Škoda 36E "Žehlička" / Miloš Haman / 1:74
Napsal: úte 6.2.2018 17:45
Zdravím vespolek,
po nějaké chvilce se opět hlásím s dokončeným modýlkem. Po předchozí řadě 363 "ESO" jde o další škodováckou elektrickou lokomotivu z produkce časopisu ABC. Jedná se o tovární typ 36E, jenž byl vyroben pro tepelnou elektrárnu v srbském Obrenovaci. Vycházel z rozšířené řady lokomotiv určených pro posun a lehkou traťovou službu, zvaných "Žehlička". Pod tímto pojmenováním se chápe více lokomotivních řad stejného vzhledu, lišících se ale mezi sebou napájecí soustavou -1500V ss, 3000V ss, 25 000V st.- ale i řízením výkonu a dalšími drobnými odlišnostmi.
Model jsem stavěl ,stejně jako předchozí lokomotivu, z kopie (originál vlastním). A oproti původní podobě vystřihovánky proběhlo také pár úprav. Nejviditelnější je ale zhotovení interiéru kabiny a poněkud doplněný smeták (pantograf).
Tímto modýlkem se na nějaký čas loučím se světem železnice, i když v plánu je ještě poslední vydaná elektrická škodovka,
85E - Asynchron.
po nějaké chvilce se opět hlásím s dokončeným modýlkem. Po předchozí řadě 363 "ESO" jde o další škodováckou elektrickou lokomotivu z produkce časopisu ABC. Jedná se o tovární typ 36E, jenž byl vyroben pro tepelnou elektrárnu v srbském Obrenovaci. Vycházel z rozšířené řady lokomotiv určených pro posun a lehkou traťovou službu, zvaných "Žehlička". Pod tímto pojmenováním se chápe více lokomotivních řad stejného vzhledu, lišících se ale mezi sebou napájecí soustavou -1500V ss, 3000V ss, 25 000V st.- ale i řízením výkonu a dalšími drobnými odlišnostmi.
Model jsem stavěl ,stejně jako předchozí lokomotivu, z kopie (originál vlastním). A oproti původní podobě vystřihovánky proběhlo také pár úprav. Nejviditelnější je ale zhotovení interiéru kabiny a poněkud doplněný smeták (pantograf).
Tímto modýlkem se na nějaký čas loučím se světem železnice, i když v plánu je ještě poslední vydaná elektrická škodovka,
85E - Asynchron.