Salonní motorový vůz pro okružní jízdy (rok výroby 1900) se úspěšně představil na pařížské světové výstavě v roce 1901. Původně čtyřnápravový vůz byl rekonstruován v roce 1922 na dvounápravový. Od roku 1951 sloužil jako vůz mateřských škol, v souvislosti s natáčením Pohádky o staré tramvaji došlo v roce 1960 k demontáži interiéru. Křesílka a stolky se do vozu vrátily v roce 1991, kdy byl rekonstruován do původního stavu.
Technická data:
Celková délka skříně přes spřáhla: 10,86m
Šířka skříně: 2,13m
Počet míst k sezení: 20
Rok výroby: 1900
Výrobce: Ringhofferovy závody
Muzeum městské dopravy v Praze, http://www.doprava.cx/galerie/detail.ph ... brazek=025
(Zdroj: Muzeum městské dopravy v Praze, http://www.doprava.cx/galerie/detail.ph ... brazek=025)
Vystřihovánka vyšla v ABC 27. března 2006 jako třetí a poslední model série Historické tramvaje. Autorem je Michal Dudáš. Vystřihovánka obsahuje 59 číslovaných dílů. Návod a kresby jsou k dispozici na webu ABC ZDE. Později vyšel model i samostatně v roce 2006 pod hlavičkou Dopravního podniku hlavního města Prahy. Oproti vydání v ABC má sešitová verze výraznější barvy, zelená je o něco "živější", hnědý interiér je světlejší. A samozřejmě i pevnější papír.
Stavba je celkem pohodová, komplikace jsou pouze drobné. Střední díl střechy je o něco málo delší a tím se přes koncové díly stává i užším, takže lépe upravit předem. Vnitřní díly pláště vepředu a vzadu jsou skoro o milimetr vyšší, než vnější (lépe seříznout dole a nalepit natupo na podlahu) a na délku vnějšímu přesně odpovídá, takže je potřeba o pár desetin zkrátit. Největší problém je, že rozchod kol neodpovídá skoro o dva milimetry rozchodu kolejí. Je dobré dostatečně vypodložit nebo podlepit některé prvky podvozku, aby byly kola o toho 1.5mm dál od sebe. Nemusí to být tak přesně, spára mezi kostkami je dostatečně široká. Jinak díly podložky je potřeba upravit, nejlepší je držet se rozměru stěny pozadí a co do hloubky kratším rozměrem podkladu 45. Kromě vyřezání vzduchu z bočnic schůdků jsem nic neupravoval.
Tím je série historických tramvají kompletní, takže jednu skupinovku a na shledanou příště
Elektrický motorový vůz 200 / ABC / M. Dudáš / 1:87 / HOTOVO
Modely soutěžní kategorie VDT
Moderátor: jozkin
Zpět na „Železnice / Rail cars and engines“
Přejít na
- Úvodní informace
- ↳ Co a jak na tomto DF, o nás
- Papírové modely - kategorie
- ↳ Malá dopravní technika / Small vehicles, cars
- ↳ Sport a F1
- ↳ Veterány
- ↳ Ostatní
- ↳ Velká dopravní technika / Heavy vehicles, trucks
- ↳ Autobusy
- ↳ Hasiči a vozidla veřejných (komunálních) služeb
- ↳ Nákladní vozy a tahače
- ↳ Sport a Dakar
- ↳ Stavební stroje
- ↳ Vojenská technika
- ↳ Zemědělská a lesnická technika
- ↳ Pásová technika / Tracked vehicles, tanks
- ↳ Letecká a kosmická technika / Aircraft, real space
- ↳ Lodě / Ships
- ↳ Architektura / Architecture
- ↳ Hrady, zámky, tvrze
- ↳ Lidové stavby
- ↳ Městské stavby
- ↳ Sakrální stavby
- ↳ Ostatní
- ↳ Železnice / Rail cars and engines
- ↳ Sci-fi, fantasy a ostatní papírové modely / Sci-fi, fantasy and other paper models
- ↳ Astro Racers 2015 - teamy
- ↳ Diorámata a miniboxové krajiny / Dioramas and displays
- ↳ Miniboxové krajiny
- ↳ Ostatní
- ↳ Kuriozity / Crazy oddities
- Papírové modely - ostatní
- ↳ Stavba, konstrukce, tipy a triky
- ↳ Podklady ke stavbě
- ↳ Novinky na trhu / New models in the market
- ↳ Novinky významných vydavatelů - ČR
- ↳ Novinky významných vydavatelů - Polsko
- ↳ Modely na internetu / Free downloads
- ↳ Galerie postavených modelů / Galleries of finished models
- ↳ Galerie autorů
- ↳ Richard Vyškovský - 90 let
- ↳ Ladislav Badalec - 75 let
- ↳ Fota měsíce - archiv
- Soutěže a výstavy
- ↳ Kalendář akcí / Calendar of paper shows
- ↳ Archiv
- ↳ Ohlédnutí za akcemi / Photos from paper shows
- Obecná témata
- ↳ Pohledem do historie / Historic paper models
- ↳ ABC
- ↳ 2020
- ↳ 2018
- ↳ 2017
- ↳ 2016
- ↳ 2015
- ↳ 2014
- ↳ 2013
- ↳ 2012
- ↳ CPM z.s. + Muzeum papírových modelů
- ↳ Bazar
- ↳ Kde co koupit
- ↳ Laserové doplňky k modelům
- ↳ Obecná diskuse
- ↳ Schůzky modelářů
- ↳ Karanténa