Pomoc pri konverzii 3D modelu

Aneb Kavárna - vítáni jsou slušní hosté
Odpovědět
Warlock95
Příspěvky: 3
Registrován: sob 7.1.2017 21:56

Pomoc pri konverzii 3D modelu

Příspěvek od Warlock95 »

Zdravim všetkých. Rozhodol som sa postaviť model mesta zo serialu Stargate Atlantis. No narazil som na vážny problém. Nedokažem rozložiť 3D model do 2D podoby. Ak sa nájde niekto kto by mal čas a chuť sa na to pozrieť,po prípade poradiť ako na to,budem veľmi rád. Model je vytvorený v SketchUp a podľa mňa je už tak dosť zjednodušený.
Tu je odkaz na súbor vo formáte skp:

Kód: Vybrat vše

https://uloz.to/!pryfsei5wsUO/alteran-city-ship1-7-skp
A zopár obrázkov pre predstavu
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Chcem do dotiahnúť do,aspoň približne, takéjto podoby

Za každú radu či pomoc vám všetkým už vopred ďakujem
Uživatelský avatar
Kamil
Příspěvky: 148
Registrován: ned 10.1.2016 21:08

Re: Pomoc pri konverzii 3D modelu

Příspěvek od Kamil »

Dám Ti radu, kterou nebudeš chtít slyšet - zapomeň na nějakou automatiku. Je to příliš komplexní model na to, abys ho na tlačítko rozumně rozložil do 2D. Jeden z dobrých SW je Pepakura Designer (pro SketchUp existuje zdarma plugin), ale i ten si vyláme zuby na podstatně primitivnějších věcech. Tedy, přesněji řečeno, on to rozloží, ale nepoužitelně a pak je to vždy strašná ruční práce to část po části opravovat a je to velmi náročné na představivost. Často bývá jednodušší to kreslit přímo ve 2D a od začátku na to myslet. Navíc většina 3D modelů je tvořena pro 3D tisk, ale pro rozklad a slepování nejsou z hlediska konstrukce vhodné.

Pokud to fakt chceš dělat, tak si ten model ručně rozsekej na co nejvíce nejjednodušších částí (v tomto případě bych to viděl odhadem minimálně na několik desítek, možná stovek) a řeš je samostatně. Zcela vážně přeji hodně trpělivosti. Začni tím, že si sám nakreslíš základní primitiva, abys viděl, jak proběhne rozklad.

Pro zajímavost přikládám, co s tím provede automatický rozklad: http://docdro.id/yrewXbP" onclick="window.open(this.href);return false; (je to skutečně ono :-) )
mroz123
Příspěvky: 18
Registrován: ned 17.4.2016 23:29

Re: Pomoc pri konverzii 3D modelu

Příspěvek od mroz123 »

Chce to vzít celý model, zmenšit do požadovaného měřítka, rozdělit na jednotlivé části (nejspíš jednotlivé budovy) a u každé zvlášť řešit, který detail je ještě slepitelný a který už ne a jak to zpracovat.
Warlock95
Příspěvky: 3
Registrován: sob 7.1.2017 21:56

Re: Pomoc pri konverzii 3D modelu

Příspěvek od Warlock95 »

Pokúšal som sa to rozdeliť na budovi, ale model je na to veľmi zložitý takže budem musieť hladať iný sposob. Každopádne ďakujem za rady
Uživatelský avatar
poil532
Příspěvky: 62
Registrován: pon 2.1.2017 14:36

Re: Pomoc pri konverzii 3D modelu

Příspěvek od poil532 »

Zdravím.
Trochu koketuji s tvorbou papírových modelů. Rozhodl jsem se pro "Blender" ("páč" jsem fanda Linuxu). Je to neskutečne koplexní "free" nástroj. Rozhodně je lepší použít ruční rozřezání modelu, jen se musí vědět jak (ušetří to nervy při lepení). Pokud zkouším papírový 3D model, musím už od začátku tvořit papírový vystřihovací model. Model na koukání je trochu jiný. Ten model, co je fotkách, bych upravovat a rozřezávat asi nejen nechtěl, ale asi ani neuměl. Nebo to výrazné zjednodušit a dohnat to texturami, které tedy já zatím vůbec neumím tvořit. A to "Gimp" chápu. :-) PS: Převedl by mi někdo několik souborů z Sketchup do ".3ds .ply .obj .stl"? Potřebuji se podívat, jak to ti kluci ve Woknech dělají, ale mám fobii si je instalovat. :-)
Dobrou. Poil532
Odpovědět

Zpět na „Obecná diskuse“