K-141 KURSK / FLY MODEL / 1:100 / HOTOVO
Moderátoři: old_Mr_Grim, numi
K-141 KURSK / FLY MODEL / 1:100 / HOTOVO
Tuhle potvůrku jsem si chci slepit už hodně dlouho . Konečně nastala vhodná konstalace a proto jsem se pustil do této ponořice .
Trochu historie
K-141 Kursk byla ruská ponorka třídy Oscar , pojmenovaná po městě Kursk . Plavidlo bylo součástí Severní flotily ruského námořnictva a operovalo zejména v oblastech Severního ledového oceánu . Kursk se potopil 12. srpna 2000 s celou posádkou . Nikdo ze 118 členů posádky nepřežil .
Stavba ponorky začala v loděnicích u Severodvinsku v roce 1992. Na vodu byla spuštěna v květnu 1994 a formálně byla převzata do služby 30. prosince téhož roku . Kursk se byl poslední ponorkou třídy Antěj ( v kodu NATO Oscar II) S rozměry 155 m na délku a 4 podlažími se jednalo největší útočné ponorky , které kdy byly zkonstruovány . O plavidlech této třídy se tvrdilo , že jsou ? nepotopitelné ? pro svůj dvojitý trup .
Kursk hrál důležitou roli v arktické oblasti . V roce 1999 Kursk uskutečnil úspěšně špionážně - průzkumnou misi ve středomoří , kde sledoval lodě 6. flotily válečného námořnictva Spojených států během války v Kosovu . Velitel ponorky Gennadij Petrovič Ljačin se pak po návratu do Ruska stal národním hrdinou.
Námořní cvičení v Srpnu 2000 se mělo stát největší akcí tohoto druhu od rozpadu Sovětského svazu . Zahrnovalo 4 útočné ponorky a vlajkovou loď flotily Petr Veliký spolu s řadou menších lodí . Jako součást cvičení vypálil Kursk 2 slepá torpéda proti křižníku Kirov . V 11:28 místního času vysoce koncentrovaný peroxid vodíku sloužící pro pohon torpéda , prosákl zdí v torpédovém pouzdře . Peroxid reagoval s mědí a mosazí v torpédometu a způsobil řetězovou reakci vedoucí k explozi . Výbuch o mohutnosti rovnající se explozi 100 až 250 kg TNT poslal Kursk ke dnu . K další explozi došlo o 135 s. později . Výbuch odpovídal explozi 3 až 7 tun TNT a s největší pravděpodobností se jednalo o výbuch 7 torpédových hlavic .
Základní technická data
Výtlak : 13 400 t ( na hladině )
18 000 t ( pod hladinou )
Délka : 155 m
Šířka : 18,2 m
Ponor : 9m
Pohon : 2x OK-650 přetlakové vodní reaktory
2 parní turbíny -2x 190 MW
Rychlost : 18 uzlů ( na hladině )
30 uzlů ( pod hladinou )
Dosah : do 1000 m
Posádka : 130
Výzbroj : 4x 533 mm torpédomet
2x 650mm torpédomet
24 x protilodní řízená střela P-700Granit
24 x torpédo Štval
28 x konvenční torpédo
Něco k vystřihovánce
Měřítko : 1 / 100
Autor : Piotr Turalski
Rozsah : 20 A3 vystřihovánky na křídovém papíře a 17 A3 na měkkém papíře
Návod : Ax43 pérovek
Protože zastávám názor , že mě lepení musí bavit tak jsem si zakoupil laserové žebra . Řezání žeber mě opravdu nebaví . Je toho pěkná hromada a to 19 A3 laserů .
Bývá zvykem s prvním příspěvkem přidat i první počin na samotné stavbě . Můj první počin ke stavbě byl výroba pracovního stolu , kde budu rovnat kostru ponorky . Je to vlastně kus dřevotřísky , která je vyztužená ,aby byla rovná .
Průběh dosavadní stavby je možné vidět zde :
http://www.papirovemodelarstvi.cz/forum ... php?t=8885" onclick="window.open(this.href);return false;
Trochu historie
K-141 Kursk byla ruská ponorka třídy Oscar , pojmenovaná po městě Kursk . Plavidlo bylo součástí Severní flotily ruského námořnictva a operovalo zejména v oblastech Severního ledového oceánu . Kursk se potopil 12. srpna 2000 s celou posádkou . Nikdo ze 118 členů posádky nepřežil .
Stavba ponorky začala v loděnicích u Severodvinsku v roce 1992. Na vodu byla spuštěna v květnu 1994 a formálně byla převzata do služby 30. prosince téhož roku . Kursk se byl poslední ponorkou třídy Antěj ( v kodu NATO Oscar II) S rozměry 155 m na délku a 4 podlažími se jednalo největší útočné ponorky , které kdy byly zkonstruovány . O plavidlech této třídy se tvrdilo , že jsou ? nepotopitelné ? pro svůj dvojitý trup .
Kursk hrál důležitou roli v arktické oblasti . V roce 1999 Kursk uskutečnil úspěšně špionážně - průzkumnou misi ve středomoří , kde sledoval lodě 6. flotily válečného námořnictva Spojených států během války v Kosovu . Velitel ponorky Gennadij Petrovič Ljačin se pak po návratu do Ruska stal národním hrdinou.
Námořní cvičení v Srpnu 2000 se mělo stát největší akcí tohoto druhu od rozpadu Sovětského svazu . Zahrnovalo 4 útočné ponorky a vlajkovou loď flotily Petr Veliký spolu s řadou menších lodí . Jako součást cvičení vypálil Kursk 2 slepá torpéda proti křižníku Kirov . V 11:28 místního času vysoce koncentrovaný peroxid vodíku sloužící pro pohon torpéda , prosákl zdí v torpédovém pouzdře . Peroxid reagoval s mědí a mosazí v torpédometu a způsobil řetězovou reakci vedoucí k explozi . Výbuch o mohutnosti rovnající se explozi 100 až 250 kg TNT poslal Kursk ke dnu . K další explozi došlo o 135 s. později . Výbuch odpovídal explozi 3 až 7 tun TNT a s největší pravděpodobností se jednalo o výbuch 7 torpédových hlavic .
Základní technická data
Výtlak : 13 400 t ( na hladině )
18 000 t ( pod hladinou )
Délka : 155 m
Šířka : 18,2 m
Ponor : 9m
Pohon : 2x OK-650 přetlakové vodní reaktory
2 parní turbíny -2x 190 MW
Rychlost : 18 uzlů ( na hladině )
30 uzlů ( pod hladinou )
Dosah : do 1000 m
Posádka : 130
Výzbroj : 4x 533 mm torpédomet
2x 650mm torpédomet
24 x protilodní řízená střela P-700Granit
24 x torpédo Štval
28 x konvenční torpédo
Něco k vystřihovánce
Měřítko : 1 / 100
Autor : Piotr Turalski
Rozsah : 20 A3 vystřihovánky na křídovém papíře a 17 A3 na měkkém papíře
Návod : Ax43 pérovek
Protože zastávám názor , že mě lepení musí bavit tak jsem si zakoupil laserové žebra . Řezání žeber mě opravdu nebaví . Je toho pěkná hromada a to 19 A3 laserů .
Bývá zvykem s prvním příspěvkem přidat i první počin na samotné stavbě . Můj první počin ke stavbě byl výroba pracovního stolu , kde budu rovnat kostru ponorky . Je to vlastně kus dřevotřísky , která je vyztužená ,aby byla rovná .
Průběh dosavadní stavby je možné vidět zde :
http://www.papirovemodelarstvi.cz/forum ... php?t=8885" onclick="window.open(this.href);return false;
Naposledy upravil(a) kaktusak dne čtv 4.7.2013 15:15, celkem upraveno 1 x.
Re: K-141 KURSK / FLY MODEL / 1:100
Konečně se mi podařilo učinit nějaký posun vpřed . Jsou hotovy spodní a boční stabilizační křidýlka ( nevím jak se to přesně jmenuje ) . Zatím jsou nastříkány zakladní barvou a až přijde jejich čas dostanou finální odstín . Musím ještě dodělat horní " směrovku " a přední křidýlka . U bočních křidýlek byl díl , který se lepil na hranu - na kraj křidýlka - o 1cm kratší . Ještě že to přebarvuji .
Protože mě čekají nějaké zdravotní lapálie tak další posun je zatím v nedohlednu .
Protože mě čekají nějaké zdravotní lapálie tak další posun je zatím v nedohlednu .
- štefíno
- Příspěvky: 902
- Registrován: sob 21.1.2012 10:33
- Bydliště: Zlín / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: K-141 KURSK / FLY MODEL / 1:100
To vypadá jak z plastu =D
Re: K-141 KURSK / FLY MODEL / 1:100
Ono to půjde uvidíš, budeš pomalu lepit čtverečky a stejně sežere kupa času.
Re: K-141 KURSK / FLY MODEL / 1:100
Nechci bejt za rejpala ale příčiny potopení této ponorky nejsou známy na 100%. To co uvádíš je jedna z mála možností
Každopádně nenech se vyrušit a pokračuj. Rád poberu tvé zkušenosti ze stavby.
Každopádně nenech se vyrušit a pokračuj. Rád poberu tvé zkušenosti ze stavby.
Re: K-141 KURSK / FLY MODEL / 1:100
Ano máš pravdu těch verzí je víc a asi i víc pravděpodobnějších . Já jsem napsal tu oficiální .V.E.N.A. píše:Nechci bejt za rejpala ale příčiny potopení této ponorky nejsou známy na 100%. To co uvádíš je jedna z mála možností
Re: K-141 KURSK / FLY MODEL / 1:100
Zajímavé.... jenom nechápu, jak to dokážeš jednou rukou
Re: K-141 KURSK / FLY MODEL / 1:100
Rameno je v háji , ale od lokte je ruka pohyblivá tak to celkem jde . Další operace bude až za měsíc tak můžu ještě lepit .mahdy píše:Zajímavé.... jenom nechápu, jak to dokážeš jednou rukou
- štefíno
- Příspěvky: 902
- Registrován: sob 21.1.2012 10:33
- Bydliště: Zlín / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: K-141 KURSK / FLY MODEL / 1:100
Tak hlavně aby to ve finále bylo OKDalší operace bude až za měsíc tak můžu ještě lepit .
Re: K-141 KURSK / FLY MODEL / 1:100
Paráda, ta lakýrničina se nezapře.
Re: K-141 KURSK / FLY MODEL / 1:100
Takže začal jsem obšívku horní věže . Nevím jak se to ostatním kolegům podařilo udělat bez nějakých viditelných vad . U mě je to prasečina . Věž viděli na vlastní oči Yvan a bedatruhlář a říkali to samé . Já se utěšuji že to stejně celé přijde polepit gumou a tam už přestane sranda . Já tohle beru jako takovej spodní pomocnej plášt , který nepůjde vidět . Nic méně mě to neomlouvá . Na fotce je vidět , kterak jsem zhotovil imitace mříže ze sítky do oken . Kabina bude prosklená a taky chci udělat věž co možná nejvíc " otevřenou " .
Opisuji s tohoto vlákna . http://www.cardarmy.ru/forum/viewtopic.php?t=1604" onclick="window.open(this.href);return false;
¨
Opisuji s tohoto vlákna . http://www.cardarmy.ru/forum/viewtopic.php?t=1604" onclick="window.open(this.href);return false;
¨
Re: K-141 KURSK / FLY MODEL / 1:100
Vzhledem k tomu, že to půjde polepit, tak to tolik nevadí..ted můžeš oměřit jak to má vypadat.
Re: K-141 KURSK / FLY MODEL / 1:100
Kolik bude potřeba těch kostiček?
Já bych to tak nehrotil když na plášť budeš dávat tu gumu. Za mě dobrý
Já bych to tak nehrotil když na plášť budeš dávat tu gumu. Za mě dobrý