Sd. Kfz. 222 / GPM / 1:25 / dokončeno
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Sd. Kfz. 222 / GPM / 1:25 / dokončeno
Zdravím všechny patlaly a po krátké odmlce jsem vylovil ze skříně toto německé přibližovadlo:
Lehký obrněný automobil Sonderkraftfahrzeug číslo 222 s 20mm kanónkem. Verze z 1941 nasazená v poušti Lybie.
Stříhačka obsahuje 9 archů A4 s díly, 134 návodovek a ta moje ještě lenochodské lasery v počtu 3 archů. Jedná se o diskutovaný GPM paket.
Vypálená kola se mi zdají docela OK, co mě trochu zarazilo je. že laser-kudlička jela po vnitřní straně čáry, takže všechny díly jsou o sílu řezu menší..
Tož u koleček je to celkem fajn, plášť pak pěkně sedne, ale u rovných dílů je to trochu divný.
Uvidiím, co to udělá u karoserie.
Stavba začíná klasicky. Rám, zavěšení kol a teď je na řadě motor, kardany, řízení a další balast podvozku.
Lehký obrněný automobil Sonderkraftfahrzeug číslo 222 s 20mm kanónkem. Verze z 1941 nasazená v poušti Lybie.
Stříhačka obsahuje 9 archů A4 s díly, 134 návodovek a ta moje ještě lenochodské lasery v počtu 3 archů. Jedná se o diskutovaný GPM paket.
Vypálená kola se mi zdají docela OK, co mě trochu zarazilo je. že laser-kudlička jela po vnitřní straně čáry, takže všechny díly jsou o sílu řezu menší..
Tož u koleček je to celkem fajn, plášť pak pěkně sedne, ale u rovných dílů je to trochu divný.
Uvidiím, co to udělá u karoserie.
Stavba začíná klasicky. Rám, zavěšení kol a teď je na řadě motor, kardany, řízení a další balast podvozku.
Naposledy upravil(a) czbrasi dne sob 5.7.2014 9:11, celkem upraveno 1 x.
Re: Sd. Kfz. 222 / GPM / 1:25
Tuhle stavbu budu sledovat. Tento model mě zaujal teď v Brně, ani nevím proč, ale mě se líbí...
Naposledy upravil(a) Kovář dne stř 3.4.2013 17:56, celkem upraveno 1 x.
Re: Sd. Kfz. 222 / GPM / 1:25
Přidávám do záložek a sleduji. Já mám model taky objednaný a těšim se na něj, jen mám obavy kvůli těm žebrům. Někde jsem četl že bez laserů tam snad ty žebra ani nejsou . Ale dál jsem to nějak nestudoval tak uvidim.
Re: Sd. Kfz. 222 / GPM / 1:25
Jestli je to paklík, tak je to se žebrama přesně tak. A o sílu řezu menší IMO dá modelářovi míň zabrat než brousit o sílu řezu míň. Dolepit pásečkem, když bude chybět, se dá vždycky.
Vykopnuto hezky, jsem zvědavý na další vývoj hry.
Vykopnuto hezky, jsem zvědavý na další vývoj hry.
Re: Sd. Kfz. 222 / GPM / 1:25
Ahoj,
klasická žebra ve vystřihovánce nejsou, ale není to kvůli laserům ale konstrukcí. Místo výroby kostry se podlepuje vnitřní díl interiéru. Uvidiíte, až se pustím do karoserie.
S velikostí laserů se dá žít, jen je to o sílu řezu všude, takže na menších dílech je relativně velký rozdíl, na velkých dílech to prakticky není poznat.
Stavba pokročila do agregátů podvozku, motor převodovka, kardany, rozvododovky..
Vyskytlo se i pár věcí, které si žádaly úpravy:
* poloosy (44) jsou dlouhé, nedají se tam dostat ==> úprava délky (a dávejte pozor na šířku mezery v rámu, je to s těmi klouby jen tak tak)
* kardany (54) jsou dlouhé taky ==> následovalo zkracování
* převodovka (47) byla širší než mezera v žebru ránu (8) ==> probrušoval jsem asi o 2mm
* držák chladiče (59) kolidoval s hnací hřídelí z motoru (80) ==> zeslabil jsem ho, šlo by i podložit držák u rámu, ale měl jsem strach aby nevyšel vysoko a nekolidoval někde s karoserií
* nálitek zadního diferáku (40) vystrkoval převodovku příliš dopředu, držáky pak nevycházely doprostřed pacek v rámu ==> raději jsem ho odřízl a převodovku dal přesně podle rámu, měl jsem strach aby mi v přední pouzici nekolidovala s karosérií
Na podvozku mě čekají ještě nějaké drobnosti, lanovody a táhla řízení, pak kolečka a půjdem na vršek
klasická žebra ve vystřihovánce nejsou, ale není to kvůli laserům ale konstrukcí. Místo výroby kostry se podlepuje vnitřní díl interiéru. Uvidiíte, až se pustím do karoserie.
