Ferrari F1 Antares II/W.M.C. MODELS/1:25

Modely soutěžní kategorie L

Moderátoři: old_Mr_Grim, numi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Matys
Příspěvky: 112
Registrován: sob 7.1.2012 11:11
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Ferrari F1 Antares II/W.M.C. MODELS/1:25

Příspěvek od Matys »

Když se tu na fóru v novinkách objevil odkaz na model Ferrari F1 Antares II, dalo mi přemýšlení o tom, zda si jej pořídím v podstatě jen chviličku. Ačkoliv nejsem příznivcem vozů stáje Ferrari, tak tohle byl jednoznačně model z kategorie musím mít.
Model jsem objednal a než dorazil uklidil jsem si stůl s tím, že do něj hned po rozbalení střihnu. Ovšem sami asi víte jak to někdy je s časem, takže jsem se zatím dostal jen k náhledu na šmikajdu. Přeložení návodu, který je v ruštině (spřátelená vojska ještě matně pamatuji, ale ruštinu jsem se nikdy neučil) a naštěstí také v normálně psané litevštině, obstaral strejda google a po přeložení z googlovské češtiny do té normální, jsem si o předloze i něco přečetl a udělal si malou představu i o návodu.

Návod je opravdu stručný a v podstatě nám praví, že se označené díly mají podlepit 0,5 mm kartonem, jak máme slepit díly 2 a zabývá se spíše stojánkem pod hydroplán než samotným hydroplánem. Takže jako vhodný postup bude asi lepení dle číselné řady.

S návodnými kresbami je to již lepší, jsou tu 4,5 strany A4 a zdá se, že zobrazují vše co bude potřeba vidět.

Samotný model je vytištěn na 6-ti stranách a to dle mého soudu poměrně pěkně. Dílce kapotáže jsou bez černých linek, takže retuš by mohla být příjemná, je zde dostatek náhradních ploch a číslování vypadá přehledně.

Momentálně je model ve fázi podlepení na papírový sendvič a v duševní přípravě na vyřezávání dílců kostry. Zároveň uvažuji o tom, zda se pustit do úprav a vylepšení, či model slepit jen tak jako čistostavbu. Jedná se zejména o povrchy jednotlivých dílů, které jsou na originálu v kovovém lesku nebo přírodním hliníku a ve vystřihovánce tištěny univerzální šedou.

TTD modelu :
délka 240 mm
šířka 97 mm
výška 55 mm
obtížnost 4/5

Malý náhled na original:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Na šmikajdu:
Obrázek Obrázek

A něco málo o předloze (překlad překladu) :)

Hydroplán byl postaven v roce 1954 v Italských loděnicích Guido Abbato, nacházejících se u jezera Como. Jeho design a vzhled silně ovlivňuje konstrukční styl amerických hydroplánů z roku 1950, který byl více neobvyklý než styl italských závodních lodí.
Do hydroplánu byl namontován 4-válec Ferrari se zdvihovým objemem 2,8 litru, speciálně navržený pro lodě účastnící se mezinárodních závodů kategorie „M“. Motor měl výkon 223 k.s. při 6000 ot/min.
Premiéru měl Antares II při závodě 20. června 1954 v Miláně, kdy jej řídil Augusto Shapiro. Ze závodu ovšem pro závadu na systému chlazení motoru odstoupil. 27. června 1954 dokončil Antares II závod v Turíne na třetím místě. Taktéž 12. září 1954 dokončil Augusto Shapiro závod mistrovství Evropy v italském Kampionede na třetím místě.
V roce 1955 byl zdvihový objem třídy „M“ snížen z 2800 cm3 na 2500 cm3.
Augusto Shapiro se i nadále účastnil soutěží, i když už jen těžko konkuroval silnějším motorům ostatních hydroplánů. Po sezóně 1956 byl Antares II umístěn ve skladu poblíž jezera Maggiore a v roce 1970 byl prodán sběrateli automobilů Ferrari. Následně byl vymontován motor a prodán samostatně.
V devadesátých letech dvacátého století byla loď obnovena. Během restaurování byl do hydroplánu instalován vzácný 2,5-litrový motor 533F1 s výkonem 260 k.s. při 7200 ot/min. V roce 2014 byl vystaven na Pařížském retro-autosalónu a 7 února nabídnut v aukci.
Ferrari F1 Antares II je jedním ze tří původně vystavěných hydroplánů, které se dochovaly až do dnešního dne. Od ostatních dvou se liší instalovaným čtyřválcem, oproti motorům V12 v ostatních dvou.
Model představuje verzi vystavenou v roce 2014 na retro autosalónu v Paříži.
Naposledy upravil(a) Zdeněk-TEO dne pát 4.3.2016 12:52, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Vložení mezer mezi odkazy fotek
Odpovědět

Zpět na „Lodě / Ships“