STRAŽAK - 3 / GPM / 1:50 - HOTOVO
Napsal: stř 15.5.2019 8:49
AHOJ, tak nějak se zdraví vodáci, že? Zabrousil jsem do kategorie lodě a vybral jsem si polskou hasičskou lodičku. Je to můj první počin v lodičkách a zároveň můj první polák.
Něco málo k loďce samotné -
V roce 1965 byla polská správa přístavních doků vybavena čtyřmi protipožárními loděmi zakoupenými v NDR. Byly to lodě typu IBIS, budované v říční loděnici Schiffsweft Berlin - Kopenick. Tyto lodě byly přepracovány a vybaveny aby splňovaly požadavky polské protipožární ochrany. Pod jménem "STRAŽAK" vešly do služby na konci roku 1965 s příslušnými čísly "STRAZAK 3" v Gadňsku, "STRAZAK 11" v Gdyni, "STRAZAK 21" v Štětíně, a "STRAZAK 22" ve Svinoústí.
Protipožární zařízení se skládá ze 4 vodních děl, zařízení protiplynového, ochranného, demoličního, potápěčského, havarijního, zdarvotnického. Úkolem požárních lodí je hašení požárů, záchrana na kotvišti, přístavních i pobřežních vodách a navíc pomahají tankerům ve vjezdu, staní a výjezdu z přístavu.
13. ledna 1992 najel na skalní hejno v Górki Zachodnie. Během záchranné operace klesl ke dnu v důsledku roztržení trupu kameny. Po 10 dnech byl vytažen plovoucím jeřábem PRO Maja. Do služby už se nevrátil..
Celková délka: 32,2 m
maximální šířka: 5,9 m
ponor: 1,7 m
výška nad hladinou: 2,7 m
rychlost: 12 uzlů
výtlak: 138 t
počet posádky: 12 osob
Tolik něco málo z předsádky sešitu co jsem vyluštil a "přeložil" z polštiny. Pro inspiraci jak je to s detaily, se chodím dívat sem: http://www.koga.net.pl/forum/viewtopic. ... &start=100 Určitě doporučuji projít to vlákno se stavbou, opravdu velká modelářská paráda.
Jedná se o digitalizovaný reprint. Hmotnost celého sešitu 310g Tvar kostry není uplně jednoduchý, ale doufám, že to zmáknu. Pro začátek přikládám foto šmikajdy, samotný sešit obsahuje 18 stran dílů + díly k podlepení, 1 stránka dráteničiny, 5 stran návodovek a cca 1 stránka psaného návodu.
Na modelu pracuji průběžně už zhruba od vánoc, začal jsem nějakou droboští z paluby - záchranný člun, otočné lafetové proudnice, palubní jeřáby, radar, kotvy, světlomety, tlampače, záchranné kruhy, pneumatiky na bok lodi, komín.
Toto vše jsem zpracovával mezitím, co jsem čekal na doschnutí podlepených dílů kostry. Ty jsem následně vyřezal a poskládal - šlo to vcelku dobře, bez zádrhelů a záludností. Pouze vinou vlastní neznalosti a neumětelnosti,jsem si při podlepování (ve snaze to pěkně urovnat a uhladit) "natáhnul" ony podlepované díly, ty největší třeba až o 2-3 mm. naštěstí jsem měl záložní kopie, tak jsem si podlepování a vyřezávání dal ještě jednou. Jen je potřeba myslet na to, že všechny svislá žebra se musí dle naznačené čáry rozříznout (a následně ještě jednu polovinu seříznout o tloušťku podlepení) aby v místě styku s vodorovnými žebry P3 a P4 nevzniknul "schůdek" Kostru jsem tedy spáchal, momentálně pracuji na pomocných žebrech, ještě je chci vlepit do míst kde bude paluba.
Nakonec bych se chtěl optat ohledně vytvoření galerie na papirove-modely.cz - když vytvořím novou galerii apokusím se tam vložit nový obrázek, dopadne to takhle -
Proč?
