Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY

Informační servis Centra papírových modelů z.s.

Moderátor: JOK

Uživatelský avatar
Tomys
Příspěvky: 1059
Registrován: pon 12.12.2011 10:56
Bydliště: Sparta, Greece

Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY

Příspěvek od Tomys »

Jasné, podle mne letecká... Model se prodává jako letadlo a doplněk je tahač....
Zrzek
Moderátor
Příspěvky: 613
Registrován: pon 12.12.2011 20:19

Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY

Příspěvek od Zrzek »

Za mě - hodnotil bych nejdřív zpracování samotného letadla a pak bych přihlédnul k tomu "doplňku".
JoseFxx
Příspěvky: 869
Registrován: sob 21.1.2012 15:51
Bydliště: Liberec

Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY

Příspěvek od JoseFxx »

Zrzku vidiš a ja si ho koupil hlavně kvůli Scheuch-schlepper. A letadlo beru jako naklad.
Uživatelský avatar
Tomys
Příspěvky: 1059
Registrován: pon 12.12.2011 10:56
Bydliště: Sparta, Greece

Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY

Příspěvek od Tomys »

Dobrý...co na to rozhodčí? Osobně bych to do vyndal z MDT... Prostě vím že je.to vydáno jako ero a tahač je doplněk...
Jirka
Příspěvky: 153
Registrován: sob 21.1.2012 20:29
Bydliště: Pacov

Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY

Příspěvek od Jirka »

Tady bych se držel toho, jak to myslel vydavatel. A ten tento model nabízí v e-shopu mezi letadly. I popis k modelu je hlavně o letadle ;).
Zrzek
Moderátor
Příspěvky: 613
Registrován: pon 12.12.2011 20:19

Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY

Příspěvek od Zrzek »

Tak to éro z toho Scheucha-Schleppera, resp. z toho podvalníku, sundej a přihlaš to do MDT.

Podle tohoto - http://robdebie.home.xs4all.nl/me163/equipment08.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - ten tahač/traktor měl váhu buď 300, nebo 450 kg.
Andrew86
Příspěvky: 78
Registrován: pát 20.1.2012 21:46
Bydliště: Liberec

Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY

Příspěvek od Andrew86 »

Nechci blbě kecat, ale toho francouze bych hodil spíš do MDT - tvarově spíš osobák
VDT jsou spíš kamiony, náklaďáky (tara, liaz apod.) případně vlaky
Šidi
Příspěvky: 267
Registrován: úte 7.2.2012 18:49
Bydliště: Brno - Lužánky / Bystrc

Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY

Příspěvek od Šidi »

Komet je na vleku na pásech, schlepr je asi stejný.
Ten francouz se posuzuje podle hmotnosti a né podle podobnosti.
Andrew86
Příspěvky: 78
Registrován: pát 20.1.2012 21:46
Bydliště: Liberec

Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY

Příspěvek od Andrew86 »

ok, já jen že zkoumat hmotnost u některých vozidel mi přijde blbost, spíš bych to bral pocitově a mě prostě do VDT nesedí ...
Uživatelský avatar
AmatER
Příspěvky: 623
Registrován: sob 21.1.2012 16:02
Bydliště: Marienbad
Kontaktovat uživatele:

Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY

Příspěvek od AmatER »

pokud budeme zkoumat hmotnost, tak např. avie A15 zapadne do MDT...
Jirka
Příspěvky: 153
Registrován: sob 21.1.2012 20:29
Bydliště: Pacov

Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY

Příspěvek od Jirka »

Avia A15 je určitě VDT, protože má celkovou hmotnost 3.950kg (pokud si dobře pamatuji) a pro její řízení je třeba ŘP skupiny C ;).

