Parní lokomotiva OKz32 / ANGRAF / 1:25

Modely soutěžní kategorie VDT

Moderátor: jozkin

Odpovědět
Uživatelský avatar
Slepičák
Příspěvky: 345
Registrován: stř 14.3.2012 18:13
Bydliště: Dráchov;JČ kraj

Parní lokomotiva OKz32 / ANGRAF / 1:25

Příspěvek od Slepičák »

A jsem opět zde,jak jsem již dříve psal u drezíny,pustil jsem se do stavby této tendrovky

Obrázek

Něco malinko historie a technických údajů co je psáno ve šmikjdě

Projekt parní lokomotivy OKZ32 byl vypracován konstrukční kanceláří továrny H.Cegielskigo v Poznani. Hlavním cílem konstrukčního týmu, který vedl profesor Antoni Ksieźopolski, bylo vyprojektovat parní lokomotivu, ke službě na horské trati Kraków – Zakopane. Vzhledem k profilu trati a vzhledem k tomu, že docházelo k trojnásobné změně směru jízdy, padla volba na tendrové uspořádání 1-5-1. Projekt byl schválen v roce 1932 jako série OKz32. První lokomotiva byla vyrobena v roce 1934 a ihned byla testována. Zkušební jízdy na trati Kraków – Zakopane byly hodnoceny pozitivně. Lokomotivy série OKz32 byly velmi povedené stroje a mohly táhnout i nákladní soupravy. V letech 1934 – 1938 bylo v továrně H.Cieselskiego vyrobeno 25 těchto lokomotiv. 2.sv.v. přežilo 11 z nich. Domovském depem bylo depo Kraków Plaszów. Do současné doby se zachoval pouze jeden stroj této série. Nachází se v železničním skanzenu v Chabówce, kde v roce 2002 prodělal hlavní opravy.
Autor překladu Pavel Szostek

Více info zde: https://de.wikipedia.org/wiki/PKP-Baureihe_OKz32" onclick="window.open(this.href);return false;

Technická data:
Typ náprav 1-5-1
Průměr válce/zdvih válce 630/700mm
Průměr hnacích kol 1450mm
Průměr pojezdových kol 860mm
Délka lokomotivy s nárazníky 15320mm
Tlak v kotli 1,5Mpa(15kg/cm2)
Hmotnost vyzbrojené lokomotivy 118,4t
Tažná síla 172kN(17 200kG)
Výkon 1380kw(1868k)
Maximální rychlost 75km/h
Objem vodních nádrží 10m3
Objem uhláku 6t
Nejmenší poloměr zatáčky 150m

A teď již k samotné stavbě,ikdyž moc toho zatím není
Hotový základ rámu,kde se zatím zdržuju s nýtováním spodních partií

Obrázek Obrázek

Prozatím končím hlášení a jdu pokračovat.

Tomáš
Naposledy upravil(a) Slepičák dne úte 21.1.2020 20:23, celkem upraveno 1 x.
hemza
Příspěvky: 102
Registrován: pon 6.5.2013 15:13

Re: Parní lokomotiva OKz32 /ANGRAF/ 1:25

Příspěvek od hemza »

Zdravím,
po 2. s.v. jich něco málo sloužilo i u nás, ale ČSD značení si nepamatuji, musel bych se mrknout do atlasu lokomotiv.

Moc pěkná práce, těším se na pokračování.

Hemza Jan
hank
Příspěvky: 263
Registrován: stř 25.1.2012 21:08

Re: Parní lokomotiva OKz32 /ANGRAF/ 1:25

Příspěvek od hank »

hemza píše:...po 2. s.v. jich něco málo sloužilo i u nás, ale ČSD značení si nepamatuji, musel bych se mrknout do atlasu lokomotiv...
V r. 1945 sem byly zavlečeny dvě: 95.311 DR ex OKz 32-16 PKP a 95.312 DR ex OKz 32-19 PKP. První byla vrácena k PKP v červenci 1952, druhá v květnu 1949. Označení ČSD nikdy nedostaly a ani tu nejezdily, jenom čekaly někde v kopřivách (pravděpodobně označené jako trofeje SSSR, protože Sověti šmahem značili jako trofej vše, u čeho nešel ihned a prokazatelně doložit původ), až se vyřeší poválečné zmatky a tahanice kolem válečné kořisti.
Uživatelský avatar
Slepičák
Příspěvky: 345
Registrován: stř 14.3.2012 18:13
Bydliště: Dráchov;JČ kraj

Re: Parní lokomotiva OKz32 / ANGRAF / 1:25

Příspěvek od Slepičák »

]o delší době jsem tu s dalším maličkým pokrokem. Hotový je kompletní rám s nárazníkama. Nikde jsem zatím na žádný zásadní problém nenarazil,jen brzdé hadice jsem zbastlil tak nějak po svém a neodpovídají realitě.

Zde fotodokumentace stavby:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Pokračování příště
Tomáš
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 122
Registrován: pon 1.9.2014 21:03
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Re: Parní lokomotiva OKz32 / ANGRAF / 1:25

Příspěvek od Laďuša »

Čelník pěknej, ale ty brzdový hadice doporučuju eště předělat. ;) Působí strašně krátký. V reálu se s druhým vozidlem spojujou na úrovni talířů nárazníků, ale prověšený. Tady mi to příde, že k talířom by to bylo jestli vůbec, tak našponovaný.
Uživatelský avatar
Slepičák
Příspěvky: 345
Registrován: stř 14.3.2012 18:13
Bydliště: Dráchov;JČ kraj

Re: Parní lokomotiva OKz32 / ANGRAF / 1:25

Příspěvek od Slepičák »

Po dlouhé době neaktivity zapříčiněnou prací a jiným aktivitám jsem zde s menším postupem. Rám už stojí na kolech
Obrázek[/url]

Dále pokračují výrobou brzd

Obrázek[/url]

Zatím vše ,teď už bude snad postup malinko rychlejší

Tomáš
Uživatelský avatar
Slepičák
Příspěvky: 345
Registrován: stř 14.3.2012 18:13
Bydliště: Dráchov;JČ kraj

Re: Parní lokomotiva OKz32 / ANGRAF / 1:25

Příspěvek od Slepičák »

Zdravím všechny přátele papírového koníčku. Dnes jsem tu bohužel s posledním příspěvkem v tomto vlákně. Mojí vlastní vinou a neopatrností jsem nechal při odchodu z bytu puštěné andulky a jak to dopadlo je vidět na fotkách.
Obrázek Obrázek Obrázek


K modelu se již vracet nebudu, musel bych nejspíše začít od 0 a to už se mi nechce. U jiného modelu ahoj

Tomáš
Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Moderátor
Příspěvky: 1292
Registrován: pon 12.12.2011 10:16
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Parní lokomotiva OKz32 / ANGRAF / 1:25

Příspěvek od Zdeněk-TEO »

A jaké z toho plyne ponaučení....? NEKUPOVAT SI ANDULKY!!!
Uživatelský avatar
mahdy
Příspěvky: 677
Registrován: sob 21.1.2012 11:01
Bydliště: Kyjov

Re: Parní lokomotiva OKz32 / ANGRAF / 1:25

Příspěvek od mahdy »

Kočky by měly hody ....
Uživatelský avatar
JoskaM
Příspěvky: 1635
Registrován: sob 21.1.2012 9:17
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Parní lokomotiva OKz32 / ANGRAF / 1:25

Příspěvek od JoskaM »

Kočky umí také své.. škoda soucítím, vím jaké to je.
Odpovědět

Zpět na „Železnice / Rail cars and engines“