Re: Robinson trochu jinak
Napsal: pon 17.7.2017 20:23
Teď by se hodilo vědět, jak velká vlastně byla předloha. Z toho vyplynou rozměry palub, průchodů a podobné věci, které možná budu muset na modelu řešit. Jako první nástřel jsem zkusil měřítko 1:1000 a ejhle, docela to vychází:
Takže 1 mm na modelu odpovídá 1 m ve skutečnosti - super, mám rád jednoduchou matematiku. Srovnání počtu lidí na palubě taky celkem sedí. Jumbo jet a autobus poberou vzhledem ke svým rozměrům a váze spoustu cestujících, ale bydlet se v nich nedá. Na námořních lodích je místa dost, ale jsou to duté skořápky s trochou strojního vybavení a paliva někde v podpalubí, zatímco nukleární kosmolet bude strojů a paliva skoro plný. Takže 600 ubytovaných plus nějaké to kulturní vyžití, zahrady, hydroponické plantáže apod. vypadají víceméně realisticky. Hmotnost Neucomu odhaduji na něco v řádu desetitisíců tun. Pro představu: Boeing 747 váží cca 400 t, Titanic 52310 a Bismarck 50300 (na obrázku se Neucom nezdá moc velký, ale je širší než obě ty lodě dohromady).
Z porovnání měřítek vyplývá, že raketoplán č. 8, který parkuje na hřbetě Neucomu, je tak velký, že by v něm mohla vcelku pohodlně bydlet celá rodina i s babičkou a dědečkem. Tudíž tam určitě bydlet bude a během letu se tam tedy bude svítit. Nedá se nic dělat, musím toho drobečka elektrifikovat:
Vzhledem k rozmístění oken to vidím na tři miniaturní SMD LED. Okna jsou zasklená cigaretovými papírky značky Državni Monopol (narozdíl od průklepáku mají zajímavě čtverečkovanou texturu) a vnitřek trupu vylepený hliníkovou páskou, aby neprosvítal. Ledky budou zapojené paralelně přes jeden předřadný rezistor (víc se jich dovnitř nevejde), napájecí napětí nejspíš 5 V, jako konektor budou sloužit podvozkové nohy. Teorie hezká, uvidíme v praxi.
Vrak člunu č. 8 lepit nebudu (stavím podobu komplexu někdy z prostředka zrychlovací fáze, kdy už ho dávno recyklovali na součástky), tak z jeho křídel budou směrovky pro sedmičku. V původní vystřihovánce nebyly, ale bez nich je éro takové... neúplné .
Pokračování příště, až domů dovezu příslušné kablíky a proměřím, kolik ty ledky vlastně potřebují proudu (pocházejí ze starého telefonu a datasheet k nim nemám).
Takže 1 mm na modelu odpovídá 1 m ve skutečnosti - super, mám rád jednoduchou matematiku. Srovnání počtu lidí na palubě taky celkem sedí. Jumbo jet a autobus poberou vzhledem ke svým rozměrům a váze spoustu cestujících, ale bydlet se v nich nedá. Na námořních lodích je místa dost, ale jsou to duté skořápky s trochou strojního vybavení a paliva někde v podpalubí, zatímco nukleární kosmolet bude strojů a paliva skoro plný. Takže 600 ubytovaných plus nějaké to kulturní vyžití, zahrady, hydroponické plantáže apod. vypadají víceméně realisticky. Hmotnost Neucomu odhaduji na něco v řádu desetitisíců tun. Pro představu: Boeing 747 váží cca 400 t, Titanic 52310 a Bismarck 50300 (na obrázku se Neucom nezdá moc velký, ale je širší než obě ty lodě dohromady).
Z porovnání měřítek vyplývá, že raketoplán č. 8, který parkuje na hřbetě Neucomu, je tak velký, že by v něm mohla vcelku pohodlně bydlet celá rodina i s babičkou a dědečkem. Tudíž tam určitě bydlet bude a během letu se tam tedy bude svítit. Nedá se nic dělat, musím toho drobečka elektrifikovat:
Vzhledem k rozmístění oken to vidím na tři miniaturní SMD LED. Okna jsou zasklená cigaretovými papírky značky Državni Monopol (narozdíl od průklepáku mají zajímavě čtverečkovanou texturu) a vnitřek trupu vylepený hliníkovou páskou, aby neprosvítal. Ledky budou zapojené paralelně přes jeden předřadný rezistor (víc se jich dovnitř nevejde), napájecí napětí nejspíš 5 V, jako konektor budou sloužit podvozkové nohy. Teorie hezká, uvidíme v praxi.
Vrak člunu č. 8 lepit nebudu (stavím podobu komplexu někdy z prostředka zrychlovací fáze, kdy už ho dávno recyklovali na součástky), tak z jeho křídel budou směrovky pro sedmičku. V původní vystřihovánce nebyly, ale bez nich je éro takové... neúplné .
Pokračování příště, až domů dovezu příslušné kablíky a proměřím, kolik ty ledky vlastně potřebují proudu (pocházejí ze starého telefonu a datasheet k nim nemám).