Právě je sob 29.2.2020 7:15

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Parní lokomotiva OKz32 / ANGRAF / 1:25
PříspěvekNapsal: úte 21.1.2020 12:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14.3.2012 18:13
Příspěvky: 282
Bydliště: Dráchov;JČ kraj
A jsem opět zde,jak jsem již dříve psal u drezíny,pustil jsem se do stavby této tendrovky

Obrázek

Něco malinko historie a technických údajů co je psáno ve šmikjdě

Projekt parní lokomotivy OKZ32 byl vypracován konstrukční kanceláří továrny H.Cegielskigo v Poznani. Hlavním cílem konstrukčního týmu, který vedl profesor Antoni Ksieźopolski, bylo vyprojektovat parní lokomotivu, ke službě na horské trati Kraków – Zakopane. Vzhledem k profilu trati a vzhledem k tomu, že docházelo k trojnásobné změně směru jízdy, padla volba na tendrové uspořádání 1-5-1. Projekt byl schválen v roce 1932 jako série OKz32. První lokomotiva byla vyrobena v roce 1934 a ihned byla testována. Zkušební jízdy na trati Kraków – Zakopane byly hodnoceny pozitivně. Lokomotivy série OKz32 byly velmi povedené stroje a mohly táhnout i nákladní soupravy. V letech 1934 – 1938 bylo v továrně H.Cieselskiego vyrobeno 25 těchto lokomotiv. 2.sv.v. přežilo 11 z nich. Domovském depem bylo depo Kraków Plaszów. Do současné doby se zachoval pouze jeden stroj této série. Nachází se v železničním skanzenu v Chabówce, kde v roce 2002 prodělal hlavní opravy.
Autor překladu Pavel Szostek

Více info zde: https://de.wikipedia.org/wiki/PKP-Baureihe_OKz32

Technická data:
Typ náprav 1-5-1
Průměr válce/zdvih válce 630/700mm
Průměr hnacích kol 1450mm
Průměr pojezdových kol 860mm
Délka lokomotivy s nárazníky 15320mm
Tlak v kotli 1,5Mpa(15kg/cm2)
Hmotnost vyzbrojené lokomotivy 118,4t
Tažná síla 172kN(17 200kG)
Výkon 1380kw(1868k)
Maximální rychlost 75km/h
Objem vodních nádrží 10m3
Objem uhláku 6t
Nejmenší poloměr zatáčky 150m

A teď již k samotné stavbě,ikdyž moc toho zatím není
Hotový základ rámu,kde se zatím zdržuju s nýtováním spodních partií

Obrázek Obrázek

Prozatím končím hlášení a jdu pokračovat.

Tomáš


Naposledy upravil Slepičák dne úte 21.1.2020 20:23, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 21.1.2020 19:40 
Offline

Registrován: pon 6.5.2013 15:13
Příspěvky: 63
Zdravím,
po 2. s.v. jich něco málo sloužilo i u nás, ale ČSD značení si nepamatuji, musel bych se mrknout do atlasu lokomotiv.

Moc pěkná práce, těším se na pokračování.

Hemza Jan


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 21.1.2020 22:40 
Offline

Registrován: stř 25.1.2012 21:08
Příspěvky: 227
hemza píše:
...po 2. s.v. jich něco málo sloužilo i u nás, ale ČSD značení si nepamatuji, musel bych se mrknout do atlasu lokomotiv...

V r. 1945 sem byly zavlečeny dvě: 95.311 DR ex OKz 32-16 PKP a 95.312 DR ex OKz 32-19 PKP. První byla vrácena k PKP v červenci 1952, druhá v květnu 1949. Označení ČSD nikdy nedostaly a ani tu nejezdily, jenom čekaly někde v kopřivách (pravděpodobně označené jako trofeje SSSR, protože Sověti šmahem značili jako trofej vše, u čeho nešel ihned a prokazatelně doložit původ), až se vyřeší poválečné zmatky a tahanice kolem válečné kořisti.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz