Parní lokomotiva 423.001 / M Dudáš / 1:87

Modely soutěžní kategorie VDT

Moderátor: jozkin

Odpovědět
Uživatelský avatar
Sandro
Příspěvky: 49
Registrován: úte 27.12.2016 13:27
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm

Parní lokomotiva 423.001 / M Dudáš / 1:87

Příspěvek od Sandro »

Krásné již jarní odpoledne,

Rozhodl jsem se chvíli opustit modely pana Vyškovského a zkusit zase něco železničního. Manželka nakonec rozhodla, že bych měl slepit Parní lokomotivu 423.001 od Michala Dudáše. V "plochém" stavu vypadá takto:
Obrázek

Lokomotivě se říkalo "Velký bejček", rok výroby je 1921 a momentálně je k vidění v depozitáři NTM Chomutov. K popisu bych napsal:
Výkon: 530 kW
Maximální rychlost: 50 km/h
Uspořádání pojezdu: 1’ D 1’
Rozvod: Heusinger
Hmotnost lokomotivy (vyzbrojené): 51,4 t (69,8 t)
Délka x šířka x výška: 11920 x 3100 x 4400 mm
Průměr hnacích dvojkolí: 1150 mm
Průměr předních běhounů: 880 mm
Průměr zadních běhounů: 880 mm
Obrázek

Už jsem kdysi dělal "Malého bejčka" od pana Dudáše, ale to bylo ještě věku, kdy jsem to moc neuměl (tím nechci říct, že to teď umím, ale uvidíme, co z toho bude) a tehdy to dopadlo takto:
Obrázek

Tehda jsem lepil natupo poprvé, neretušoval jsem, téměř nepodlepoval. Dnes už odpočátku rozmýšlím co udělaám tak, aby to bylo "hezkačejší". Dokonce přemýšlím, že bych dal průhledná okna, nebo nahradil papír u "trubek" něčím uvěřitelnějším ;) .

Hned pro začátek jsem se dočetl na stránkách ABC v archívu, že čtenáři našli rozpory v označení dílů 36 a 80. Já tedy přidám vlastní postřeh - díly 86 (stojánky luceren) jsou označeny dobře, ne tak už na návodné kresbě:
Obrázek

Tak uvidíme, jak to půjde dál.
yvan
Příspěvky: 972
Registrován: pát 20.1.2012 23:01

Re: Parní lokomotiva 423.001 / M Dudáš / 1:87

Příspěvek od yvan »

Možná o tom víš, možná ne, tak kdyby ti to mělo pomoct, tak TADY jsem popsal pár věcí, na které jsem průběžně při stavbě narazil. Případně v dalších threadech v železnici jsou i ostatní do série, včetně tramvají.

Ať se daří ;-)
Odpovědět

Zpět na „Železnice / Rail cars and engines“