S velikostí laserů se dá žít, jen je to o sílu řezu všude, takže na menších dílech je relativně velký rozdíl, na velkých dílech to prakticky není poznat.
Stavba pokročila do agregátů podvozku, motor převodovka, kardany, rozvododovky..
Vyskytlo se i pár věcí, které si žádaly úpravy:
* poloosy (44) jsou dlouhé, nedají se tam dostat ==> úprava délky (a dávejte pozor na šířku mezery v rámu, je to s těmi klouby jen tak tak)
* kardany (54) jsou dlouhé taky ==> následovalo zkracování
* převodovka (47) byla širší než mezera v žebru ránu (8) ==> probrušoval jsem asi o 2mm
* držák chladiče (59) kolidoval s hnací hřídelí z motoru (80) ==> zeslabil jsem ho, šlo by i podložit držák u rámu, ale měl jsem strach aby nevyšel vysoko a nekolidoval někde s karoserií
* nálitek zadního diferáku (40) vystrkoval převodovku příliš dopředu, držáky pak nevycházely doprostřed pacek v rámu ==> raději jsem ho odřízl a převodovku dal přesně podle rámu, měl jsem strach aby mi v přední pouzici nekolidovala s karosérií
Na podvozku mě čekají ještě nějaké drobnosti, lanovody a táhla řízení, pak kolečka a půjdem na vršek
Re: Sd. Kfz. 222 / GPM / 1:25
Priznám sa, že si neviem vysvetliť, prečo ani po troch dňoch, čo si to sem "zavesil" tu nemáš žiadnu pochvalnú ódu. Tak ak dovolíš, ja začnem:
- úžasne ma Tvoja práca baví
- čistolepenie je moja srdcovka a ty si v ňom skvelý
k modelu:
- tiež sa chystám na tento kúsok a spôsob, akým ho prezentuješ - upozornenie na konkrétne chyby a postrehy zo stavby - je veľmi atraktívny a užitočný (na "našom" fóre prebehla vášnivá diskusia o Mirkovi, ktorý svoj postup nekomentuje a uverejňuje len fotografie. Osobne zastávam názor, že ak už svoju prácu verejne prezentujem, bolo by vhodné pár slov k stavbe uviesť - tak ako to robíš Ty a mnohí ďalší. Obzvlášť ak ide o model dosiaľ nestavaný a teda úplne nový.)
- musím pochváliť GPM (možno by ma zaujímal aj Tvoj názor) za farebné prevedenie. Tento model by bol hádam aj hriech preferbovať.
Držím Ti palce pri ďalšom postupe a teším sa na fotografie a sprievodný text .
- úžasne ma Tvoja práca baví
- čistolepenie je moja srdcovka a ty si v ňom skvelý
k modelu:
- tiež sa chystám na tento kúsok a spôsob, akým ho prezentuješ - upozornenie na konkrétne chyby a postrehy zo stavby - je veľmi atraktívny a užitočný (na "našom" fóre prebehla vášnivá diskusia o Mirkovi, ktorý svoj postup nekomentuje a uverejňuje len fotografie. Osobne zastávam názor, že ak už svoju prácu verejne prezentujem, bolo by vhodné pár slov k stavbe uviesť - tak ako to robíš Ty a mnohí ďalší. Obzvlášť ak ide o model dosiaľ nestavaný a teda úplne nový.)
- musím pochváliť GPM (možno by ma zaujímal aj Tvoj názor) za farebné prevedenie. Tento model by bol hádam aj hriech preferbovať.
Držím Ti palce pri ďalšom postupe a teším sa na fotografie a sprievodný text .
Re: Sd. Kfz. 222 / GPM / 1:25
Ahoj všem co (snad) sledují..
Barevné provedení se mi líbí, na poličce se sejde s mým polopásem, takže za mně spokojenost o přebarvování jsem neuvažoval.
Komentáře se snažím dávat. Mě pomáhají když stavím něco a mám možnost se podívat jinam.
Pustil jsem se do výroby kol a nevydržel jsem sáhnout nahoru na kastli.
