železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25 / HOTOVO
Moderátor: jozkin
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Tak jsem opět tu... Podařilo se mi zkompletovat bočnice podvozků. Přidal jsem dle fotek originál předlohy nýty a matice šroubů
Takto už vypadají všechny 4 hotové bočnice plus pár detailních foto
Podle vašich rad jsem nejdřív zkusil podvozek ze spodní strany přebarvit temperkou a měli jste pravdu. Podvozek se nezkroutil, jenže..... výsledek byl tak flekatý, že mě to nedalo, barvu jsem přebrousil a nakonec díly zrubu podlepil černým papírem. Snad to nebude dělat neplechu kvůli větší tloušťce. To se teprve udiví Příště se snad odhodlám k nástřiku pistolí. Jinak chci upozornit na chybu ve vystřihovánce. Na dílu podvozku jsou špatně naznačené zářezy ve vnitřním obdélníkovém otvoru. Na druhé fotce naznačeny červeným kroužkem. Musel jsem tedy vyříznout nové (modré trojúhelníky), aby pak lícovaly se zářezy v bočnicích, kam přijdou při kompletaci zasunout příčné výztuhy (modré šipky). Dále ve vystřihovánce úplně chybí díly 5b - čela podvozků (na fotce zelený obdélník). Není ale problém dodělat z kusu kartonu
Takto už vypadají všechny 4 hotové bočnice plus pár detailních foto
Podle vašich rad jsem nejdřív zkusil podvozek ze spodní strany přebarvit temperkou a měli jste pravdu. Podvozek se nezkroutil, jenže..... výsledek byl tak flekatý, že mě to nedalo, barvu jsem přebrousil a nakonec díly zrubu podlepil černým papírem. Snad to nebude dělat neplechu kvůli větší tloušťce. To se teprve udiví Příště se snad odhodlám k nástřiku pistolí. Jinak chci upozornit na chybu ve vystřihovánce. Na dílu podvozku jsou špatně naznačené zářezy ve vnitřním obdélníkovém otvoru. Na druhé fotce naznačeny červeným kroužkem. Musel jsem tedy vyříznout nové (modré trojúhelníky), aby pak lícovaly se zářezy v bočnicích, kam přijdou při kompletaci zasunout příčné výztuhy (modré šipky). Dále ve vystřihovánce úplně chybí díly 5b - čela podvozků (na fotce zelený obdélník). Není ale problém dodělat z kusu kartonu
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Tak jsem dokončil oba podvozky. Jak již jsem avizoval, rubová strana podlepena nakonec černým papírem a musím říct, že výsledek se mi líbí daleko víc, než původní přebarvení. Sice je viditelný spoj od lepidla, ale to je jen díky lesknoucímu se osvětlení. V reálu to tak vidět není a hlavně, spoj by po zakrytí vrchní stranou neměl být vidět vůbec. Teď nastupuje kolečkiáda...
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Další postup na Leopoldovi. Dokončil jsem kola...
kola samotná jsem musel na ose posunout na každé straně cca o 1mm dovnitř k sobě, jinak by pak neseděla rozteč bočnic na přilepení k podvozku
Na zkoušku nasazeny kola na bočnice...
...a konečně oba podvozky osazeny na kolách...
a pohled po "sukně"
Po osazení kol s bočnicemi na podvozky jsem zjistil, že některá kola lehce drhnou o spodní stranu podvozku . Ničemu to ale nevadí, stejně nebude jezdit nikam daleko Ještě pouvažuju nad přetřením styčných ploch kol stříbrnou barvou.
kola samotná jsem musel na ose posunout na každé straně cca o 1mm dovnitř k sobě, jinak by pak neseděla rozteč bočnic na přilepení k podvozku
Na zkoušku nasazeny kola na bočnice...
