Mi-4A / GPM / 1:33 / HOTOVO
Moderátoři: old_Mr_Grim, numi
- JesterZeleny
- Příspěvky: 153
- Registrován: stř 7.5.2014 11:15
- Bydliště: Pardubice
Re: Mi-4A / GPM / 1:33
Bude stát ve vitríně. Určitě mu udělám odnímatelný rotorový listy, nebo mě napadly zkrácený "vitrínový listy". To, že to bude půl metru dlouhý jsem na obálce sešitu četl, ale jak je to opravdu velký, mi došlo až v průběhu stavby .
- JesterZeleny
- Příspěvky: 153
- Registrován: stř 7.5.2014 11:15
- Bydliště: Pardubice
Re: Mi-4A / GPM / 1:33
Tak jsem zase o kousek poposkočil, ale nejdřív jedna chybka staršího data, kterou jsem nezmínil.
Jedná se o horní část čumáku. Uznávám, že moje ruka není to nejpřesnější ve vesmíru a že jsem se na tom čumáku podepsal dost já, ale vzhledem ke konstrukci toho dílu (č. 2) prostě není možný, abych tam nasbíral přesah přes 3 mm (na netu jsem objevil fotky modelu se stejnou chybou, kterou dotyčný vyřešil-nevyřešil stejně jako já - totiž vykašlal se na to a nalepil to přes. Model na stránkách GPM má tenhle díl znatelně v přední části upravenej, je tam vidět odstřižená kresba nýtů....)
Jinak jsem pokračoval ocasem. Tady mě docela potrápil přechod ocas-trup. Z návodu jsem moc nepochopil, jak to má vypadat. Použil jsem kopii žebra 30c, jinka podle mě není možný chytit tvar a rovinu na styku trupu s vraty. Ukončení stropu trupu šlo dovnitř potom vložit skoro bez úprav.
Pylon vyrovnávacího rotoru. Tady mi trošku utekla ovalita na spoji mezi rovnou a šikmou částí ocasu, prostě jsem vymyslel blbej postup a papír se choval trošku jinak, než jsem čekal. Tenhle uzel je autorem "přechlopňovanej" a je potřeba dávat pozor, co nechat a co ušmiknout (já šmikal blbě )
A nakonec zase pohled na celou wobludu.
Musím říct, že se to celý lepí dobře. Všechno víceméně sedí jak má a úprav je potřeba minimum. Z těch segmentovejch přechodů jsem měl obrovskej strach a dopadlo to (aspoň podle mých měřítek) nad očekávání dobře. Ještě mi zbývá na trupu dodělat lapače vzduchu k motoru, výškovky (či co to u vrtulníku je) a vrata a tím končím s obšívkou. Už si opatrně troufnu tvrdit, že to dostavím...
PS: Příště to zkusím vyfotit někde bez toho bordelu na stole
Jedná se o horní část čumáku. Uznávám, že moje ruka není to nejpřesnější ve vesmíru a že jsem se na tom čumáku podepsal dost já, ale vzhledem ke konstrukci toho dílu (č. 2) prostě není možný, abych tam nasbíral přesah přes 3 mm (na netu jsem objevil fotky modelu se stejnou chybou, kterou dotyčný vyřešil-nevyřešil stejně jako já - totiž vykašlal se na to a nalepil to přes. Model na stránkách GPM má tenhle díl znatelně v přední části upravenej, je tam vidět odstřižená kresba nýtů....)
Jinak jsem pokračoval ocasem. Tady mě docela potrápil přechod ocas-trup. Z návodu jsem moc nepochopil, jak to má vypadat. Použil jsem kopii žebra 30c, jinka podle mě není možný chytit tvar a rovinu na styku trupu s vraty. Ukončení stropu trupu šlo dovnitř potom vložit skoro bez úprav.
Pylon vyrovnávacího rotoru. Tady mi trošku utekla ovalita na spoji mezi rovnou a šikmou částí ocasu, prostě jsem vymyslel blbej postup a papír se choval trošku jinak, než jsem čekal. Tenhle uzel je autorem "přechlopňovanej" a je potřeba dávat pozor, co nechat a co ušmiknout (já šmikal blbě )
A nakonec zase pohled na celou wobludu.
Musím říct, že se to celý lepí dobře. Všechno víceméně sedí jak má a úprav je potřeba minimum. Z těch segmentovejch přechodů jsem měl obrovskej strach a dopadlo to (aspoň podle mých měřítek) nad očekávání dobře. Ještě mi zbývá na trupu dodělat lapače vzduchu k motoru, výškovky (či co to u vrtulníku je) a vrata a tím končím s obšívkou. Už si opatrně troufnu tvrdit, že to dostavím...
PS: Příště to zkusím vyfotit někde bez toho bordelu na stole
- Zdeněk-TEO
- Moderátor
- Příspěvky: 1292
- Registrován: pon 12.12.2011 10:16
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Mi-4A / GPM / 1:33
To co si myslíš, že by mohla být výškovka, tak je stabilizátor. Ten by měl stabilizovat polohu ocasního nosníku při dopředném letu a při autorotaci.
Re: Mi-4A / GPM / 1:33
Ten čumák by možná šlo opravit hlouběj dozadu, třeba ubrat u druhého prostřihu, ten je skoro až ke středu, ztratil by se jeden nýtek v pásku vodorovně a hrana by zůstala stejná. Ale zase záleží jestli je ten obvod vepředu správně na tu čelní hranu.
Část příspěvku byla reakce na předchozí odstraněnou dikusi. V rámci zachování smysluplnosti jsem to odmazal. Yvanovi se tímto omlouvám - old_Mr_Grim
Část příspěvku byla reakce na předchozí odstraněnou dikusi. V rámci zachování smysluplnosti jsem to odmazal. Yvanovi se tímto omlouvám - old_Mr_Grim
- old_Mr_Grim
- Moderátor
- Příspěvky: 801
- Registrován: pon 12.12.2011 11:48
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Re: Mi-4A / GPM / 1:33
Trochu jsem to tu vymet. Doufám že to Ještěrovi nevadí
- JesterZeleny
- Příspěvky: 153
- Registrován: stř 7.5.2014 11:15
- Bydliště: Pardubice
Re: Mi-4A / GPM / 1:33
Ahojky. Dolepil jsem zadní nákladová vrata. Nakonec jsem se rozhodl, že je zavřu. Tady to teda nesedělo vůbec. Vrata jsou při pohledu z boku vyšší o cca 1,5 mm. Bohužel je tím potrefená kostra i obšívka. Z kostry jsem nakonec použil jenom žebra ve styčných rovinách. Trápil jsem se stím tři večery, upravil jsem to zkrácením horní hrany vrat. Tentokrát to vypadá líp v reálu než na fotkách. Jen tak mimochodem: na celým modelu jsou špatně poziční světla, červený má bejt vlevo (jak mě kdysi učil na kroužku náš vedoucí - "s rudejma vždycky do leva" )
Re: Mi-4A / GPM / 1:33
Obdivuju Tě, jak se s tím dobře pereš. Už se těším až to uvidím. Super prace.
Štefan
Štefan
Re: Mi-4A / GPM / 1:33
Až to bude hotové,tak bych to chtěl vidět naživo. Supr práce
- JesterZeleny
- Příspěvky: 153
- Registrován: stř 7.5.2014 11:15
- Bydliště: Pardubice
Re: Mi-4A / GPM / 1:33
Ahoj všichni, díky za slova chvály i za konstruktivní kritiku, zájem vždycky potěší . Co se týče možnosti vidět model na živo, tak nic neslibuju. Nejsem ani soutěživej typ, ani jsem zatím nebyl na žádný papírácký akci. Prostě uvidí se, řek slepej.
Nejdřív něco k odhalenjem chybičkám.
Přilepil jsem podtrupovou gondolu na místo a nešlo to úplně hladce. Vnitřek gondoly je potřeba snížit o cca 2 mm, jinak koliduje s obšivkou gondoly a ta pak nejde přilepit na místo. Dál je potřeba upravit tvar prořezu pro vnitřek gondoly v obšívce trupu, jinak opět nepude vsunout do trupu a přilepit. V modelu je poměrně detailně zrpacovaný kulomet i s lafetou a zaměřovačem. Podle mě se na ně patří vykašlat, protože po zalepení do trupu je vidět pouze hlaveň kulometu (tudíž pouze jí bych věnoval pozornost). Po přilepení gondoly mi vůbec nesedla přední prosklená část gondoly na trup. Díry jsem vylepil pásky z náhradní plochy. - vše viz obrázky
Dlaší věc, která podle mě nemá cenu, je kupovat resinové hlavy rotorů. Kola jsou jakž takž a po chvíli broušení asi budou použitelná (ale stejně si pohrávám s myšlenkou, že vysoustružím nová). Nemám sice s resinama zkušenosti, ale ty rotory jsou podle mě fakt hnus. Vadí mi hlavně to, jak jsou odlitky zkroucený. Je to normální?
Dál jsem dodělal oba lapače vzduchu. Oproti obrysu jejich "dna" a obrysu na trupu vrtulníku jsou o malinko větší, ale lepí se v pohodě a díly na sebe pasují jak mají. Na pohled mi nepřišly až tak strašný, ale byly to zatím jedny z nejsložitějších dílů na modelu. Ten levej jsem malinko omakal a zaprasil .
No a nakonec zase pár fotek celý wobludy.
PS: Soráč, ale focení bez bordelu na stole opět jaxi nevyšlo .
Nejdřív něco k odhalenjem chybičkám.
Přilepil jsem podtrupovou gondolu na místo a nešlo to úplně hladce. Vnitřek gondoly je potřeba snížit o cca 2 mm, jinak koliduje s obšivkou gondoly a ta pak nejde přilepit na místo. Dál je potřeba upravit tvar prořezu pro vnitřek gondoly v obšívce trupu, jinak opět nepude vsunout do trupu a přilepit. V modelu je poměrně detailně zrpacovaný kulomet i s lafetou a zaměřovačem. Podle mě se na ně patří vykašlat, protože po zalepení do trupu je vidět pouze hlaveň kulometu (tudíž pouze jí bych věnoval pozornost). Po přilepení gondoly mi vůbec nesedla přední prosklená část gondoly na trup. Díry jsem vylepil pásky z náhradní plochy. - vše viz obrázky
Dlaší věc, která podle mě nemá cenu, je kupovat resinové hlavy rotorů. Kola jsou jakž takž a po chvíli broušení asi budou použitelná (ale stejně si pohrávám s myšlenkou, že vysoustružím nová). Nemám sice s resinama zkušenosti, ale ty rotory jsou podle mě fakt hnus. Vadí mi hlavně to, jak jsou odlitky zkroucený. Je to normální?
Dál jsem dodělal oba lapače vzduchu. Oproti obrysu jejich "dna" a obrysu na trupu vrtulníku jsou o malinko větší, ale lepí se v pohodě a díly na sebe pasují jak mají. Na pohled mi nepřišly až tak strašný, ale byly to zatím jedny z nejsložitějších dílů na modelu. Ten levej jsem malinko omakal a zaprasil .
No a nakonec zase pár fotek celý wobludy.
PS: Soráč, ale focení bez bordelu na stole opět jaxi nevyšlo .
Re: Mi-4A / GPM / 1:33
To není bordel, to je rozpracovanost Dobře s tím bojuješ, neumím si představit, že bych se aktuálně pustil do něčeho, s čím je tolik tvarování. Report taky super pro budoucí stavitele. Hodně sil do dalšího postupu!
Re: Mi-4A / GPM / 1:33
Ahoj, máš to pěkné a roste ti z toho pěkný macek
Ale:
Jester Zeleny...Podle mě se na ně patří vykašlat, protože po zalepení do trupu je vidět pouze hlaveň kulometu (tudíž pouze jí bych věnoval pozornost)....
Jenomže potom celý internet bude vědět, že to tam být mohlo a není a bude tě to štvát Nikdo neřekne to je ten Ještěr, co slepil Mi 4A, ale ten Ještěr co se vykašlal na třičtvrtě kulometu (brát s rezervou prosím )
Ale:
Jester Zeleny...Podle mě se na ně patří vykašlat, protože po zalepení do trupu je vidět pouze hlaveň kulometu (tudíž pouze jí bych věnoval pozornost)....
Jenomže potom celý internet bude vědět, že to tam být mohlo a není a bude tě to štvát Nikdo neřekne to je ten Ještěr, co slepil Mi 4A, ale ten Ještěr co se vykašlal na třičtvrtě kulometu (brát s rezervou prosím )
- JesterZeleny
- Příspěvky: 153
- Registrován: stř 7.5.2014 11:15
- Bydliště: Pardubice
Re: Mi-4A / GPM / 1:33
Ričmonde, mě právě štve, že jsem se s tím prděl, matlal a patlal a nakonec to vidět není .
Re: Mi-4A / GPM / 1:33
Tak to je všechno v naprostém pořádku
Re: Mi-4A / GPM / 1:33
To je pěknej macek! Ta polská kamufláž vypadá dobře. Určitě líp než ta jednobarevná česká.
- JesterZeleny
- Příspěvky: 153
- Registrován: stř 7.5.2014 11:15
- Bydliště: Pardubice
Re: Mi-4A / GPM / 1:33
Silverman: Jo, máš recht, sice jsem chtěl bejt patriot, ale ta polská strakatice je prostě hezčí .
Ahoj vespolek, tak wobluda stojí na kolech . Přední podvozkové nohy a dlouhé vzpěry hlavního podvozku je z ocelovýho drátu 0,8 mm, ostruha je měď 1 mm a dolní vzpěry hlavního podvozku po chvíli laborování ocel 1,2 mm. Docela dlouho jsem zvažoval materiál podvozku a nakonec zvítězil ocelový drát. Docela se ta sviňa láme...
Cingrlátka rozložená na desce.
Namontovaná ostruha a stabilizátory.
A nakonec zase celá wobluda.
Ahoj vespolek, tak wobluda stojí na kolech . Přední podvozkové nohy a dlouhé vzpěry hlavního podvozku je z ocelovýho drátu 0,8 mm, ostruha je měď 1 mm a dolní vzpěry hlavního podvozku po chvíli laborování ocel 1,2 mm. Docela dlouho jsem zvažoval materiál podvozku a nakonec zvítězil ocelový drát. Docela se ta sviňa láme...
Cingrlátka rozložená na desce.
Namontovaná ostruha a stabilizátory.
A nakonec zase celá wobluda.