Ačkoliv existovaly verze vozu A21T-FC se sníženou celkovou hmotností na 3.490 kg a i některé obytňáky na podvozcích A15/A20/A21/A21T měly celkovou hmotnost rovněž sníženou na 3.490 kg, tak šlo pouze o atypy a těmi bych se nezabýval :).
Uživatelský avatar
kaktusak
Příspěvky: 2558
Registrován: sob 21.1.2012 10:39
Bydliště: Kyjov

Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY

Příspěvek od kaktusak »

Šidi píše: Ten francouz se posuzuje podle hmotnosti a né podle podobnosti.
Nemůžu si to odpustit , ale pokud je to jen podle hmotnosti tak Hammer je ještě o několik kilogramů těžší a přesto je v MDT .
Andrew86
Příspěvky: 78
Registrován: pát 20.1.2012 21:46
Bydliště: Liberec

Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY

Příspěvek od Andrew86 »

Dalsim prikladem, ze brat to podle hmotnosti je blbost, je ten zluty VZV co sem daval Standa. Na obdobnem jezdim a ten
vazi 5 tun. S nakladem klidne 8,5 tuny. Proto rikam brat to pocitove a nechat i na modelari urcitou volbu, jestli chce dat model do te nebo one kategorie (pokud je ta moznost) rozhodci by pak meli podle toho pristupovat. Napriklad ignotovat podlozku, a okoli ... pripadne aby se modelar primo poradil s hlavnim rozhocim na soutezi ...
dalším příkladem jsou třeba dodávkz, tz se často dělají v různých provedeních ( kompaktní, prodloužené a td ...) a tz dlouhé se yvýšenou střechou jsou už skoro malé náklaďáky - tudíž ani royměrz se použít nedají. stále to jsou dodávky i kdzž se zvýšenou hmotností ...
Uživatelský avatar
Standa F.
Administrátor
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 5.12.2011 16:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY

Příspěvek od Standa F. »

Šidi píše:...Ten francouz se posuzuje podle hmotnosti a né podle podobnosti.
Tady právě cítím pasti, které si organizátoři a rozhodčí sami na sebe šijí. Staneme se odborníky na technicko-taktická data kdejakého vehiklu z opačného konce planety? A na jeho variace promítající se do hmotnosti? Myslím, že se chceme vyhnout složitým debatám mezi rozhodčím a znalcem z řad modelářů, který může "utlouct" rozhodčího svými znalostmi konkrétní předlohy.

Skutečně bych tady zapojil selský rozum a pokud se daná potvůrka ...
Obrázek
... podobá spíše žigulíku než tatrovce, držel bych se MDT.

Konečné slovo vždy bude mít organizátor, hlavní rozhodčí a přejímací komisaři, nicméně bych rozhodoval tak nějak pochopitelně pro národ obecný. Čili charakter, chcete-li VZHLED modelu by měl převážit.
Šidi
Příspěvky: 267
Registrován: úte 7.2.2012 18:49
Bydliště: Brno - Lužánky / Bystrc

Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY

Příspěvek od Šidi »

Pocit může mít každý jiný, to znamená ,že na každé soutěži to bude v jíné katgorii.
Žigulíka může řídit každý, komu je 18 a má B. Toho francouze může řídit jen ten který má C, zvládl psychotesty, neurologa a další lékařská vyšetření, dále speciální kurz na daný typ vozidla a stálá opakovaná školení. Tak jako u Tatry nebo autobusu. Jsem vojenský řidič v záloze a řidič autobusu. U VZV tvrdím, že většina vozíků se spalovacím motorem patří do VDT. (Káždý rok chodim na školení na VZV.) Ale někdo ho kdysi vzal na soutěž a dal ho do MDT. Proto aby se to nepletlo a zjednodušilo, se udělala vyjímka a vozíky jsou v MDT. To stajné bylo u Hamrů, všechny vojenské patří do VDT, pouze menší civilní do MDT. A zase, aby nebyly problémy jsou všechny v MDT. Aby na soutěži rozhodl až ředitel, hlavní rozhodčí a přejímka je blbost, modelář má vědět do jaké kategorie modely veze.
Odpovědět

Zpět na „CPM z.s. + Muzeum papírových modelů“