Galéria - Saskardin
Napsal: sob 2.5.2020 20:41
Asi najskôr trochu predstavenie. 46-ročný chlap sa po 30-tich rokoch rozhodne v časoch karantény pre Covid-19 trochu precvičiť jemnú motoriku a vrátiť sa k tínedžerským rokom modelárstva. A keďže oči už nie sú čo kedysi, rozhoduje sa začať veľmi pomaly, skúšať si jednotlivé techniky a uvidí, či mu jeho nový koníček vydrží a či sa dokáže zlepšovať. Tu si dovolím poďakovať kolegovi Krejcakovi za jeho vznikajúci perfektný tutoriál pre začiatočníkov na YT.
Takže, dnes dokončený prvý model zo série jednoduchších modelov Rychlíkové vlaky od Betexy, konkrétne lokomotíva Taurus 1216 Railjet.
Základné fakty: Je to jedna zo 7 lokomotív Taurus, ktorú si objednali ČD na trasu Praha – Viedeň – Graz. Pokrstená bola v septembri 2013, nasadená v 2014, vyvedená v kombinácii modrej farby a pomenovaná Spirit of Brno. Taurus je najvýkonnejšia rada lokomotív nemeckej firmy Siemens, v sériovej úprave bez obmedzovača rýchlosti dosiahla v roku 2006 na trati Ingolstadt – Norimberk rýchlostný rekord 357 km/hod.
Stroj váži 87 ton a obmedzovač rýchlosti na 230 km/hod. Možno sa stretnúť v našich končinách i s červenofialovou verziou rakúskych dráh OBB (Spirit of Praha).
K modelu: Konkrétna lokomotíva má 38 dielov, takže nič veľkého. Napriek tomu to nebolo úplne triviálne, paradoxne hlavne pre malý počet dielov - trup bol prakticky z jedného kusa a tvarovo nie najjednoduchší, čo pri kompletácii následne spôsobilo drobné nepresnosti. Výsledok však považujem sám pre seba za dobrý a urobil mi radosť. Skúšal som si podlepovanie, retuš, tvarovanie - väčšinou veci, ktoré som robil tak strašne dávno, že si na to už ani nepamätám
Galéria:
Dokončená druhá časť série - rýchlikový vagón ČD Bmz241/245 (29 dielov)
Vyrábaný v Česku podľa dokumentácie dodanej firmou Siemens v rokoch 1999-2000 (245) a 2006 (241). Najčastejšie nasadzované na EC Praha - Berlín - Hamburg.
https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C5%AFz_ ... 41_%C4%8CD" onclick="window.open(this.href);return false;
Takže, dnes dokončený prvý model zo série jednoduchších modelov Rychlíkové vlaky od Betexy, konkrétne lokomotíva Taurus 1216 Railjet.
Základné fakty: Je to jedna zo 7 lokomotív Taurus, ktorú si objednali ČD na trasu Praha – Viedeň – Graz. Pokrstená bola v septembri 2013, nasadená v 2014, vyvedená v kombinácii modrej farby a pomenovaná Spirit of Brno. Taurus je najvýkonnejšia rada lokomotív nemeckej firmy Siemens, v sériovej úprave bez obmedzovača rýchlosti dosiahla v roku 2006 na trati Ingolstadt – Norimberk rýchlostný rekord 357 km/hod.
Stroj váži 87 ton a obmedzovač rýchlosti na 230 km/hod. Možno sa stretnúť v našich končinách i s červenofialovou verziou rakúskych dráh OBB (Spirit of Praha).
K modelu: Konkrétna lokomotíva má 38 dielov, takže nič veľkého. Napriek tomu to nebolo úplne triviálne, paradoxne hlavne pre malý počet dielov - trup bol prakticky z jedného kusa a tvarovo nie najjednoduchší, čo pri kompletácii následne spôsobilo drobné nepresnosti. Výsledok však považujem sám pre seba za dobrý a urobil mi radosť. Skúšal som si podlepovanie, retuš, tvarovanie - väčšinou veci, ktoré som robil tak strašne dávno, že si na to už ani nepamätám
Galéria:
Dokončená druhá časť série - rýchlikový vagón ČD Bmz241/245 (29 dielov)
Vyrábaný v Česku podľa dokumentácie dodanej firmou Siemens v rokoch 1999-2000 (245) a 2006 (241). Najčastejšie nasadzované na EC Praha - Berlín - Hamburg.
https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C5%AFz_ ... 41_%C4%8CD" onclick="window.open(this.href);return false;