LEBERECHT MAASS Z1 / GPM / 1:200 / DOKONČENO
Moderátoři: old_Mr_Grim, numi
- MARTANEK41
- Příspěvky: 369
- Registrován: úte 24.1.2012 15:19
LEBERECHT MAASS Z1 / GPM / 1:200 / DOKONČENO
Na počátku bylo slovo .....
Že se jeden kamarád pustí do lepení polských modelů a to lodiček. Takže jsem se vydal za Michalem do Rychnova. Mám to přes kopec, tak paráda. Namátkou jsem den předtím prolétl nabídkový list a usoudil, že když lodička, bude LEBERECHT MAASS Z1 to nejpřijatelnější. Michal pochopitelně promptně vyhověl a za chvíli už jsem si to valil zpátky více na sever.
Kamarád lodičku obdržel, viděl a ucukl.
Říkám ... a tady je to slovo .... to přeci nic není! Je to mrňous, od GPM, to zvládneš! Nezvládnu, zněla odpověď. Tohle si strč za klobouk!
Nalil jsem vodečku hned po první Plzni. Ulovit dalšího lodního modeláře za to přeci stojí, no ne? Ale kdepak, Plzní i vodiček proteklo hodně a nic. Takže se ve mě, kde se vzal, tu se vzal, probudil Furiant.
Tohle slepím za dva měsíce, ty srabe!
Nevím, zda kamarád ještě v tu chvíli správně vnímal ... ale ve mě ono furianství zůstalo. Takže jsem se hned druhý den do lodičky pustil.
Dnes vypršely ony dva měsíce. Lodička hotova není, i když chybí relativně málo. Furiant sklapnul .... a to z mnoha důvodů.
Vnitřně nějak, odkojen modely HALA, drobet podceňuji modely GPM. Barva vždy problém, ovšem s detaily mě tento "mrňous" VELICE PŘEKVAPIL ! Rovněž tak mě vrátil na hladinu ohledně vnitřního rozpoložení soustředěného na bitevní lodě. Ony ty malé potvory jsou také krásné ... ! Navíc - lepíte si tak v klidu dva, tři dny ... a najednou na torpédoborci máte zaplněnou palubu .... Kde takový pocit a zážitek najdete u bitevního kolosu?
Takže, abych to zkrátil .... sice jsem nesplnil svůj Finskou podepřený Furiantský slib ... 2 měsíce jsou již pryč ... ale LEBERECHT MAASS Z1 už jde do finále.
Je to velice detailní model i v základu, možnost přidání nějakého tunningu přímo v originále. To jsem dodržel, přidal jsem navíc pouze prosklená okénka, panty a tak ...
Brutální rychlovka, ale i tak zhruba po jedné třetině jsem zjistil, že dodržet Furiantský termín je skoro nemožné, to bych nesměl ani bumbat, ani si hrát s kočičkou....
Ani v nejmenším by tato lodička v mém provedení nesnesla jakoukoliv soutěž - ovšem v pečlivém, trpělivém a časově neomezeném provedení, bych ji s klidným svědomím do MS komukoliv šikovnému vřele doporučil.
Z 1 Leberecht Maas
třída: Typ 34 Leberecht Maas
stavěn loděnicí Deutsche Werke, Kiel
založení kýlu 15. října 1934
spuštění na vodu 18. srpna 1935
převzetí do služby 14. ledna 1937
potopen 22. února 1940 v Severním moři severozápadně od Borkumu vlastními letadly
ttd:
Délka: 119 metrů
šířka: 11,3 metrů
ponor: 4 metry
plný výtlak: 2619 tun
maximální zásoba paliva: 715 tun
maximální rychlost: 38 uzlů
maximální rádius: 1825 námořních mil
hlavní výzbroj: 5 děl 127 mm každé ve vlastní věži
protiletadlová výzbroj: 8 kanónů 37 mm (čtyři dvojčata), 6 kanónů 20 mm (jednotlivě)
torpédová výzbroj: 8 torpédometů ráže 533 mm sdružených do dvou postavení po čtyřech torpédometech
hlubinné bomby: 4 vrhače hlubných bomb
miny: až 60 min
posádka: 325 důstojníků a mužů
Leberecht Friedrich Max Maass
1. velitel torpédovek a 2. admirál průzkumného loďstva. Jako první admirál v 1. světové války padl u Helgolandu (malý ostrov v Severním moři). 28. srpna 1914 padl na lehkém křižníku Köln. Köln plul spolu s lehkými křižníky Mainz a Ariadne a torpédovým člunem V187, když se nepozorovaně přiblížil britský bitevní křižník. Admirál Maass šel do boje se svým křižníkem proti mnohonásobně silnějšímu nepříteli. Největší dělo německé lodi bylo 105 mm oproti 345 mm na britské straně. Když se Köln potápěl, točily se mu lodní šrouby a děla ještě střílela. Křižník šel po pár minutách souboje ke dnu. Z 508 mužů na palubě se zachránil jediný.
Kapitáni torpédoborce:
14. ledna 1937 – 29. září 1937 – korvetní kapitán Schmidt
5. října 1937 – 4. dubna 1939 - korvetní kapitán Wagner
5. dubna 1939 – 22. února 1940 - korvetní kapitán Bassange
náklady na stavbu: 13 700 000 marek
A srovnání s bratříčkem TIRPITZ a přední nástavbou BISMARCK.
Že se jeden kamarád pustí do lepení polských modelů a to lodiček. Takže jsem se vydal za Michalem do Rychnova. Mám to přes kopec, tak paráda. Namátkou jsem den předtím prolétl nabídkový list a usoudil, že když lodička, bude LEBERECHT MAASS Z1 to nejpřijatelnější. Michal pochopitelně promptně vyhověl a za chvíli už jsem si to valil zpátky více na sever.
Kamarád lodičku obdržel, viděl a ucukl.
Říkám ... a tady je to slovo .... to přeci nic není! Je to mrňous, od GPM, to zvládneš! Nezvládnu, zněla odpověď. Tohle si strč za klobouk!
Nalil jsem vodečku hned po první Plzni. Ulovit dalšího lodního modeláře za to přeci stojí, no ne? Ale kdepak, Plzní i vodiček proteklo hodně a nic. Takže se ve mě, kde se vzal, tu se vzal, probudil Furiant.
Tohle slepím za dva měsíce, ty srabe!
Nevím, zda kamarád ještě v tu chvíli správně vnímal ... ale ve mě ono furianství zůstalo. Takže jsem se hned druhý den do lodičky pustil.
Dnes vypršely ony dva měsíce. Lodička hotova není, i když chybí relativně málo. Furiant sklapnul .... a to z mnoha důvodů.
Vnitřně nějak, odkojen modely HALA, drobet podceňuji modely GPM. Barva vždy problém, ovšem s detaily mě tento "mrňous" VELICE PŘEKVAPIL ! Rovněž tak mě vrátil na hladinu ohledně vnitřního rozpoložení soustředěného na bitevní lodě. Ony ty malé potvory jsou také krásné ... ! Navíc - lepíte si tak v klidu dva, tři dny ... a najednou na torpédoborci máte zaplněnou palubu .... Kde takový pocit a zážitek najdete u bitevního kolosu?
Takže, abych to zkrátil .... sice jsem nesplnil svůj Finskou podepřený Furiantský slib ... 2 měsíce jsou již pryč ... ale LEBERECHT MAASS Z1 už jde do finále.
Je to velice detailní model i v základu, možnost přidání nějakého tunningu přímo v originále. To jsem dodržel, přidal jsem navíc pouze prosklená okénka, panty a tak ...
Brutální rychlovka, ale i tak zhruba po jedné třetině jsem zjistil, že dodržet Furiantský termín je skoro nemožné, to bych nesměl ani bumbat, ani si hrát s kočičkou....
Ani v nejmenším by tato lodička v mém provedení nesnesla jakoukoliv soutěž - ovšem v pečlivém, trpělivém a časově neomezeném provedení, bych ji s klidným svědomím do MS komukoliv šikovnému vřele doporučil.
Z 1 Leberecht Maas
třída: Typ 34 Leberecht Maas
stavěn loděnicí Deutsche Werke, Kiel
založení kýlu 15. října 1934
spuštění na vodu 18. srpna 1935
převzetí do služby 14. ledna 1937
potopen 22. února 1940 v Severním moři severozápadně od Borkumu vlastními letadly
ttd:
Délka: 119 metrů
šířka: 11,3 metrů
ponor: 4 metry
plný výtlak: 2619 tun
maximální zásoba paliva: 715 tun
maximální rychlost: 38 uzlů
maximální rádius: 1825 námořních mil
hlavní výzbroj: 5 děl 127 mm každé ve vlastní věži
protiletadlová výzbroj: 8 kanónů 37 mm (čtyři dvojčata), 6 kanónů 20 mm (jednotlivě)
torpédová výzbroj: 8 torpédometů ráže 533 mm sdružených do dvou postavení po čtyřech torpédometech
hlubinné bomby: 4 vrhače hlubných bomb
miny: až 60 min
posádka: 325 důstojníků a mužů
Leberecht Friedrich Max Maass
1. velitel torpédovek a 2. admirál průzkumného loďstva. Jako první admirál v 1. světové války padl u Helgolandu (malý ostrov v Severním moři). 28. srpna 1914 padl na lehkém křižníku Köln. Köln plul spolu s lehkými křižníky Mainz a Ariadne a torpédovým člunem V187, když se nepozorovaně přiblížil britský bitevní křižník. Admirál Maass šel do boje se svým křižníkem proti mnohonásobně silnějšímu nepříteli. Největší dělo německé lodi bylo 105 mm oproti 345 mm na britské straně. Když se Köln potápěl, točily se mu lodní šrouby a děla ještě střílela. Křižník šel po pár minutách souboje ke dnu. Z 508 mužů na palubě se zachránil jediný.
Kapitáni torpédoborce:
14. ledna 1937 – 29. září 1937 – korvetní kapitán Schmidt
5. října 1937 – 4. dubna 1939 - korvetní kapitán Wagner
5. dubna 1939 – 22. února 1940 - korvetní kapitán Bassange
náklady na stavbu: 13 700 000 marek
A srovnání s bratříčkem TIRPITZ a přední nástavbou BISMARCK.
Naposledy upravil(a) MARTANEK41 dne úte 28.10.2014 16:29, celkem upraveno 5 x.
Re: LEBERECHT MAASS Z1
Co ti na to jako říct? Já mám skoro depresi z toho, že nemám čas a ty si jen slepíš loď mezi nástavbami Tirpitzu... Pěkně pěkné
- MARTANEK41
- Příspěvky: 369
- Registrován: úte 24.1.2012 15:19
- MARTANEK41
- Příspěvky: 369
- Registrován: úte 24.1.2012 15:19
Re: LEBERECHT MAASS Z1 /GPM/ 1 : 200
Všecko okolo je krásný, ale bije mi do očí ten prohlej trup do luku
- MARTANEK41
- Příspěvky: 369
- Registrován: úte 24.1.2012 15:19
Re: LEBERECHT MAASS Z1 /GPM/ 1 : 200
Nejen to ... těch chyb je tam spousta.
Tady jsem opravdu nešel na kvalitu, ale na rychlost. Je to model jen tak ze zvědavosti, zda splním ten dvouměsíční termín a také na seznámení se s "malými" lodičkami. Podle toho vypadá a dávám ho sem pouze jako inspiraci, že nejen HAL, ale i GPM má zajímavé a atraktivní lodičky.
Ostatně, Bakulda nám to se Světluškou dokázal skvěle. Já jsem ovšem, na rozdíl od něj, tento kousek odfláknul.
Tady jsem opravdu nešel na kvalitu, ale na rychlost. Je to model jen tak ze zvědavosti, zda splním ten dvouměsíční termín a také na seznámení se s "malými" lodičkami. Podle toho vypadá a dávám ho sem pouze jako inspiraci, že nejen HAL, ale i GPM má zajímavé a atraktivní lodičky.
Ostatně, Bakulda nám to se Světluškou dokázal skvěle. Já jsem ovšem, na rozdíl od něj, tento kousek odfláknul.
- MARTANEK41
- Příspěvky: 369
- Registrován: úte 24.1.2012 15:19
Re: LEBERECHT MAASS Z1 /GPM/ 1 : 200
Dnes dokončeno.
Malá rekapitulace historie:
1. Stavba z hecu a z toho, že jsem si chtěl zahrát na frajera.
2. I když mě Bakulda dokázal, že i z malé loďky od GPM lze udělat špičkový model, přikládal jsem tento fakt jeho Fantomasovským schopnostem a nějak mě to nelákalo.
3. Čas mě nijak netrápil.
