Papírové modelářství CZ
http://www.papirovemodelarstvi.cz/phpBB3/

781 SERGEJ / GPM/ 1:25 / HOTOVO
http://www.papirovemodelarstvi.cz/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=2166
Stránka 1 z 8

Autor:  Mucholl [ pát 1.2.2013 18:50 ]
Předmět příspěvku:  781 SERGEJ / GPM/ 1:25 / HOTOVO

Tak další mašinka, o kterou se budu pokoušet bude Gagarin. Bohužel ji nebudu předělávat na českého Sergeje. Sice doplňky na přestavbu mám. Ale mám strach z toho že bych ji musel přebarvovat, a to by určitě nedopadlo dobře. Mám k tomu i laserové podklady. Jsem moc zvědav jak to dopadne :shock:
Obrázek

Autor:  Vašek [ pát 1.2.2013 21:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: ST 44-935 Gagarin / GPM/ 1:25

Sestavený model jsem viděl naživo. Máš doma dostatek místa? Hodně štěstí ...

Autor:  jozkin [ pát 1.2.2013 23:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: ST 44-935 Gagarin / GPM/ 1:25

Škoda, že sa neodvážiš na prestavbu - poľská verzia ma tie príšerné neestetické reflektory... Tiež mám túto lokomotívu v pláne (zatiaľ bez laserov - mám len vylaserované čísla a pochodzie plechy). Ale prednosť majú iné projekty (hoci dnes som začal prípravu inej šialenosti).
Budem pozorne sledovať a držím paste ;-)

Autor:  weselan [ sob 2.2.2013 5:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: ST 44-935 Gagarin / GPM/ 1:25

Přeju ti hodně štěstí a trpělivosti u této stavby.A jestli ti to pomůže- http://www.konradus.com/forum/read.php? ... ply_221013

Autor:  Raven [ sob 2.2.2013 10:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: ST 44-935 Gagarin / GPM/ 1:25

taky bych se přimlouval za přebarvení, a věřím že u tohoto modelu by to nemusel být problém. Jedná se, pokud si z dětství dobře pamatuji - děda totiž jezdil na dráze - jen o tmavě červenou a šedou na podvozky a střechu...jinak stroj je to krásný a opravdu obři. Nezapomenu když jsem stál v depu kousek od něj a nastartovali to, jak do 4m okolo lokomotivy duněla podlaha... :lol: Mimochodem, pokud se nepletu, jedná se o dvoumotorovou lokomotivu ? Matně si vzpomínám, jak děda vyprávěl, že u Sergeje byl vždy neskutečný problém ty motory seřídit...ale nejsem si jistý, přece jen jsou to pro mě vzpomínky z dob, kdy mi bylo 5 let...

Autor:  Roman V. [ sob 2.2.2013 11:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: ST 44-935 Gagarin / GPM/ 1:25

Kdepak, Sergej má jeden motor, 14D40, dvanácti válec o vrtání válců 230mm a pozor, byl to DVOUTAKTNÍ MOTOR Jezdil jsem na nich před vojnou a pak chvíli po vojně než je tady v Maloměřickém depu vyměnili za úspornější čmeláky. Na čmelácích jsme ale jezdili chvíli, potom z Jihlavy stáhli ceckáče. Ale ani jeden typ nebyl pro strojvedoucího tak pohodlný jako Sergej.
Nejvíce mně dokázal uchvátit kontroler z Moskviče... :D

Autor:  Raven [ sob 2.2.2013 11:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: ST 44-935 Gagarin / GPM/ 1:25

jo takhle...takže jeden motor...na ty obrovské válce si pamatuju, vždy když jsem procházel motorovým prostorem, jsem se tehdy nějakého pána ptal co to tam je za "divný bojléry" :lol: no to je jedno, každopádně bych ho zase někdy rád viděl v akci... :|

Autor:  RAZGY [ sob 2.2.2013 11:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: ST 44-935 Gagarin / GPM/ 1:25

NA SERGEJÍCH SEM TAKY VYRŮSTAL - MÁMA DĚLALA VE VÝSTROJNÍM SKLADU. PÍSTY JAK HRNCE NA PRÁDLO A TEN NESKUTEČNEJ RACHOT, KDYŽ SE NASTATROVAL. BOHUŽEL JSEM BYL I SVĚDKEM PÁLENÍ MAŠIN DO ŠROTU..... TAK AŤ SE DAŘÍ. RAZGY

