železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25 / HOTOVO

Modely soutěžní kategorie VDT

Moderátor: jozkin

Odpovědět
Uživatelský avatar
numi
Moderátor
Příspěvky: 847
Registrován: pon 12.12.2011 12:11
Bydliště: Třinec

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od numi »

Masakr. Máš to parádní. Tvé reporty jsou super. Jen tak dál.
TenOndra
Příspěvky: 7
Registrován: úte 15.7.2014 16:51

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od TenOndra »

Páni, zkootere, to je moc nádherná práce. Prošel jsem celou galerii a zmohl jsem se akorát na jedno "páni" za druhým. Moc se těším na pokračování a na konečný výsledek. Jste tady na fóru všichni moc šikovní, já když lepím, tak to mám šíleně upatlané :(.
Uživatelský avatar
zkooter
Příspěvky: 483
Registrován: pon 24.6.2013 20:30
Bydliště: Břeclav

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od zkooter »

Čaute lepiči a lepičky,
jsem zpět, tentokrát v rekordním čase 8-) Tělo děla jsem oblepil nějakými těmi drobnostmi a přináším Vám více fotek a méně keců ;)

:arrow: Na vrch děla nalepeny krycí pásky a koleje, přilepena čela, panty...
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

:arrow: ... vyklápěcí poklop plus nějaká drobotina...
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

:arrow: zvedací mechanismus děla...
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

:arrow: Spodní část těla děla jsem po zasunutí zvedacího mechanismu zakryl, dolepil krycí pásky, zakryl servomotor, dokončil jsem čep na jedné straně...
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

:arrow: ... a pojezdové lyžiny, kolečka a ďouru pro čep na druhé straně.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Dílků už moc nezbývá, ale o to větší to je drbačka. Mockrát díky za slova chvály, fakt si toho vážím a nakopne to k další činnosti. Bohužel k dokonalosti to má daleko a chyb tam je víc než dost, vím o nich. Tentokrát jsem sice na žádnou nepřesnost nenarazil, ale vinou mých volšových rukou se mi podařilo ušmudlat bočnice děla a zrovna na těch nejviditelnějších místech, i když to na fotkách asi není moc vidět. :oops: Snad to v konečném důsledku bude koukatelné. Pro dnešek vše, tak zase někdy...

I'll be back
Uživatelský avatar
zkooter
Příspěvky: 483
Registrován: pon 24.6.2013 20:30
Bydliště: Břeclav

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od zkooter »

...I'm back ;)

dnes jen taková rychlovka na stojáka aneb letem světem. Dokopal jsem se nafotit komplet všeho co jsem doteď spatlal a takhle to tedy nějak vypadá...
Obrázek Obrázek Obrázek

Pro dnešek vše, pokračování po dovolené

I'll be back...
Uživatelský avatar
Brzdič
Příspěvky: 2378
Registrován: pon 12.12.2011 14:11
Bydliště: Brno

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od Brzdič »

Ty teď valíš, dobře se na to kouká. ;)
Uživatelský avatar
zkooter
Příspěvky: 483
Registrován: pon 24.6.2013 20:30
Bydliště: Břeclav

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od zkooter »

Čaute, tak jsem opět tu...

:arrow: Držák osy děla
Konečně jsem dokončil jsem držák osy děla, který už jsem měl rozpatlaný dříve. Oproti originálu jsem vsunul kulaté boční kryty držáku do jeho těla. Dle návodu se mají tyto kryty přilepit zvnejšku, což se mi moc nelíbí, proto jsem zvolil metodu zásunu ;) . Sice to byla piplačka, a musí se patřičně zkrátit výztuhy, které se lepí dovnitř těla držáku (viz foto 2), ale jde to a výsledek dle mého vypadá lépe takto. Rovněž jsem zespodu podlepil základnu držáku kartonem, aby se mi nezbortila, až do držáku upevním dělo. Přeci jen to je macek.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

:arrow: Podpěra děla
Základnu podpěry jsem obohatil o nýty a matice šroubů. Tělo podpěry jsem zevnitř začernil, jinak vnitřek prosvítá skrz vrchní dva otvory. Vrchní pásek podpěry, na kterém bude ležet samotné dělo, jsem do držáku upevnil pomocí osky z drátu a z vnějšku opět onýtoval.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

:arrow: Drobotina
K tomu není co dodat, fotodokumentace postačí...
Obrázek Obrázek Obrázek

:arrow: Úchyty poklopů
Z dřevěného kolíčku jsem si vyrobil takové udělátko alias kopýtko na vytváření oček z drátu. Drátek jsem omotal kolem kopyta, potom rozstříhal a dotvaroval kleštěmi. Zbývá už jen nabarvit a přilepit
Obrázek Obrázek Obrázek

Pro dnešek vše, pokračování příště...

