Elektrický motorový vůz 200 / ABC / M. Dudáš / 1:87 / HOTOVO

Modely soutěžní kategorie VDT

Moderátor: jozkin

Odpovědět
yvan
Příspěvky: 972
Registrován: pát 20.1.2012 23:01

Elektrický motorový vůz 200 / ABC / M. Dudáš / 1:87 / HOTOVO

Příspěvek od yvan »

Salonní motorový vůz pro okružní jízdy (rok výroby 1900) se úspěšně představil na pařížské světové výstavě v roce 1901. Původně čtyřnápravový vůz byl rekonstruován v roce 1922 na dvounápravový. Od roku 1951 sloužil jako vůz mateřských škol, v souvislosti s natáčením Pohádky o staré tramvaji došlo v roce 1960 k demontáži interiéru. Křesílka a stolky se do vozu vrátily v roce 1991, kdy byl rekonstruován do původního stavu.

Technická data:
Celková délka skříně přes spřáhla: 10,86m
Šířka skříně: 2,13m
Počet míst k sezení: 20
Rok výroby: 1900
Výrobce: Ringhofferovy závody

Muzeum městské dopravy v Praze, http://www.doprava.cx/galerie/detail.ph ... brazek=025

Obrázek
(Zdroj: Muzeum městské dopravy v Praze, http://www.doprava.cx/galerie/detail.ph ... brazek=025)

Vystřihovánka vyšla v ABC 27. března 2006 jako třetí a poslední model série Historické tramvaje. Autorem je Michal Dudáš. Vystřihovánka obsahuje 59 číslovaných dílů. Návod a kresby jsou k dispozici na webu ABC ZDE. Později vyšel model i samostatně v roce 2006 pod hlavičkou Dopravního podniku hlavního města Prahy. Oproti vydání v ABC má sešitová verze výraznější barvy, zelená je o něco "živější", hnědý interiér je světlejší. A samozřejmě i pevnější papír.

Stavba je celkem pohodová, komplikace jsou pouze drobné. Střední díl střechy je o něco málo delší a tím se přes koncové díly stává i užším, takže lépe upravit předem. Vnitřní díly pláště vepředu a vzadu jsou skoro o milimetr vyšší, než vnější (lépe seříznout dole a nalepit natupo na podlahu) a na délku vnějšímu přesně odpovídá, takže je potřeba o pár desetin zkrátit. Největší problém je, že rozchod kol neodpovídá skoro o dva milimetry rozchodu kolejí. Je dobré dostatečně vypodložit nebo podlepit některé prvky podvozku, aby byly kola o toho 1.5mm dál od sebe. Nemusí to být tak přesně, spára mezi kostkami je dostatečně široká. Jinak díly podložky je potřeba upravit, nejlepší je držet se rozměru stěny pozadí a co do hloubky kratším rozměrem podkladu 45. Kromě vyřezání vzduchu z bočnic schůdků jsem nic neupravoval.

Obrázek Obrázek

Obrázek

Tím je série historických tramvají kompletní, takže jednu skupinovku a na shledanou příště ;)

Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Železnice / Rail cars and engines“