WM-15A /GPM/ 1:87

Modely soutěžní kategorie VDT

Moderátor: jozkin

poljaq
Příspěvky: 27
Registrován: úte 24.1.2012 20:58

Re: WM-15A /GPM/ 1:87

Příspěvek od poljaq »

Sbírám a nelepím, nějak nestíhám, to je pravda. Ale pokud tím pádem nemám právo upozornit na zjevné nepřesnosti u modelů, to jsem se v pravidlech fóra nedočetl, to se omlouvám. Příště si dám pozor a budu jen chválit.
Jinak na Vaší odkazované fotce je výfuk vpravo a stříbrný, nikoliv vlevo žlutý ;)
Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 360
Registrován: ned 21.10.2012 17:53

Re: WM-15A /GPM/ 1:87

Příspěvek od Zdeněk Krčmář »

Mno mě spíš ted výfuk připadá bílý stejně jako madla apod.
Jinak na druhou stranu jsem ho umístil z důvodu výhledu řidiče. Mám za to, že by mu prostě zavazel ve výhledu. Ale asi ne no. Nuž necháme to jako "pohádkovou diorámku".
Uživatelský avatar
Daniel
Příspěvky: 1015
Registrován: úte 29.5.2012 8:27
Bydliště: České Budějovice

Re: WM-15A /GPM/ 1:87

Příspěvek od Daniel »

Tak jsem se ze zvědavosti taky na pár obrázků koukl a ani jeden stroj nemá výfuk jako ty u svého modelu, zato všechny mají ty druhé schůdky k motoru :roll: A určitě to není jeden a ten samý stroj - jejich čísla se liší ;)
http://www.garnek.pl/kolej77/14569865/wm-15a-458" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.michaeltaylor.ca/catenary/pl-wm-15a-145.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tempest.republika.pl/images/Kole ... 15A-18.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 360
Registrován: ned 21.10.2012 17:53

Re: WM-15A /GPM/ 1:87

Příspěvek od Zdeněk Krčmář »

No tak teď jsem z toho fakt jelen :D
Ono to vážně vypadá že co stroj to originál... A každé depo si je poté opravuje/upravuje dle svého.

Mno, každopádně děkuji za info všem, pokud půjde výfuk odlepit bez poškození krytu, nějak to ještě poladím a stáhnu ho více dolů k boku
Uživatelský avatar
Vojta Č.
Administrátor
Příspěvky: 1356
Registrován: pon 5.12.2011 16:28
Bydliště: Matka měst

Re: WM-15A /GPM/ 1:87

Příspěvek od Vojta Č. »

Vaše problémy a Rotschildovy peníze bych chtěl mít.
Než se do toho všichni pustili, tak to vypadalo jako moc hezká skládanka. Zvlášť obdivuju použití mokrejch obtisků na papír, toho bych se docela bál...
Klikám na pomyslné "to se mi líbí" :)
yvan
Příspěvky: 975
Registrován: pát 20.1.2012 23:01

Re: WM-15A /GPM/ 1:87

Příspěvek od yvan »

poljaq píše:Sbírám a nelepím, nějak nestíhám, to je pravda. Ale pokud tím pádem nemám právo upozornit na zjevné nepřesnosti u modelů, to jsem se v pravidlech fóra nedočetl, to se omlouvám. Příště si dám pozor a budu jen chválit.
V klidu, nenech se rozhodit, děláš to dobře. Problém je odhalen zde, tak si to tam kdyžtak pročti. Normálně bys byl pochválen nebo poděkován, ale toto je prostě specifický případ.


Možná bych, Zdeňku, zvážil nějaké opatření, aby se takové věci pořád neopakovaly. Když teda nakonec neodcházíš (jak jsem vyrozuměl), nebylo by racionální psát na úvod svých vláken nějaké připomenutí toho, že ti do toho nemá nikdo kecat, že rady jsou zbytečné a stačí pochválit, až bude hotovo?

Protože pak ti tady náhodou někdo nic netušíc dobrosrdečně poradí a ty ho beze všeho odpálkuješ! To snad nemyslíš vážně!
Uživatelský avatar
jozkin
Moderátor
Příspěvky: 137
Registrován: úte 20.12.2011 12:57

Re: WM-15A /GPM/ 1:87

Příspěvek od jozkin »

Zdeněk Krčmář píše:No tak teď jsem z toho fakt jelen :D
Ono to vážně vypadá že co stroj to originál... A každé depo si je poté opravuje/upravuje dle svého.
Bingo :) Hoci toto nemusí byť vecou depa, ale samotnej pracovnej čaty, ktorá má MUVku na starosti. Aj veĺké lokomotívy mávajú rôzne doplnky a úpravy podľa príslušnosti depa, ale aj podľa lokomotívnych čiat (ak má príslušná lokomotíva šťastie a má pevnú čatu - dnes to býva skôr rarita, na SVK to tak je napríklad ešte vo Zvolene). Obzvlášť viditeľné to bývalo na veľkých parných lokomotívach (ale to sú dnes už časy dávno minulé - ako parné lokomotívy, tak aj hrdosť lokomotívnych čiat a podpora zo strany železničnej spoločnosti).

Yvan, keď Zdeňkovi vyčítaš, že neberie rady a výčitky od ostatných, tak prečo mu radíš?
yvan
Příspěvky: 975
Registrován: pát 20.1.2012 23:01

Re: WM-15A /GPM/ 1:87

Příspěvek od yvan »

jozkin: Já mu nevyčítám, že si nebere k srdci rady jiných. Na to má právo. Ale buďto na ně nemá reagovat vůbec, nebo zdvořile s díky odmítnout. Když se začnou lidi bát něco napsat nebo někomu poradit, tak fórum ztrácí velkou část svého významu.
Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 360
Registrován: ned 21.10.2012 17:53

Re: WM-15A /GPM/ 1:87

Příspěvek od Zdeněk Krčmář »

Děkuji za plodnou diskuzi která tu opět začíná plápolat, stejně jako pod yvanovým odkazem.

Nevím, což už sem mám psát, vše podstatné jsem přednesl již tam.
Já prostě modelařinu beru už jen jako odreagování od všeho. Neřeším příliš nějakou věrohodnost, neležím v plánech (dělám kontrolního technika, tam se bohužel bez výkresové dokumentace neobejdu), prostě večer sednu ke stolu, vypnu mozek a mydlím si to.
To je tak těžké pochopit?
Našel jsem si fotku mašinky, vidím tam výfuk, ejhle to by byl dobrý tunning, buch ho tam.

Diorámko si dělám také dle své fantazie, prostě tak jak se mi to líbí a jak to chci mít.

yvane - poljaq ví co píše, psal mi připomínky již k diorámce, takže zde šel "najisto". Já myslím, že diskuze ohledně výfuku, se ukončila sama, bohužel to co jsi sem napsal Ty je už tak nějak navíc a opět připaluješ pod kotlem.
Proč? Stojí Ti to za to? Svůj čas jsi mohl věnovat lepení stejně jako já nyní svůj čas kvůli tomuhle příspěvku.

Pokud někomu stále ležím v žaludku, to je vážně takový problém si to vyříkat někde bokem po SZ? Je vážně nutné mi otravovat tímto život a zaneřádit mi má vlákna?
Chci aby to mělo nějakou úroveň a ne mraky keců o ničem.
Nikdy jsme nikam nepsal, aby jste mi sem psali pouze pochvaly, napiště co máte na srdci ale ne takovým způsobem jako doposud.
Díky

Poprosím moderátora aby po týdnu naše příkecy promázl, děkuji
yvan
Příspěvky: 975
Registrován: pát 20.1.2012 23:01

Re: WM-15A /GPM/ 1:87

Příspěvek od yvan »

Mám za to, že jsem napsal dostatečně jasně, o co mi jde. Lep si jak chceš, prezentuj si jak chceš. Ale jestli tady někomu přijde normální navážet se do toho, kdo se mi snaží poradit, tak to mě osobně přijde daleko za tou pomyslnou čarou.

Ale budiž. Jestli jsem v menšině, nebo snad jediný, komu to nepřijde normální, tak to přijímám jako fakt a učiním z toho pro sebe poučení.
Uživatelský avatar
khaRel
Příspěvky: 275
Registrován: sob 21.1.2012 13:17
Bydliště: Věžky
Kontaktovat uživatele:

Re: WM-15A /GPM/ 1:87

Příspěvek od khaRel »

nedá mi to, přidávám se na yvanovu stranu. Minulost neznám, ale pan Zdeněk vážně vystřeluje prudérní odpovědi na adresu kritiků. Viz "tam to máš špatně" odpověď "no a cos předved ty? Nic od tebe jsem nenašel" mi přijde vážně trochu moc.
Uživatelský avatar
bedatruhlar
Příspěvky: 497
Registrován: pát 20.1.2012 22:36
Bydliště: kyjovsko

Re: WM-15A /GPM/ 1:87

Příspěvek od bedatruhlar »

Hold když nejsou argumenty tak se začne kopat kolem sebe.
Uživatelský avatar
old_Mr_Grim
Moderátor
Příspěvky: 801
Registrován: pon 12.12.2011 11:48
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: WM-15A /GPM/ 1:87

Příspěvek od old_Mr_Grim »

Yvane, nejsi sám, jen to ostatní už přestalo bavit a nestojí jim za to utrácet čas předem ztracenou debatou
hank
Příspěvky: 265
Registrován: stř 25.1.2012 21:08

Re: WM-15A /GPM/ 1:87

Příspěvek od hank »

Když nechám stranou ten tradiční flamewar, který se tu bůhvíproč objeví vždy, kdykoli Zdeněk něco prezentuje, tak věcně se ho tentokrát musím zastat a přidat se k Jozkinovi. Tyhle polské příšerky sice z vlastní zkušenosti neznám, ale zástupkyně zdejších jejich obdob - MUVky ani předcházející Tatry 14/52 nebo trochu větší ruské dogy, oficiálně DGKu - nebyly a nejsou snad ani dvě stejné. (Pochopitelně přeháním, ale věřím, že chápete, co chci říct.) U traťovek se vždycky všelijak bastlilo a lidová tvořivost neznala mezí - samozřejmě až po hranu dílů/částí/uzlů podléhajících státnímu technickému dozoru jako byly tlakové nádoby, v tomto případě vzduchojemy tlakových brzd, cejchovaná měřidla (rychloměry, manometry) a případná zdvihadla, pokud byla namontována. A jinak bylo a je možné skoro cokoli, všelijak upravené sajtny přes část nebo přes celou ložnou plochu, budky, kastlíky a všelijaké držáky pro různá přepravovaná zařízení jako zatáčečky vrtulí a šroubů (= v podstatě trochu větší strojní šroubováky na kolejová upevňovadla), kompresory, elektrocentrály, švajsaparáty atd. apod. Taky námět pro náklad.

Jo a ještě mě napadlo, že když už má ten vozík standardní spřáhlo a nárazníky, hodil by se k němu i nějaký prastarý nákladní nebo i kdysi osobní vagón upravený pro potřeby traťovky - když už jsme tedy v Polsku, tak nejspíš nějaká rarita, která tam zůstala po Němcích jako válečná kořist... Taková doga - která má velikostí i použitím k tomu polskému vozítku zřejmě nejblíž - jako vlak utáhne a ubrzdí 50 tun, tj. cca dva ložené dvouosé vozy, rychlostí až 80 km/h, při posunu dokonce až 300 tun.

zdraví
hank
Uživatelský avatar
jozkin
Moderátor
Příspěvky: 137
Registrován: úte 20.12.2011 12:57

Re: WM-15A /GPM/ 1:87

Příspěvek od jozkin »

Už keď to Hank navrhol, tak sa pripájam, zaujimavá by bola nejaká Zetka, alebo plošiňák (s klanicami), ale to je na Zdeňkovi. Čo sa týka rarít a vojenskej koristi, tak si myslím (uvažujúc v reáliách poľských lokomotív a ich školy), tak sa dom,nievam, že nemecké reálie u PKP nie sú ničím raritným. ;)
Odpovědět

Zpět na „Železnice / Rail cars and engines“