Malá rekapitulace faktu:
1. Frajerství mě brzy přešlo.
2. Změnil jsem na GPM názor - HAL je sice u mě stále jednička, ale začal jsem se dívat na "malé" loďky od GPM úplně jiným pohledem ...
3. Z mnoha důvodů mi čas najednou chyběl ...
Od počátku mi bylo jasné, že stavba nebude nijak kvalitní - 2 měsíce na loď je sakra málo - no, ale věřil jsem si, že se nebudu muset stydět.
Ale stydím se - je to velmi odfláknutý model....
LEBERECHT MAASS Z-1 je velmi detailní již v základu, umožňuje ale mnohá vylepšení. Od počátku stavby - veden ještě trochou přezíravosti - doplňoval jsem rámy okének, prosklení, vyřezávání podlážek, dodával okenice, plastické či otevřené dveře .... ale i díky tomu jsem trošku znervózněl. Byla toho všeho vážně docela hromada a nějak mi nevycházel časový plán. Takže jsem to začal sekat stále rychleji a rychleji.
Vím, že by to tak být nemělo - jenomže slib, že splním 2 měsíce byl silnější.
Z bodu 3 malé rekapitulace faktu vyplývá, že se mi času nedostávalo. Na dlouhá období jsem měl loď odloženou a vůbec na ni nesáhl. Ale počítal jsem dny a výsledek je tento:
2 měsíce - 15 dnů - a cca 10 hodin.
S klidným srdcem mohu tento kousek doporučit každému, kdo chce mít doma atraktivní kousek, velmi se pobavit při lepení, vyzkoušet si své schopnosti a klidně i Bakuldovi, aby přivedl Světlušce domů německého Mr. Smithe.
Hezké sváteční odpoledne
Malá rekapitulace historie:
1. Stavba z hecu a z toho, že jsem si chtěl zahrát na frajera.
2. I když mě Bakulda dokázal, že i z malé loďky od GPM lze udělat špičkový model, přikládal jsem tento fakt jeho Fantomasovským schopnostem a nějak mě to nelákalo.
3. Čas mě nijak netrápil.
Malá rekapitulace faktu:
1. Frajerství mě brzy přešlo.
2. Změnil jsem na GPM názor - HAL je sice u mě stále jednička, ale začal jsem se dívat na "malé" loďky od GPM úplně jiným pohledem ...
3. Z mnoha důvodů mi čas najednou chyběl ...
Od počátku mi bylo jasné, že stavba nebude nijak kvalitní - 2 měsíce na loď je sakra málo - no, ale věřil jsem si, že se nebudu muset stydět.
Ale stydím se - je to velmi odfláknutý model....
LEBERECHT MAASS Z-1 je velmi detailní již v základu, umožňuje ale mnohá vylepšení. Od počátku stavby - veden ještě trochou přezíravosti - doplňoval jsem rámy okének, prosklení, vyřezávání podlážek, dodával okenice, plastické či otevřené dveře .... ale i díky tomu jsem trošku znervózněl. Byla toho všeho vážně docela hromada a nějak mi nevycházel časový plán. Takže jsem to začal sekat stále rychleji a rychleji.
Vím, že by to tak být nemělo - jenomže slib, že splním 2 měsíce byl silnější.
Z bodu 3 malé rekapitulace faktu vyplývá, že se mi času nedostávalo. Na dlouhá období jsem měl loď odloženou a vůbec na ni nesáhl. Ale počítal jsem dny a výsledek je tento:
2 měsíce - 15 dnů - a cca 10 hodin.
S klidným srdcem mohu tento kousek doporučit každému, kdo chce mít doma atraktivní kousek, velmi se pobavit při lepení, vyzkoušet si své schopnosti a klidně i Bakuldovi, aby přivedl Světlušce domů německého Mr. Smithe.
Hezké sváteční odpoledne
Re: LEBERECHT MAASS Z1 /GPM/ 1:200 DOKONČENO
Teda ty tu flotilo pěkně rozšiřuješ. Gratuluji k úspěšnému dokončení.
Re: LEBERECHT MAASS Z1 / GPM / 1:200 / DOKONČENO
Gratuluji k dokončeni... akorat mi to neleze do hlavy... "2 měsíce - 15 dnů - a cca 10 hodin"... Klobouk dolu...
- MARTANEK41
- Příspěvky: 369
- Registrován: úte 24.1.2012 15:19