Objasnění několika věcí-začátečník

Rady, poznatky a zkušenosti při stavbě a konstrukci papírových modelů

Moderátor: spida

Odpovědět
Clarkdale
Příspěvky: 28
Registrován: sob 14.4.2012 15:44
Bydliště: Praha

Objasnění několika věcí-začátečník

Příspěvek od Clarkdale »

Dobrý den, tak pokus číslo dva. Původně jsem dotaz založil na starém fóru, tak mi bylo doporučeno přesměrovat se sem. Jsem zde nový a vlastně jsem i nováček, co se týká papírových modelů. Kdysi dávno (cca před osmi lety) jsem modely lepíval, pak jsem toho zanechal. Tenkrát ty výsledky nebyly žádná sláva. Teď bych se rád k lepení vrátil (vlastně ani nevím, proč jsem toho zanechal). Když už ale, tak bych rád, aby modely vypadaly k světu. Měl bych na Vás několik otázek do začátku.
1) Budu se ptát opravdu hloupě, ale k čemu přesně slouží tolik doporučovaná podložka OLFA? Myslím tím, jestli se jedná o nezbytnou věc, bez níž lze modely skládat s obtížemi, nekvalitně, složitě. Nebo se jedná o doplňkouvou věc, která slouží pro usnandnění a zpříjemnění práce (stříhání, vyřezávání, lepení, atd.). Jedná se tedy o pracovní podložku, která zároveň chrání stůl před rýpanci a zašpinením od lepidla, retušovaní atd.? Omlouvám se, že se ptám až taktou polopaticky, ale rád bych si udělal přesnou představu.
2) Dále bych se chtěl zeptat, zdali je potřeba/bude mi k nečemu dobrý nůž s odlamovací čepelí? Pořídit jsem si skalpel/řezač s výměnitelnými čepelemi Olfa AK-4, tak bych rád věděl, zdali mi pak bude k nečemu ten nůž.
3) Dále bych měl dotaz k lepidlům. Zde doporučovaného Herkula již mám, ale je také možno použít lepidlo "pravá klovatina"? Mám totiž novou, neotevřenou tubu tohoto lepidla, tak by mne zajímalo, zdali je použitelné pro lepení papírových modelů nebo raději ne?
4) Poslední dotaz je ohledně rýhování a pojmů rub/líc.