F/A-18F SUPER HORNET / Modelik / 1:33/ HOTOVO
Moderátoři: old_Mr_Grim, numi
F/A-18F SUPER HORNET / Modelik / 1:33/ HOTOVO
Po nedávném, pro mě úspěšném dokončení F35ky jsem se rozhodl zůstat u letadel. Vybral jsem si F18 od polského Modeliku. Nejdřív něco málo o předloze
Pro zájemce přidávám dva odkazy kde se nachází hodně věcí, můžete se například dovědět, které součástky pro F18 dodávalo české Aero
http://cs.wikipedia.org/wiki/Boeing_F/A ... per_Hornet
http://en.wikipedia.org/wiki/F/A-18E/F_Super_Hornet
Co mně zaujalo, tak že na tomto letadle byl použit předchůdce technologie Stealth, který už tehdy razantně snižoval plochu zaměřitelnou radarem.
A teď už zase k modelu Tady je náhled na originál a pár listů z vystřihovánky:
Rozsah:
6xA3 - dílů
2xA3 - žeber
5xA3 - návodovek
1xA3 - minimální návod a povídání o předloze
Vystřihovánka se vyznačuje tím, že je na opravdu tvrdém papíře. Přemlouvat ho do ruliček dá celkem problém.
Tisk je jednotný, odstínově sedí, jenom mi trochu vadí, že kolem většiny hran je takový černý stín, který trochu ruší.
Návod mně přijde udělaný dobře a vypadá to, že by tam mohlo být snad všechno.
Líbí se mi, že vystřihovánka je členěná do celků začínajících stejným písmenem s čísly od 1..
Stavět budu model na podvozku, s otevřenou kabinou, pokud možno s funkčním sklápěním křídel.
Případní zájemci by si měli dát pozor na to, že vystřihovánka musí obsahovat "servis pack" v podobě 6 dílů motoru, které jsou původně malé.
Inspiraci budu částečně pobírat tady:
http://www.kartonwork.pl/forum/viewtopi ... sc&start=0 Model je tam postavený pěkně tak zkusím potvrdit chyby, přidám nové (jestli budou) a dám to do češtiny
No a mezitím co budou schnout žebra jsem opět začal těmi závěsnými drobnostmi Je to dobrý pocit to tam na konci navěšet a ne teprv lepit
Přídavná nádrž:
Předloha jich může mít až 5.
Podle návodu si je můžete postavit 3.
Vystřihovánka říká 2 Takže buď dvě na křídla nebo jednu pod trup. Liší se potom použitím závěsů. D9 a D10 na křídla a D1 pod trup.
Moje dilema se nakonec vyřešilo samo, protože nepasoval obvod centrálního dílu (viz. foto,dělá to 5mm) a napojil jsem to z nádrže, která byla navíc. Možná ji tam nebudu ani dávat, protože se mi na letadle moc nelíbí..
Nepasují ani žebra, ale nejsou potřeba, protože papír je tvrdý jako prase
Všecko co jsem měl dnes na srdci jsem napsal, doufám, že toho není zbytečně moc
Všem přeju hodně zdaru
Pro zájemce přidávám dva odkazy kde se nachází hodně věcí, můžete se například dovědět, které součástky pro F18 dodávalo české Aero
http://cs.wikipedia.org/wiki/Boeing_F/A ... per_Hornet
http://en.wikipedia.org/wiki/F/A-18E/F_Super_Hornet
Co mně zaujalo, tak že na tomto letadle byl použit předchůdce technologie Stealth, který už tehdy razantně snižoval plochu zaměřitelnou radarem.
A teď už zase k modelu Tady je náhled na originál a pár listů z vystřihovánky:
Rozsah:
6xA3 - dílů
2xA3 - žeber
5xA3 - návodovek
1xA3 - minimální návod a povídání o předloze
Vystřihovánka se vyznačuje tím, že je na opravdu tvrdém papíře. Přemlouvat ho do ruliček dá celkem problém.
Tisk je jednotný, odstínově sedí, jenom mi trochu vadí, že kolem většiny hran je takový černý stín, který trochu ruší.
Návod mně přijde udělaný dobře a vypadá to, že by tam mohlo být snad všechno.
Líbí se mi, že vystřihovánka je členěná do celků začínajících stejným písmenem s čísly od 1..
Stavět budu model na podvozku, s otevřenou kabinou, pokud možno s funkčním sklápěním křídel.
Případní zájemci by si měli dát pozor na to, že vystřihovánka musí obsahovat "servis pack" v podobě 6 dílů motoru, které jsou původně malé.
Inspiraci budu částečně pobírat tady:
http://www.kartonwork.pl/forum/viewtopi ... sc&start=0 Model je tam postavený pěkně tak zkusím potvrdit chyby, přidám nové (jestli budou) a dám to do češtiny
No a mezitím co budou schnout žebra jsem opět začal těmi závěsnými drobnostmi Je to dobrý pocit to tam na konci navěšet a ne teprv lepit
Přídavná nádrž:
Předloha jich může mít až 5.
Podle návodu si je můžete postavit 3.
Vystřihovánka říká 2 Takže buď dvě na křídla nebo jednu pod trup. Liší se potom použitím závěsů. D9 a D10 na křídla a D1 pod trup.
Moje dilema se nakonec vyřešilo samo, protože nepasoval obvod centrálního dílu (viz. foto,dělá to 5mm) a napojil jsem to z nádrže, která byla navíc. Možná ji tam nebudu ani dávat, protože se mi na letadle moc nelíbí..
Nepasují ani žebra, ale nejsou potřeba, protože papír je tvrdý jako prase
Všecko co jsem měl dnes na srdci jsem napsal, doufám, že toho není zbytečně moc
Všem přeju hodně zdaru
Naposledy upravil(a) Ričmond dne úte 19.8.2014 14:45, celkem upraveno 1 x.
Re: F/A-18F SUPER HORNET/Modelik/1:33/
Ahoj Ričmonde,
no paráda, další pěkny letoun v tvém podání - no beru místo v řadě a rád budu sledovat A jen pro představu, jak tvrdý papír je v porovnání s jinými šmikajdami.
Ať se daří Jakub.
no paráda, další pěkny letoun v tvém podání - no beru místo v řadě a rád budu sledovat A jen pro představu, jak tvrdý papír je v porovnání s jinými šmikajdami.
Ať se daří Jakub.
Re: F/A-18F SUPER HORNET/Modelik/1:33/
Díky.
No přijde mi to, jako by byl třeba ripperovský papír podlepen minimálně kanclákem.. Takový ten další levl je tady už v základu
No přijde mi to, jako by byl třeba ripperovský papír podlepen minimálně kanclákem.. Takový ten další levl je tady už v základu
Re: F/A-18F SUPER HORNET / Modelik / 1:33
Ahoj, to co popisuješ mi přijde jako u agromodels (RW ale podlepený), to musí být pěkná fuška tvarovat kulaté a drobné dílky....
Ať ti dílko roste Jakub
Ať ti dílko roste Jakub
Re: F/A-18F SUPER HORNET / Modelik / 1:33
Zase jsem trošku pokročil, dodělal jsem zbraně.
Něco bylo bez problémů:
a někde se našlo pár drobností. Konkrétně u bomb GBU kde nepasuje obvod dílu M5. Potřebuje zkrátit o asi 3-4mm. Rozdíl je vidět na fotkách. Já jsem to zjistil až jsem měl přilepená i křidélka a musel jsem je urvat. Zkrácením potom nepasují čáry pro přilepení. Naštěstí to ale v daném odstínu ani není vidět..
Začínám být zvědavý na obšívku. Toto jsou drobnosti ale uvidíme, co dál
A jedno family foto
Dál jsem si dal práci s tím, že když jsem si model rozstříhával a třídil spočítal jsem díly. Papírových je cca 1000. Nepočítám do toho pomocné chlopně, kterých je v modelu celkem dost.
Příště už se objevím s nějakým tím žebrem, zatím ahoj
Něco bylo bez problémů:
a někde se našlo pár drobností. Konkrétně u bomb GBU kde nepasuje obvod dílu M5. Potřebuje zkrátit o asi 3-4mm. Rozdíl je vidět na fotkách. Já jsem to zjistil až jsem měl přilepená i křidélka a musel jsem je urvat. Zkrácením potom nepasují čáry pro přilepení. Naštěstí to ale v daném odstínu ani není vidět..
Začínám být zvědavý na obšívku. Toto jsou drobnosti ale uvidíme, co dál
A jedno family foto
Dál jsem si dal práci s tím, že když jsem si model rozstříhával a třídil spočítal jsem díly. Papírových je cca 1000. Nepočítám do toho pomocné chlopně, kterých je v modelu celkem dost.
Příště už se objevím s nějakým tím žebrem, zatím ahoj
Re: F/A-18F SUPER HORNET / Modelik / 1:33
Arzenál ti vyšiel, krásna a čistá práca. Pozorne sledujem a držím palce
Re: F/A-18F SUPER HORNET / Modelik / 1:33
Stuler: díky
Jinak protože si budu muset dát asi na 14 dní pauzu sem hodím dosavadní postup, ať nezapomenu co jsem chtěl říct. Mám hotovou kostru střední části letadla.
Jenom taková drobnost - jsou přehozené písmena u žeber 7a a 7b. Dále se tam nachází dva různé díly s označením 6a (dokonce i v návodovkách), ale nic co by nešlo objevit.
Díl W15 byl celkem chuťovka, do poslední chvíle jsem nevěřil, že to vydrží v celku. Ale vydržel. Nejtenčí místo napustěno vteřiňákem. Musí se ohýbat, u takto tlustých dílů to řeším zářezy z rubu.
Dílu W12 (vlevo od skalpelu) překáží v "cestě" díl W5 (pod skalpelem). W5 se musí trošičku seříznout.
Žebra W7 a,b a W8a,b se lepí směrem dovnitř! Vytvoří takovou drážku pro nasunutí žeber směrovek. Jednu z nich je po uzavření dílem W17 nutné udělat znovu průchozí.
V žebrech W5 a W6 jsou kapsy pro nasunutí žeber křídel tak před tak je dobré si tam dát jejich atrapu před finálním slepením s bočním dílem W10.
Po uzavření celé krabičky dílem W17 jsem zjistil, že z každé strany lehce přečuhuje. Ořízl jsem ho a obrousil, nevypadá to moc pěkně, ale tady je to ještě jedno..
W15 mně narozdíl od polského modeláře sedlo naprosto přesně. On ho měl kratší.
Celá kostra jinak sedí opravdu přesně. Před lepením je dobré si pořádně ujasnit postup, protože některá žebra už tam potom nedostanete. Také je nutné zářezy v žebrech udělat trošičku širší než je vyznačeno, pokud používáte na podlepování 1mm karton. Kostra je i na sucho fakt pevná. Během lepení jsem tu a tam přidal kousek kartonu kvůli zafixování polohy některých dílů a udržení geometrie, ale na to už přijde každý sám
A k podlepování-ve vystřihovánce není nikde uvedena legenda hvězdiček, ale 1 znamená 1mm a dvě pravděpodobně 2mm (zjistím u křídel).
Příště už se nevyhnu obšívce, tak držte palce
Zatím se tu mějte, ať se daří.
Jinak protože si budu muset dát asi na 14 dní pauzu sem hodím dosavadní postup, ať nezapomenu co jsem chtěl říct. Mám hotovou kostru střední části letadla.
Jenom taková drobnost - jsou přehozené písmena u žeber 7a a 7b. Dále se tam nachází dva různé díly s označením 6a (dokonce i v návodovkách), ale nic co by nešlo objevit.
Díl W15 byl celkem chuťovka, do poslední chvíle jsem nevěřil, že to vydrží v celku. Ale vydržel. Nejtenčí místo napustěno vteřiňákem. Musí se ohýbat, u takto tlustých dílů to řeším zářezy z rubu.
Dílu W12 (vlevo od skalpelu) překáží v "cestě" díl W5 (pod skalpelem). W5 se musí trošičku seříznout.
Žebra W7 a,b a W8a,b se lepí směrem dovnitř! Vytvoří takovou drážku pro nasunutí žeber směrovek. Jednu z nich je po uzavření dílem W17 nutné udělat znovu průchozí.
V žebrech W5 a W6 jsou kapsy pro nasunutí žeber křídel tak před tak je dobré si tam dát jejich atrapu před finálním slepením s bočním dílem W10.
Po uzavření celé krabičky dílem W17 jsem zjistil, že z každé strany lehce přečuhuje. Ořízl jsem ho a obrousil, nevypadá to moc pěkně, ale tady je to ještě jedno..
W15 mně narozdíl od polského modeláře sedlo naprosto přesně. On ho měl kratší.
Celá kostra jinak sedí opravdu přesně. Před lepením je dobré si pořádně ujasnit postup, protože některá žebra už tam potom nedostanete. Také je nutné zářezy v žebrech udělat trošičku širší než je vyznačeno, pokud používáte na podlepování 1mm karton. Kostra je i na sucho fakt pevná. Během lepení jsem tu a tam přidal kousek kartonu kvůli zafixování polohy některých dílů a udržení geometrie, ale na to už přijde každý sám
A k podlepování-ve vystřihovánce není nikde uvedena legenda hvězdiček, ale 1 znamená 1mm a dvě pravděpodobně 2mm (zjistím u křídel).
Příště už se nevyhnu obšívce, tak držte palce
Zatím se tu mějte, ať se daří.
Re: F/A-18F SUPER HORNET / Modelik / 1:33
No to je nádhera. Mám moc rád když jsou letadla navěšené, obzvláště ty americké, ti se toho nebojí.
Najdi si na netu nějaký skutečný obrázek navěšení munice, ať tam nemáš něco, s čím nelétají.
Například:
http://s3.zetaboards.com/Defense_Philip ... /836009/3/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fas.org/programs/ssp/man/usw ... r/f18.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Držím pěsti.
Najdi si na netu nějaký skutečný obrázek navěšení munice, ať tam nemáš něco, s čím nelétají.
Například:
http://s3.zetaboards.com/Defense_Philip ... /836009/3/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fas.org/programs/ssp/man/usw ... r/f18.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Držím pěsti.
Re: F/A-18F SUPER HORNET / Modelik / 1:33
rybak: díky mně se ověšené letadlo taky líbí-teda kromě těch nádrží. Jinak se díky Tobě pomalu stávám odborník na munici Už vím co je raketa a co je bomba, teď jsem si ještě musel zjistit typy, jestli je teda F18 má všecky a má
Proti očekávání jsem vyšetřil trochu toho času a sfouknul jsem střední část trupu.
Do kostry se mají vlepit podvozkové šachty (C27 a 28), ale já doporučuju přidat ještě díly C24,25,26, které se jinak lepí až s podvozkem.
Pak jsem narazil na problém, že šachty nejsou délkově uplně ok, tak jsem z jedné uřezal čelo a oba díly vlepil do kostry. Uřezané čelo jsem pak zalícoval s přečuhující šachtou, abych ji nemusel zkracovat. Taky je dobré to podlepit proto, že se k tomu lepí obšívka a získáte pak milimetřík ke kterému jde chytit
No a pak už obšívat. Začal jsem střední částí spodku trupu, následovaly boky a potom dva díly směrem dozadu a nakonec největší díl 8 (ten jsem lepil až nakonec, aby se neošoupal).
Druhý a třetí problémek nastal u dílu 13. Za jeden může modelik, je třeba zvětšit otvory pro směrovky směrem dozadu.
No a asi sám jsem si zavinil, že mi na přechodu 12,13 vznikla na spodku letadla mezírka (asi to chtělo trochu víc utáhnout v oblasti směrovek), kterou jsem pak zacpal záplatou z nepoužité palivové nádrže.
Jinak mně až překvapilo, jak to pěkně sedlo, doufám, že zbytek letadla půjde taky tak
PS: moje nová poměrová kostka má 5x5 cm a budou se na ní čas od času měnit obrázky
Proti očekávání jsem vyšetřil trochu toho času a sfouknul jsem střední část trupu.