...a konečně oba podvozky osazeny na kolách...
a pohled po "sukně"
Po osazení kol s bočnicemi na podvozky jsem zjistil, že některá kola lehce drhnou o spodní stranu podvozku . Ničemu to ale nevadí, stejně nebude jezdit nikam daleko Ještě pouvažuju nad přetřením styčných ploch kol stříbrnou barvou.
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Dokončil jsem doplňky podvozku jako nárazníky, háky apod....
Slepený už mám i barevný vrch podvozků. Tento jsem z rubu podlepil opět černým papírem, protože zespodu skrz otvory v podvozku bude vrchní díl vidět. A protože vrchní díl je o několik mm delší i širší než podvozky, musel jsem bočnice podozků podlepit kartonem a pod nárazníky taky nalepit karton, aby délka a šířka seděla.
Dále jsem byl nucen provést menší operační zákrok ve formě vyříznutí již nalepeného žebra na jednom z podvozků. Nedávno jsem upozorňoval na zářezy pro nasazení žebra na bočnici podvozku, které nesedí se zářezy na podvozku samotném. Zářezy bylo nutné posunout, bohužel jsem ale sunul špatným směrem a nedomyslel jsem následky, které se projevily až teď. Po nasazení vrchního dílu na podvozek je dírami v podvozku vidět právě ono žebro posunuté špatným směrem.
Pro budoucí lepiče tedy upozornění...zářezy pro žebro na podvozku nechat, posouvat zářezy na bočnicích
Slepený už mám i barevný vrch podvozků. Tento jsem z rubu podlepil opět černým papírem, protože zespodu skrz otvory v podvozku bude vrchní díl vidět. A protože vrchní díl je o několik mm delší i širší než podvozky, musel jsem bočnice podozků podlepit kartonem a pod nárazníky taky nalepit karton, aby délka a šířka seděla.
Dále jsem byl nucen provést menší operační zákrok ve formě vyříznutí již nalepeného žebra na jednom z podvozků. Nedávno jsem upozorňoval na zářezy pro nasazení žebra na bočnici podvozku, které nesedí se zářezy na podvozku samotném. Zářezy bylo nutné posunout, bohužel jsem ale sunul špatným směrem a nedomyslel jsem následky, které se projevily až teď. Po nasazení vrchního dílu na podvozek je dírami v podvozku vidět právě ono žebro posunuté špatným směrem.
Pro budoucí lepiče tedy upozornění...zářezy pro žebro na podvozku nechat, posouvat zářezy na bočnicích
Naposledy upravil(a) zkooter dne úte 5.11.2013 13:55, celkem upraveno 1 x.
- MARTANEK41
- Příspěvky: 369
- Registrován: úte 24.1.2012 15:19
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Parádní práce .... a nadsvětelná rychlost
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Díky, snažím se i když to jde pomalu. Jsem si toho vědom, ale většinu mého volného času celkem s přehledem vyplňuje půlroční synek, takže proto je moje tempo tak vražedné
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
týýý jo...paráda... podzvozky vypadají skvěle...
-
- Příspěvky: 305
- Registrován: úte 31.1.2012 10:10
- Bydliště: Náchod
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
tak to je mazec, v posteli, myslím v šupleti na mě taky čeká, a tohle je inspirující stavba, chtěl bych se zeptat budeš k tomu lepit nějakého ,,tahouna,,? já už sehnal BR-52 a nedalo mě to tak i WR 360. Budu koukat, a držím palce.
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Děkuji za slova chvály, snažím se, ale není to zdaleka dokonalé. Nějaká ta chybka by se našla Ale nato, že lepím po takové době a mého prvního “poláka“, tak jsem více méně spokojený. Snad to vydrží... Jinak zatím žádného tahouna k Leopoldovi lepit nebudu. Ne že bych nechtěl, třeba ta BR-52 by se mi moc líbila, ale není moc času nazbyt. Mám v šuplíku spousty dalších, kteří čekají na řadu, mimo jiné třeba i bratříčka Leopolda - Karla Geräta. Třeba někdy...
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
dokončena nějaká ta drobotina...
