice s křížkem po funuse, ale i tak díky za fotky. Zase jsem o něco chytřejší. Taky ten most u vás mohli začít opravovat dřív
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
Díky pánové.
Ten most už opravují víc jak rok, ale já teprve nedávno zjistil, že firma EXMOST používá PMS. Tak jsem vyrazil na průzkum, bydlím na opačným konci města, a hle, byl tam schovanej pod mostovkou, ze shora něvidno .
Pánové z firmy měli pochopení a byli velice vstřícní. Používají na akcích i pobřežní díly, ale tady u nás není.
Ten most už opravují víc jak rok, ale já teprve nedávno zjistil, že firma EXMOST používá PMS. Tak jsem vyrazil na průzkum, bydlím na opačným konci města, a hle, byl tam schovanej pod mostovkou, ze shora něvidno .
Pánové z firmy měli pochopení a byli velice vstřícní. Používají na akcích i pobřežní díly, ale tady u nás není.
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
Zdravím.
Tři měsíce uběhly a byl bych rád, kdybych zde mohl ukázat aspoň jedno auto s naloženým pontonem.
Bohužel neukážu, protože se ukázalo ( ), že velké množství informací, v mém případě fotek dané předlohy, může být pro modeláře zhoubné.
Zkrátka, na podhonech jsem si tak trochu vylámal zuby. Při snaze přiblížit se co nejvíce předloze bylo potřeba upravit či spíše doplnit spoustu detailů a upravit tvar. Takže jsem upravoval, pak upravoval již upravené a postupně kupil drobné chyby a až ve stádiu, kdy jsem začal věřit, že už to nejhorší mam za sebou, jsem zjistil, že jsem si neohlídal základní tvar dílu. Po přiložení ke středovým dílům přišla pecka, že podhony jsou o cca 2 mm delší a sklon čel nesedí - tururutů!
Takže znovu a lépe. Poučen z předchozích nezdarů jsem se pokusil nakreslit základ podhonu znovu a trochu upravil konstrukci. Teď stačí najít potřebnou energii a pustit se do toho znovu.
Tak zatím.
Tři měsíce uběhly a byl bych rád, kdybych zde mohl ukázat aspoň jedno auto s naloženým pontonem.
Bohužel neukážu, protože se ukázalo ( ), že velké množství informací, v mém případě fotek dané předlohy, může být pro modeláře zhoubné.
Zkrátka, na podhonech jsem si tak trochu vylámal zuby. Při snaze přiblížit se co nejvíce předloze bylo potřeba upravit či spíše doplnit spoustu detailů a upravit tvar. Takže jsem upravoval, pak upravoval již upravené a postupně kupil drobné chyby a až ve stádiu, kdy jsem začal věřit, že už to nejhorší mam za sebou, jsem zjistil, že jsem si neohlídal základní tvar dílu. Po přiložení ke středovým dílům přišla pecka, že podhony jsou o cca 2 mm delší a sklon čel nesedí - tururutů!
Takže znovu a lépe. Poučen z předchozích nezdarů jsem se pokusil nakreslit základ podhonu znovu a trochu upravil konstrukci. Teď stačí najít potřebnou energii a pustit se do toho znovu.
Tak zatím.
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
Jestli jsi u mého člunu použil slovo "hustý", tak u tebe mě slova docházejí a aby to bylo publikovatelné, tak můžu použít jen zkratky WTF, OMG apod. Pane, víte o tom, že stavíte úplně nový model? Naprostá paráda. Pěkně dlouhej bič sis na sebe upletl ale nepochybuji, že to dáš. Bude to pecka, jen vyděržaj pyjanjér.
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
Zdar, doplnil jsem do galerie pár obrázků z předpisu,
http://www.papirove-modely.cz/galerie/i ... age=293349" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.papirove-modely.cz/galerie/i ... age=293349" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
Hezký den všem.
Po dokončení GRADu jsem si poručil dodělání pontonů.
Beru to ze „strany blíže ke světlu“, takže jsem nechal rozkuchaný říční díl zatím být a pustil se do pobřežního. Ten totiž nevyžaduje, z mého pohledu, žádné zásadní tvarové úpravy. Jen takové ty „drobné“, jako je plastické rastrování paluby a nájezdových ramp, tvorba palubních zámků a jiné droboti, jako třeba pouzdra s otočí spodního spoje, panty atd.
Narazil jsem na netu na zajímavé staré video, kde jsem našel odpověď na některé nejasnosti. Škoda, že není lepší obraz.
Stavba začala podlepením čel a bočnic pontonů, vyřezáním a retušováním prolisů. Zdlouhavá a silová záležitost.
Dno podhonů je na většině fotek dost zvlněné a je tam znát rastr vnitřních výztuh. Pokusil jsem to znázornit, ale trochu jsem to přehnal, takže to nedopadlo úplně tak, jak jsem chtěl. Pak následovala další mňamka – protlačení rastru paluby a ramp již popsaným způsobem.
Poté, co jsem měl všechny součásti připravené, jsem sestavil pontony dohromady. Vše sedlo velmi dobře s nutností jen drobných korekcí.
Na čelech podhonů jsem prořízl otvory do šachet šroubových spojů, kde jsou znázorněna oka řetězů.
Pokračoval jsem všemi dalšími drobnostmi. Největší výzvou byla tvorba „funkčních“ palubních zámků. Nakonec se docela zadařilo, i když jsou malinko větší než by měly být.
Původně jsem plánoval mít funkční i dnové zámky, ale po další chybě, které dělám jednu za druhou, už se mi nechtělo věci předělávat, tak jsou napevno.
Hodně nervů mě stály závěsy ramp. Hlídat vteřiňák, aby nezatekl, kam nemá, dá někdy docela zabrat.
Nakonec zbyly víka revizních otvorů – plastické i s hlavami šroubů.
Teď zbývá vše zaretušovat, nabarvit a můžu to naložit na auto.
Po dokončení GRADu jsem si poručil dodělání pontonů.
Beru to ze „strany blíže ke světlu“, takže jsem nechal rozkuchaný říční díl zatím být a pustil se do pobřežního. Ten totiž nevyžaduje, z mého pohledu, žádné zásadní tvarové úpravy. Jen takové ty „drobné“, jako je plastické rastrování paluby a nájezdových ramp, tvorba palubních zámků a jiné droboti, jako třeba pouzdra s otočí spodního spoje, panty atd.
Narazil jsem na netu na zajímavé staré video, kde jsem našel odpověď na některé nejasnosti. Škoda, že není lepší obraz.
Stavba začala podlepením čel a bočnic pontonů, vyřezáním a retušováním prolisů. Zdlouhavá a silová záležitost.
Dno podhonů je na většině fotek dost zvlněné a je tam znát rastr vnitřních výztuh. Pokusil jsem to znázornit, ale trochu jsem to přehnal, takže to nedopadlo úplně tak, jak jsem chtěl. Pak následovala další mňamka – protlačení rastru paluby a ramp již popsaným způsobem.
Poté, co jsem měl všechny součásti připravené, jsem sestavil pontony dohromady. Vše sedlo velmi dobře s nutností jen drobných korekcí.
Na čelech podhonů jsem prořízl otvory do šachet šroubových spojů, kde jsou znázorněna oka řetězů.
Pokračoval jsem všemi dalšími drobnostmi. Největší výzvou byla tvorba „funkčních“ palubních zámků. Nakonec se docela zadařilo, i když jsou malinko větší než by měly být.
Původně jsem plánoval mít funkční i dnové zámky, ale po další chybě, které dělám jednu za druhou, už se mi nechtělo věci předělávat, tak jsou napevno.
Hodně nervů mě stály závěsy ramp. Hlídat vteřiňák, aby nezatekl, kam nemá, dá někdy docela zabrat.
Nakonec zbyly víka revizních otvorů – plastické i s hlavami šroubů.
Teď zbývá vše zaretušovat, nabarvit a můžu to naložit na auto.
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
Naprosto dokonalé ...
Re: Tatra 815 8x8 VPR9 PMS + PMS-1 /RW/ 1:32
Zdravím.
Už před nějakou dobou jsem dokončil břehový ponton, ale nějak jsem se nemohl dokopat to vyfotit a dát sem.
Takže nyní tak činím.
Na autě mu to docela sluší.
Myslel jsem, že hned navážu, a dodělám i říční díl. Po všech peripetiích, způsobených po většině vlastním přičiněním, jsem na to neměl energii a pustil se raději do něčeho jiného.
Tak zas někdy .
Už před nějakou dobou jsem dokončil břehový ponton, ale nějak jsem se nemohl dokopat to vyfotit a dát sem.
Takže nyní tak činím.
Na autě mu to docela sluší.
Myslel jsem, že hned navážu, a dodělám i říční díl. Po všech peripetiích, způsobených po většině vlastním přičiněním, jsem na to neměl energii a pustil se raději do něčeho jiného.
Tak zas někdy .