310 0134 / martasesek / 1:64
Moderátor: jozkin
-
- Příspěvky: 43
- Registrován: sob 28.1.2012 19:12
Re: 310 0134 / martasesek / 1:64
něco málo z mého minipidi depa:
hotové dvojkolí, prozatím ještě bez barvy. budou sloužit jako panorama depa. ty na loko nepřijdou
no a tady kola na mašince. zatím není ani sladěné pootočení kol vůči sobě a vůči levé a pravé straně. pohled z obou stran.
snad se v pátek dostanu k obarvení a práce na rozvodu by pomalu mohly začít. zdraví marťas
hotové dvojkolí, prozatím ještě bez barvy. budou sloužit jako panorama depa. ty na loko nepřijdou
no a tady kola na mašince. zatím není ani sladěné pootočení kol vůči sobě a vůči levé a pravé straně. pohled z obou stran.
snad se v pátek dostanu k obarvení a práce na rozvodu by pomalu mohly začít. zdraví marťas
-
- Příspěvky: 43
- Registrován: sob 28.1.2012 19:12
Re: 310 0134 / martasesek / 1:64
Pro dorost je to moc pěkný model. Počítáš s barvou uvnitř budky nebo to necháš v bílé?
-
- Příspěvky: 43
- Registrován: sob 28.1.2012 19:12
Re: 310 0134 / martasesek / 1:64
S interiérem se pro dorost nepočítá. Interiér má složitější verze, ta je na všech předházejících obrázcích. Tady si bude muset dorost poradit s barvou a obarvit si jej. To samé platí i u vnitřku komína. Je ale domluveno, že budou dvě verze rozvodů. Jedna verze je pouze z jednoho dílu a druhá verze je vrstvení, aby se docílilo plastičnosti. Každý si může rozmyslet sám, kterou verzi použije. Ale netuším v jakém nákladu bude vydána. To už je věcí spolku.
Re: 310 0134 / martasesek / 1:64
Kdyby si s tím kafemlejnkem někdo chtěl vyhrát:
Toto
je typák z Českomoravské ve stavu, jak vyjely lokomotivy č. 1 Litovel (ČSD 310.0134) a č. 2 Cholina (310.0135) z fabriky v r. 1913.
Původně ale měly tato dvojkolí:
Plná dvojkolí měly z výroby ještě i stroje (uvádím jen ty, co přešly k ČSD) 97.243, 248 a 251 - 253, tj. u ČSD 310.0129 - 133 pro dráhy (po řadě) rakouské státní dráhy kkStB, lokálka Jičín - Turnov, lokálka Vsetín - Velké Karlovice (tam byly dvě vyrobené r. 1908 v Českomoravské, 97.251 a 252, ČSD 0131 a 132) a lokálka Zaječí - Hodonín.
A kdyby naopak chtěl někdo "normálního" kafemlejnka, tak tady
je výkres komína, se kterým původně jezdily všechny kromě těch litovelských.
A snad ještě fotku původního stavu lokomotivy Cholina, jak ji vyfotili ve fabrice.
Ořízka byla červená, jinak byla lokomotiva celá černá včetně kol. (Na focení byla jedna strana dočasně natřena světle šedě.) Vidíte, že ty výrazné vodorovné řady nýtů na vanách v dnešním stavu vznikly dodatečně, zřejmě při nějakém přeplátování rezavých van v dílnách. Na fotkách pořízených v 70. letech v cukrovaru Bedihošť už je má.
Přeznačení na 310.0 se litovelské stroje dočkaly v r. 1931, kdy byla tamější lokálka zestátněna. U ČSD dostaly výstroj tlakové brzdy (kompresor) v l. 1935/6. (Kdyby chtěl někdo mašinu v původním stavu, musí si prodloužit levou vanu až po hranu dýmnice a dosadit ještě tlumič vysavače sací brzdy, to je na fotce to kulaté před budkou.) V Olomouci setrvaly až do r. 1939, pak se přes Brno a Jihlavu dostaly do Polné, kde sloužily zhruba od poloviny války až do r. 1951/2. 135 měla ještě jednu výjimku, neznámo kdy dostala přední vedení pístů (v Polné koncem války ho už měla). 134 pak byla u ČSD zrušena a prodána do cukrovaru Bedihošť. Tam jezdila do r. 1970, pak byla 11 let v Č. Třebové, 12 let v Kořenově, odtamtud se dostala r. 1993 do Turnova, kde ji zachránili a od r. 2003 jezdí v rámci muzejních jízd dodnes. 135 byla zrušena u ČSD až 1965, ale od r. 1952 ji z depa Brno zapůjčovali na různé vlečky na Moravě.
Obrázky jsou z knihy J. Koutného a M. Leštinského Parní lokomotivy řady 310.0, kromě továrního typáku, ten je z nové knihy Karla Zeithammera Česká stavba parních lokomotiv I. (1841 - 1930).
Kdybyste někdo potřebovali výkresy v lepším rozlišení nebo další podklady, pošlete SZ.
zdraví
hank
Toto
je typák z Českomoravské ve stavu, jak vyjely lokomotivy č. 1 Litovel (ČSD 310.0134) a č. 2 Cholina (310.0135) z fabriky v r. 1913.
Původně ale měly tato dvojkolí:
Plná dvojkolí měly z výroby ještě i stroje (uvádím jen ty, co přešly k ČSD) 97.243, 248 a 251 - 253, tj. u ČSD 310.0129 - 133 pro dráhy (po řadě) rakouské státní dráhy kkStB, lokálka Jičín - Turnov, lokálka Vsetín - Velké Karlovice (tam byly dvě vyrobené r. 1908 v Českomoravské, 97.251 a 252, ČSD 0131 a 132) a lokálka Zaječí - Hodonín.
A kdyby naopak chtěl někdo "normálního" kafemlejnka, tak tady
je výkres komína, se kterým původně jezdily všechny kromě těch litovelských.
A snad ještě fotku původního stavu lokomotivy Cholina, jak ji vyfotili ve fabrice.
Ořízka byla červená, jinak byla lokomotiva celá černá včetně kol. (Na focení byla jedna strana dočasně natřena světle šedě.) Vidíte, že ty výrazné vodorovné řady nýtů na vanách v dnešním stavu vznikly dodatečně, zřejmě při nějakém přeplátování rezavých van v dílnách. Na fotkách pořízených v 70. letech v cukrovaru Bedihošť už je má.
Přeznačení na 310.0 se litovelské stroje dočkaly v r. 1931, kdy byla tamější lokálka zestátněna. U ČSD dostaly výstroj tlakové brzdy (kompresor) v l. 1935/6. (Kdyby chtěl někdo mašinu v původním stavu, musí si prodloužit levou vanu až po hranu dýmnice a dosadit ještě tlumič vysavače sací brzdy, to je na fotce to kulaté před budkou.) V Olomouci setrvaly až do r. 1939, pak se přes Brno a Jihlavu dostaly do Polné, kde sloužily zhruba od poloviny války až do r. 1951/2. 135 měla ještě jednu výjimku, neznámo kdy dostala přední vedení pístů (v Polné koncem války ho už měla). 134 pak byla u ČSD zrušena a prodána do cukrovaru Bedihošť. Tam jezdila do r. 1970, pak byla 11 let v Č. Třebové, 12 let v Kořenově, odtamtud se dostala r. 1993 do Turnova, kde ji zachránili a od r. 2003 jezdí v rámci muzejních jízd dodnes. 135 byla zrušena u ČSD až 1965, ale od r. 1952 ji z depa Brno zapůjčovali na různé vlečky na Moravě.
Obrázky jsou z knihy J. Koutného a M. Leštinského Parní lokomotivy řady 310.0, kromě továrního typáku, ten je z nové knihy Karla Zeithammera Česká stavba parních lokomotiv I. (1841 - 1930).
Kdybyste někdo potřebovali výkresy v lepším rozlišení nebo další podklady, pošlete SZ.
zdraví
hank
-
- Příspěvky: 43
- Registrován: sob 28.1.2012 19:12
Re: 310 0134 / martasesek / 1:64
hank má pravdu, ty vodorovné nýty na vanách vznikly původně přeplátováním. Mašinka má ale nové vany, jenže výrobce, v domění že to tak má být, udělal znova ty vodorovné nýty. To je taková perlička. Jinak model vychází ze současného provozovaného stavu (přání klubu), ale udělat i původní jak vyjely z fabriky by nebyla vůbec špatná myšlenka (zkusím navrhnout). A nejen ty litovelské. Model je navíc určen i těm méně zkušenějším patlalům jako vzpomínka na výročí narození mašinky (100let), založení klubu (20let), znovuzprovoznění (10let) a výročí trati Turnov-Jíčín (110let). Toto jsou letos všechna kulatá výročí, která souvisí s touto krasavicí. To jsou hlavní důvody, proč není model původní mašinky z výroby a proč není detailnější a propacovanější.
Jedna věc je jistá, model bude k dispozici pouze ve vlaku a začne se prodávat nejpozději o hlavních prázdninách.
P.S. byl by zájem i o vozy? Ale ty nesouvisí s žádným výročí a rozhodně by nebyly k dispozici dříve než o hlavních prázdninách. Důvodem jsou práce na detailnější verzi 310 0134 a dalších vozidlech. Není ani jistota, že by to vydal klub.
zdraví marťas
Jedna věc je jistá, model bude k dispozici pouze ve vlaku a začne se prodávat nejpozději o hlavních prázdninách.
P.S. byl by zájem i o vozy? Ale ty nesouvisí s žádným výročí a rozhodně by nebyly k dispozici dříve než o hlavních prázdninách. Důvodem jsou práce na detailnější verzi 310 0134 a dalších vozidlech. Není ani jistota, že by to vydal klub.
zdraví marťas
Re: 310 0134 / martasesek / 1:64
martasesek: Prosím tě, mluvíš o klubu, o spolku, o prodeji modelu ve vlaku... Mohl bys to upřesnit? Mně zřejmě unikají nějaké souvislosti.
O vozy bych tedy měl zájem taky, máš na mysli standardní vozy prvního vybavení českých lokálek garantovaných Zemským výborem? Tj. průchozí "šestiokeňáky" Ci a BCi s plošinami, rozvor 6,5 m, k tomu kombinovaný služebně-poštovní DF s rozvorem 5,8 m? A nákladní vozy? Stačily by dva, "zetku" (tehdy ovšem řada G nebo Gg) starorakouské smíšené konstrukce o rozvoru 4 m a vysokostěnný vůz tehdejší řady Jk nebo Jkr (u ČSD různě, Vl nebo Vlk - s klanicemi nebo bez... podrobnější info dodám) o rozvoru 4,35 m (bez brzdy) nebo 4,9 m (brzda). A hned by tu byla kompletní souprava smíšeného vlaku na typické české nebo moravské lokálce před 100 lety...
zdraví
hank
O vozy bych tedy měl zájem taky, máš na mysli standardní vozy prvního vybavení českých lokálek garantovaných Zemským výborem? Tj. průchozí "šestiokeňáky" Ci a BCi s plošinami, rozvor 6,5 m, k tomu kombinovaný služebně-poštovní DF s rozvorem 5,8 m? A nákladní vozy? Stačily by dva, "zetku" (tehdy ovšem řada G nebo Gg) starorakouské smíšené konstrukce o rozvoru 4 m a vysokostěnný vůz tehdejší řady Jk nebo Jkr (u ČSD různě, Vl nebo Vlk - s klanicemi nebo bez... podrobnější info dodám) o rozvoru 4,35 m (bez brzdy) nebo 4,9 m (brzda). A hned by tu byla kompletní souprava smíšeného vlaku na typické české nebo moravské lokálce před 100 lety...
zdraví
hank
-
- Příspěvky: 43
- Registrován: sob 28.1.2012 19:12
Re: 310 0134 / martasesek / 1:64
Mohu upřesnit,
spolek se jmenuje Klub přátel železnic Českého ráje. Ten si model objednal k daným výročí. Co se týče prodeje ve vlaku je myšleno při historických jízdách mašinky. Více tady: http://www.3100134.cz/taxonomy/term/30" onclick="window.open(this.href);return false;
Stránky klubu jsou zde: http://www.3100134.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vozy bych konstruoval taky ty spolkem současně provozovaný, více zde: http://www.3100134.cz/ov" onclick="window.open(this.href);return false; a http://www.3100134.cz/nv" onclick="window.open(this.href);return false;. Bohužel k daným vozům nemám řádku výkresu. Konstrukce by probíhala na úrovni měření a focení.
spolek se jmenuje Klub přátel železnic Českého ráje. Ten si model objednal k daným výročí. Co se týče prodeje ve vlaku je myšleno při historických jízdách mašinky. Více tady: http://www.3100134.cz/taxonomy/term/30" onclick="window.open(this.href);return false;
Stránky klubu jsou zde: http://www.3100134.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vozy bych konstruoval taky ty spolkem současně provozovaný, více zde: http://www.3100134.cz/ov" onclick="window.open(this.href);return false; a http://www.3100134.cz/nv" onclick="window.open(this.href);return false;. Bohužel k daným vozům nemám řádku výkresu. Konstrukce by probíhala na úrovni měření a focení.
Re: 310 0134 / martasesek / 1:64
martasesek: Osobáky neměř, večer ti něco pošlu. S těmi nákladními vozy to bude horší, zkusím se zamyslet.
zdraví
hank
zdraví
hank
Re: 310 0134 / martasesek / 1:64
Tak ja určite tiež budem mať záujem o lokomotívu aj o vagóny - primárne o tie, čo spomína Hank, ale v zásade ma potešia akékoľvek vozne ČSD
-
- Příspěvky: 43
- Registrován: sob 28.1.2012 19:12
Re: 310 0134 / martasesek / 1:64
Gratuluju, jednoduché, roztomilé ...
-
- Příspěvky: 43
- Registrován: sob 28.1.2012 19:12
Re: 310 0134 / martasesek / 1:64
děkuji za pochvalu. A aby toho nebylo málo, je domluveno, že se bude dělat i verze z výroby, tedy se sací brzdou, bez kompresoru a s plnými koly (ne hvězdicovitými). Ve stejném duchu zpracování. Ten by mohl být do dvou měsíců od vydání této verze. Tak snad je se na co těšit.
marťásesek
marťásesek
Re: 310 0134 / martasesek / 1:64
Super, blahoželám k dokončeniu Bolo by možné poslať 2 výtlačky? (odpoveď stačí v SZ)
-
- Příspěvky: 43
- Registrován: sob 28.1.2012 19:12
Re: 310 0134 / martasesek / 1:64
Kdo by měl zájem, model je již k dispozici ve vlaku Spolku přátel železnic českého ráje nebo zkusit kontaktovat přímo spolek.
Marťásesek
Marťásesek