Kola se mi lepí dobře, laserovánky pomohly, vše sedí. U kol hodně záleží na rukách, jak nabombírujete boky atd.. takže slintat, slintat a slintat
Měl jsem trochu strach z toho buřtu na disku (90i) ale jde to dobře, udělal jsem si pod něj kolečko z drátu a pak naohýbal ten disk podle něj.
Ještě mi zbývá dořešit tu 1mm obruč k disku, buď ji udělám z olověného drátku, nebo seženu odpovídající těsnění..ještě nevím.
U karoserie taky pochvala, žádné zvláštní úpravy, jen zpusta szlifowacek na kostře. Pomohl jsem si bruskou, dělám to tak, že brousím díl kostry a obšívku potom rovnou odříznu tu část, která by se měla odbrousit (to je ta šrafovaná), je tam potom míň chlupatinců. Kolik brousit lze poznat snadno, na laserovaných dílech je to naznačeno malým řezem, takže paráda.
Rozhodně se to ale nedá stavět, jak je postup v návodovkách, když si nalepíte kompletní zadek karoserie, tak to potom nedostanete přes motor na podvozek, už teď s tím mám potíže to tam nacpat, takže zadní díly budu určitě dolepovat na modelu a ne bokem.
Jen drobnost - v setu laserů je krásný chladič, před který si ale pak máte nalepit nakreslenou mřížku do přepážky (93a), tu jsem vyměnil za mžížku z Plusmodel.
A včil nějaké ty obrázky.
PS: Podle toho jak to na stole roste, měla posádka tohoto vozu podmínky značně stísněné a mohli jen tiše závidět briťáčkům jejich Staghoundy..
Barevné provedení se mi líbí, na poličce se sejde s mým polopásem, takže za mně spokojenost o přebarvování jsem neuvažoval.
Komentáře se snažím dávat. Mě pomáhají když stavím něco a mám možnost se podívat jinam.
Pustil jsem se do výroby kol a nevydržel jsem sáhnout nahoru na kastli.
Kola se mi lepí dobře, laserovánky pomohly, vše sedí. U kol hodně záleží na rukách, jak nabombírujete boky atd.. takže slintat, slintat a slintat
Měl jsem trochu strach z toho buřtu na disku (90i) ale jde to dobře, udělal jsem si pod něj kolečko z drátu a pak naohýbal ten disk podle něj.
Ještě mi zbývá dořešit tu 1mm obruč k disku, buď ji udělám z olověného drátku, nebo seženu odpovídající těsnění..ještě nevím.
U karoserie taky pochvala, žádné zvláštní úpravy, jen zpusta szlifowacek na kostře. Pomohl jsem si bruskou, dělám to tak, že brousím díl kostry a obšívku potom rovnou odříznu tu část, která by se měla odbrousit (to je ta šrafovaná), je tam potom míň chlupatinců. Kolik brousit lze poznat snadno, na laserovaných dílech je to naznačeno malým řezem, takže paráda.
Rozhodně se to ale nedá stavět, jak je postup v návodovkách, když si nalepíte kompletní zadek karoserie, tak to potom nedostanete přes motor na podvozek, už teď s tím mám potíže to tam nacpat, takže zadní díly budu určitě dolepovat na modelu a ne bokem.
Jen drobnost - v setu laserů je krásný chladič, před který si ale pak máte nalepit nakreslenou mřížku do přepážky (93a), tu jsem vyměnil za mžížku z Plusmodel.
A včil nějaké ty obrázky.
PS: Podle toho jak to na stole roste, měla posádka tohoto vozu podmínky značně stísněné a mohli jen tiše závidět briťáčkům jejich Staghoundy..
Re: Sd. Kfz. 222 / GPM / 1:25
Občas se sem podívám a vypadá to fantasticky. Super práce. Jen tak dál.
- old_Mr_Grim
- Moderátor
- Příspěvky: 801
- Registrován: pon 12.12.2011 11:48
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Re: Sd. Kfz. 222 / GPM / 1:25
teď to vypadá jak závodní speciál
Re: Sd. Kfz. 222 / GPM / 1:25
JJ pravda taky mi to přípomíná nějaké vozítko z MadMaxe
Re: Sd. Kfz. 222 / GPM / 1:25
Zatím nádhera... ten polopás jsi myslel Sd.Kfz. 251/1 Ausf C. od GPM?
Re: Sd. Kfz. 222 / GPM / 1:25
Myslím, že myslel (aspoň ho má slepeného v galerii). Já si tohle zase pořídil, protože ladí ke Greifovi.
Jinak Csbrasi dobrá práce !!!
