Právě je čtv 13.12.2018 1:44

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Děrování
PříspěvekNapsal: ned 17.4.2016 9:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 10.1.2016 21:08
Příspěvky: 143
Ahoj, pořád jsem řešil, jak dělat do papíru otvory na různé osy apod. Zkoušel jsem to propichávat a pak řezat skalpelem, ale měl jsem to okousané. Dále jsem zkoušel vypichování, ale to je jen pro opravdu mini otvory. Zkoušel jsem průrazníky na kůži, ale ty mají moc tupý úhel a neosvědčily se. Pak jsem to i vrtal, ale stejně byly okraje stále otřepené. Tak jsem z legrace objednal za 14$ děrovací kleště a naprostá spokojenost. Na těch fotkách to nevypadá úplně extra, ale v reálu to nejde poznat, otřepy nejsou vůbec vidět, Na fotkách to strašně vynikne.
Každopádně je to zdaleka to nejlepší, co se mi osvědčilo.

Obrázek

Obrázek

PS: Pokud máte někdo zájem a ještě jste nekupovali na Aliexpress, ebay apod., tak se nebojte, mám tam už několik desítek nákupů a vždy bez problémů (ale vždy se podívám na hodnocení). Poštovné zdarma, třeba i na zboží za 1$, pouze to trvá cca 14-30 dnů. Je možné si připlatit za express DHL apod., ale to de nevyplatí.
Tyto e-shopy fungují něco jako naše heureka.cz, jsou to agregátory různých dodavatelů. Ale nakupujete přímo tam, na jednom místě a pak vám přijde několik zásilek, pokud to máte od více dodavatelů. Vyplatí se tam hledat, stejný výrobek tam bývá mockrát a cenové rozpětí je velké, ty kleště tam jsou od 12$ do 25$, záleží i na času (jsou tam často akce) apod. Clo jsem zatím platil jedinkrát, kdy jsem kupoval zdroj za 100$, to už přes celnici neprošlo. Ale do nějakých 50$ to většinou pustí,vůbec to neřeším.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Děrování
PříspěvekNapsal: ned 17.4.2016 19:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 11:01
Příspěvky: 425
Bydliště: Kyjov
V Lidlu je mají za 129,-Kč a na děrování jsou naprd stejně jako ty za 14 doláčů. Blbě se s nima trefuje střed což je vidět na tvé první fotce a navíc kleště mají jenom omezený počet děrovačů. Otvory různých tvarů a velikostí vypichuju skalpelem a otvory jsou jako vyseknuté. Je to jenom o cviku ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Děrování
PříspěvekNapsal: ned 17.4.2016 19:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 10.1.2016 21:08
Příspěvky: 143
Mě se to zatím velmi osvědčilo, trefení na střed je také cvik (tohle byly první kousky). Proti předem danému počtu velikosti samozřejmě argument není, ale zatím jsem si vystačil a s většími už nemám takový problém skalpelem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Děrování
PříspěvekNapsal: ned 17.4.2016 21:20 
Offline

Registrován: pát 20.1.2012 21:46
Příspěvky: 78
Bydliště: Liberec
Já ty kleště kupoval taky v čr, a stály nějakých 150 kč (značkové) omezený počet děr, moje začínají na 2mm a jsou po 0,5mm. trefit střed se dá nacvičit, takže na osičky kol dobrý - pokud díl není podlepený, tam se pak projeví zkosení děrovačů ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Děrování
PříspěvekNapsal: čtv 23.8.2018 9:46 
Offline

Registrován: ned 9.10.2016 19:12
Příspěvky: 15
Chci se vás zeptat na praktickou radu. Já ty kleště mám taky, ale děruji s nimi jen řemínky z kůže a jiné silnější věci. Pokud děruji papír, průbojník se opře o mosaznou podložku a do papíru jen vytlačí kolečko - neprostřihne ho. Musím pak dávat pod papír nějakou měkčí podložku, aby se díra prosekla. Manipulace s podložkou není moc pohodlná. Máte ten problém taky, nebo mám jen blbý kleště (výroba ČR, přes 20 let staré)?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Děrování
PříspěvekNapsal: čtv 23.8.2018 11:15 
Offline

Registrován: sob 11.2.2012 23:53
Příspěvky: 102
Bydliště: Liberec
Stačí pod papír, který chceš prostříhnout vložit na mosaznou podložku ještě kousek kreslící čtvrtky a domáčknout. Ten problém mají po čase každé kleště.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Děrování
PříspěvekNapsal: pát 24.8.2018 13:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Příspěvky: 465
Bydliště: Písek
.... anebo s papírem v sevření pootočit a v pohodě se to dořízne. Mně to tak funguje.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Děrování
PříspěvekNapsal: čtv 8.11.2018 21:04 
Offline

Registrován: pát 24.2.2012 20:04
Příspěvky: 17
Alebo to pootočenie ten papier miesto dorezania natrhne. Aj to sa mi už stalo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Děrování
PříspěvekNapsal: pát 9.11.2018 17:50 
Offline

Registrován: pát 20.1.2012 22:04
Příspěvky: 670
Bydliště: Šternberk
Mám obdobné kleště, koupené z jedné modelářské stránky. Stály mě cca 500,-, jsou dobré, až na jednu věc, asi mosazná podložka. Už tam mám otlačené kolečko. Stále je používám.


Naposledy upravil vojta78 dne úte 13.11.2018 12:08, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Děrování
PříspěvekNapsal: úte 13.11.2018 7:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Příspěvky: 465
Bydliště: Písek
buko1 píše:
Alebo to pootočenie ten papier miesto dorezania natrhne. Aj to sa mi už stalo.


Je to třeba dělat před konečným vyřezáním dílu. ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Děrování
PříspěvekNapsal: úte 13.11.2018 19:46 
Offline

Registrován: pát 24.2.2012 20:04
Příspěvky: 17
To máš jedno, kedy to robíš. V určitom percente prípadov to jednoducho kúsok otvoru nepretlačí a pootočením sa to buď natrhne, alebo pokrčí a vzniknú roztrepané okraje (nechce sa mi to fotiť). Preto vždy dierujem diely podložené kartónom (úplne stačí tenký kartón z krabičiek od čaju) - vtedy je diel vystrihovačky je vždy spoľahlivo prederavený bez točenia a ďalšej manipulácie. .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Děrování
PříspěvekNapsal: úte 27.11.2018 17:49 
Offline

Registrován: ned 9.10.2016 19:12
Příspěvky: 15
mě ty kleště nepřijdou úplně blbé. Když děláš spoustu stejných děl, tak to docela pomáhá. Vypichování skalpelem - u nepravidelných otvorů fajn, ale kulaté malé kolečko (na průměr špejle se) se mi teda moc nedaří, pak díru zakulacuji špejlí seříznutou do špičky ve tvaru mnohostěnu, kde ty hrany špejle "vyvrtají otvor do požadovaného průměru.
Ale nevíte někdo, jestli se dají koupit i nástavce na menší průměry? třeba od 1mm?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Děrování
PříspěvekNapsal: úte 27.11.2018 18:47 
Offline

Registrován: sob 21.1.2012 10:42
Příspěvky: 113
Bydliště: Kostelec nad Labem
Jednotlivé výsečníky od 1 mm mají např. v jednom nejmenovaném kutilském obchodě na Florenci (1; 1,5; 2; 3; 4 mm atd.). A propos tam mají spoustu užitečných věcí :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Děrování
PříspěvekNapsal: stř 5.12.2018 7:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Příspěvky: 465
Bydliště: Písek
Na malé otvory cca. od 0,1 - 1,5mm doporučuji kornováky .


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz