Rada ohledně metod a software pro modelování

Rady, poznatky a zkušenosti při stavbě a konstrukci papírových modelů

Moderátor: spida

xavier
Příspěvky: 35
Registrován: pon 24.10.2016 17:49

Re: Rada ohledně metod a software pro modelování

Příspěvek od xavier »

blender mozna neni uzivatelsky privetivy, ale kdyz se v tom clovek zorientoval, pracovalo se s tim vyborne. ale je pravda,ze kdyz jsem ho ted po letech zkousel, nechytal jsem se vubec, protoze se zase cele rozhrani zmenilo :/
jbb
Příspěvky: 199
Registrován: pát 20.1.2012 21:41

Re: Rada ohledně metod a software pro modelování

Příspěvek od jbb »

Za ta léta je pro mne denním chlebem Rhino a neměnil bych. Ano, není úplně laciné na pořízení (a rozhodně není zadarmo) a ano, občas je to jak létat bombardérem na zmrzlinu. Ale když je kde přistát ;-)
Uživatelský avatar
poil532
Příspěvky: 62
Registrován: pon 2.1.2017 14:36

Re: Rada ohledně metod a software pro modelování

Příspěvek od poil532 »

Zdravím. Tak jsem opět trénoval. Prostředí lze kompletně překopat, včetně barvy, dle přání uživatele.
Ale pro mne je lepší používat standart. Abych se v tom vyznal.
A je to jako létat Falconem 9 na zmrzlinu. :-) Nepoužívám ani 5% funkcí programu.

Obrázek

To vpravo je opět střih. Nový poznatek: Pokud se vejdu do 19 malých čtverečků na výšku a do 22 čtverečků na šířku,
tak při exportu 10000 x 10000 bodů třeba v *.png, se ten obdélník vejde po otočení do A4 600Dpi v Gimpu.
Výstup je i v SVG, ale mám rád barevné tečky.
Jo a tohle je rekonstrukce Krakovec. Půdorys sedí, pak je to pocitovka.

Obrázek

Takhle by snad mohla vypadat návodovka.
Mám to označené barvou, abych věděl, co je co.

Obrázek

Tohle je sice A4 600Dpi, ale díly nejsou v měřítku!
Měřítko by se dalo odvodit od kořene věže u napojení zdi.

Obrázek

N-S 61 "Chata" To CC -BY-SA je licence.
Můžete to kopírovat, prodávat, upravovat, ale uvádějte autora - tj. mne a dodržujte licenci.
Při těchto barvách pěkně vyniknou linie řezů.

Obrázek
Obrázek

Pokud si doděláte textury, tak si to můžete zvětšit, nebo zmenšit. Je tam měřítko.
A pokud mi pošlete Vaši úpravu, zlobit se určitě nebudu.
Zkusím dotáhnout to číslování a střílny, je to zatím polotovar.
Originály jsou zde: https://poil532.rajce.idnes.cz/papir a jsou to A4 600dpi.
Pokud si to stáhnete, tak ne náhled! Použijte lupu, v níž je plus.
Mohu poslat i soubor pro tisk na 3Dprintru (STL,DAE,3DS,FBX,PLY,OBJ,X3D a samosřejmě BLEND).
A nezapomeňte navštívit předlohu.
Oprava! Pudorys je nutne pro lepeni zrcadlove otocit. Chybka no?!
Naposledy upravil(a) poil532 dne pon 9.1.2023 14:06, celkem upraveno 1 x.
MeeraRao
Příspěvky: 1
Registrován: pát 12.8.2022 10:04

Re: Rada ohledně metod a software pro modelování

Příspěvek od MeeraRao »

Blender je populární 3D modelovací program, ve kterém lze vytvářet profesionální modely (např. do her), animované filmy nebo např. fyzikální simulace.
nejen modelování, texturování, rigování, animování, kompozitor, jednoduchý videoeditor,stále se zlepšující nástroj pro motion tracking, progresivní renderer Cycles,...
Pro pohodlné ovládání programu je doporučován grafický tablet. V práci jsem používal XP-Pen Deco 03 drawing pad, to Lko bylo super když jsem měl 2 monitory vedle sebe. že můžete využívat změny tlaku hrotu pera a nemusíte některé atributy štětců neustále ručně přenastavovat.
Odpovědět

Zpět na „Stavba, konstrukce, tipy a triky“