P.S. Protože se blíží doba, kdy budu stavět svoje první kolejiště, v podstatě jen násep s kolejemi, chci se tedy zeptat, jaké s tím máte zkušenosti, jak postupovat případně nějaké odkazy? Hrubou představu sice mám (dřevěné špalíky na pražce, polystyrén na násep a pak kamínky a koleje), ale je to pro mě naprosto španělská vesnice, tak se radši zeptám zkušenějších než bych později litoval. Když už jsem Leopolda dotlačil do cílové rovinky, nerad bych zmršil finiš ;) Předem díky.
Uživatelský avatar
mahdy
Příspěvky: 677
Registrován: sob 21.1.2012 11:01
Bydliště: Kyjov

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od mahdy »

Podložku bych nijak nekomplikoval. Koleje bych stáhnul odsud http://www.astra28.eu/szyny.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pražce nařezat ze 7 mm silné balzy a namořit ořechovým mořidlem. Kamínky koupit tady http://www.modely.biz/modelova-zeleznice-2/sterk-1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Smícháním těchto ingrediencí vznikne jednoduchá, hezká a účelná podložka.
Tož tak ...
Uživatelský avatar
zkooter
Příspěvky: 483
Registrován: pon 24.6.2013 20:30
Bydliště: Břeclav

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od zkooter »

Tak přesně tyto koleje jsem včera podlepil a už mi schnou pod zátěží 8-) Nejde mi ani tak o to, kde sehnat potřebný materiál, ale spíš o know-how, tedy jak do všechno dát do kupy, aby to bylo koukatelný. Nějaké postupy jsem si už sice našel, ale přeci jen, radši se zeptám zkušenějších borců. Každopádně díky za odpověď. Jo a při přípravách jsem narazil na další neznámou veličinu, kolik toho štěrku vlastně bude na takovou krávu potřeba. Podložka je dejme tomu 140 x 25 cm. Nemáte někdo představu, jaká je průměrná spotřeba? ;) Asi to bude pořádný kýbl, co?
Uživatelský avatar
mahdy
Příspěvky: 677
Registrován: sob 21.1.2012 11:01
Bydliště: Kyjov

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od mahdy »

Mně stačil pytlík a půl na 130 cm kolejí. Takže buď v klidu.
A tady se můžeš podívat na moji podložku.
viewtopic.php?f=21&t=1691&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
zkooter
Příspěvky: 483
Registrován: pon 24.6.2013 20:30
Bydliště: Břeclav

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od zkooter »

Mahdy: Díky moc, nějak se s tím poperu 8-)

... a abych jen nespamoval, přináším další nášup fotek...

:arrow: Úchyty poklopů
Úchyty jsem obarvil a doplnil o nýty...
Obrázek Obrázek Obrázek

:arrow: Držáky zábradlí
Tady žádný zádrhel nenastal, jen bylo třeba každý otvor pro držák krapet přiříznout a rozšířit dle potřeby.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Prozatím vše, příště mě čeká kompletace děla, tak jsem zvědav, jestli bude fungovat nacvičený postup ;)
Uživatelský avatar
zkooter
Příspěvky: 483
Registrován: pon 24.6.2013 20:30
Bydliště: Břeclav

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od zkooter »

Zdar a sílu všem...

Opět jsem krapet pokročil.

:arrow: Zábradlí
Vrhnul jsem se na zábradlí. Ze svěráku jsem si udělal malou manufakturní linku na výrobu tyček. Nařezal jsem si špejle a pomocí pilky na železo do nich vyrobil zářez na vrchní část zábradlí - madlo. Pomocí kolíčků na prádlo přichytil špejle do úchytů děla, položil drát, natvaroval a zakápl lepidlem.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

:arrow: Komplet
Pak následovala asi nejhorší etapa celé stavby - složit ježka v kleci. Musím říct, že to nebyl žádná prča a dřelo to víc než jsem doufal. Se slovy, když to nejde silou, tak to jde ještě větší silou a za použití hrubého násilí jsem ale dělo narval na své místo a pominu-li pár odloupaných matiček šroubů, tak se operace obešla bez trvalých následků. Až na pár drobností je drobek hotov. Takhle už vypadá Leopold ve své kráse...
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

:arrow: Dělo a zvedací mechanismus
Trošku jsem podcenil váhu samotného děla, neudělal jsem dostatečně tuhý píst zvedacího mechanismu, tak Leopoldovi do jeho vzpřímeného stavu musím pomáhat párátkem :lol:
Obrázek Obrázek Obrázek

Detaily zvedacího maechanismu
Obrázek Obrázek Obrázek

:arrow: Spodní část děla
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Pro dnešek vše, pokračování příště.

I'll be back...
CSR
Příspěvky: 120
Registrován: čtv 8.3.2012 21:19
Bydliště: Praha

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od CSR »

To zábradlí je myslím dobrý nápad.A celkově se mi to líbí a těším se na pokračování tohoto obra.
Uživatelský avatar
Ričmond
Příspěvky: 697
Registrován: ned 2.12.2012 13:38
Bydliště: Předměřice n. Jizerou

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od Ričmond »

Ty krásně čisté velké plochy vypadají parádně :) Hodně zdaru s finišem ;-)
Uživatelský avatar
zkooter
Příspěvky: 483
Registrován: pon 24.6.2013 20:30
Bydliště: Břeclav

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od zkooter »

Pánové díky všem, jsem rád, že se líbí. Bohužel velké plochy nejsou zdaleka tak čisté, jak bych si přál. Holt jsem prase a občasnému upatlaní jsem se neubránil, i když jsem se snažil (teda to neupatlat). :oops:

Jinak jsem tu opět s dalším menším pokrokem...

:arrow: Podavač náboje
Obrázek Obrázek Obrázek

:arrow: Žebříky
Patky bočních žebříků jsem doplnil o nýty, jinak beze změn.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

:arrow: Zábradlí
Zábradlí je obarveno a zatím nalepeno jen na jedné straně. Na druhé se usilovně pracuje :P
Obrázek Obrázek Obrázek

Do úplného konce zbývá už jen přilepit druhé zábradlí a pak retušovací maraton. Přeci jen při manipulaci s modelem se mi občas něco ošoupalo :roll: Do finálního HOTOVO však ještě schází koleje a násep, které ale ani náhodou nestihnu do blížícího se Poháru Kyjovské radnice, kam se chystám společně s "Alfonsem" (jak nazvala Leopolda moje žena, když si nemohla vzpomenout na jméno :D ) Snad mě teda na místě nikdo nebude veřejně nebo i neveřejně lynčovat ;)

Pro dnešek vše, brzy nashledanou nebo spíš naspatlanou

I'll be back...
Uživatelský avatar
zkooter
Příspěvky: 483
Registrován: pon 24.6.2013 20:30
Bydliště: Břeclav

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od zkooter »

Ahoj všem, jsem opět zde.

:arrow: Ovládací kolo
Nedalo mi to a na radu kolegy z práce jsem se ještě před samotným finišem vrhnul na předělávku ovládacího kola jeřábu muničního skladu. Namísto původního papírového dílu jsem použil papírový střed, špejle a "O" kroužek a vyšlo mi toto...
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Sice jsem nesehnal na chlup stejnou velikost O kroužku, je o pár desetinek mm menší, ale ve výsledku se mi to líbí více než originál.

V této chvíli již můžu směle prohlásit, že LEOPOLD JE HOTOV. Sice do úplného konce mi ještě zbývají koleje, na kterých právě dělám, ale samotný model je dokončen. Z tohoto důvodu taky ještě zcela neuzavírám celý report. No a jestli se Leopold povedl nebo ne posuďte sami.
:arrow: LEOPOLD K5 (E) - levá strana
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Ve zvednuté poloze
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Detail na podvozky
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Pravá strana
Omlouvám se za nehezké puky na prostěradle v pozadí, ale drahá polovička moc tlačila na žehličku 8-). Ono to bylo i tak dost logisticky náročné, zakrýt půlku obýváku, abych mohl "Alfonse" nafotit :lol:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

:arrow: PANORAMA
Protože si Leoš přímo říkal o panoramatickou fotku, tak jsem jednu zkusil. Sice spoje nejsou úplně ideální, ale lepší už to nebude...
Obrázek

:arrow: No a pokud to celé shrnu, stavba šla pěkně od ruky, samozřejmě s přihlédnutím k mým časovým možnostem nebo někdy spíš nemožnostem. Žádný větší zádrhel nenastal, což bylo samozřejmě dáno i tím, že jsem se inspiroval stavbou předchozích lepičů, za což jim posílám velké Ď. Šmikajda sice není bez chyb, ale na které jsem narazil, tak jsem se je snažil popsat nebo již byly popsány v předchozích reportech. Musím říct, že sám za sebe jsem v rámci možností spokojen. Na Leopoldovi se sice nějaká ta chybka najde, ale když uvážím, že to je můj první model po 13 letech a hned polák, tak to mohlo dopadnout i daleko hůř. V podstatě jsem musel totálně překopat své dosavadní know-how a učit se pro mě úplně nové věci. Především zahodit nůžky a fixy a místo toho používat skalpel a tempery a ejhle, ono to je lepší. ;) Snad tedy následující modely budou vzestupnou tendenci co se kvality týče :?

Pro dnešek vše, pokračování zase příště...

Pěkný večer všem
Odpovědět

Zpět na „Železnice / Rail cars and engines“