Kamov Ka-50 "Hokum" / Ruskije Inženjery FREE / 1:33 HOTOVO
Moderátoři: old_Mr_Grim, numi
Kamov Ka-50 "Hokum" / Ruskije Inženjery FREE / 1:33 HOTOVO
Protože jsem si, já blbec, nepřivezl žádnou složitější stříhačku, po čumendě na fórech jsem našel tohle free download kotě a rozhodl se do něj pustit... Bytisknul jsem ho na kř. papír gr.200 na inkoustovce CANON a jsem sám zvědav, jak se s tím poperu...
Něco málo o předloze:
Kamov Ka-50 Černý žralok (rusky: Камов Ка-50 „Черная акула“; kód NATO: "Hokum A") je sovětský, resp. ruský bitevní vrtulník z počátku 80. let 20. století, který má širokou škálu účinné výzbroje a je schopen operovat ve dne i v noci. Vývoj projektu označeného jako V-80 začal roku 1978. Vrtulník měl mít schopnost vedení účinného boje proti nepřátelským tankům při zachování obranyschopnosti proti vzdušným útokům. Let prvního prototypu se uskutečnil 27. července 1982. Vrtulníku Kamov Ka-50 konkuroval typu Mil Mi-28. Ukázalo se, že Kamov je lepší[zdroj?], nakonec bylo rozhodnuto o výrobě obou typů.
Informace o stroji Kamov Ka-50 byly za sovětské éry tajné. Po pádu železné opony se s vrtulníkem mohli seznámit západní odborníci na Pařížském aerosalonu roku 1992. Do výzbroje ruské armády byl stroj zařazen roku 1995. Roku 1997 vznikl odvozený dvoumístný typ Kamov Ka-52 Alligator, na jehož výrobě se podílejí západní firmy. Také vznikl další, tentokráte rusko–izraelský stroj Ka-50-2 Erdogan určený původně pro turecké ozbrojené síly a o jehož koupi projevilo zájem několik dalších zemí.
Technické údaje:
Osádka: 1
Průměr hlavního rotoru: 14,5 m
Délka při rotaci rotorů: 15,9 m
Celková výška: 4,9 m
Rozpětí křídel: 7,3 m
Prázdná hmotnost: 7692 kg
Normální vzletová hmotnost: 9800 kg
Maximální vzletová hmotnost: 10 800 kg
Váha nesené výzbroje: 610 kg
Maximální hmotnost výzbroje: 1811 kg
Motory: 2x TV3-117VMA 2 x 2200 hp
Podvozek: zatahovací tříbodový s nosním kolem
Maximální rychlost letu: 310 km/h:
Klesání: 390 km/h
Cestovní rychlost: 270 km/h
Statický dostup: 4000m
Dynamický dostup: 5500m
Stoupavost ve výšce: 2500 m 10 m/s;
Dolet při normální vzletové hmotnosti: 460 km
Výzbroj: 30mm rychlopalný kanón 2A42
Něco málo o předloze:
Kamov Ka-50 Černý žralok (rusky: Камов Ка-50 „Черная акула“; kód NATO: "Hokum A") je sovětský, resp. ruský bitevní vrtulník z počátku 80. let 20. století, který má širokou škálu účinné výzbroje a je schopen operovat ve dne i v noci. Vývoj projektu označeného jako V-80 začal roku 1978. Vrtulník měl mít schopnost vedení účinného boje proti nepřátelským tankům při zachování obranyschopnosti proti vzdušným útokům. Let prvního prototypu se uskutečnil 27. července 1982. Vrtulníku Kamov Ka-50 konkuroval typu Mil Mi-28. Ukázalo se, že Kamov je lepší[zdroj?], nakonec bylo rozhodnuto o výrobě obou typů.
Informace o stroji Kamov Ka-50 byly za sovětské éry tajné. Po pádu železné opony se s vrtulníkem mohli seznámit západní odborníci na Pařížském aerosalonu roku 1992. Do výzbroje ruské armády byl stroj zařazen roku 1995. Roku 1997 vznikl odvozený dvoumístný typ Kamov Ka-52 Alligator, na jehož výrobě se podílejí západní firmy. Také vznikl další, tentokráte rusko–izraelský stroj Ka-50-2 Erdogan určený původně pro turecké ozbrojené síly a o jehož koupi projevilo zájem několik dalších zemí.
Technické údaje:
Osádka: 1
Průměr hlavního rotoru: 14,5 m
Délka při rotaci rotorů: 15,9 m
Celková výška: 4,9 m
Rozpětí křídel: 7,3 m
Prázdná hmotnost: 7692 kg
Normální vzletová hmotnost: 9800 kg
Maximální vzletová hmotnost: 10 800 kg
Váha nesené výzbroje: 610 kg
Maximální hmotnost výzbroje: 1811 kg
Motory: 2x TV3-117VMA 2 x 2200 hp
Podvozek: zatahovací tříbodový s nosním kolem
Maximální rychlost letu: 310 km/h:
Klesání: 390 km/h
Cestovní rychlost: 270 km/h
Statický dostup: 4000m
Dynamický dostup: 5500m
Stoupavost ve výšce: 2500 m 10 m/s;
Dolet při normální vzletové hmotnosti: 460 km
Výzbroj: 30mm rychlopalný kanón 2A42
Naposledy upravil(a) v.veverka dne stř 18.5.2016 17:30, celkem upraveno 1 x.
Re: Kamov Ka-50 "Hokum" / Ruskije Inženjery FREE / 1:33
Tý jo, to vypadá dobře. Nemáš náhodou link na model?
Re: Kamov Ka-50 "Hokum" / Ruskije Inženjery FREE / 1:33
Bude ti to stačit na všechny modely co zatím dal ven? http://only-paper.ru/forum/64-16937-1" onclick="window.open(this.href);return false;
Naposledy upravil(a) weselan dne pát 11.3.2016 5:18, celkem upraveno 1 x.
Re: Kamov Ka-50 "Hokum" / Ruskije Inženjery FREE / 1:33
Ahoj...rybak píše:Tý jo, to vypadá dobře. Nemáš náhodou link na model?
Kolega Ti výše dal odkaz na všechny jejich modely. Opravdu to na první pohled vůbec nevypadá zle...
Re: Kamov Ka-50 "Hokum" / Ruskije Inženjery FREE / 1:33
Jojo, hezkej kus nábytku to je. Stavěl jsem, užil jsem si to. Držím palec.
http://www.papermodelers.sk/viewtopic.php?f=51&t=6634" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.papermodelers.sk/viewtopic.php?f=51&t=6634" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kamov Ka-50 "Hokum" / Ruskije Inženjery FREE / 1:33
Já se bez mučení přiznám, že Tvůj příspěvek z papermodelers.sk byl pro mě hlavním impulsem k rozhodnutí se do Akuly pustit! Moc dobrá práce od Tebe a hodlám se beze zbytku inspirovat Tvými poznatky ze stavby, byť ani nedoufám, že bych to mohl zvládnout, aspoň z poloviny tak dobře, jako Ty.Vojta Č. píše:Jojo, hezkej kus nábytku to je. Stavěl jsem, užil jsem si to. Držím palec.
http://www.papermodelers.sk/viewtopic.php?f=51&t=6634" onclick="window.open(this.href);return false;
Koukal jsem, že asi nejvíc jsi řešil dost nestabilně navržený podvozek. Máš nějaký návrh na řešení?
Dík... Vláďa
Re: Kamov Ka-50 "Hokum" / Ruskije Inženjery FREE / 1:33
Jediný řešení, který by v tomhle případě mohlo fungovat, je podle mě nechat si to sletovat z pevnýho drátu (a pak klidně obalit papírem) a patřičně vyztužit kotevní body v kostře. průšvih toho hlavního podvozku je ten, že je to zatěžovaný mimo osu ve dvou rovinách - noha jde šikmo ven z trupu, další část na ní navazuje svisle a poslední část na ni zase šikmo. A na tu je teprve kolmo napojené kolo. Tohle žádný hezký papírový řešení nemá...
Re: Kamov Ka-50 "Hokum" / Ruskije Inženjery FREE / 1:33
Teda soudruzi, nechci vám do toho rejpat, ale vzhledem k tomu, že na těch stránkách seženete mimo jiné i téměř kompletní sortiment RW, byl bych s šířením tohoto linku dost opatrný ... A nebo opravdu věříte, že někdo stráví X desítek hodin konstrukcí vystřihovánky, aby ji pak jen tak zadarmo vyvěsil na webu ? V Rusku je prý možné všechno, no ale...
Re: Kamov Ka-50 "Hokum" / Ruskije Inženjery FREE / 1:33
No,v Polsku i na Slovensku se už nějaký ten pátek odkazy na Ruské Inženýry dávají,jejich modely se staví a doposud s tím nikdo neměl žádný problém.Dokonce jsem jednou osobně dal dotaz jestli to jsou opravdu volné modely a bylo mě odpovězeno že ano.Nevěřím že třeba na Konradus-u by jen tak zveřejnily a nechaly bez povšimnutí link na kradený model.A toto by asi taky těžko prošlo- http://www.konradus.com/forum/read.php? ... r=0&page=1" onclick="window.open(this.href);return false; .On totiž sám autor u modelů píše toto- Ak sa vám páči tento model, môžete poďakovať autor desiatich rubľov pre tieto elektronickej peňaženky WebMoney: R369291870017, E236803603361. Prelozene cez google
Naposledy upravil(a) weselan dne sob 12.3.2016 20:14, celkem upraveno 1 x.
Re: Kamov Ka-50 "Hokum" / Ruskije Inženjery FREE / 1:33
To je můj problém s Ruskejma inžinýrama a ruskejma webama obecně. Ano, jsou to zlodějský šmejdi, nicméně tuhle "edici" ten Maxim Arťuškin fakt kreslí a postuje zadarmo. Je to mimochodem taky důvod, proč jsem tu svojí stavbu neprezentoval tady. Takže já jsem ochotnej tu stavbu tady nechat žít (protože k těm linkům se zájemce dostane tak jako tak...).
Kdyby někdo chtěl přímej link a nechtěl zvyšovat Rusům trafik na fóru, tak tudy:
https://yadi.sk/i/cq8aTRS0aw9z3" onclick="window.open(this.href);return false;
Kdyby někdo chtěl přímej link a nechtěl zvyšovat Rusům trafik na fóru, tak tudy:
https://yadi.sk/i/cq8aTRS0aw9z3" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ing. Spendlik
- Příspěvky: 31
- Registrován: pát 20.1.2012 21:33
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kamov Ka-50 "Hokum" / Ruskije Inženjery FREE / 1:33
Asi robím niekde chybu...Listy píše:A nebo opravdu věříte, že někdo stráví X desítek hodin konstrukcí vystřihovánky, aby ji pak jen tak zadarmo vyvěsil na webu ?
Re: Kamov Ka-50 "Hokum" / Ruskije Inženjery FREE / 1:33
Můžeš mu Vojto jako poděkování dodatečně poslat těch deset rublů.
Re: Kamov Ka-50 "Hokum" / Ruskije Inženjery FREE / 1:33
Tak vzhledem k tomu, že rubl dávno není to, co bejval, tak by ho ty necelý čtyři kačky moc nevytrhly...
Re: Kamov Ka-50 "Hokum" / Ruskije Inženjery FREE / 1:33
Držím se postupu, který zvolil náš velice zkušený kolega Vojta Č. a pustil jsem se tedy do kompletování kokpitu. Myslím, ze kokpit je už ze stavebnice dost slušně vybavený a na to, že bude, možná nechám-li je otevřené, vidět jen dveřmi či okýnky, naprosto dostačující.
Teď pár obrázků, první je jen pro ilustraci, jak bude ta potvora asi veliká. Jinak kostru mám zatím jen poskládanou na sucho. Ještě musím nějak vymyslet, jakým způsobem vyřeším upevnění a konstrukci podvozku v té hlavní části a tuším, že do čumáku budu muset vlepit nějaké závaží.
Teď pár obrázků, první je jen pro ilustraci, jak bude ta potvora asi veliká. Jinak kostru mám zatím jen poskládanou na sucho. Ještě musím nějak vymyslet, jakým způsobem vyřeším upevnění a konstrukci podvozku v té hlavní části a tuším, že do čumáku budu muset vlepit nějaké závaží.