Autor:  Raven [ sob 2.2.2013 11:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: ST 44-935 Gagarin / GPM/ 1:25

mimochodem...t.ady je docela hezky vypadající report ze stavby

http://modellbauer.forum-aktiv.com/t669 ... on-gpm-125

Autor:  Mucholl [ sob 2.2.2013 11:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: ST 44-935 Gagarin / GPM/ 1:25

Ahoj, hezké povídání o našich Sergejích je zde: http://sergeje.bilysklep.cz/index.php
Přetírání jako takového se nebojím. Ale ztratil bych tím ty podélné čáry co jsou po stranách. A znova je udělat bych určitě nezvládl, a nejsem si jist jak by vypadala bez nich. No začnu podvozky a do té doby si to třeba rozmyslím. Mě se ta šílená polská světla taky nelíbí.

Co mě trochu vyvedlo z míry. Nikde jsem nenašel čím podlepovat označené díly *,**,***. U Angrafu to bylo 0,5/1,0/2,0, ale tady to bude asi jinak. Podle tloušťky laseru (mám dva typy tloušťky)to vychází tak že *** je 1mm, a ** je 0,5mm. Pak by * mohlo být čtvrtka. Co mě ale vytočilo...když jsem díly které jsou na laseru kontroloval se skutečností v sešitu vystřihovánky, tak některé se vůbec podlepovat nemají, jiná mají v sešitu ** ale jsou na laseru ***, další mají v sešitu *** ale jsou na papíře 0.5mm což tedy je ** :evil:

Tady obrázek přestavby: Je to jeden list papíru. Změna se týká okna, nárazníku, světel, a výztuže.
Obrázek

Autor:  Raven [ sob 2.2.2013 11:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: ST 44-935 Gagarin / GPM/ 1:25

třeba RENOVA to hvězdičkové označení má takhle :
* 1mm
** 1,5mm
a když je to jen 0,5mm tak mají číslo dílu a nad tím horní index 0,5mm

akorát když jsme u toho, chtěl bych se zeptat, jestli někdo nemá zkušenost jak podlepit díl u kterého je číslo dílu, např. 120 a horním indexem napsané k

Autor:  Mucholl [ sob 2.2.2013 11:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: ST 44-935 Gagarin / GPM/ 1:25

Díky za odkazy na reporty. On Sergej měl pracovní otáčky motoru lehce nad volnoběhem, proto ten zvuk.

Autor:  Mucholl [ sob 2.2.2013 11:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: ST 44-935 Gagarin / GPM/ 1:25

Já jsem Sergeje naživo nikdy neviděl, jeden stojí v Lužné u Rakovníka v muzeu. Co jsem ale viděl naživo jsou tyto mašiny. Bylo to v Litvě ale nevím co je to přesně za typ.
Obrázek
Obrázek
Ty dvě za sebou měli mezi sebou průchod

Autor:  Raven [ sob 2.2.2013 12:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: ST 44-935 Gagarin / GPM/ 1:25

tu nahoře - červenou, bych tipoval na nějaký tip Sergeje i tu dole...ono, bůhví kolik typů se vyrobilo a který zákazník jak to potřeboval...

Autor:  jozkin [ sob 2.2.2013 14:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: ST 44-935 Gagarin / GPM/ 1:25

Tak ten vrchný je normálny sergej, len upravený podľa objednávky zákazníka a možno už je aj v súkromných rukách (logo nepoznám a systém číslovania tiež nie), Sergej bol totiž typ M62, podľa pôvodnej konštrukcie pre maďarské železnice (tam má označenie M62 snáď dodnes). Podľa tejto dokumentácie sa potom vyrábal a vyvážal do viacerých krajín vrátane domovského ZSSR.
A keďže ZSSR (a dnešné Rusko) bolo krajinou neobmedzených možností a krajinou, kde včera znamenalo zajtra, tak u nich jazdila aj dvojdielna a trojdielna verzia Sergeja. (trochu iné lokomotívy boli dokonca aj štvordielne). V Amerike sa podobne používali tzv. boostre.

Inak ďalšia ukážka irónie osudu, keď Poliaci sú jediní, kto kupoval Sergeje s tými príšernými svetlami (všetkým ostatným zákazníkom vyhovovali pôvodne projektované svetlá) a jedine Poliaci vydali model tejto lokomotívy...

Muchol: Ak Ti ide o tie pozdĺžne prelisy, ktoré sú naznačené na bočniciach, tak odporúčam si okopírovať bočnice (stačí Č/B), prelisy podleíť vystrihnúť/vyrezať a nalepiť na boky - predsalen mali by byť plastické...

Stránka 1 z 8 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/