Motorová lokomotiva T499.0002 /HOTOVO/
Moderátor: jozkin
Motorová lokomotiva T499.0002 /HOTOVO/
Začínám lepit papírový model lokomotivy T499.0002 (Kyklop) v měřítku 1:87 od Luboslava Sléšky.
Technické údaje o lokomotivě:
Lokomotiva řady 759 je dieselová lokomotiva s elektrickým přenosem výkonu určená původně pro vozbu těžkých rychlíků na hlavních tratích. Vyrobila ji firma ČKD Praha ve dvou exemplářích v letech 1974 - 1975. K sériové výrobě však již nedošlo a ani oba prototypy se v provozu dlouhodobě neudržely. Koncepce pochází z přelomu 60. a 70. let, a mělo se jednat o nejrychlejší a nejvýkonnější motorovou lokomotivu z produkce ČKD, což se i naplnilo s rychlostním rekordem 176 km/h dosaženým na zkušebním okruhu u Velimi. Stroje byly na svou dobu velmi pokrokové a svým technickým vybavením srovnatelné se soudobými zahraničními výrobky. Při zkušebním provozu se projevovaly nejrůznější obtíže, které bylo třeba postupně odstraňovat. Jeden z prototypů byl nasazován na pravidelný expres Ostravan, ale právě kvůli častým závadám se na tomto vlaku objevoval spíš sporadicky. Další vývoj byl zastaven, protože v nové koncepci železniční dopravy v 70. letech se počítalo s dalším rozšiřováním elektrické trakce a pro rychlíky na neelektrizovaných tratích byla určena modernizovaná verze starších "brejlovců", tedy dnešní řada 754. Pro řadu 754 však byly využity některé prvky poprvé vyzkoušené na lokomotivách řady 759. Vynaložené úsilí na jejich vývoj tak nevyšlo zcela vniveč.
Odkaz na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6BUyIbazhPk" onclick="window.open(this.href);return false;
____________________________________________________________________________________
Nyní ke stavbě: náhled na vystřihovánku:
Technické údaje o lokomotivě:
Lokomotiva řady 759 je dieselová lokomotiva s elektrickým přenosem výkonu určená původně pro vozbu těžkých rychlíků na hlavních tratích. Vyrobila ji firma ČKD Praha ve dvou exemplářích v letech 1974 - 1975. K sériové výrobě však již nedošlo a ani oba prototypy se v provozu dlouhodobě neudržely. Koncepce pochází z přelomu 60. a 70. let, a mělo se jednat o nejrychlejší a nejvýkonnější motorovou lokomotivu z produkce ČKD, což se i naplnilo s rychlostním rekordem 176 km/h dosaženým na zkušebním okruhu u Velimi. Stroje byly na svou dobu velmi pokrokové a svým technickým vybavením srovnatelné se soudobými zahraničními výrobky. Při zkušebním provozu se projevovaly nejrůznější obtíže, které bylo třeba postupně odstraňovat. Jeden z prototypů byl nasazován na pravidelný expres Ostravan, ale právě kvůli častým závadám se na tomto vlaku objevoval spíš sporadicky. Další vývoj byl zastaven, protože v nové koncepci železniční dopravy v 70. letech se počítalo s dalším rozšiřováním elektrické trakce a pro rychlíky na neelektrizovaných tratích byla určena modernizovaná verze starších "brejlovců", tedy dnešní řada 754. Pro řadu 754 však byly využity některé prvky poprvé vyzkoušené na lokomotivách řady 759. Vynaložené úsilí na jejich vývoj tak nevyšlo zcela vniveč.
Odkaz na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6BUyIbazhPk" onclick="window.open(this.href);return false;
____________________________________________________________________________________
Nyní ke stavbě: náhled na vystřihovánku:
Naposledy upravil(a) Masso dne pon 30.3.2015 18:54, celkem upraveno 2 x.
Re: Motorová lokomotiva T499.0002 / Luboslav Sléška / 1:87
Zdravím, dá se tenhle model někde sehnat?
Re: Motorová lokomotiva T499.0002 / Luboslav Sléška / 1:87
Ano, najdete ho na oficiálních stránkách Luboslava Šléšky a nebo mohu poslat na Váš e-mail
Re: Motorová lokomotiva T499.0002 / Luboslav Sléška / 1:87
Odkaz místo řečí
-> http://www.sleska.szm.sk" onclick="window.open(this.href);return false;
-> http://www.sleska.szm.sk" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Motorová lokomotiva T499.0002 / Luboslav Sléška / 1:87
Paráda, díky moc vám oběma
Re: Motorová lokomotiva T499.0002 / Luboslav Sléška / 1:87
Ještě k předloze - dochovaný kyklop, jenž stál modelem tomuto modelu, se zcela nedávno dočkal rekonstrukce motoru, takže se pomalu vrací do služby jako nejen jako exponát a ozdoba výstav, ale i jako plně provozuschopná lokomotiva pro zkoušky na železničním okruhu v Cerhenicích u Kolína. Viz odkaz.
Re: Motorová lokomotiva T499.0002 / Luboslav Sléška / 1:87
Ano, to vím a jestli tady někdo sleduje pořad "Pozor vlak" tak ať se těší na 26. díl - právě tam se bude mluvit o "Kyklopovi"
Re: Motorová lokomotiva T499.0002 / Luboslav Sléška / 1:87
Zase po dlouhé době zdravím. Je to jisté udělám k tomu ještě vagóny ČSD a udělám z toho takový ,,mini" Ostravan - jestli má někdo zájem o vagóny tak pošlu na e-mail . Ale ted´ ke stavbě: začal jsem bočníma chlopněma vrchního rámu:
Pak jsem je přilepil ke kabině (při slepování dejte pozor aby šel díl 9 ohnout - málem jsem na to taky doplatil ):
Pak už stačilo zkompletovat vrchní rám a přilepit výztuhy na podvozek:
Přilepeno k sobě jakž-takž se mi povedlo přilepit to tak aby se to nezkroutilo a aby to bylo ve stejné rovině:
Pak jsem přidal nádrže:
A nakonec jsem dělal podvozky - ty z papíru se mi moc nelíbily (ani nepovedly) tak jsem odněkud vyštrachal podvozky z H0 plastové nefunkční Karkule (Motorová lokomotiva 726) vyndal jsem kola a krytku na prach zpátky zašrouboval do Karkule připadají mi hezčí a navíc můžu s lokomotivou šoupat po kolejích podvozky od kyklopa jsem musel ale upravit (zkrátil jsem prostřední část o 3mm) aby se tam ty kola vešly chybí mi tam ale brzdy je tam takový prostor možná že někdy brzdy přidělám.
Nyní už stačí přidat šroubovku, nárazníky a časem přibudou i vagóny:
Tak to je zatím vše - příště už bude kyklop hotov a možná bude hotov i jeden vagón
Pak jsem je přilepil ke kabině (při slepování dejte pozor aby šel díl 9 ohnout - málem jsem na to taky doplatil ):
Pak už stačilo zkompletovat vrchní rám a přilepit výztuhy na podvozek:
Přilepeno k sobě jakž-takž se mi povedlo přilepit to tak aby se to nezkroutilo a aby to bylo ve stejné rovině:
Pak jsem přidal nádrže:
A nakonec jsem dělal podvozky - ty z papíru se mi moc nelíbily (ani nepovedly) tak jsem odněkud vyštrachal podvozky z H0 plastové nefunkční Karkule (Motorová lokomotiva 726) vyndal jsem kola a krytku na prach zpátky zašrouboval do Karkule připadají mi hezčí a navíc můžu s lokomotivou šoupat po kolejích podvozky od kyklopa jsem musel ale upravit (zkrátil jsem prostřední část o 3mm) aby se tam ty kola vešly chybí mi tam ale brzdy je tam takový prostor možná že někdy brzdy přidělám.
Nyní už stačí přidat šroubovku, nárazníky a časem přibudou i vagóny:
Tak to je zatím vše - příště už bude kyklop hotov a možná bude hotov i jeden vagón
Re: Motorová lokomotiva T499.0002 / Luboslav Sléška / 1:87
Spřáhlo:
Malý pokus:
Tak a kyklop je hotov:
______________________________________________________________________________________
Ted´ vagón
Podvozek:
Pro srovnání s originálním podvozkem:
Spodní část:
Jen tak při sobě....
Bok:
Spřáhla:
A konečně hotov první vůz:
Spojení spřahel a nárázníků:
A při sobě....ještě uvažuji nad nějakým dioramatem...:
Malý pokus:
Tak a kyklop je hotov:
______________________________________________________________________________________
Ted´ vagón
Podvozek:
Pro srovnání s originálním podvozkem:
Spodní část:
Jen tak při sobě....
Bok:
Spřáhla:
A konečně hotov první vůz:
Spojení spřahel a nárázníků:
A při sobě....ještě uvažuji nad nějakým dioramatem...:
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: úte 8.1.2013 9:49
Re: Motorová lokomotiva T499.0002 / Luboslav Sléška / 1:87
pekná práca,zaujímal by ma ten vagón,dá sa niekde zohnať???
Re: Motorová lokomotiva T499.0002 / Luboslav Sléška / 1:87
Napiš mi e-mail, pošlu ti ho tam