Právě je úte 17.9.2019 2:39

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Drolení laserových dezénů
PříspěvekNapsal: stř 10.4.2013 17:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 23:36
Příspěvky: 222
Bydliště: Plzeň
Ahoj všem,

malá otázka, řešíte někdo nějakým způsobem drolení laserových dezénů? Mám tím na mysli, že když vyřezávám dezény, občas mi odpadne sem tam nějaký ten kousek dezénu a já ho pak lepím lepidlem zpět. 8-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Drolení laserových dezénů
PříspěvekNapsal: stř 10.4.2013 18:15 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 12.12.2011 10:16
Příspěvky: 1153
Bydliště: Havlíčkův Brod
Dovolím se k dotazu vyjádřit. Je potřeba brát zřetel na materiál, ze kterého jsou dezény vyrobeny. Jedná se o nějak tlustý papír, který je určitě od výroby určitým způsobem navrstvený. Po vypálení drážek je soudržnost papíru narušena, takže k odpadávání figur se může stát. Jak tomuto jevu zabránit? Zde záleží na jemnosti figur a také na individuálním přístupu každého modeláře. Všechny dezénky osobně podlepuji kanclákem pro jejich zpevnění. Když je vyřezávám, tak vždy schovám kresbu dezénu pod pravítko, kterým se snažím figury tlačit víc k podložce, abych si je pohybem skalpelu nějak nenarušil. Po vyřezání, běhoun dobře navlhčím z obou stran a tlustým fixem pomalu válcuji na stehně nohy do požadovaného tvaru - nikdy se nesnažím běhoun tvarovat taháním přes hranu stolu - zde je veliké nebezpečí, že figury budou sami odpadávat. K tomuto všemu ještě podotknu jistý poznatek. Nedávno jsem měl možnost lepit kola s hodně jemným vzorkem, kdy na krajích byly dost malé figury. I mě zde docházelo k odlupování figurek. Tak co s tím? Jal jsme se naředit si herkules téměř do vodovata. Takto zředěným lepidlem jsem celý aršík ještě před vyřezáním naimpregnoval. Sice se malinko pokroutil, nemělo to na konečný výsledek význam a co bylo hlavní, že to pomohlo k udržení dezénu a figur pohromadě.

Ve shrnutí: chce to pracovat jemně, bez sebevětší razantnosti. Snad jsem se k otázce vyjádřil dostatečně a pomůže Ti to v práci s dezény.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Drolení laserových dezénů
PříspěvekNapsal: stř 10.4.2013 18:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 23:36
Příspěvky: 222
Bydliště: Plzeň
Teo mnohokrát děkuji, používám samozřejmě kalíšek s vodou a tlustou fixou válcuji po stehně,tady problém nemám, odlupuje se mi naprosté minimum částeček dezénku. Dezén vyřezávám na několik řezů. Byla to jen otázka, jak tomu kdo předchází. ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Drolení laserových dezénů
PříspěvekNapsal: stř 10.4.2013 18:37 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 12.12.2011 10:16
Příspěvky: 1153
Bydliště: Havlíčkův Brod
V pořádku...na to řezání jsem zapomněl...taktéž to dělám na více tahů...jedním bych to asi neudělal a bylo by zde nebezpečí možnosti odlupování....Každopádně je zde možnost, aby i ostatní se vyjádřili, jak danému efektu předcházejí, pokud je kdy postihl. A snad to i ostatním pomůže v otázkách, jak se k dezénkům chovat a jak s nimi pracovat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Drolení laserových dezénů
PříspěvekNapsal: stř 10.4.2013 19:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 23:36
Příspěvky: 222
Bydliště: Plzeň
Zdeněk-TEO píše:
V pořádku...na to řezání jsem zapomněl...taktéž to dělám na více tahů...jedním bych to asi neudělal a bylo by zde nebezpečí možnosti odlupování....Každopádně je zde možnost, aby i ostatní se vyjádřili, jak danému efektu předcházejí, pokud je kdy postihl. A snad to i ostatním pomůže v otázkách, jak se k dezénkům chovat a jak s nimi pracovat.