... a schůdky.
Hotové mám už i rošty, ale ty vyfotím, až nalepené na podvozky. Vím, trvá mi to stráááášně dlouho, jsem si toho vědom, ale se zvyšující se aktivitou synka se úměrně tomu snižuje množství volného času na lepení, takže se tomu věnuju jen v mezidobích spánku a to ještě jen na půl oka A výhledově to nebude nijak lepší, takže prosím o trpělivost
... a schůdky.
Hotové mám už i rošty, ale ty vyfotím, až nalepené na podvozky. Vím, trvá mi to stráááášně dlouho, jsem si toho vědom, ale se zvyšující se aktivitou synka se úměrně tomu snižuje množství volného času na lepení, takže se tomu věnuju jen v mezidobích spánku a to ještě jen na půl oka A výhledově to nebude nijak lepší, takže prosím o trpělivost
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Ahoj,
máš to skvělé...moc...a naprosto chápu rychlost stavby vs. tvůj čas...mám to obdobné. Pracuji 60km od domova, takže dojíždím, doma mám špunta který má dva a čtvrt roku, takže docela aktivní a hlavně už ho všechno zajímá a nejvíc "to co je u taťky na stole" no jo, zapovězené území láká nejvíc...
do toho se mi narodil i druhý syn, ten má 8 týdnů, takže taky docela bájo...a kdy lepím? Když prcci spí, nebo jdou s mamkou ven...nebo když je večer ordinace a ulice takže neboj, sám nejsi
máš to skvělé...moc...a naprosto chápu rychlost stavby vs. tvůj čas...mám to obdobné. Pracuji 60km od domova, takže dojíždím, doma mám špunta který má dva a čtvrt roku, takže docela aktivní a hlavně už ho všechno zajímá a nejvíc "to co je u taťky na stole" no jo, zapovězené území láká nejvíc...
do toho se mi narodil i druhý syn, ten má 8 týdnů, takže taky docela bájo...a kdy lepím? Když prcci spí, nebo jdou s mamkou ven...nebo když je večer ordinace a ulice takže neboj, sám nejsi
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Čaute všichni, jsem opět zde s další várkou fotek. Ne, neseknul jsem s tím, jen pokud je nějaký čas, tak ho věnuji stavbě a patlaní, ale už není času nazbyt na prezentaci Teď už konec tlachání a šup na fotky....
Podařilo se mi dokončit oba podvozky.
Jednotlivé díly roštů jsem vyplnil kartonem o požadované tloušťce . Nejen že se mi to lépe lepilo, ale celé se to zpevnilo a navíc u dlouhých roštů je vidět skrz otvor v podvozku rubová strany, takže není patrná "díra" s roštu. Více viz foto.
Dalších pár doplňků. Na síto na boku podvozku jsem si koupil v domácích potřebách kovové sítko na čaj a nahradil jím papírový originál .
Vinutí drátu z papíru ve vystřihovánce jsem nahradil drátem a přebarvil, na madla jsem použil obroušené špejle .
Dutý středový otvor, do kterého přijde umístit čep z dělového kompletu je v originále šedé barvy. Mě se ho ale při stavbě podařilo totálně zmršit, tak jsem ho nahradil papírem černé barvy. Dno jsem taky vyplnil černým papírem . Sice po nasazení děla dovnitř nebude vidět, ale proč to nechat bílé, když nemusím
Čep na druhém podvozku, na který přijde nasadit dělo jsem pro jistotu vyplnil smotaným papírem . Přeci jen na něm bude sedět váha celého děla.
Tímto jsou oba podvozky komplet hotovy, tedy až na muniční sklad, na kterém teď pracuji. Zde jsem už narazil na další chybku v návodu, kde je špatně označeno, resp. vůbec není označeno co a jak podlepit. Já nejdřív podlepil jen jednu bočnici a druhou nechal nepodlepenou. Pak se mi to ale nějak nelíbilo a nezdálo, tak jsem už přilepenou bočnici musel odříznout žiletkou a dodatečně podlepit tak nějak přibližně na 0,5mm. To se ale později ukázalo jako málo, protože tím vznikl přesah dna muničního skladu přes bočnice.
