Tatra 148 VNM / RipperWorks / 1:32 - betatest
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra 148 VNM / RipperWorks / 1:32 - betatest
Dobrý večer všem,
jak jste si všimli, práce na KNB zpomalily. Důvodem byla beta vojenského valníku T 148 VNM. Intenzivní stavba trvala necelý měsíc a půl.
Foto předlohy převzato z forum.valka.cz
Pár slov k předloze:
Nákladní terénní automobil TATRA 148 VNM je určený pro přepravu nákladů do hmotnosti 13000 kg, nebo pro přepravu max. 40 osob.
Automobil je uzpůsobený pro přepravu 18 nosítek s raněnými. Při celkové hmotnosti tažného vozidla utáhne na pevných vozovkách
jeden nebo dva přívěsy o celkové hmotnosti do 20000 kg.
Vozidlo je vybavené navijákem, který slouží při vyprošťování a přibližování břemen.
Zdroj: http://forum.valka.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Technická data a další detaily na tomto odkazu: http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/16299" onclick="window.open(this.href);return false;
Model - RW-42
Délka: 272 mm
Šířka: 80 mm
Výška: 80 mm
Tiskový rozsah: 6,5xB4
Počet dílů (cca): 850
Náhled modelu:
Začínáme klasicky nápravami:
Kompletní podvozek.
Pak přišly na řadu kola…
… a kola nasazena na podvozku, černá a zase černá
Doplněn nárazník a odpružení.
Pokračujeme motorem.
Stav po montáži do rámu.
A jdeme na to, co dělá Tatru 148 148čkou tzn. kabina. Lepeno dle návodu, sklo přichyceno oboustrannou lepicí páskou (jinak to zatím neumím). Tvaroval jsem oblouky, namáčel z rubu, nadával a vzniklo toto.
Čtvrtá kabina a řekl bych, že zatím moje nejpovedenější. Poté už jsem mohl oznámit předběžný termín odevzdání bety a naplánovat to souběžně s letem do ČR.
Čáry na blatnících u finálního produktu nebudou, má je pouze beta.
Kabina přilepena na rám.
Finální část nástavba. Podlepit, zatížit a nechat uležet.
Nástavba na podvozku.
Když už jsem si říkal, že vše je za mnou a zbývá poslední skupina dílů (světlo na konci tunelu). Vykoukly na mne bočnice nástavby. Takže vyřezat, hrany líznout herkulesem,
aby lépe kryla barva. Hrany zaretušovat odpovídajícím odstínem a slepit lavičky.
Nakonec zkompletovat, doplnit konstrukci plachty, panty a můžeme fotit.
Pak už jen zabalit pro přepravu a hurá na letiště. Model jsem bral na palubu, takže vznikla mírně vtipná scénka u rentgenu,
celník zírající na monitor – Tatra vypadala jak na instruktážních rentegenových řezech někde na vojenské škole. Otevírání boxu
s modelem a vysvětlení že je to jen papírový model… Nakonec předat model do muzea autorovi.
Ať se Vám to dobře lepí
JS
jak jste si všimli, práce na KNB zpomalily. Důvodem byla beta vojenského valníku T 148 VNM. Intenzivní stavba trvala necelý měsíc a půl.
Foto předlohy převzato z forum.valka.cz
Pár slov k předloze:
Nákladní terénní automobil TATRA 148 VNM je určený pro přepravu nákladů do hmotnosti 13000 kg, nebo pro přepravu max. 40 osob.
Automobil je uzpůsobený pro přepravu 18 nosítek s raněnými. Při celkové hmotnosti tažného vozidla utáhne na pevných vozovkách
jeden nebo dva přívěsy o celkové hmotnosti do 20000 kg.
Vozidlo je vybavené navijákem, který slouží při vyprošťování a přibližování břemen.
Zdroj: http://forum.valka.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Technická data a další detaily na tomto odkazu: http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/16299" onclick="window.open(this.href);return false;
Model - RW-42
Délka: 272 mm
Šířka: 80 mm
Výška: 80 mm
Tiskový rozsah: 6,5xB4
Počet dílů (cca): 850
Náhled modelu:
Začínáme klasicky nápravami:
Kompletní podvozek.
Pak přišly na řadu kola…
… a kola nasazena na podvozku, černá a zase černá
Doplněn nárazník a odpružení.
Pokračujeme motorem.
Stav po montáži do rámu.
A jdeme na to, co dělá Tatru 148 148čkou tzn. kabina. Lepeno dle návodu, sklo přichyceno oboustrannou lepicí páskou (jinak to zatím neumím). Tvaroval jsem oblouky, namáčel z rubu, nadával a vzniklo toto.
Čtvrtá kabina a řekl bych, že zatím moje nejpovedenější. Poté už jsem mohl oznámit předběžný termín odevzdání bety a naplánovat to souběžně s letem do ČR.
Čáry na blatnících u finálního produktu nebudou, má je pouze beta.
Kabina přilepena na rám.
Finální část nástavba. Podlepit, zatížit a nechat uležet.
Nástavba na podvozku.
Když už jsem si říkal, že vše je za mnou a zbývá poslední skupina dílů (světlo na konci tunelu). Vykoukly na mne bočnice nástavby. Takže vyřezat, hrany líznout herkulesem,
aby lépe kryla barva. Hrany zaretušovat odpovídajícím odstínem a slepit lavičky.
Nakonec zkompletovat, doplnit konstrukci plachty, panty a můžeme fotit.
