T 478.1 / Štefíno / 1:25 Vývoj

Modely soutěžní kategorie VDT

Moderátor: jozkin

Odpovědět
Uživatelský avatar
tata
Moderátor
Příspěvky: 195
Registrován: pon 12.12.2011 19:04
Bydliště: Galaxie Orlová

Re: T 478 / 1:25 / Vývoj

Příspěvek od tata »

Ano 1:45 je skoro přeně tak když dáte tisknout v 55% velikosti ze současného 1:25 sám dělám štefínovy podvozky na "kocoura" a sedí to tak.
Sám si taky myslím že v 1:25 to slepí jen pár lidí 1:45 je mnohem lidovější měřítko ;)
Uživatelský avatar
V.E.N.A.
Příspěvky: 304
Registrován: sob 21.1.2012 14:33
Bydliště: Vysoké nad Jizerou (Krkonoše)

Re: T 478 / 1:25 / Vývoj

Příspěvek od V.E.N.A. »

Mě osobně je to šumák. Chci si slepit nejspíš tu 25 protože mám jak laser kola tak vše natištěno. Ale to neznamená že bych to nemohl hodit do kamen a dělat si 45.... Já osobně si počkám do úplného konce a až potom se rozhodnu jestli mák nebo bukvici 8-)
Uživatelský avatar
štefíno
Příspěvky: 902
Registrován: sob 21.1.2012 10:33
Bydliště: Zlín / Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: T 478 / 1:25 / Vývoj

Příspěvek od štefíno »

Čím dál více lidí mi píše otázky se zaměřením na laser kola a šmikajdu v 1:25. Laser kola jsou momentálně pozastavena a co se týče šmikajdy, je to jak jsem psal a pořád se opakuju. Takže to shrnu naposledy. Kdo si chce nyní koupit kola, ať si je klidně koupí, ovšem musí počítat s tím, že šmikajda v 1:25 nebude tak graficky propracovaná jako v 1:45. Jak co se týče dílů, co se týče kreseb, o barevné verzi nemluvě. Takže je to vaše volba ;)

Pokud zavítáte do Brna, tak podvozek uvidíte naživo. Aby ste si udělali obrázek o tom, jak to ve skutečnosti v té pětadvacetině vypadá.
Uživatelský avatar
štefíno
Příspěvky: 902
Registrován: sob 21.1.2012 10:33
Bydliště: Zlín / Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: T 478 / 1:25 / Vývoj

Příspěvek od štefíno »

Tak teda beru zpět cca 2 stránky a budu pokračovat v té pětadvacetině :roll:
Uživatelský avatar
štefíno
Příspěvky: 902
Registrován: sob 21.1.2012 10:33
Bydliště: Zlín / Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: T 478 / 1:25 / Vývoj

Příspěvek od štefíno »

Tak přišel čas, rozjet pomalu zase tento projekt. Situace se má tak, že jelikož budu dělat pravděpodobně podvozek znova ( myšleno po stránce slepení ), tak k němu udělám i laserový set. Bude se týkat hlavně brzdového systému + nějaké detaily na motorech. Formu šmikajdy + laserového setu bych chtěl aplikovat i nadále, hlavně teda ve strojovně. Myslím, že to hodně ulehčí práci, navíc zrovna u těch brzd to bude výhodné z pohledu přesnosti lepení ;)

Zde náhled budoucího laserového setu pro podvozek. Bude to na kartonu 0,5mm a můžete vidět brzdovou část (vlevo) která bude na modelu 8x a rámovou část (vpravo) která bude na modelu 4x. Uvidíme, co na to řekne cena, nicméně u podvozku já osobně neváhám, protože po tom co jsem slepil první podvozek musím říct, že fakt zlatý laser :lol:
Obrázek
Uživatelský avatar
V.E.N.A.
Příspěvky: 304
Registrován: sob 21.1.2012 14:33
Bydliště: Vysoké nad Jizerou (Krkonoše)

Re: T 478 / 1:25 / Vývoj

Příspěvek od V.E.N.A. »

:ugeek:
Uživatelský avatar
štefíno
Příspěvky: 902
Registrován: sob 21.1.2012 10:33
Bydliště: Zlín / Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: T 478 / 1:25 / Vývoj

Příspěvek od štefíno »

První náhled na rozložený rám. Ta velikost :lol: :lol: :lol:
Obrázek
Uživatelský avatar
Vojta Č.
Administrátor
Příspěvky: 1356
Registrován: pon 5.12.2011 16:28
Bydliště: Matka měst

Re: T 478 / 1:25 / Vývoj

Příspěvek od Vojta Č. »

Ehm... Chápu to dobře, že kompletní mašina = 4 A4 za sebou?!
Pro každýho, kdo má malej byt, jak stvořený :D
Uživatelský avatar
štefíno
Příspěvky: 902
Registrován: sob 21.1.2012 10:33
Bydliště: Zlín / Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: T 478 / 1:25 / Vývoj

Příspěvek od štefíno »

Ne ne, to zas neblázni :lol: Mašina bude mít délku +- 60 cm. Rám je rozdělen na 3 části tak aby se pěkně vešel na A4. Ti co si objednají od TEA laser, tak bude rám na části dvě. (Zatím nic neobjednávejte, ještě není co objednávat, zatím jsou v palírně jen kola ;) ) To co tě asi zmátlo je fakt, že je na obrázku rozložen jak vrchní, tak spodní plášť rámu, což sis asi představil jako jeden dlouhý rám ;)
Uživatelský avatar
Charlie
Příspěvky: 41
Registrován: úte 31.1.2012 9:08

Re: T 478 / 1:25 / Vývoj

Příspěvek od Charlie »

Jsem rád, že jsi se vrátil k tomu správnému měřítku. 1:25. Držím palce.
Roman V.
Příspěvky: 406
Registrován: pon 12.12.2011 21:01
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: T 478 / 1:25 / Vývoj

Příspěvek od Roman V. »

Když už jsi štefíno v tom překreslování, tak předělej nádrž. Mám ji postavenou, ale tak jak ji máš navrženou nejde slepit. Nebo spíš slepit by šla, ale zapomněl jsi na výztuhy a ta nádrž je opravdu velká. Dále jsi u té nádrže šetřil na podlepu a 0,5 mm je opravdu málo. Mám podlepeno 1mm a uvnitř žebra o síle 5 mm a stejně se mi to propadá. Naštěstí i skutená nádrž není absolutně rovná a jsou na ní zespodu vidět vnitřní žebra.
foto dodám později
Uživatelský avatar
štefíno
Příspěvky: 902
Registrován: sob 21.1.2012 10:33
Bydliště: Zlín / Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: T 478 / 1:25 / Vývoj

Příspěvek od štefíno »

Díky za postřehy. Mrknu se na ní. Bohužel ne všechno co vydám stihnu slepit, takže je možné, že někde něco nesedne, nebo je to konstrukčně mimo, viz nádrž. Takže jen do mě ;)
Roman V.
Příspěvky: 406
Registrován: pon 12.12.2011 21:01
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: T 478 / 1:25 / Vývoj

Příspěvek od Roman V. »

Takže jsem to vymyslel takto:
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

A takto se to propadá, ale vůbec to nevadí

Obrázek

A aby jsi neřekl, tak mám hotový i ty "trakčáky" teda trakční motory s převodovkou a tlapovýma ložiskama. Holt jsem na "ceckáčích" jezdil...

Obrázek Obrázek

I v těch motorech jsem "žebroval" o 106
Uživatelský avatar
štefíno
Příspěvky: 902
Registrován: sob 21.1.2012 10:33
Bydliště: Zlín / Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: T 478 / 1:25 / Vývoj

Příspěvek od štefíno »

Dobře dobře, na tu nádrž se zaměřím a vymyslím do ní nějakou tu vnitřní konstrukci.

Jinak tady je sestavená konstrukce rámu lokomotivy. Je otevřená kvůli viditelnosti vnitřku, nahoru a zespodu přijde podlepený díl. Co myslíte? Nějak si říkám, aby to bylo křehké.
Obrázek
Roman V.
Příspěvky: 406
Registrován: pon 12.12.2011 21:01
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: T 478 / 1:25 / Vývoj

Příspěvek od Roman V. »

Možná bych tam pár žeber ještě přidal a ta stávající řádně zesílil. Bude to zavřený, takže by to neměl být problém. Každopádně kolem čepů žebra přidej určitě. Celá kastle bude jenom na těch čepech, na ničem jiném to nedrží
Odpovědět

Zpět na „Železnice / Rail cars and engines“