Stránka 1 z 1

Parní lokomotiva OKz32 / ANGRAF / 1:25

Napsal: úte 21.1.2020 12:16
od Slepičák
A jsem opět zde,jak jsem již dříve psal u drezíny,pustil jsem se do stavby této tendrovky

Obrázek

Něco malinko historie a technických údajů co je psáno ve šmikjdě

Projekt parní lokomotivy OKZ32 byl vypracován konstrukční kanceláří továrny H.Cegielskigo v Poznani. Hlavním cílem konstrukčního týmu, který vedl profesor Antoni Ksieźopolski, bylo vyprojektovat parní lokomotivu, ke službě na horské trati Kraków – Zakopane. Vzhledem k profilu trati a vzhledem k tomu, že docházelo k trojnásobné změně směru jízdy, padla volba na tendrové uspořádání 1-5-1. Projekt byl schválen v roce 1932 jako série OKz32. První lokomotiva byla vyrobena v roce 1934 a ihned byla testována. Zkušební jízdy na trati Kraków – Zakopane byly hodnoceny pozitivně. Lokomotivy série OKz32 byly velmi povedené stroje a mohly táhnout i nákladní soupravy. V letech 1934 – 1938 bylo v továrně H.Cieselskiego vyrobeno 25 těchto lokomotiv. 2.sv.v. přežilo 11 z nich. Domovském depem bylo depo Kraków Plaszów. Do současné doby se zachoval pouze jeden stroj této série. Nachází se v železničním skanzenu v Chabówce, kde v roce 2002 prodělal hlavní opravy.
Autor překladu Pavel Szostek

Více info zde: https://de.wikipedia.org/wiki/PKP-Baureihe_OKz32" onclick="window.open(this.href);return false;

Technická data:
Typ náprav 1-5-1
Průměr válce/zdvih válce 630/700mm
Průměr hnacích kol 1450mm
Průměr pojezdových kol 860mm
Délka lokomotivy s nárazníky 15320mm
Tlak v kotli 1,5Mpa(15kg/cm2)
Hmotnost vyzbrojené lokomotivy 118,4t
Tažná síla 172kN(17 200kG)
Výkon 1380kw(1868k)
Maximální rychlost 75km/h
Objem vodních nádrží 10m3
Objem uhláku 6t
Nejmenší poloměr zatáčky 150m

A teď již k samotné stavbě,ikdyž moc toho zatím není
Hotový základ rámu,kde se zatím zdržuju s nýtováním spodních partií

Obrázek Obrázek

Prozatím končím hlášení a jdu pokračovat.

Tomáš

Re: Parní lokomotiva OKz32 /ANGRAF/ 1:25

Napsal: úte 21.1.2020 19:40
od hemza
Zdravím,
po 2. s.v. jich něco málo sloužilo i u nás, ale ČSD značení si nepamatuji, musel bych se mrknout do atlasu lokomotiv.

Moc pěkná práce, těším se na pokračování.

Hemza Jan

Re: Parní lokomotiva OKz32 /ANGRAF/ 1:25

Napsal: úte 21.1.2020 22:40
od hank
hemza píše:...po 2. s.v. jich něco málo sloužilo i u nás, ale ČSD značení si nepamatuji, musel bych se mrknout do atlasu lokomotiv...
V r. 1945 sem byly zavlečeny dvě: 95.311 DR ex OKz 32-16 PKP a 95.312 DR ex OKz 32-19 PKP. První byla vrácena k PKP v červenci 1952, druhá v květnu 1949. Označení ČSD nikdy nedostaly a ani tu nejezdily, jenom čekaly někde v kopřivách (pravděpodobně označené jako trofeje SSSR, protože Sověti šmahem značili jako trofej vše, u čeho nešel ihned a prokazatelně doložit původ), až se vyřeší poválečné zmatky a tahanice kolem válečné kořisti.

Re: Parní lokomotiva OKz32 / ANGRAF / 1:25

Napsal: pát 3.4.2020 6:20
od Slepičák
]o delší době jsem tu s dalším maličkým pokrokem. Hotový je kompletní rám s nárazníkama. Nikde jsem zatím na žádný zásadní problém nenarazil,jen brzdé hadice jsem zbastlil tak nějak po svém a neodpovídají realitě.

Zde fotodokumentace stavby:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Pokračování příště
Tomáš

Re: Parní lokomotiva OKz32 / ANGRAF / 1:25

Napsal: pát 3.4.2020 15:35
od Laďuša
Čelník pěknej, ale ty brzdový hadice doporučuju eště předělat. ;) Působí strašně krátký. V reálu se s druhým vozidlem spojujou na úrovni talířů nárazníků, ale prověšený. Tady mi to příde, že k talířom by to bylo jestli vůbec, tak našponovaný.

Re: Parní lokomotiva OKz32 / ANGRAF / 1:25

Napsal: stř 13.1.2021 19:59
od Slepičák
Po dlouhé době neaktivity zapříčiněnou prací a jiným aktivitám jsem zde s menším postupem. Rám už stojí na kolech
Obrázek[/url]

Dále pokračují výrobou brzd

Obrázek[/url]

Zatím vše ,teď už bude snad postup malinko rychlejší

Tomáš

Re: Parní lokomotiva OKz32 / ANGRAF / 1:25

Napsal: sob 27.3.2021 16:33
od Slepičák
Zdravím všechny přátele papírového koníčku. Dnes jsem tu bohužel s posledním příspěvkem v tomto vlákně. Mojí vlastní vinou a neopatrností jsem nechal při odchodu z bytu puštěné andulky a jak to dopadlo je vidět na fotkách.
Obrázek Obrázek Obrázek


K modelu se již vracet nebudu, musel bych nejspíše začít od 0 a to už se mi nechce. U jiného modelu ahoj

Tomáš

Re: Parní lokomotiva OKz32 / ANGRAF / 1:25

Napsal: sob 27.3.2021 16:43
od Zdeněk-TEO
A jaké z toho plyne ponaučení....? NEKUPOVAT SI ANDULKY!!!

Re: Parní lokomotiva OKz32 / ANGRAF / 1:25

Napsal: sob 27.3.2021 19:37
od mahdy
Kočky by měly hody ....

Re: Parní lokomotiva OKz32 / ANGRAF / 1:25

Napsal: ned 28.3.2021 6:58
od JoskaM
Kočky umí také své.. škoda soucítím, vím jaké to je.