Kde jsou ty časy, když jsem první dezén prdnul do misky s vodou, nechal ho tam cca 2 minuty a když jsem ho chtěl vyndat, málem jsem zkolaboval :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Drolení laserových dezénů
PříspěvekNapsal: stř 10.4.2013 19:13 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 12.12.2011 10:16
Příspěvky: 1153
Bydliště: Havlíčkův Brod
A víš jak vlhčím dezény? Sliněním...a to je pak ta správná chuť na jazyku...po spálenině....Ony ty sliny malinko působí jako pojivo a taktéž dezének po zaschnutí zpevní.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Drolení laserových dezénů
PříspěvekNapsal: stř 10.4.2013 19:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 23:36
Příspěvky: 222
Bydliště: Plzeň
Zdeněk-TEO píše:
A víš jak vlhčím dezény? Sliněním...a to je pak ta správná chuť na jazyku...po spálenině....Ony ty sliny malinko působí jako pojivo a taktéž dezének po zaschnutí zpevní.


Teda Ty si užíváš modelaření se vším všudy :lol: Já pinzetou dezén vymáchám v misce s vodou,cca 10 sekund, hadříkem lehce v ruce osuším od kapek a začnu válet po stehně. Je pravda, že oblečení v ten moment má vzorek dezénu,ale to se vypere :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Drolení laserových dezénů
PříspěvekNapsal: sob 13.4.2013 16:55 
Offline

Registrován: pát 5.4.2013 9:52
Příspěvky: 15
Bydliště: Štramberk
Ahoj . Pozorně hltám každé písmeno . Už brzy se budu pouštět do mého prvního kola s dezénem . Už při vybalování dezénu z obálky jsem tušil že to bude makačka . Čím více o tom čtu , tím větší strach mám do aršíku říznout . Každý večer si říkám ... zítra se do toho pustím , vždy ale vyměknu a raději vlítnu na něco jiného :roll: Jak dopadly Vaše první kola s dezénem a bumbirováním ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Drolení laserových dezénů
PříspěvekNapsal: sob 13.4.2013 20:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 9:23
Příspěvky: 1490
Bydliště: Brno
Nemáš se čeho bát, jen s lasery musíš zacházet jemně a opatrně.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Drolení laserových dezénů
PříspěvekNapsal: sob 13.4.2013 20:45 
Offline

Registrován: pát 20.1.2012 21:42
Příspěvky: 430
Určitě namočit, já namáčím do vody, nechám chvilku bokem oschnout a ono je to celkem dlouhou dobu - minimálně pár minut pružné. Pak opatrně ohýbám přes nějakou kulatinku, či roh stolu anebo to rovnou tvaruju podle kartonového prstýnku, co si nařežu.
Peciss: Ty se toho vůbec neboj. :-) Dezény jsou po namočení opravdu hezky vláčné. A bombírovat se učím neustále, někdy s větším, někdy s menším úspěchem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Drolení laserových dezénů
PříspěvekNapsal: ned 14.4.2013 7:53 
Offline

Registrován: pát 5.4.2013 9:52
Příspěvky: 15
Bydliště: Štramberk
Díky za rady . Brzo na to vlítnu , tak uvidím . Jen nevím , proč jsem si neobjednal hned dva aršíky . Chybami se člověk učí .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Drolení laserových dezénů
PříspěvekNapsal: ned 14.4.2013 15:26 
Offline

Registrován: sob 21.1.2012 8:19
Příspěvky: 99
Bydliště: Zlínský kraj
Já třeba vůbec nenamáčím. Dezény od aršíku odděluji normálně nůžkama, kdy stříhám tak, aby odpad byl směrem vlevo od osy stříhání. Je pravda, že kratší stranu dezénu musím oddělit skalpelem, tady mi jednotlivé figury odpadávaly, ale lehce jsem je přilepil zpět. Musím ale podotknout, že zatím jsem dělal dezény, které měly hrubý vzorek, jak to bude s jemným, zatím nemám vyzkoušeno.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Drolení laserových dezénů
PříspěvekNapsal: ned 21.4.2013 10:17 
Offline

Registrován: pát 5.4.2013 9:52
Příspěvky: 15
Bydliště: Štramberk
Ahoj . Tak před chvíli jsem zkusil první dezen . Vyříznutí šlo bez problémů , stejně tak i ohýbání . Namáčel jsem asi 20 s. Potom jsem opatrně na koleni ohybal tlustým fixem , následně podlepeno páskem z tvrdého papíru . Pár figurek sice odpadlo , na to že jsem to ale dělal poprvé .... max. spokojenost . Ještě mi ale tři kósky chybí :roll:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz