železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25 / HOTOVO

Modely soutěžní kategorie VDT

Moderátor: jozkin

Odpovědět
Uživatelský avatar
Chimenes
Příspěvky: 458
Registrován: sob 21.1.2012 12:56
Bydliště: Ovčáry
Kontaktovat uživatele:

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od Chimenes »

To máme teprve devátého v měsíci a adeptů na foto měsíce mraky.

Gratulace k dokončení. Na provedení je vidět, že ti po celou stavbu nechybělo nadšení a radost z díla.

Ať se daří :!:
Uživatelský avatar
kaktusak
Příspěvky: 2563
Registrován: sob 21.1.2012 10:39
Bydliště: Kyjov

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od kaktusak »

To je masakr . Gratuluji k dokončení tohoto veledíla .
V Kyjově nachystáme velllllllllkej stůl .
CSR
Příspěvky: 120
Registrován: čtv 8.3.2012 21:19
Bydliště: Praha

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od CSR »

Gratuluji k dokončení tohoto kusu nábytku.Je to pěkná potvora,jen nechybí ti madlo na těch jakoby dvířkách na předposlední fotce že tam jsou dva bílé flíčky??
chuan
Příspěvky: 395
Registrován: úte 24.1.2012 22:26
Bydliště: Praha

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od chuan »

Prostě super nádherný kus nábytku. Naprostá paráda, gratuluji k dokončení tohoto vagónku :lol:
Uživatelský avatar
zkooter
Příspěvky: 483
Registrován: pon 24.6.2013 20:30
Bydliště: Břeclav

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od zkooter »

Velké díky všem, fakt si vašich ohlasů vážím a jsem rád, že se dílo líbí.

:arrow: Kaktusak: Prostory už objednány, snad se vejdu ;)
:arrow: CSR: Ve šmikajdě samotné žádná madla nejsou, ale pravda je, že jsem je plánoval, leč pozapomněl na ně :oops: Díky za připomenutí. Už jsem zkouknul dobové fotky a nějaký štuplík tam ještě lípnu.
Naposledy upravil(a) zkooter dne stř 10.9.2014 19:44, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Brzdič
Příspěvky: 2386
Registrován: pon 12.12.2011 14:11
Bydliště: Brno

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od Brzdič »

Parádní model i provedení. ;)
Uživatelský avatar
Ričmond
Příspěvky: 697
Registrován: ned 2.12.2012 13:38
Bydliště: Předměřice n. Jizerou

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od Ričmond »

Je to super a to jak model tak report ;-)
Uživatelský avatar
hromadko.s
Příspěvky: 496
Registrován: sob 21.1.2012 9:56
Bydliště: Hlinsko v Čechách

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od hromadko.s »

Moc pěkný, radost pohledět :)
Uživatelský avatar
zkooter
Příspěvky: 483
Registrován: pon 24.6.2013 20:30
Bydliště: Břeclav

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od zkooter »

Poslední dva štuplíky dolepeny, teď už to je snad opravdu všechno 8-)

Obrázek

... ještě jednou velké dík všem, hned je chuť říznout do něčeho dalšího ;)
Uživatelský avatar
Lukáš
Příspěvky: 1684
Registrován: sob 21.1.2012 9:23
Bydliště: Brno

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od Lukáš »

Velmi povedené a perfektní celý report. Sem jsem vždycky rád nakukoval
Uživatelský avatar
mahdy
Příspěvky: 677
Registrován: sob 21.1.2012 11:01
Bydliště: Kyjov

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od mahdy »

Štěbetali vrabci, že prej v Kyjově z toho byl pohár Kyjovské radnice ......
Tak to má být, první model a hned všem na soutěži vytřít zrak.
Uživatelský avatar
zkooter
Příspěvky: 483
Registrován: pon 24.6.2013 20:30
Bydliště: Břeclav

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od zkooter »

Jsou mi ti vrabci pěkně ukecaní.... zato dobře informovaní ;) Bylo to ale překvapení, že jsem málem zakecal předání ceny :shock: Slovy Karla Gotta .... Tohle jsem fakt nečekal :P Ještě jednou velké dík...

No a abyste si nemysleli, že jsem s tím šlahnul, tak jen náhled věcí budoucích. Pracuji na kolejích a je to děěěsně zdlouhavá a nudná práce. Dávám dohromady patky kolejí (nebo jak to nazvat). Na 1,5 metru kolejí bude třeba dle mých výpočtů tak nějak bajvočko 60 pražců, tzn. 120 patek. Každá patka se skládá z 20 dílků, takže to dává celkem 2400 dílků jen na kolejích, ufff :? Více na fotkách. Teď se asi delší dobu neuvidíme
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 122
Registrován: pon 1.9.2014 21:03
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od Laďuša »

Ty "patky" jsou podkladnice se svěrkama. V tutom případě to vypadá na podkladnici žebrovou. Svěrky pak drží na podkladnici paty tzv. širokopatních kolejnic - čili tady v tom názvosloví jsi se zrovna trefil výrazem, kterej označuje jinou část železničního svršku :)
Tady to je krásně vidět: http://www.szdc.cz/obrazky/zeleznice-cr ... obr.14.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Těm čtyřem vrutom v rohach se řiká vrtule :)
Uživatelský avatar
mahdy
Příspěvky: 677
Registrován: sob 21.1.2012 11:01
Bydliště: Kyjov

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od mahdy »

60 pražců je nějak moc. Já mám kolej dlouhou 103 cm a mám tam 36 pražců. Pražec šířka 10 mm a vzdálenost mezi pražci 20 mm.
Jinak vrtule znám velmi dobře. Byly doby, kdy jsem jich bouchal 12 000 ks za směnu. Naštěstí už je to hodně dávno.
Uživatelský avatar
AmatER
Příspěvky: 623
Registrován: sob 21.1.2012 16:02
Bydliště: Marienbad
Kontaktovat uživatele:

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Příspěvek od AmatER »

Rozdělení počtu pražců na délku kolejového pole záleží na únosnosti svršku (resp. ono je to definováno fakticky obráceně, ale netřeba tu ventilovat komplet problematiku). Má-li K5 (E) 218 tun celkem při 12 nápravách, odpovídá to nápravové hmotnosti 18,2 t (±autobus), což bylo už tehdy v Německu už relativně běžné zatížení (první německé jednotné rychlíkové parní lokomotivy řady 01 měly dokonce lehce přes 20 tun na hnací a spřažených nápravách, zatímco u nás pracovaly značně lehčí rakouské konstrukce a 16 t/nápr už znamenalo prostě moc těžkou lokomotivu). Jelikož středoevropské železnice po válce převzaly spoustu stavebních i provozních předpisů po německých železnicích, není žádnou zásadní chybou použít moderní předpisy - ty dělí rozdělení pražců na pět tříd a-e s osovu vzdáleností pražců:
  1. 830 mm
  2. 754,5 mm
  3. 675 mm
  4. 611 mm
  5. 544 mm
Použití záleží na traťové třídě a zatížení koleje vlakovým provozem (takže není jednoznačně přiřaditelné rozdělení pražců a traťové třídě A atd.) a závisí taky na směru trati (v oblouku jsou pražce víc nahuštěné) a umístění konkrétního pražce v kolejovém poli (blíž styku kolejnic jsou pražce víc nahuštěné, přímo u podporovaného styku jsou pak dva pražce těsně vedle sebe - to už tady taky tuším někdo stavěl - ale variant sestav kolejového roštu je mnoho). Je na to docela složitá tabulka přes celou stránku v normě, něco o tom píše Petr Litomyš včetně reálných příkladů.

Takže pokud má být pod kanónem kolej realistická, má mít rozdělení pražců d nebo e a tedy v 1:25 na 1,5 metru 61 až 69 pražců a na koleji alespoň jeden styk kolejových polí (kolejová pole se běžně dělají 25 metrů dlouhá). Upřímnou soustrast ;)
Odpovědět

Zpět na „Železnice / Rail cars and engines“