Právě je úte 25.9.2018 3:14

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Výroba kopyta na kabinky
PříspěvekNapsal: stř 12.9.2018 7:47 
Offline

Registrován: ned 9.10.2016 19:12
Příspěvky: 11
Ahoj všichni,
chtěl bych se vás zeptat, z čeho vyrábíte kopyta např. na kabinky letadel cca M 1:30 (velikost kabinky cca 2 x 5 x 2 cm. Jednoduchá kopyta na majáčky, blinkry atd. si udělám na vrtačce nebo soustruhu ze dřeva, ale tvarově složitější - nerotační - záležitosti bych radši dělal z něčeho jiného. Napadá mne několik možností:
- dřevo - jak moc musí být kopyto hladké, aby se do folie neobtiskla struktura dřeva? Nutno přetmelit a přebrousit?
- modurit - vytvarovat a přebrousit?
- keramická hlína?
Předpokládám, že použiji folii na kroužkovou vazbu a po nahřátí horkovzdušnou pistolí natáhnu přes kopyto. Nevěřím tomu, že je někdo schopen folii nahřát na tvarování normálním fénem na vlasy.
Nebo je lepší durofoil? nebo kus PET láhve?
Rám a podtlakové tvarování tvarování v troubě provozovat nehodlám. Zas takovou úroveň ty moje modely nemají :-)

díky za jakékoli rady, postřehy a návody. Budu rád, když mi ušetříte prozkoumávání slepých uliček.
t.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba kopyta na kabinky
PříspěvekNapsal: stř 12.9.2018 10:34 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 5.12.2011 16:28
Příspěvky: 1260
Bydliště: Matka měst
Už se tu někdy probíralo:
viewtopic.php?f=25&t=575
A něco jako "jak jsem na to šel já" je tady:
viewtopic.php?f=18&t=948&p=16488
(Keraplast, horkovzdušná pistole, X pokusů než to sedlo)

Ještě na papermodelers.sk je někde schovanej hezkej punkovej vacu-box na vysavač.
Ale jinak se držím toho, že lepím to, na co seženu kabinku hotovou :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba kopyta na kabinky
PříspěvekNapsal: stř 12.9.2018 21:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 10.3.2012 12:50
Příspěvky: 165
Bydliště: Březnice
Dřevo olše lípa nemá výrazná léta,sádra v nouzi vytmelený extrudovaný polyš.
z petky je to jednoduché, kopyto dovnitř, porádně rozepřít a zahřát. Petka se kolem krásně smrskne...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba kopyta na kabinky
PříspěvekNapsal: čtv 13.9.2018 6:03 
Offline

Registrován: ned 9.10.2016 19:12
Příspěvky: 11
Díky za odkazy, nějak jsem je tu nenašel. Japonec super. I když v podstatě nic převratného, ale ty dřevěné držáky jsou super nápad. Taky jsem řešil, kde vzít třetí ruku, která by šmrdlala s horkovzduškou, když druhé dvě ruce tahají folii.
PETka - dobrý, ale není to moc tlustý matroš na malou kabinku? Asi vzít tenčí lahev, co?
Ale to nejdůležitější - výroba kopyta - to jsem tu neviděl.
Asi vezmu dětem keraplast a budu zkoušet a zkoušet. Blbý je to, že musím napřed letydlo postavit a pak na něj dělat kopyto na kabinku. Protože většinou je kabinka tak žvějkačková, že z ní poznat finální rozměry skoro nejde.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba kopyta na kabinky
PříspěvekNapsal: čtv 13.9.2018 10:56 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 5.12.2011 16:28
Příspěvky: 1260
Bydliště: Matka měst
Hele, tady je ten vakubox, dost boží, mimochodem.
http://papermodelers.sk/viewtopic.php?f=89&t=4255
Na kopytu se samozřejmě láme to, jakej je kdo modelář :) Mám pár letadel, kde jsou na kabinku žebra, kolem těch by se ten Keraplast dělal dobře. Nebo to holt slepit z dílů modelu a ten Keraplast natlačit dovnitř a pak to nějak dotvarovat...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba kopyta na kabinky
PříspěvekNapsal: čtv 13.9.2018 13:02 
Offline

Registrován: ned 9.10.2016 19:12
Příspěvky: 11
Já jsem kdysi vakubox také někde viděl, ale vypadalo spíš jako ze sci-fi filmů - dokonalé, ale složité. Tenhle slovenský je až legračně jednoduchý a pokud funguje, tak proč ne... Asi si ho zkusím vyrobit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba kopyta na kabinky
PříspěvekNapsal: čtv 13.9.2018 21:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 10.3.2012 12:50
Příspěvky: 165
Bydliště: Březnice
Výroba kopyta je čistá modelařina kdy prakticky z ničeho děláš tvar...
Kostku materiálu zapasuji a dolícuji na trup, jak sedí vysochám tvar a vyhladím papíry na broušení pod vodou skoro do lesku.
šel by trup přikrýt potravinářskou folií a modelovat přímo na něm z teho keraplastu.Plnič ve spreji a bylo by to dokonalé jen práce jak na kostele...
Udělat pěknou bublinu je snad nejtěžší na modelu.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz