Právě je stř 23.10.2019 2:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 30.1.2015 18:27 
Offline

Registrován: sob 21.1.2012 10:33
Příspěvky: 846
Bydliště: Zlín / Brno
Zdravím ve spolek. Nedávno jsem tvrdil že se vývoj zase rozjede takže jsem musel i začít s lepení. Jelikož jsem dosavadní slepené věci předal Scadovi který pokračoval v rozkladu, tak lepím vše od nuly :)

Nakonec jsem se rozhodl, že budu dávat nové soubory ke stažení sem. Je to uplně to samé , co v minulém downloadu, jen v novém kabátě. Lepší návodovky, přehlednější číslování atd atd. Je možné, že se budou soubory doupravovat spolu s testovacím lepení, proto je sem budu házet vždy po dokončení daného celku. Rovnou zde budu teda rozebírat slepené věci podrobněji, čímž snad omezím případně dotazy co je jak lepeno.

Část 1. - Podvozky

DOWNLOAD: (bude zveřejněn po dokončení testovací stavby podvozků)

Začal jsem stavbou domků na bočnicích podvozků (31+31a+31b a 24+25) - každý typ 8x.
Obrázek


Naposledy upravil štefíno dne ned 1.2.2015 14:49, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 1.2.2015 14:46 
Offline

Registrován: sob 21.1.2012 10:33
Příspěvky: 846
Bydliště: Zlín / Brno
Nyní se "trápím" s ohýbáním bočnic podvozků, nicméně jde to lépe jak před 4-mi lety či kdy jsem stavěl první :)

Rubové vyztužení (29a) je od hrany odsazeno o 1mm - jinými slovy o tl. lemu 30. Dál vás to stejně nepustí jelikož hned za vyztužením začíná rádius na horní straně rámu.
Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 1.2.2015 23:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 20.1.2012 21:36
Příspěvky: 15
Bydliště: Zvolen
Sledujem a teším sa na stavbu. :) Len taká otázočka, :?: prečo staviaš znova podvozky,keď máš už hotové alebo sú v stavbe zmeny? A ďalšia... ideš postaviť celú mašinku?
Ja s tvojimi podvozkami na 750-tku pomaly finišujem, ostávajú už len brzdové valce a vyrobiť silenbloky keďže 750-tka už nemá závesky. Zatiaľ mi všetko pekne pasovalo. Držím palce do ďalšej stavby.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 2.2.2015 13:35 
Offline

Registrován: sob 21.1.2012 10:33
Příspěvky: 846
Bydliště: Zlín / Brno
Ahoj Jene. Své dosavadní věci jsem poskytnul Scadovi, který pokračoval v rozkládání a lepení mašiny. Já teď lepím vše od znovu - s dalšími 4-mi lety zkušeností navíc - a lepím na hotovo, i když svým způsobem takový test. Nicméně na konci to bude plnohodnotný model se vším všudy :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 2.2.2015 23:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 20.1.2012 21:36
Příspěvky: 15
Bydliště: Zvolen
Dík za odpoveď, budem sledovať a učiť sa.... :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 20.2.2015 16:48 
Offline

Registrován: pát 20.2.2015 13:07
Příspěvky: 5
Dobrý den. I já jsem velice rád, že projekt této krásné lokomotivy opět ožil. Rád bych si ji postavil, i když v mém případě to asi bude doživotní dílo.

Taky bych rád věděl, o jakou se vlastně jedná výrobní sérii. Pokud pomineme oba prototypy, pak se lokomotivy jednotlivých sérií lišily počtem bočních výztuh
a počtem a umístěním hlavních vzduchojemů a nádrže, případně tím, zda měly parní generátor nebo jen balast (bednu s pískem).

Velice se mi líbily podvozky a nechápal jsem, že jsou pouze papírové. Postupem času jsem si všimnul, že se autor dopustil několika drobných opomenutí.
Nevím, zda podvozky odpovídají konkrétní lokomotivě, ale porovnávám podvozků lokomotiv řad T478.1, T478.3 a T466.2 jsem zjistil, že se nakonec všechny podvozky unifikovaly.

Následujícím výčtem nedostatků nechci v žádném případě napadat jinak perfektně odvedenou práci autora. Též nevím, zda by v průběhu jejich nové stavby sám tyto nedostatky nějakým způsobem neopravil.
Bylo by mi však líto, kdyby měl mít takto pojatý projekt zbytečné nedostatky, případně by se při opravě po jejich zjištění muselo zasahovat do již dokončené sestavy podvozků.
Ti stavitelé, kteří si již podvozky postavili, si je mohou doladit k dokonalosti.

Zjištěné chyby/odlišnosti:
1) Chybí vodorovná výztuha mezi horní hranou ok pro uchycení tlumiče a boční stranou oka pro uchycení brzdové páky.
2) Chybí šikmá výztuha mezi tělem rámu podvozku a deskou nesoucí oka uchycení tlumiče a brzdové páky.
3) Oka pro uchycení brzdové páky mají špatný tvar (mají mít lichoběžníkový tvar - delší připevňovací hranu) a mají mít 2x větší tloušťku než oka pro uchycení tlumiče.
4) Deska nesoucí oka uchycení tlumiče a brzdové páky nemá správný tvar v oblasti přechodu ze spodní části do oblasti pod oky připevnění brzdové páky.
5) Chybí držáky trubek písečníků - u finálního modelu by nebylo za co tyto trubky na vnějších stranách podvozků uchytit. Zároveň byly držáky použity i pro případné zachycení vodorovných táhel brzdových zdrží, pokud by došlo k jejich uvolnění.
Na vnitřní straně kola toto záchytné zařízení též chybí, podle fotek tam bylo oko ze silnějšího drátu (nějaké samo-domo vyrobené v depu).
6) Kryty mazacích otvorů kyvných ramen mají rozměr 200x100mm (jsou stejného průměru jako místo, kam se přidělávají) - na první fotce tohoto fóra jsou ty kryty zjevně o trochu menší
7) Podle fotek jsem zjistil, že středový mazací šroub může být větší nebo menší než ty připevňovací. Připevňovací jsou na klíč 30.
8) Podle příruček pro obsluhu motorových lokomotiv řad T478.1 a T478.3 se pro připevnění krytů používaly pouze 2 šrouby (vlevo dole a vpravo nahoře) na zbylých dvou pozicích byly čepy.
9) Chybí čep otáčení vnitřních brzdových pák - nyní jsou ramena ve vzduchu, což by při brzdění nefungovalo. S tím souvisí chybějící otvory v podélnících podvozků.
10) Na jedné straně podvozku musí mít vnitřní brzdové páky oko pro připojení řetězu od ruční brzdy - pak bylo jedno, na které straně kabiny dané lokomotivy bylo kolo ruční brzdy.
11) Spodní držáky trakčních motorů jsou přivařeny až na spodní hraně příčky podvozků.
12) Oka pro připevnění tlumičů na kyvná ramena jsou příliš úzká - mají být asi 2x silnější než ta horní.


Téměř všechny výše popsané nedostatky lze dohledat na stránce http://joschua.rajce.idnes.cz/MOTOROVA_ ... IVA_T478.3 v části věnované podvozku lokomotivy (str.27 a dále).
Zároveň doporučuji prohlédnout si i výkres trakčního motoru. Myslím si, že původní kryt rotoru (díl č.11) je zcela špatně vytvořený. V tomto místě je komutátor a víko musí být uzavřené.
Toto víko má žebra a ne prolisy.

Fotky podvozků jsou na:
http://liborzaj.rajce.idnes.cz/Podvozky/
http://liborzaj.rajce.idnes.cz/Trakcni_motory/.

Omlouvám se za trochu delší příspěvek. Možná, že už to nikdy neudělám.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.2.2015 13:08 
Offline

Registrován: pát 20.2.2015 13:07
Příspěvky: 5
Po víkendovém studiu dostupných materiálů jsem ještě našel těchto pár drobností:

Chyby/odlišnosti trakčního motoru modelu od motoru TE015C:
1) Víko motoru na straně komutátoru má špatný tvar a nemá mít žádné otvory.
2) Víko motoru na straně pastorku nemá mít symetrické otvory.
3) Na víku chybí otvor pro připevňovací šroub spodního ochranného krytu ozubených kol.
4) Na víku dále chybí trubička pro mazání válečkového ložiska.
5) Těleso motoru na straně pastorku má mít čtyři "lichoběžníkové" otvory a ne jen dva. Otvory nemají být zakryty.
6) Těleso motoru má tvar osmiúhelníku - na horní stěně nemá být zlom.
7) Ta část odlitku bloku motoru určená pro přívod chladicího vzduchu nemá být přesazená vůči osmiúhelníkovému tělu motoru.
8) Chybí držák přívodních kabelů k motoru.
9) Tvar dvojitého tlapového držáku neodpovídá skutečnosti. Ti co chtějí použít motor pro lokomotivu řady T466.2 by měli mít u motoru jiný tvar těchto držáků (dva samostatné místo jednoho velkého).
10) Kryt ozubených kol musí být dělený, jinak by se nedal namontovat - chybí naznačení dělicí roviny v podélné ose krytu.
11) Chybí plochy pro vzájemné sešroubování polovin krytu.
12) Kryt ozubeného kola na dvojkolí má špatný tvar - je moc dlouhý a málo kopíruje obvod kola.
13) Tvar bočnice spodního krytu neumožňuje jeho připevnění do otvoru ve víku motoru, navíc chybí dvě výztužná žebra.
14) Chybí výztužné žebrování okolo připevňovací matice v horní i dolní části krytu.
15) Patky pro opření trakčního motoru o příčník podvozku mají špatný tvar a pozici.


Kdo si umí vygooglit obrázky, tak už to asi našel. Pro ostatní dávám odkaz na: http://www.skd.cz/firma/dokument.php?foto=motor.
Na tom obrázku je vidět většina popsaných odlišností, zbytek se dá vyčíst z typového výkresu motoru.
U toho krytu kol co stojí za motorem je třeba si uvědomit, že má být připevněn na pravé straně motoru.
Nápověda - ten lichoběžníkový výřez patří pod trubičku pro mazání ložiska.
Web firmy SKD stojí za to prozkoumat podrobněji, mají tam v pdf souborech typové výkresy točivých strojů lokomotiv (http://www.skd.cz/firma/index.htm).

Možná by bylo lepší tyto mé dva příspěvky přesunout do sekce podkladů ke stavbě lokomotivy řady T478.3 a název sekce změnit na T478.x.
Zde bych nechal pouze link. Mám pocit, že to sem tak úplně nepatří.
Případný přesun nechám na uvážení administrátora.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.2.2015 15:20 
Offline

Registrován: sob 21.1.2012 10:33
Příspěvky: 846
Bydliště: Zlín / Brno
Ahoj zajdo. Díky za reakce. Je to můj první velký model, taky už je nějakých x let starý. V té době jsem byl rád, že jsem si mohl prolézt a nafotit celou mašinu a sehnat nějaké základní výkresy. Takže ty výtky co jsi zde napsal nejsou způsobeny tím, že bych to udělal schválně, ale tím, že jsem neměl dostatek podkladů a vlastnil jsem jen fotky + pár výkresů které se mi podařilo splašit. Ono udělat model tak, aby z toho ve finále byla 100%ní předloha problém není. Problém je právě sehnat podklady :) Takže když to shrnu, v nynější fázi se rád přiučím co jak má být jinak, ale bohužel už s tím nic neudělám - co se podvozků týče (není moc času a chci model konečně dodělat).


Takže jak říkám, jsem rád za takový objektivní názor, určitě to pomůže těm co budou model stavět a budou si ho chtít ještě víc vylepšit, ale pro mě jako konstruktéra už je "pozdě" abych se tím zabýval. Nicméně pokud bych někdy v budoucnu dělal další mašinu, jakože je to možné, jelikož je železnice moje oblíbená kategorie, tak určitě tvé rady, názory, podklady uvitám - ve fázi kdy bude model vznikat ve 3D :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.2.2015 18:19 
Offline

Registrován: pát 20.2.2015 13:07
Příspěvky: 5
Ahoj Štefíno. Některé chyby na podvozku typu chybějící výztuhy nebo málo silná oka půjde odstranit celkem snadno, stačí pouze doplnit model o "další" papír.(Jene to už u svých malých podvozků pro brejlovce trochu poopravil).
U trakčních motorů stačí vyříznout další dva otvory v plášti motoru a někdo možná vymodeluje ten kryt u komutátoru. Doplnit držák kabelů taky problém nebude.
Největším problémem zůstává kryt ozubených kol. Ten by stál za předělání. Třeba se najde někdo, kdo udělá "opravný" balíček. Z fotek a typáků by to už neměl být problém.
Já to bohužel neudělám, jsem tak na úrovni malování v mspaint ve windows. :oops:

Škoda, že jsem své materiály neposkytnul dříve. S focením jsem začal v roce 2003. Bylo mi to k ničemu, jen jsem prostě fotil všechno. Kdybych si dal tenkrát více záležet, byly by fotky ještě lepší.
To mě tenkrát ani ve snu nenapadlo, že by někdo stavěl lokomotivu s těmito podvozky.
No nakonec, až bude nějaká další lokomotiva s těmito podvozky, bude moct zamráča zajet do papírového depa a tam jí v rámci opravy podvozky vyvážou a dají nové, modernizované. :lol:

Spíš než zamračené mám nafocené některé detaily lokomotiv řady 740, 742 (původně T466.2) a 743. Taky mám pár náčrtků některých detailů.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.2.2015 20:18 
Offline

Registrován: ned 16.6.2013 20:49
Příspěvky: 5
Dobrý den,

Pokud bys měl v plánu někdy začít další železniční model tak bych mohl poskytnout i nějaké podklady na nějaké stroje mám podrobnou dokumentaci popřípadě kvalitnější typové výkresy a nějakou tu fotodokumentaci. Bohužel ale z mého dřívějšího 3D modelování pro jeden železniční simulátor se mi stejně osvědčilo tvořit převážně podle fotodokumentace a typové výkresy jako odrazový bod.
Ono to stejně v reálu v konstrukci vypadá na papíře jinak než je ve skutečnosti - vlastní zkušenost

Jinak bych se rád zeptal kdy předpokládáš vydání prvního celku pro ostatní modeláře.
S pozdravem Lukáš F.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.2.2015 15:50 
Offline

Registrován: sob 21.1.2012 10:33
Příspěvky: 846
Bydliště: Zlín / Brno
Díky hoši.

První část bude vlastně to co už jsem jednou vydal - podvozky v novém kabátě - lepší návodovky, značení atd. Chtěl bych to vypustit do světa až to otestuju čímž doladím případné chyby. No, ale jelikož mám ted plno práce včetně bakalářky, tak se to poněkud táhne. Musíte být trpěliví. Ony ty podvozky samy o sobě se táhnou :?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 25.2.2015 12:40 
Offline

Registrován: pát 20.2.2015 13:07
Příspěvky: 5
Tak jsem to nakonec nevydržel a v Corelu jsem ten mnou kritizovaný boční kryt motoru splácal.
Výsledek mého včerejšího souboje s programem je na:
http://liborzaj.rajce.idnes.cz/Oprava_modelu_TM015C


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 30.1.2016 14:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 31.1.2012 9:08
Příspěvky: 13
Chtěl bych se zeptat jak to vypadá. Na model se moc těším. Charlie.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 16.2.2016 11:05 
Offline

Registrován: sob 21.1.2012 10:33
Příspěvky: 846
Bydliště: Zlín / Brno
Zeptat se můžeš :D Vypadá to asi tak, že nakonec budu celý model defakto předělávat. Zkušenoti s konstrukcí se hnuly dopředu a pracovat se starým 3D modelem není odeální. Takže už mám domluvenou další návštěvu Zamračené , abych si ji mohl znovu celou důkladně proměřit a jakmile dokončím F-16ku tak se vrhnu na mašinu. Akorát bohužel asi už potom nebude free, ale pokusím se ji někomu podšoupnout, aby se vydala oficiálně. Když už to budu mít jako primární projekt - jinak bych ji asi nikdy nedodělal , mít ji jako "volnočasovou" aktivitu :lol:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz