Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33 HOTOVO

Modely soutěžní kategorie LKT

Moderátoři: old_Mr_Grim, numi

Uživatelský avatar
Mimapnd
Příspěvky: 263
Registrován: ned 24.6.2012 9:59
Kontaktovat uživatele:

Re: Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33

Příspěvek od Mimapnd »

Ahoj,
ono to nytovanie sa da, ale treba zacat hned este pred zlepenim nytovaniych dielov (na slovenskom fore to tak turism robil Jolaus a aj Sume tusim), a Jolaus sa mi zda nytoval Hala... je to ale masaker. tolko nytov robit, by ma asi slak porazil... ked cheds sa ti opytam, a dam link presne na ktorom modely nytovali... aby si vedel ako na to bez zbytocnych priekakov...
Lasery na Hala... tie ti velmi ulahsia pracu, su presne, ako samotne modely od Hala.
Ide ti to velmi pekne, vela fotis, reporty su obsiahle, velmi pekne pojaty model.
Cus
Matus
Uživatelský avatar
v.veverka
Příspěvky: 263
Registrován: ned 12.5.2013 19:13

Re: Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33

Příspěvek od v.veverka »

Mimapnd píše:Ahoj,
ono to nytovanie sa da, ale treba zacat hned este pred zlepenim nytovaniych dielov (na slovenskom fore to tak turism robil Jolaus a aj Sume tusim), a Jolaus sa mi zda nytoval Hala... je to ale masaker. tolko nytov robit, by ma asi slak porazil... ked cheds sa ti opytam, a dam link presne na ktorom modely nytovali... aby si vedel ako na to bez zbytocnych priekakov...
Lasery na Hala... tie ti velmi ulahsia pracu, su presne, ako samotne modely od Hala.
Ide ti to velmi pekne, vela fotis, reporty su obsiahle, velmi pekne pojaty model.
Cus
Matus
Ahoj Matus.

Ja jsem ty příspěvky s onýtovanými modely právě na fóru papermodelers.sk viděl, to pro mě byla inspirace. Je mně jasné, že je potřeba vše onýtovat již před tím, než se jednotlivé díly vyřežou a naohýbají. Asi se na to nýtování protentokrát opravdu vyprdnu a budu se soustředit na samotné slepení modelu. Je to můj první Hal a beru to jako přípravu na další. Musím hlavně zvládnout ten stavební postup jako takový, je to určitě úplně něco jiného než moje předchozí lepení a je to o level výš.

Mej se Vláďa
Uživatelský avatar
v.veverka
Příspěvky: 263
Registrován: ned 12.5.2013 19:13

Re: Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33

Příspěvek od v.veverka »

Tak jsem začal s pokrýváním trupu vnějšími díly. Musím se přiznat, že to je boj. Díl 16 na přední část mně nevyšel velikostně a chybělo mně na délku asi 0,5mm. Abych udržel návaznost přechodů linek, nýtování atd, vybral jsem jediné místo na trupu v místě, kde bude přední část překrytu kabiny. Na fotce to je hodně vytažené, ale zase tak moc to vidět nebude, protože to překryt z větší části schová. V kroužku je místo, kam jsem vlepil dílek ve tvaru písmena "T".
V každém případě to určitě vzniklo tak, že jsem udělal nepatrně větší ty podlepené díly konstrukce a prostě to nabylo. Mea culpa, mea maxima culpa...

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
v.veverka
Příspěvky: 263
Registrován: ned 12.5.2013 19:13

Re: Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33

Příspěvek od v.veverka »

Čumák je zkompletovaný, až tedy na retuš a chybí i deska, která měla srážet vyhozené vystřelené nábojnice v letu pod letadlo. Jde mně to pomalu, mám spoustu práce s úpravou kartonem podlepených dílů vnitřní konstrukce tak, aby seděly díly vnějšího pláště letadla.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
v.veverka
Příspěvky: 263
Registrován: ned 12.5.2013 19:13

Re: Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33

Příspěvek od v.veverka »

Tak jsem zkompletoval plášť trupu. Bohužel jsem špatně rozluštil návod týkající se sestavení ocasu letadla a udělal jsem to blbě. Ten ostrý konec za směrovkou neměl být. Chybí mně tam vnitřní díl 17d, podlepený 0,5mm kartonem, který by vytvořil specifický tvar zádě. Tím pádem jsem to slepil jinak než to mělo být a je to celé takové placaté, no nakonec to asi moc vidět nebude, ale štve mě to hodně. Zároveň jsem si nedodržel doporučený postup a budu tedy muset v sestavení výškovky se směrovkami hodně improvizovat.
Jinak to, co se dílů trupu týče, sedí moc hezky a bude to pěkný macek. Teď pár obrázků toho neštěstí...

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
v.veverka
Příspěvky: 263
Registrován: ned 12.5.2013 19:13

Re: Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33

Příspěvek od v.veverka »

Po výškovce přišla na řadu zdvojená směrovka. Tolik dílků na jeden celek jsem na podložce ještě nikdy neměl. Byla to opravdová zkouška mé trpělivosti a snad ten výsledek nakonec není tak špatný, geometrii jsem v každém případě zachoval správnou :lol:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
v.veverka
Příspěvky: 263
Registrován: ned 12.5.2013 19:13

Re: Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33

Příspěvek od v.veverka »

Tak opět malý posun. Dokončil jsem ocas letadla a pokusil se ho opravit tak, abych dodržel záměr autorů a umístil tam vše, jak má být. byl to boj a kruté řezání. Postupně jsem ocas rozdělil pomocí skalpelu a posléze ho porovnal a doplnil o díly, které tam mají být, jednalo se o část se světly na výškovce. Pak jsem opět vše spojil a postupně ocas dokončil. Světla jsem doplnil o kousky plastových barevných čirých tyčinek z lega, které jsem patřičně zbrousil a seřízl. Čirý plast z Lega je nesmírně tvrdý a zdá se mně tedy pro tyto účely nevhodný, ale jiný jsem prostě doma nenašel.
Ještě jsem spáchal vnitřní konstrukci křídel a při zkusmém nasazení na trup zjistil, že sice geometrie bude v pořádku, vzepětí křídel odpovídá předloze, ale velikost modelu bude taková, že vlastně nevím, kam ho dám :)

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
kaktusak
Příspěvky: 2559
Registrován: sob 21.1.2012 10:39
Bydliště: Kyjov

Re: Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33

Příspěvek od kaktusak »

Kdyby tam byl funkční motor tak to snad i poletí . Sleduji a žasnu .
Uživatelský avatar
muf10
Příspěvky: 178
Registrován: sob 10.3.2012 12:50
Bydliště: Březnice

Re: Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33

Příspěvek od muf10 »

Sleduji jak postupuješ ve složitosti modelů a kvalitě lepení nahoru.
tohle je opravdu paráda,jen škoda těch vytlačených žeber.
Uživatelský avatar
v.veverka
Příspěvky: 263
Registrován: ned 12.5.2013 19:13

Re: Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33

Příspěvek od v.veverka »

Tak předně děkuji za komentáře. Jsou mně inspirací :)
Jinak tedy menší progres, když jsem se zase po pár týdnech dostal k modelářskému stolu...
Dodělal jsem světla na ocasu letadla, udělal vnitřní konstrukci křidélek a pustil se do detailů, které jsou součástí vnitřní konstrukce křídla a je je potřeba udělat ještě před nalepením vnějšího pláště křídel. Ostatně dostat tu vnitřní konstrukci křídel do dílů vnějšího potahu bude neuvěřitelná dřina a tuším, že s ní strávím pár dní...
Tak teď pár obrázků. Ten reflektor jsem fotil ještě před tím, než lepidlo zaschlo a stalo se transparentním, v každém případě otvorem v náběžné hraně křídla bude vidět stejně jen malá část světla.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
v.veverka
Příspěvky: 263
Registrován: ned 12.5.2013 19:13

Re: Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33

Příspěvek od v.veverka »

Tak jsem se vypořádal s těmi křídly (bez motorů). Tu vnitřní konstrukci jsem musel zkrátit a to tak, že jsem odřízl konce obou křídel křídla asi o 1 mm zkrátil a konce zpět nalepil. Celý problém podle mě vznikl tím, že karton na podlepení byl nepatrně tlustší a tím prostě vnitřní konstrukce křídel nabyla na objemu. Nakonec to jakž takž dopadlo. Jen na jednom místě ze spodku křídla se mně plášť propadnul, ale protože tam bude konstrukce chladiče, nebude snad nic ani moc vidět.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
v.veverka
Příspěvky: 263
Registrován: ned 12.5.2013 19:13

Re: Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33

Příspěvek od v.veverka »

Tak jsem dodělal malé pičičmurády na křidélka, nalepil jsem jen táhla, vyvažovací segmenty nalepím až na konec, protože bych je 100% ulomil během dalšího lepení. Co se týče těchto, udělal jsem obě verze tak, jak to umožňují autoři, pro které řešení se rozhodnu, to vyřeším až později.
Opravil jsem také jedno místo na křídle u vnitřní strany křidélek, kde jsem byl nucen zastřihnout a chyběl mně kus pláště.
Dále jsem se pustil do vnitřní konstrukce motorových gondol a snad úspěšně ji dokončil.
Opět přidávám pár obrázků.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
v.veverka
Příspěvky: 263
Registrován: ned 12.5.2013 19:13

Re: Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33

Příspěvek od v.veverka »

Postup práce na motorových gondolách... Je to boj...

Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
v.veverka
Příspěvky: 263
Registrován: ned 12.5.2013 19:13

Re: Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33

Příspěvek od v.veverka »

Tak jsem se trochu posunul. Gondoly potažené a zespodu dodělané chladiče motorů. Nejdříve jsem je jen tak zkusmo nasadil na křídla a nakonec je i nalepil s tím, že fotografie dodám později. Tady jenom pár dílčích obrázků.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
vašekh
Příspěvky: 754
Registrován: sob 29.9.2012 15:42
Bydliště: Nová Paka

Re: Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33

Příspěvek od vašekh »

Asi jiný oddíl :-) Hodně slušná práce!!!! Mám doma F 15C od Hala a taky paráda. Docela se těším, až do ni časem říznu.
Odpovědět

Zpět na „Letecká a kosmická technika / Aircraft, real space“