Jinak Csbrasi dobrá práce !!!
Re: Sd. Kfz. 222 / GPM / 1:25
Ahoj všem,
mulda: ano, myslel jsem 251 z mojí galerie.
Postup na modelu:
dodělal jsem disky kol, jen pořád chybí ty obruče, začal vybavovat vnitřek a trochu něco z obšívky. Všechno zatím pasuje (ťuk,ťuk na sklo) jen ten obří horní díl (148) jsem rozřezal na menší části. To se, podle mě, rozumně nalepit vcelku nedá.
Karoserii mám zatím jen položenou, ale blíží se její přilepení, tak jsem si udělal z balzy takový přípravek, aby při manipulaci netrpěly závěsy kol.
mulda: ano, myslel jsem 251 z mojí galerie.
Postup na modelu:
dodělal jsem disky kol, jen pořád chybí ty obruče, začal vybavovat vnitřek a trochu něco z obšívky. Všechno zatím pasuje (ťuk,ťuk na sklo) jen ten obří horní díl (148) jsem rozřezal na menší části. To se, podle mě, rozumně nalepit vcelku nedá.
Karoserii mám zatím jen položenou, ale blíží se její přilepení, tak jsem si udělal z balzy takový přípravek, aby při manipulaci netrpěly závěsy kol.
Re: Sd. Kfz. 222 / GPM / 1:25
Krásný slunný den přeji všem,
už je to tu, kastle přilepena k rámu a můžu dodělat zadní část obepínající motor. Tady všechno taky sedí doře, někde to chtělo sáhnout bruskou ale jinak jsem s výsledekm zatím spokojen.
Zajímavý tvar má strop, pokud tedy disponujete laserovým dílem, anebo to můžete zkusit vyřezat růčo
už je to tu, kastle přilepena k rámu a můžu dodělat zadní část obepínající motor. Tady všechno taky sedí doře, někde to chtělo sáhnout bruskou ale jinak jsem s výsledekm zatím spokojen.
Zajímavý tvar má strop, pokud tedy disponujete laserovým dílem, anebo to můžete zkusit vyřezat růčo
Re: Sd. Kfz. 222 / GPM / 1:25
Krásný den všem,
teda já ho v klimatizovaném kanclu mám
sice je to s podivem ale stále jsem živ a předkládám postup na Lybijské 222.
Karoserii jsem hrubě dokončil, uzavřel a přilepil k rámu, zakomponoval laserový strop a další doplňky, blatníky, průzory atd.. v průběhu jsem nenarazil na žádné vážnější komplikace, jen zadní díl karoserie a přední zástěrky je dobré z rubu obarvit.
Panty poklopů a dveří příliš funkční nejsou,podle mne je to nešťastnou konstrukcí, ale už jem to nechal tak. Otevřít se to dá, ale na žádné každodenní hýbání to není.
Trochu mě dodatečně mrzí pravý výfuk, kde vychází šev dílu nahoru, tady mohl auto zapřemýšlet. otočit se to dá, místo pro držák ,které v tu chvíli bude vidět je stejně ve finále pod blatníkem schované.
Při pátrání po ostatních stavbách jsem narazil přílo na surowku od autora, tak můžete kouknout i sem.. http://jerzyjanukowicz.pl/projektSdKfz.222.html" onclick="window.open(this.href);return false;
No a ještě nějaké ty obrázky.
teda já ho v klimatizovaném kanclu mám
sice je to s podivem ale stále jsem živ a předkládám postup na Lybijské 222.
Karoserii jsem hrubě dokončil, uzavřel a přilepil k rámu, zakomponoval laserový strop a další doplňky, blatníky, průzory atd.. v průběhu jsem nenarazil na žádné vážnější komplikace, jen zadní díl karoserie a přední zástěrky je dobré z rubu obarvit.
Panty poklopů a dveří příliš funkční nejsou,podle mne je to nešťastnou konstrukcí, ale už jem to nechal tak. Otevřít se to dá, ale na žádné každodenní hýbání to není.
Trochu mě dodatečně mrzí pravý výfuk, kde vychází šev dílu nahoru, tady mohl auto zapřemýšlet. otočit se to dá, místo pro držák ,které v tu chvíli bude vidět je stejně ve finále pod blatníkem schované.
Při pátrání po ostatních stavbách jsem narazil přílo na surowku od autora, tak můžete kouknout i sem.. http://jerzyjanukowicz.pl/projektSdKfz.222.html" onclick="window.open(this.href);return false;
No a ještě nějaké ty obrázky.