IJN Ise / Angraf / 1:200
Moderátoři: old_Mr_Grim, numi
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: sob 6.7.2013 20:35
IJN Ise / Angraf / 1:200
Zdravím
Asi před rokem jsem jsi koupil tuhle loď, protože se mi líbila už jenom tím jak byla zajímavá. Asi rok jsem pátral po podkladech a plánech ke stavbě až se mi podařilo něco najít i z japonských zdrojů. Slepovánka je sama o sobě trošku " scince fiction " takže je to spíš pro otrlé modeláře. Ke slepovánce jsem dokupoval lasery ( kostra, detaily ).
Nějaké technické údaje:
Třída: Ise
Délka: 219,6 m
Šířka: 33,8 m
Ponor: 9,14m
Rychlost: 25 uzlů
Posádka: 1463
Letadla: Po přestavbě na letadlovou loď
22 letadel
IJN ISE :
Její stavba začala v loděnici firmy Kawasaki v Kóbe 5. května 1915, na vodu byla spuštěna 12. listopadu 1916 a dokončena 1. prosince 1917. Původně byla plánována jako třetí loď třídy Fusó, ale problémy Fusó se slabou výzbrojí a pancéřováním si vynutily její překonstruování a zařazení do nové, samostatné třídy. Na počátku druhé světové války se ještě stále počítalo s jejím nasazením, ale vzhledem k její relativně nízké rychlosti, početné posádce, velké spotřebě paliva a rovněž nedostatku vhodných úkolů nebyla nikdy nasazena v boji v roli, pro kterou byla stavěna.
Z důvodu velkých ztrát japonských letadlových lodí a nedostatku času pro stavbu nových byla v roce 1943, mezi únorem a srpnem, Ise přestavěna na hybridní letadlovou loď. Byly odmontovány dvě zadní dělové věže a nahrazeny hangárem, letovou palubou a katapulty. Letouny měly z lodi pouze vzlétat a přistávat buď na pozemních základnách nebo na klasických letadlových lodích. Ise byla (ovšem již bez letadel) v říjnu 1944 součástí Ozawova Severního svazu během bitvy u Leyte a v ní byla během střetnutí u mysu Engaño poškozena americkými leteckými útoky. V listopadu 1944 byly katapulty odstraněny a v únoru 1945 se Ise zúčastnila operace Kita-gó – transportu strategických surovin ze Singapuru do Japonska.
28. července 1945 byla Ise potopena americkými bombardéry v přístavu Kure. Mezi 9. říjnem 1946 a 4. červencem 1947 byla postupně rozebrána a sešrotována.
Foto IJN Ise :
Stavba:
Stavbu jsem začal trupem ale zatím bez obšívky, jelikož Angraf neudělal trup s uplně přesnými tvary , budu trup předělávat a vyplňovat obdobně jako u Fuso. Dále jsem se pustil do zadní nástavby a přišel na to, že bude potřebovat hodně úprav.K tomu mi poslouží sehnané dokumentace a plány Celá loď asi jako u mě každá, bude přestříkávaná.
Celá nástavba je nahrubo slícovaná. Ještě mě čeká dolepovat dveře, okapníčky a spousta jiných cingrlátek
Asi před rokem jsem jsi koupil tuhle loď, protože se mi líbila už jenom tím jak byla zajímavá. Asi rok jsem pátral po podkladech a plánech ke stavbě až se mi podařilo něco najít i z japonských zdrojů. Slepovánka je sama o sobě trošku " scince fiction " takže je to spíš pro otrlé modeláře. Ke slepovánce jsem dokupoval lasery ( kostra, detaily ).
Nějaké technické údaje:
Třída: Ise
Délka: 219,6 m
Šířka: 33,8 m
Ponor: 9,14m
Rychlost: 25 uzlů
Posádka: 1463
Letadla: Po přestavbě na letadlovou loď
22 letadel
IJN ISE :
Její stavba začala v loděnici firmy Kawasaki v Kóbe 5. května 1915, na vodu byla spuštěna 12. listopadu 1916 a dokončena 1. prosince 1917. Původně byla plánována jako třetí loď třídy Fusó, ale problémy Fusó se slabou výzbrojí a pancéřováním si vynutily její překonstruování a zařazení do nové, samostatné třídy. Na počátku druhé světové války se ještě stále počítalo s jejím nasazením, ale vzhledem k její relativně nízké rychlosti, početné posádce, velké spotřebě paliva a rovněž nedostatku vhodných úkolů nebyla nikdy nasazena v boji v roli, pro kterou byla stavěna.
Z důvodu velkých ztrát japonských letadlových lodí a nedostatku času pro stavbu nových byla v roce 1943, mezi únorem a srpnem, Ise přestavěna na hybridní letadlovou loď. Byly odmontovány dvě zadní dělové věže a nahrazeny hangárem, letovou palubou a katapulty. Letouny měly z lodi pouze vzlétat a přistávat buď na pozemních základnách nebo na klasických letadlových lodích. Ise byla (ovšem již bez letadel) v říjnu 1944 součástí Ozawova Severního svazu během bitvy u Leyte a v ní byla během střetnutí u mysu Engaño poškozena americkými leteckými útoky. V listopadu 1944 byly katapulty odstraněny a v únoru 1945 se Ise zúčastnila operace Kita-gó – transportu strategických surovin ze Singapuru do Japonska.
28. července 1945 byla Ise potopena americkými bombardéry v přístavu Kure. Mezi 9. říjnem 1946 a 4. červencem 1947 byla postupně rozebrána a sešrotována.
Foto IJN Ise :
Stavba:
Stavbu jsem začal trupem ale zatím bez obšívky, jelikož Angraf neudělal trup s uplně přesnými tvary , budu trup předělávat a vyplňovat obdobně jako u Fuso. Dále jsem se pustil do zadní nástavby a přišel na to, že bude potřebovat hodně úprav.K tomu mi poslouží sehnané dokumentace a plány Celá loď asi jako u mě každá, bude přestříkávaná.
Celá nástavba je nahrubo slícovaná. Ještě mě čeká dolepovat dveře, okapníčky a spousta jiných cingrlátek
Re: IJN Ise / Angraf / 1:200
Hmm ISE tu zde jeste nemame, super. Ve rovnani s FUSO bude ISE jiste prochazka tresnovym sadem
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: sob 6.7.2013 20:35
Re: IJN Ise / Angraf / 1:200
Hmmm, celkem bída. V pátek Ti na to šlápnu a bude.
Ba ne, vypadá to pěkně, jen mě překvapují ty "vidličky" na koncích sloupků, pokud to takto bylo i ve skutečnosti, tak to muselo být celkem nebezpečné, ne?
Ba ne, vypadá to pěkně, jen mě překvapují ty "vidličky" na koncích sloupků, pokud to takto bylo i ve skutečnosti, tak to muselo být celkem nebezpečné, ne?
Re: IJN Ise / Angraf / 1:200
Takže ve zkratce: v pátek jsem opravdu přijel, okoukl a nakonec nešlapal. Váša-starší se totiž před Vášou jakožto svědkem zapřísahal,
že to přestane flákat a pokusí se zlepšit, a jelikož bylo hezky a panovala dobrá nálada, zželelo se mi ho a dal jsem mu ještě jednu šanci. Takže uvidíme.
Kluci, ještě jednou díky
že to přestane flákat a pokusí se zlepšit, a jelikož bylo hezky a panovala dobrá nálada, zželelo se mi ho a dal jsem mu ještě jednu šanci. Takže uvidíme.
Kluci, ještě jednou díky
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: sob 6.7.2013 20:35
Re: IJN Ise / Angraf / 1:200
Koukám že jsi z toho těžkého boje vyšel jako zasloužený vítěz, těším se až to bude ověšené a omotané těmi cinkrlátky.
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: sob 6.7.2013 20:35
Re: IJN Ise / Angraf / 1:200
Fajn základ na deštník.
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: sob 6.7.2013 20:35
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: sob 6.7.2013 20:35
Re: IJN Ise / Angraf / 1:200
Zdravím
Tak po dlouhé době zase něco přidám.
Zapracoval jsem na hlavní nástavbě. Na hrubo pošité patra a poskládané na sucho na sobě. Přední čela s okny vyleptaná a boky klasicky z papíru. Jinak nějaké papírové díly vyřezané přímo ze slepovánky tu nehledejte, protože kolegové z angrafu si to kreslily jak chtěli a do reálné podoby to mělo daleko, tudíž je to celé předělané. Papír v tom je ( například boky nástaveb, plechové zábradlí na patrech atd ) ale vyřezaný podle japonských plánů a vlastních výpočtů. Je to taková míšenka plastu, papíru a plechu, prostě můj styl.
Dále něco přibylo na komínu.
A vystrouhaný další člun připraven na odlití a ustrojení.
Tak po dlouhé době zase něco přidám.
Zapracoval jsem na hlavní nástavbě. Na hrubo pošité patra a poskládané na sucho na sobě. Přední čela s okny vyleptaná a boky klasicky z papíru. Jinak nějaké papírové díly vyřezané přímo ze slepovánky tu nehledejte, protože kolegové z angrafu si to kreslily jak chtěli a do reálné podoby to mělo daleko, tudíž je to celé předělané. Papír v tom je ( například boky nástaveb, plechové zábradlí na patrech atd ) ale vyřezaný podle japonských plánů a vlastních výpočtů. Je to taková míšenka plastu, papíru a plechu, prostě můj styl.
Dále něco přibylo na komínu.
A vystrouhaný další člun připraven na odlití a ustrojení.