Pak už jen zabalit pro přepravu a hurá na letiště. Model jsem bral na palubu, takže vznikla mírně vtipná scénka u rentgenu,
celník zírající na monitor – Tatra vypadala jak na instruktážních rentegenových řezech někde na vojenské škole. Otevírání boxu
s modelem a vysvětlení že je to jen papírový model… Nakonec předat model do muzea autorovi.
Ať se Vám to dobře lepí
JS
Re: Tatra 148 VNM /RipperWorks/ 1:32 - betatest
A to jsem myslel, že si pod stromeček už žádný model nekoupím..
Hezká předloha, krásně slepená
Hezká předloha, krásně slepená
Re: Tatra 148 VNM /RipperWorks/ 1:32 - betatest
No tohle je vážně paráda. Bezvadně slepené. Smekám.
Sice si obě novinky nechám až na další rok, ale už teď si chystám místo v šupleti.
Sice si obě novinky nechám až na další rok, ale už teď si chystám místo v šupleti.
Re: Tatra 148 VNM /RipperWorks/ 1:32 - betatest
Moc pěkná práce autora i lepiče. Kabina je možná nejlepší, jakou jsem zatím viděl.
Re: Tatra 148 VNM /RipperWorks/ 1:32 - betatest
Parádní Tatřice, super a moc pěkně slípnuto
Re: Tatra 148 VNM /RipperWorks/ 1:32 - betatest
No tohle vypadá vážně moc pěkně . Krásně slepeno .
Re: Tatra 148 VNM /RipperWorks/ 1:32 - betatest
Moc pěkně slepeno a super předloha.
Ale furt nemůžu přijít na chuť té kabině, pořád mi přijde nějak proporčně divná. Moc nafouklá střecha, moc vysoký a úzký dveře a celá kabina mi přijde krátká.
Ale furt nemůžu přijít na chuť té kabině, pořád mi přijde nějak proporčně divná. Moc nafouklá střecha, moc vysoký a úzký dveře a celá kabina mi přijde krátká.
Re: Tatra 148 VNM /RipperWorks/ 1:32 - betatest
Ondro, doktor má víc než dostatečné množství fotek, takže kabinu má nakoukanou a slušně zvládnutou.
Re: Tatra 148 VNM /RipperWorks/ 1:32 - betatest
Díky za ohlasy pánové. Člověk hned dostane chuť pokračovat v rozdělaných modelech.
Re: Tatra 148 VNM /RipperWorks/ 1:32 - betatest
Krásný model, hezky slepené.
Re: Tatra 148 VNM /RipperWorks/ 1:32 - betatest
Brzdič - nezapomeň, že na model koukáš z úplně jiných úhlů, než na skutečné auto, proto se může měřítkově přesně zkonstruovaná kabina zdát mimo nakoukané proporce.
Re: Tatra 148 VNM /RipperWorks/ 1:32 - betatest
Výborný model, naprosto dokonalé
Já k tomu nemám slov.
Je to prostě žůžo, na tyhle tvary já si opravdu netroufnu, tak se radši budu jenom dívat.
Já k tomu nemám slov.
Je to prostě žůžo, na tyhle tvary já si opravdu netroufnu, tak se radši budu jenom dívat.
Re: Tatra 148 VNM / RipperWorks / 1:32 - betatest
Tak tohle je opravdu moc pěkně slepenej model klobouk dolů .
Chci se zeptat plachta bude taky k mání ?
Je ve stavebnici?
Chci se zeptat plachta bude taky k mání ?
Je ve stavebnici?
Re: Tatra 148 VNM / RipperWorks / 1:32 - betatest
Díky za milé reakce - plachta není a nebude. Nakreslená by vypadala hračkovitě a ty prověsy se nedají znázornit graficky - pokud chcete plachtu, je nutné použít klasickou plasťáckou variantu - papírový kapesníček, napustit barvou, atd...
Co se týče Brzdičovy připomínky - při konstrukci jsem tentokrát zvolil i metodu starého dobrého metru - tedy mám fotky s přiloženým metrem a ručím za to, že jak poměry jednotlivých částí kabiny, tak šířka a výška dveří, atd. sedí velmi přesně (respektivě je tam konstrukčně asi 1mm navíc v horní části kvůli chlopním, ale to je zanedbatelné). Eslipak není Brzdův pocit "jak vypadá správná kabina" spíše ovlivněn jinou kabinou T148, kterou má v prackách častěji? I když tamta kabina... Nene, už mlčím
Co se týče Brzdičovy připomínky - při konstrukci jsem tentokrát zvolil i metodu starého dobrého metru - tedy mám fotky s přiloženým metrem a ručím za to, že jak poměry jednotlivých částí kabiny, tak šířka a výška dveří, atd. sedí velmi přesně (respektivě je tam konstrukčně asi 1mm navíc v horní části kvůli chlopním, ale to je zanedbatelné). Eslipak není Brzdův pocit "jak vypadá správná kabina" spíše ovlivněn jinou kabinou T148, kterou má v prackách častěji? I když tamta kabina... Nene, už mlčím
Re: Tatra 148 VNM / RipperWorks / 1:32 - betatest
Ja by som mal tiež otázočku na autora. Na slovenskom fóre zollo si urobil malé vylepšenie:
Bude to zakreslené aj vo vystrihovačke?Zollo píše:Vymyslel som ešte taký zlepšovák na uľahčenie montáže chladiaceho ventilátora.Kedže diel 11j nemá označené miesta pre prilepenie rozvádzácích lopatiek,je to dosť obtiažne zostaviť presne.Preto som si diel upravil a dokreslil 24 rysiek pre lopatky