Do kostry se mají vlepit podvozkové šachty (C27 a 28), ale já doporučuju přidat ještě díly C24,25,26, které se jinak lepí až s podvozkem.
Pak jsem narazil na problém, že šachty nejsou délkově uplně ok, tak jsem z jedné uřezal čelo a oba díly vlepil do kostry. Uřezané čelo jsem pak zalícoval s přečuhující šachtou, abych ji nemusel zkracovat. Taky je dobré to podlepit proto, že se k tomu lepí obšívka a získáte pak milimetřík ke kterému jde chytit
No a pak už obšívat. Začal jsem střední částí spodku trupu, následovaly boky a potom dva díly směrem dozadu a nakonec největší díl 8 (ten jsem lepil až nakonec, aby se neošoupal).
Druhý a třetí problémek nastal u dílu 13. Za jeden může modelik, je třeba zvětšit otvory pro směrovky směrem dozadu.
No a asi sám jsem si zavinil, že mi na přechodu 12,13 vznikla na spodku letadla mezírka (asi to chtělo trochu víc utáhnout v oblasti směrovek), kterou jsem pak zacpal záplatou z nepoužité palivové nádrže.
Jinak mně až překvapilo, jak to pěkně sedlo, doufám, že zbytek letadla půjde taky tak
PS: moje nová poměrová kostka má 5x5 cm a budou se na ní čas od času měnit obrázky
Re: F/A-18F SUPER HORNET / Modelik / 1:33
Jedeš moc hezky.
Moje myšlenka nebyla, zda munici, kterou jsi slepil může super hornet nosit, jako spíš které typy a na jakých pylonech, dle určitého obrázku mají navěšeno.
Jinak díky tobě, jsem vytáhnul model F-18 od hala a slepil si Mk-82.
Moje myšlenka nebyla, zda munici, kterou jsi slepil může super hornet nosit, jako spíš které typy a na jakých pylonech, dle určitého obrázku mají navěšeno.
Jinak díky tobě, jsem vytáhnul model F-18 od hala a slepil si Mk-82.
Re: F/A-18F SUPER HORNET / Modelik / 1:33
Díky, tak to jsem špatně pochopil, já že to Modelik osadil něčím, s čím to nelétá vůbec..
Kde přijde která zbraň je v návodu přesně rozkreslené, ale před lepením to ještě proklepnu, dík za radu
A k tomu Mk-82: já taky začínám municí, tak můžeš založit vlákno a porovnáme stroje Ale od Hala mám doma třeba F15 a ta je rozsahově oproti modelikovské F18 o hoodně dál.
Kde přijde která zbraň je v návodu přesně rozkreslené, ale před lepením to ještě proklepnu, dík za radu
A k tomu Mk-82: já taky začínám municí, tak můžeš založit vlákno a porovnáme stroje Ale od Hala mám doma třeba F15 a ta je rozsahově oproti modelikovské F18 o hoodně dál.
Re: F/A-18F SUPER HORNET / Modelik / 1:33
Tak zase jsem o kousek pokročil, naposledy směrem dozadu
Dodělal jsem trysky motorů. Vše sedělo výborně. Pouze díly motoru (ty které jsou tištěné jako servis pack a byly menší) jsou vytisknuté laserem a při stáčení do ruliček se trochu lámal tisk, ale nic závažného.
Při lepení dílu 15 doporučuju nejdřív přilepit k trupu a pak až pomocnou chlopní slepit k sobě-viz. foto.
Zatím se vše lepí bez problémů, až mě to překvapuje.
Tak než to zakřiknu jdu zaříznout do žeber přední části, už z toho začíná být macek
Dodělal jsem trysky motorů. Vše sedělo výborně. Pouze díly motoru (ty které jsou tištěné jako servis pack a byly menší) jsou vytisknuté laserem a při stáčení do ruliček se trochu lámal tisk, ale nic závažného.
Při lepení dílu 15 doporučuju nejdřív přilepit k trupu a pak až pomocnou chlopní slepit k sobě-viz. foto.
Zatím se vše lepí bez problémů, až mě to překvapuje.
Tak než to zakřiknu jdu zaříznout do žeber přední části, už z toho začíná být macek
Re: F/A-18F SUPER HORNET / Modelik / 1:33
Další na řádu přišel slibovaný předek letadla.
Nesmíte zapomenout především na vlepení základních dílů pilotních kabin.
Také se tady pár dílů seřezává v úhlu, tak sem hodím můj postup (ještě jsem to tady nikde neviděl, tak snad to neurazí . Myslím, že fotky vysvětlí vše, spočívá to ve dvou pravítkách podle kterých se řeže..
Pak jsem začal s kompletací podvozkové šachty a zbytku přední části trupu. U šachty jsem narazil na problém (věděl jsem to z polského fora a v zápalu podlepování jsem stejně udělal stejnou chybu..). Dvě žebra šachty jsou větší než by měla, řešení viz. foto
Takto se to začínalo rýsovat:
-přiložil jsem čela W24 a W25 a zjistil jsem, že je něco špatně.. Celou šachtu se mi podařilo na základním díle W18 otočit
Můžu si za to samozřejmě sám - ale taky Modelik Šachta sedla do drážek a měl jsem radost. Nevšimnul jsem si, že jsou symetrické a celá šachta jde otočit.. Tak pozor na to! Zjistit to jde až po přiložení W24 a W25
No a takto to vypadá teď, před vlepením kabin a pomalu začínám chystat obšívku.
Nesmíte zapomenout především na vlepení základních dílů pilotních kabin.
Také se tady pár dílů seřezává v úhlu, tak sem hodím můj postup (ještě jsem to tady nikde neviděl, tak snad to neurazí . Myslím, že fotky vysvětlí vše, spočívá to ve dvou pravítkách podle kterých se řeže..
Pak jsem začal s kompletací podvozkové šachty a zbytku přední části trupu. U šachty jsem narazil na problém (věděl jsem to z polského fora a v zápalu podlepování jsem stejně udělal stejnou chybu..). Dvě žebra šachty jsou větší než by měla, řešení viz. foto
Takto se to začínalo rýsovat:
-přiložil jsem čela W24 a W25 a zjistil jsem, že je něco špatně.. Celou šachtu se mi podařilo na základním díle W18 otočit
Můžu si za to samozřejmě sám - ale taky Modelik Šachta sedla do drážek a měl jsem radost. Nevšimnul jsem si, že jsou symetrické a celá šachta jde otočit.. Tak pozor na to! Zjistit to jde až po přiložení W24 a W25
No a takto to vypadá teď, před vlepením kabin a pomalu začínám chystat obšívku.
Re: F/A-18F SUPER HORNET / Modelik / 1:33
Ahoj Ričmonde,
koukám že se blížíš k dokončení dalšího pěkného kousku rád sleduji tvou stavbu a díky tomu dostávám chuť si slípnout nějakého toho ptáčka jen zatím nemám ponětí jakého Jinak ten návod na řezání pod úhlem je parádní, já to zkoušel a jde to i bez toho druhého pravítka, když je tedy pevná ruka..., ale s tím druhým je to přeci jen přesnější.
Tak ať se ti daří Jakub
koukám že se blížíš k dokončení dalšího pěkného kousku rád sleduji tvou stavbu a díky tomu dostávám chuť si slípnout nějakého toho ptáčka jen zatím nemám ponětí jakého Jinak ten návod na řezání pod úhlem je parádní, já to zkoušel a jde to i bez toho druhého pravítka, když je tedy pevná ruka..., ale s tím druhým je to přeci jen přesnější.
Tak ať se ti daří Jakub
Re: F/A-18F SUPER HORNET / Modelik / 1:33
Jakube díky, jsem rád, že v Tobě můj model vyvolává takové pocity nicméně o blížení ke konci bych začal mluvit až tam budou aspoň křídla
Jinak letadlo si klidně slep (když to bude pořádná stíhajda tím líp), já až to dodělám zas na chvilku zabrousím do VDT
A metoda dvou pravítek jde dělat i s jedním (když ti stačí rovná jen jedna hrana tak stačí bohatě, jinak je to na uvážení každého )
Vlepil jsem na místo základ interiéru kabin. Doporučuji vložit interiéry na sucho pak přiklopit žebrem,to přilepit a k němu až potom dopasovat ty interiérové díly.
Pak už mně nezbývalo než začít obšívat. Díl 6 natvarujte před vyřezáním podvozku ať se neroztrhne. Je dlouhý asi 15 cm a měl jsem z něho celkem strach, ale nakonec se to celkem povedlo. Začal jsem odspodu směrem ke kabině.
Na pravé straně mně bohužel vznikla trošku "bublina", tak jsem ji nasměroval pod náběžnou hranu křídla a trochu nařízl
Jak je vidět začalo to být celkem velké, spojení budu co nejvíc oddalovat, takže se asi nejdřív pustím do směrovek a výškovek.
Pokračoval jsem díly 5 a 7. Do dílu 5 jsem místo žebra W42 rovnou použil podlepený díl E1 (základ radaru). Co se mi na modelu nelíbí je, že obšívka je napočítaná přesně na žebra, takže jsem si tam nalepil pomocné pásky z 0,5mm kartonu.
Žebra W26 si moc nevšímejte, kus mně ho tam vadil
Pak jsem se vrhl na přední část a zatím nejnáročnější spoj na modelu.
Zjistil jsem, že obvod dílu 5 je delší cca o 3mm. Abych udržel střed a aby mně sedl na ty schodky zkrátil jsem ho z každé strany stejně.
Díl 7 byl relativně v klidu, jenom u vrchu vznikla malá mezírka, ale sková ji křídlo
Jak je vidět, začíná toho být celkem kus. Spojení obou částí budu co nejvíce oddalovat, nalepím vše co půjde a na sucho odzkouším zadní křídla a až potom slepím.
Všem přeju hodně zdaru, brzo ahoj
Jinak letadlo si klidně slep (když to bude pořádná stíhajda tím líp), já až to dodělám zas na chvilku zabrousím do VDT
A metoda dvou pravítek jde dělat i s jedním (když ti stačí rovná jen jedna hrana tak stačí bohatě, jinak je to na uvážení každého )
Vlepil jsem na místo základ interiéru kabin. Doporučuji vložit interiéry na sucho pak přiklopit žebrem,to přilepit a k němu až potom dopasovat ty interiérové díly.
Pak už mně nezbývalo než začít obšívat. Díl 6 natvarujte před vyřezáním podvozku ať se neroztrhne. Je dlouhý asi 15 cm a měl jsem z něho celkem strach, ale nakonec se to celkem povedlo. Začal jsem odspodu směrem ke kabině.
Na pravé straně mně bohužel vznikla trošku "bublina", tak jsem ji nasměroval pod náběžnou hranu křídla a trochu nařízl
Jak je vidět začalo to být celkem velké, spojení budu co nejvíc oddalovat, takže se asi nejdřív pustím do směrovek a výškovek.
Pokračoval jsem díly 5 a 7. Do dílu 5 jsem místo žebra W42 rovnou použil podlepený díl E1 (základ radaru). Co se mi na modelu nelíbí je, že obšívka je napočítaná přesně na žebra, takže jsem si tam nalepil pomocné pásky z 0,5mm kartonu.
Žebra W26 si moc nevšímejte, kus mně ho tam vadil
Pak jsem se vrhl na přední část a zatím nejnáročnější spoj na modelu.
Zjistil jsem, že obvod dílu 5 je delší cca o 3mm. Abych udržel střed a aby mně sedl na ty schodky zkrátil jsem ho z každé strany stejně.
Díl 7 byl relativně v klidu, jenom u vrchu vznikla malá mezírka, ale sková ji křídlo
Jak je vidět, začíná toho být celkem kus. Spojení obou částí budu co nejvíce oddalovat, nalepím vše co půjde a na sucho odzkouším zadní křídla a až potom slepím.
Všem přeju hodně zdaru, brzo ahoj