Na vytvoření galerie k této stavbě, jsem musel použít starou vytvořenou galerii, kam jsem si ukládal různé obrázky/podklady/náhledy
Něco málo k loďce samotné -
V roce 1965 byla polská správa přístavních doků vybavena čtyřmi protipožárními loděmi zakoupenými v NDR. Byly to lodě typu IBIS, budované v říční loděnici Schiffsweft Berlin - Kopenick. Tyto lodě byly přepracovány a vybaveny aby splňovaly požadavky polské protipožární ochrany. Pod jménem "STRAŽAK" vešly do služby na konci roku 1965 s příslušnými čísly "STRAZAK 3" v Gadňsku, "STRAZAK 11" v Gdyni, "STRAZAK 21" v Štětíně, a "STRAZAK 22" ve Svinoústí.
Protipožární zařízení se skládá ze 4 vodních děl, zařízení protiplynového, ochranného, demoličního, potápěčského, havarijního, zdarvotnického. Úkolem požárních lodí je hašení požárů, záchrana na kotvišti, přístavních i pobřežních vodách a navíc pomahají tankerům ve vjezdu, staní a výjezdu z přístavu.
13. ledna 1992 najel na skalní hejno v Górki Zachodnie. Během záchranné operace klesl ke dnu v důsledku roztržení trupu kameny. Po 10 dnech byl vytažen plovoucím jeřábem PRO Maja. Do služby už se nevrátil..
Celková délka: 32,2 m
maximální šířka: 5,9 m
ponor: 1,7 m
výška nad hladinou: 2,7 m
rychlost: 12 uzlů
výtlak: 138 t
počet posádky: 12 osob
Tolik něco málo z předsádky sešitu co jsem vyluštil a "přeložil" z polštiny. Pro inspiraci jak je to s detaily, se chodím dívat sem: http://www.koga.net.pl/forum/viewtopic. ... &start=100 Určitě doporučuji projít to vlákno se stavbou, opravdu velká modelářská paráda.
Jedná se o digitalizovaný reprint. Hmotnost celého sešitu 310g Tvar kostry není uplně jednoduchý, ale doufám, že to zmáknu. Pro začátek přikládám foto šmikajdy, samotný sešit obsahuje 18 stran dílů + díly k podlepení, 1 stránka dráteničiny, 5 stran návodovek a cca 1 stránka psaného návodu.
Na modelu pracuji průběžně už zhruba od vánoc, začal jsem nějakou droboští z paluby - záchranný člun, otočné lafetové proudnice, palubní jeřáby, radar, kotvy, světlomety, tlampače, záchranné kruhy, pneumatiky na bok lodi, komín.
Toto vše jsem zpracovával mezitím, co jsem čekal na doschnutí podlepených dílů kostry. Ty jsem následně vyřezal a poskládal - šlo to vcelku dobře, bez zádrhelů a záludností. Pouze vinou vlastní neznalosti a neumětelnosti,jsem si při podlepování (ve snaze to pěkně urovnat a uhladit) "natáhnul" ony podlepované díly, ty největší třeba až o 2-3 mm. naštěstí jsem měl záložní kopie, tak jsem si podlepování a vyřezávání dal ještě jednou. Jen je potřeba myslet na to, že všechny svislá žebra se musí dle naznačené čáry rozříznout (a následně ještě jednu polovinu seříznout o tloušťku podlepení) aby v místě styku s vodorovnými žebry P3 a P4 nevzniknul "schůdek" Kostru jsem tedy spáchal, momentálně pracuji na pomocných žebrech, ještě je chci vlepit do míst kde bude paluba.
Nakonec bych se chtěl optat ohledně vytvoření galerie na papirove-modely.cz - když vytvořím novou galerii apokusím se tam vložit nový obrázek, dopadne to takhle -
Proč?
Na vytvoření galerie k této stavbě, jsem musel použít starou vytvořenou galerii, kam jsem si ukládal různé obrázky/podklady/náhledy