Messerschmitt Me 262 Schwalbe / GPM / 1:33 HOTOVO
Moderátoři: old_Mr_Grim, numi
Messerschmitt Me 262 Schwalbe / GPM / 1:33 HOTOVO
Tak jsem se pustil do svého 1. poláka. I když trochu švindlem, naskenoval jsem ho a vytisknul si zkušební kousek.
Nejdřív stručně k předloze, víc nebude potřeba, protože je notoricky známá
Messerschmitt Me 262 Schwalbe (vlaštovka) byl německý dvoumotorový proudový stíhací letoun, bojově nasazený ke konci druhé světové války.
Vývoj letounu začal již před válkou, konkrétně roku 1938, kdy Technický úřad RLM zadal u společnosti Messerschmitt AG projekt letounu se dvěma proudovými motory.[2]Dne 7. června 1939 předložila firma Messerschmitt představitelům Reichsluftfahrtministeria návrh konstrukce označené „Projekt P.1065“. Specialisté z RLM nařídili zhotovit dřevěný model, který byl dokončen 1. března 1940. Poté následovala objednávka na stavbu tří prototypů určených k letovým zkouškám a jednoho draku pro statické zkoušky.
Specifikace (Me 262A-1a)
Technické údaje:
Posádka: 1
Rozpětí: 12,51 m
Délka: 10,58 m
Výška: 3,83 m
Nosná plocha: 21,7 m²
Hmotnost prázdného stroje: 4420 kg
Vzletová hmotnost (s 1800 l paliva): 6400 kg
Maximální vzletová hmotnost: 7060 kg
Pohonné jednotky: dva proudové motory Jumo 004B-1, každý o tahu 8,7 kN
Poměr tah/hmotnost (bez podvěsů, tj. při 6400 kg): 0,278
Geometrická štíhlost křídla: 7,21
Výkony:
Maximální rychlost: 870 km/h v 5 400 m
Dostup: 11 450 m
Stoupavost: 1200 m/min
Dolet (ve výšce 9000 m, s 1800 l. paliva): 1050 km
Dolet (u země, s 1800 l. paliva): 480 km
Výzbroj:
4× 30mm kanón MK 108
se zásobou 2×80 nábojů na zbraň (spodní dvojice kanónů) a 2× 100 nábojů (horní)
2 pumy do hmotnosti 250 kg (každá)
24 kusů raket R4M ráže 55 mm
Nejdřív stručně k předloze, víc nebude potřeba, protože je notoricky známá
Messerschmitt Me 262 Schwalbe (vlaštovka) byl německý dvoumotorový proudový stíhací letoun, bojově nasazený ke konci druhé světové války.
Vývoj letounu začal již před válkou, konkrétně roku 1938, kdy Technický úřad RLM zadal u společnosti Messerschmitt AG projekt letounu se dvěma proudovými motory.[2]Dne 7. června 1939 předložila firma Messerschmitt představitelům Reichsluftfahrtministeria návrh konstrukce označené „Projekt P.1065“. Specialisté z RLM nařídili zhotovit dřevěný model, který byl dokončen 1. března 1940. Poté následovala objednávka na stavbu tří prototypů určených k letovým zkouškám a jednoho draku pro statické zkoušky.
Specifikace (Me 262A-1a)
Technické údaje:
Posádka: 1
Rozpětí: 12,51 m
Délka: 10,58 m
Výška: 3,83 m
Nosná plocha: 21,7 m²
Hmotnost prázdného stroje: 4420 kg
Vzletová hmotnost (s 1800 l paliva): 6400 kg
Maximální vzletová hmotnost: 7060 kg
Pohonné jednotky: dva proudové motory Jumo 004B-1, každý o tahu 8,7 kN
Poměr tah/hmotnost (bez podvěsů, tj. při 6400 kg): 0,278
Geometrická štíhlost křídla: 7,21
Výkony:
Maximální rychlost: 870 km/h v 5 400 m
Dostup: 11 450 m
Stoupavost: 1200 m/min
Dolet (ve výšce 9000 m, s 1800 l. paliva): 1050 km
Dolet (u země, s 1800 l. paliva): 480 km
Výzbroj:
4× 30mm kanón MK 108
se zásobou 2×80 nábojů na zbraň (spodní dvojice kanónů) a 2× 100 nábojů (horní)
2 pumy do hmotnosti 250 kg (každá)
24 kusů raket R4M ráže 55 mm
Naposledy upravil(a) v.veverka dne stř 20.3.2019 12:31, celkem upraveno 1 x.
Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe, GPM, 1:33
Tak tedy s chutí do toho a půl je hotovo...
Jak jsem říkal, naskenoval jsem originál a vytisknul si kopii na obyčejné inkoustové tiskárně, pohříchu se musím přiznat, že barevně to vybledlo, ale jako tréninkový model to bude stačit.
Návod je dost schématický a dost dlouho do něj brejlím než cokoliv udělám, přiznám se, že tedy dost tápu. Zajímalo by mě, jestli je to tím, že jsem natvrdlej a nebo tím, že prostě nemám praxi ve čtení návodů tohoto typu. Pořídil jsem i laserem řezané dřevěné díly a plastovou kabinku, ale to vše použiju až při lepení originálu GPM.
Začal jsem přední částí trupu, přepážky jsem podlepil kartonem a pustil se do vnitřní části kanonů a přední podvozkové šachty.
Jak jsem říkal, naskenoval jsem originál a vytisknul si kopii na obyčejné inkoustové tiskárně, pohříchu se musím přiznat, že barevně to vybledlo, ale jako tréninkový model to bude stačit.
Návod je dost schématický a dost dlouho do něj brejlím než cokoliv udělám, přiznám se, že tedy dost tápu. Zajímalo by mě, jestli je to tím, že jsem natvrdlej a nebo tím, že prostě nemám praxi ve čtení návodů tohoto typu. Pořídil jsem i laserem řezané dřevěné díly a plastovou kabinku, ale to vše použiju až při lepení originálu GPM.
Začal jsem přední částí trupu, přepážky jsem podlepil kartonem a pustil se do vnitřní části kanonů a přední podvozkové šachty.
- TOm.a.s.h.
- Příspěvky: 186
- Registrován: sob 21.1.2012 0:50
- Bydliště: Chýně
Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe, GPM, 1:33
Ahoj. Neboj, netápeš sám. Sám jsem to stavěl, a někde se tu bude asi pár fotek válet, a největší problém celého modelu jsou naprosto zesloněné návodné kresby. Ty jsou použitelné při stavbě asi tak jako ke stavbě Eiffelovky. Každopádně držím palce, na cvičném si vyzkoušíš co a jak a na ostro to bude fajn Já už v Nerátkách koupil Vlaštovku od Halinskeho, ale odvahu na ni ještě nemám
Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe, GPM, 1:33
Tak jestli je to Tvůj první model od sousedů , tak buď v klidu
Můj první model byl od Hala , protiletadlová 88sátka...taky jsem čučel , že "všude" chybí chlopně a návodný kresby , kreslený rukou a tlustejma čárama , jsem si musel vybarvit , abych věděl , co je co
Do té doby jsem lepil stylem 10% koukání do návodu - 90% lepení...
A u prvního poláka se ten poměr přesně otočil
Můj první model byl od Hala , protiletadlová 88sátka...taky jsem čučel , že "všude" chybí chlopně a návodný kresby , kreslený rukou a tlustejma čárama , jsem si musel vybarvit , abych věděl , co je co
Do té doby jsem lepil stylem 10% koukání do návodu - 90% lepení...
A u prvního poláka se ten poměr přesně otočil
Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe, GPM, 1:33
Navodne kresby jsou slabinou vetsiny polskych modelu. Jeste vetsi tragedie jsou jejich psane navody typu "slepte dil 1a az 1z, pote opakujte pro dily 2 az 3000. Gratulujeme k dokonceni bitevni lodi". Cest vyjimkam.
Swalbinu lepim uz nejaky ten patek. Nesedi moc obsivka trupu vpredu, aspon u laserovanych zeber, pozor na to.
Swalbinu lepim uz nejaky ten patek. Nesedi moc obsivka trupu vpredu, aspon u laserovanych zeber, pozor na to.
Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe, GPM, 1:33
Tak skoro celé nanovo. Pustil jsem se před časem do "Vlaštovky", ale bohužel jsem potratil již slepené celky někde cestou mezi Saudskou Arábií, Ománem a Českou republikou
Souběžně se patlám s Me 110 od Hala a tak jsem se po společné pauze dostal k tomu, že jsem opětovně vyřezal podlepené díly na kartonu 1 a 0,5 mm.
Souběžně se patlám s Me 110 od Hala a tak jsem se po společné pauze dostal k tomu, že jsem opětovně vyřezal podlepené díly na kartonu 1 a 0,5 mm.
Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe / GPM / 1:33
Zdravím kolegové-
Tak jsem se zase po dlouhé době o Vánočním volnu pustil do restu - Me 262 od GPM.
Protože jsem ztratil již hotovou přední část trupu s vestavěnými kulomety, rozhodl jsem se dát tentokrát dohromady pouze vnitřní konstrukci trupu a nechat ho zavřený, tedy si zjednodušit práci.
Zkusil jsem "orámovat" kabinku pomocí transparentní oboustranné lepící pásky a musím říct (napsat), že jsem naprosto spokojený s výsledkem, žádné opatlaniny a práce byla velmi příjemná a rychlá.
Zkompletoval jsem kokpit, vlepil ho do trupu a trup sestavil až po ocasní část. Další zase až příště, bude-li čas...
Přeji Vám všem do roku 2018 jen to nej a nej, spoustu zdraví, úspěchů nejen modelářských a štěstí obecně!!!
Tak jsem se zase po dlouhé době o Vánočním volnu pustil do restu - Me 262 od GPM.
Protože jsem ztratil již hotovou přední část trupu s vestavěnými kulomety, rozhodl jsem se dát tentokrát dohromady pouze vnitřní konstrukci trupu a nechat ho zavřený, tedy si zjednodušit práci.
Zkusil jsem "orámovat" kabinku pomocí transparentní oboustranné lepící pásky a musím říct (napsat), že jsem naprosto spokojený s výsledkem, žádné opatlaniny a práce byla velmi příjemná a rychlá.
Zkompletoval jsem kokpit, vlepil ho do trupu a trup sestavil až po ocasní část. Další zase až příště, bude-li čas...
Přeji Vám všem do roku 2018 jen to nej a nej, spoustu zdraví, úspěchů nejen modelářských a štěstí obecně!!!
Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe / GPM / 1:33 HOTOVO
ale ty cerny pruhy na spodku tam puvodne nebyly, ze.. asi ti nesedl prechod kridlo-trup, co? a diky spatnymu uhlu kridla bys mel gondoly motoru neprirozene vytocene mimo osu letadla, tak si je musel nalepit spravne ale dole svitila bila plocha co?
Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe / GPM / 1:33 HOTOVO
Vypadá, že už jsi ten model skládal, téměř naprosto přesně jsi to popsal... Byl jsem z toho tak na nervy, že jsem dost dlouho uvažoval o tom, že vlaštovku pošlu přímým letem do koše...Kuba78 píše:ale ty cerny pruhy na spodku tam puvodne nebyly, ze.. asi ti nesedl prechod kridlo-trup, co? a diky spatnymu uhlu kridla bys mel gondoly motoru neprirozene vytocene mimo osu letadla, tak si je musel nalepit spravne ale dole svitila bila plocha co?
Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe / GPM / 1:33 HOTOVO
Presneji receno stale skladam velmi volnym tempem par let, ale trup a kridla uz mam hotove, zbyva jen dopasovat gondoly, podvozek a drobnosti. Trup k sobe celkem sedi az na prechod trup-kylovka, ale kridlo je tragedie - pokud ho udelas jen podle vnitrni kostry a pak se snazis udelat stred a napasovat na trup tak mizerie. V tomto gpm zklamalo. A myslim ze to neni problem nas dvou a nepresne stavby, prohledal sem temer vsechny stsvebni reporty a fotogalerie tohoto letadla na polskych a nemeckych fotech a temer nikdo nefoti hotovy model oddspodu a pokud ano, tak ne s detailem na prechod trup-kridlo.
Gpm proste hrube podcenilo vnitrni kostru kridla a prechodu, tak aby byl dodrzen uhel sipovitosti a ty prechody. V tomto je prece jen vlastovka od hala, ostatne stejne jako vicemene vsechny modely od Hala mnohem dal - kostra je udelana dobre aby vse sedelo. velka skoda, ze hal udelal velmi detsilni model, ale vykaslal se na odkrytovane zbrane a jumo.
Mam doma i to nocni becko od gpm, ale je to ta sama vystrihovanka jen upraveny trup a detaily. Pokud ji budu lepit premyslim, ze kridlo zacnu od kostry prilepene na trup a platovat od stredu smerem ven.. a sakra davat pozor na sip kridla.
Mimochodem co ten drat v kole hlavniho podvozku? To tam nema trcet takhle ven, navic to neni symetricke pres kolo a uz vubec to neni pevny drat koukni se na detsailni fotky nejake swalbiny, to neni drat ale hadice.. navic vedouci od stredu do disku
Gpm proste hrube podcenilo vnitrni kostru kridla a prechodu, tak aby byl dodrzen uhel sipovitosti a ty prechody. V tomto je prece jen vlastovka od hala, ostatne stejne jako vicemene vsechny modely od Hala mnohem dal - kostra je udelana dobre aby vse sedelo. velka skoda, ze hal udelal velmi detsilni model, ale vykaslal se na odkrytovane zbrane a jumo.
Mam doma i to nocni becko od gpm, ale je to ta sama vystrihovanka jen upraveny trup a detaily. Pokud ji budu lepit premyslim, ze kridlo zacnu od kostry prilepene na trup a platovat od stredu smerem ven.. a sakra davat pozor na sip kridla.
Mimochodem co ten drat v kole hlavniho podvozku? To tam nema trcet takhle ven, navic to neni symetricke pres kolo a uz vubec to neni pevny drat koukni se na detsailni fotky nejake swalbiny, to neni drat ale hadice.. navic vedouci od stredu do disku
Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe / GPM / 1:33 HOTOVO
Máš pravdu, ten drát (hadice) na disku hlavního podvozku je hodně předimenzovaný (jak velikostně, tak dispozicí), ale to je úmysl. Literaturu a jiné podklady samozřejmě mám, ale v tomto případě mně šlo o to, že jsem dopředu stavěl model do vitríny a má v ní předem určené tmavé místo (vzhledem k tomu napojení křídla atd.). Kdybych udělal proporčně a umístěním těch hadic vše tak, jak má být, nebylo by to vůbec vidět a nemělo by to cenu vůbec dělat a já jsem chtěl, aby i přes sklo a s tím nulovým osvětlením vitríny bylo něco z rozvodu podvozkové části vidět. V tomto ohledu to plní naprosto svůj účel.Kuba78 píše:Presneji receno stale skladam velmi volnym tempem par let, ale trup a kridla uz mam hotove, zbyva jen dopasovat gondoly, podvozek a drobnosti. Trup k sobe celkem sedi az na prechod trup-kylovka, ale kridlo je tragedie - pokud ho udelas jen podle vnitrni kostry a pak se snazis udelat stred a napasovat na trup tak mizerie. V tomto gpm zklamalo. A myslim ze to neni problem nas dvou a nepresne stavby, prohledal sem temer vsechny stsvebni reporty a fotogalerie tohoto letadla na polskych a nemeckych fotech a temer nikdo nefoti hotovy model oddspodu a pokud ano, tak ne s detailem na prechod trup-kridlo.
Gpm proste hrube podcenilo vnitrni kostru kridla a prechodu, tak aby byl dodrzen uhel sipovitosti a ty prechody. V tomto je prece jen vlastovka od hala, ostatne stejne jako vicemene vsechny modely od Hala mnohem dal - kostra je udelana dobre aby vse sedelo. velka skoda, ze hal udelal velmi detsilni model, ale vykaslal se na odkrytovane zbrane a jumo.
Mam doma i to nocni becko od gpm, ale je to ta sama vystrihovanka jen upraveny trup a detaily. Pokud ji budu lepit premyslim, ze kridlo zacnu od kostry prilepene na trup a platovat od stredu smerem ven.. a sakra davat pozor na sip kridla.
Mimochodem co ten drat v kole hlavniho podvozku? To tam nema trcet takhle ven, navic to neni symetricke pres kolo a uz vubec to neni pevny drat koukni se na detsailni fotky nejake swalbiny, to neni drat ale hadice.. navic vedouci od stredu do disku
Nestavím žádné soutěžní modely, na to nemám (nikdy mít nebudu) a upřednostňuji jednoznačně vzhled ve vitríně než dokonalou věrnost předloze.
Asi jsem barbar, vím (mimochodem, žádný z mých modelů by nesnesl modelářovo oko při jenom trochu detailnějším zkoumání) a proto se všem znalým "lepu" omlouvám
Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe / GPM / 1:33 HOTOVO
Já jsem přesvědčený , že by jsi na soutěži ostudu neudělal .