Z toho tedy plyne, že obě bočnice, tedy díly 33aP a L a 33bP a L je nutné podlepit na tloušťku 1mm. Já už jsem teď bohužel ve stavu, kdy bych opravou a řezáním napáchal asi víc škody než užitku, tak jsem přesahující díl zespodu zaretušoval a docela to vypadá, že to tak má být...nebo to tak aspoň všude budu tvrdit
To je pro dnešek vše, vzhledem k blížícímu se Štědrému večeru přeji všem bohatého Ježíška, ať Vám naježí nějaké nové šmikajdy a do Nového roku hlavně pevné ruce a ostrý skalpel.
Podařilo se mi dokončit oba podvozky.
Jednotlivé díly roštů jsem vyplnil kartonem o požadované tloušťce . Nejen že se mi to lépe lepilo, ale celé se to zpevnilo a navíc u dlouhých roštů je vidět skrz otvor v podvozku rubová strany, takže není patrná "díra" s roštu. Více viz foto.
Dalších pár doplňků. Na síto na boku podvozku jsem si koupil v domácích potřebách kovové sítko na čaj a nahradil jím papírový originál .
Vinutí drátu z papíru ve vystřihovánce jsem nahradil drátem a přebarvil, na madla jsem použil obroušené špejle .
Dutý středový otvor, do kterého přijde umístit čep z dělového kompletu je v originále šedé barvy. Mě se ho ale při stavbě podařilo totálně zmršit, tak jsem ho nahradil papírem černé barvy. Dno jsem taky vyplnil černým papírem . Sice po nasazení děla dovnitř nebude vidět, ale proč to nechat bílé, když nemusím
Čep na druhém podvozku, na který přijde nasadit dělo jsem pro jistotu vyplnil smotaným papírem . Přeci jen na něm bude sedět váha celého děla.
Tímto jsou oba podvozky komplet hotovy, tedy až na muniční sklad, na kterém teď pracuji. Zde jsem už narazil na další chybku v návodu, kde je špatně označeno, resp. vůbec není označeno co a jak podlepit. Já nejdřív podlepil jen jednu bočnici a druhou nechal nepodlepenou. Pak se mi to ale nějak nelíbilo a nezdálo, tak jsem už přilepenou bočnici musel odříznout žiletkou a dodatečně podlepit tak nějak přibližně na 0,5mm. To se ale později ukázalo jako málo, protože tím vznikl přesah dna muničního skladu přes bočnice.
Z toho tedy plyne, že obě bočnice, tedy díly 33aP a L a 33bP a L je nutné podlepit na tloušťku 1mm. Já už jsem teď bohužel ve stavu, kdy bych opravou a řezáním napáchal asi víc škody než užitku, tak jsem přesahující díl zespodu zaretušoval a docela to vypadá, že to tak má být...nebo to tak aspoň všude budu tvrdit
To je pro dnešek vše, vzhledem k blížícímu se Štědrému večeru přeji všem bohatého Ježíška, ať Vám naježí nějaké nové šmikajdy a do Nového roku hlavně pevné ruce a ostrý skalpel.
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Perfektní a čistá práce. Zvládáš to špicově. Měl jsem to možnost tenhle model vidět na živo v Nitře, neskutečný kusanec. Opravdu velký model. Ale je to krásný kousek do vitríny.
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Len trochu opravím Balua, v Nitre bol Romanov kanón K5(E), ale to bola jeho vlastná tvorba, nie model od GPM (ak sa nemýlim). Ale to teraz nie je podstatné.
Ide Ti to parádne, tak Ti držím päste
A šťastné a veselé
Ide Ti to parádne, tak Ti držím päste
A šťastné a veselé