Sd.Kfz.184 Ferdinand / GPM / 1:25 HOTOVO!
Moderátor: jenda.e
Re: Sd.Kfz.184 Ferdinand / GPM / 1:25
Zdravím všechny modeláře v novém roce!
Především bych chtěl poděkovat za kladné ohlasy. Opravdu si jich cením a hned nakopnou do práce.
A nyní již k samotné stavbě. Pokračoval jsem podle návodu bojovým prostorem posádky. Práce to byla pohodová, vše sedělo jak má. Madla na deklu model hezky oživily:
Následoval těžší oříšek, ze kterého jsem měl respekt již od začátku - blatníky. Celou dobu jsem laboroval, zdali nejdřív horní a spodní stranu slepit a pak následně přilepit k modelu, nebo přilepit horní část a spodní následně vlepit. Zvolil jsem druhou variantu. Horní část jsem celou přilepil, spodní části rozřezal na jednotlivé části a postupně vlepoval. Řešení to bylo zřejmě jednodušší, hlavně spodní díl tam dostat celý v kuse bylo nereálné. Převis blatníků jsem ani zevnitř nepřilepoval, pouze zatřu barvou. Nakonec to vše sedlo celkem přesně. Měl jsem z toho větší strach. Pouze u zúžení v přední části blatníky trochu neseděly, je to opravdu kritická část modelu, ale jelikož tam povedou tažná lana, tak se vše snad schová. Takže celkově spokojenost.
Výsledek posuďte sami:
Dále jsem zpracoval zadní část modelu:
A pomalu se pustil do podvozku. Zde hotové držáky závěsů kol. Rozhodl jsem se podvozek a závěsy onýtovat. Sice to asi vůbec nebude vidět ale vypadá to hned zajímavěji:
A zde již celý podvozek připaven:
Celkový počet dílů: 1334
Nyní mě čeká zavěšení kol a již pomalu samotná kola. Teď začne ta pravá pakárna
Ohledně psaného návodu - zde téměř neexistuje, Psaný návod je celkem na půl stránky typu - vnitřní část udělejte z čísel 1 - 80, dělo z čísel 80 - 130. Takže nic neříkající. Měl jsem z toho ze začátku obavy - přece jen pan Vyškovský nás hodně rozmazloval, ale ve výsledku si na nějaký návod ani nevzpomenu. Díly jsou dobře očíslovány, návodů a rysů je dostatek, takže se to opravdu lepí jedna báseň.
S dalším postupem snad brzy.
Především bych chtěl poděkovat za kladné ohlasy. Opravdu si jich cením a hned nakopnou do práce.
A nyní již k samotné stavbě. Pokračoval jsem podle návodu bojovým prostorem posádky. Práce to byla pohodová, vše sedělo jak má. Madla na deklu model hezky oživily:
Následoval těžší oříšek, ze kterého jsem měl respekt již od začátku - blatníky. Celou dobu jsem laboroval, zdali nejdřív horní a spodní stranu slepit a pak následně přilepit k modelu, nebo přilepit horní část a spodní následně vlepit. Zvolil jsem druhou variantu. Horní část jsem celou přilepil, spodní části rozřezal na jednotlivé části a postupně vlepoval. Řešení to bylo zřejmě jednodušší, hlavně spodní díl tam dostat celý v kuse bylo nereálné. Převis blatníků jsem ani zevnitř nepřilepoval, pouze zatřu barvou. Nakonec to vše sedlo celkem přesně. Měl jsem z toho větší strach. Pouze u zúžení v přední části blatníky trochu neseděly, je to opravdu kritická část modelu, ale jelikož tam povedou tažná lana, tak se vše snad schová. Takže celkově spokojenost.
Výsledek posuďte sami:
Dále jsem zpracoval zadní část modelu:
A pomalu se pustil do podvozku. Zde hotové držáky závěsů kol. Rozhodl jsem se podvozek a závěsy onýtovat. Sice to asi vůbec nebude vidět ale vypadá to hned zajímavěji:
A zde již celý podvozek připaven:
Celkový počet dílů: 1334
Nyní mě čeká zavěšení kol a již pomalu samotná kola. Teď začne ta pravá pakárna
Ohledně psaného návodu - zde téměř neexistuje, Psaný návod je celkem na půl stránky typu - vnitřní část udělejte z čísel 1 - 80, dělo z čísel 80 - 130. Takže nic neříkající. Měl jsem z toho ze začátku obavy - přece jen pan Vyškovský nás hodně rozmazloval, ale ve výsledku si na nějaký návod ani nevzpomenu. Díly jsou dobře očíslovány, návodů a rysů je dostatek, takže se to opravdu lepí jedna báseň.
S dalším postupem snad brzy.
Re: Sd.Kfz.184 Ferdinand / GPM / 1:25
Toto se nedá nesledovat. Parádní a čistá práce
Re: Sd.Kfz.184 Ferdinand / GPM / 1:25
Krásná práce. Taky mi leží v šuplíku, jen se pak rozhodnout jestli to lepit čistě nebo přebarvovat.
Re: Sd.Kfz.184 Ferdinand / GPM / 1:25
Pánové opravdu děkuji moc.
Od takových mistrů v oboru to opravdu potěší.
Brzdič:
Tahle šmikajda si zaslouží jednoznačně čistostavbu. Přesnější model jsem snad nikdy nelepil. Kolikrát kroutím hlavou nad tím jak to všechno vychází. Navíc se mi hrozně líbí zhotovení povrchu modelu. Takové škrábance a odřeniny, vypadá to jako skutečné, obzvláště na spodní straně modelu. Opravdu radost lepit. Ale v tvém podání bude každá stavba koncertem, ať přebarvená, nebo čistá.
Dnes jen krátce od stolu. Připraveny základy uchycení kol. Ač se to nezdá, dílů je tam na tom navinutých celkem dost. Papíř celkově tvrdý, souboj to byl pořádný. Osvědčilo se mi zhotovit kulatinu přesného průměru dovnitř, prostrčit hlavním dílem a následně všechny ostatní díly navinout na ní. Na konci zalepit otvory. Chtěl bych na závěr onýtovat konce pojezdů:
Celkový počet dílů: 1442
Od takových mistrů v oboru to opravdu potěší.
Brzdič:
Tahle šmikajda si zaslouží jednoznačně čistostavbu. Přesnější model jsem snad nikdy nelepil. Kolikrát kroutím hlavou nad tím jak to všechno vychází. Navíc se mi hrozně líbí zhotovení povrchu modelu. Takové škrábance a odřeniny, vypadá to jako skutečné, obzvláště na spodní straně modelu. Opravdu radost lepit. Ale v tvém podání bude každá stavba koncertem, ať přebarvená, nebo čistá.
Dnes jen krátce od stolu. Připraveny základy uchycení kol. Ač se to nezdá, dílů je tam na tom navinutých celkem dost. Papíř celkově tvrdý, souboj to byl pořádný. Osvědčilo se mi zhotovit kulatinu přesného průměru dovnitř, prostrčit hlavním dílem a následně všechny ostatní díly navinout na ní. Na konci zalepit otvory. Chtěl bych na závěr onýtovat konce pojezdů:
Celkový počet dílů: 1442
Re: Sd.Kfz.184 Ferdinand / GPM / 1:25
Jsem tu s dalším postupem.
Mám kompletně hotové zavěšení kol. Práci to celkem dalo, jak je již zvykem, vše sedělo naprosto dokonale a s výsledkem jsem moc spokojen. Rozhodl jsem se vše onýtovat a osadit matkami. Myslím, že to model opět o něco posunulo. I když z toho opravdu bude vidět minimum.
Najdi 25 rozdílů :
Zde již hotové všechny:
Zkusmo nasazené na osy - zatím pouze na sucho, budu napevno lepit až budou osazeny kola. Už se to začíná podobat tanku :
Samotné pojezdy mají celkem 354 dílů!
Celkový počet dílů: 1668
Nyní jsou na řadě hnací a napínací kola...
Ještě mám jednu otázku pro zkušené tankisty. Zde na spodní straně jsou takové poklopy, které mají znázorněné nýty. Jde mi o to, jestli je mám také onýtovat, nebo jestli to jsou spíš jen nějaké zapuštěné šrouby, které nejsou vylezlé přes poklop. :
Mám kompletně hotové zavěšení kol. Práci to celkem dalo, jak je již zvykem, vše sedělo naprosto dokonale a s výsledkem jsem moc spokojen. Rozhodl jsem se vše onýtovat a osadit matkami. Myslím, že to model opět o něco posunulo. I když z toho opravdu bude vidět minimum.
Najdi 25 rozdílů :
Zde již hotové všechny:
Zkusmo nasazené na osy - zatím pouze na sucho, budu napevno lepit až budou osazeny kola. Už se to začíná podobat tanku :
Samotné pojezdy mají celkem 354 dílů!
Celkový počet dílů: 1668
Nyní jsou na řadě hnací a napínací kola...
Ještě mám jednu otázku pro zkušené tankisty. Zde na spodní straně jsou takové poklopy, které mají znázorněné nýty. Jde mi o to, jestli je mám také onýtovat, nebo jestli to jsou spíš jen nějaké zapuštěné šrouby, které nejsou vylezlé přes poklop. :
Re: Sd.Kfz.184 Ferdinand / GPM / 1:25
Fakt kráááásná obludka!
Re: Sd.Kfz.184 Ferdinand / GPM / 1:25
Dobrý večer s dalším postupem!
Nějakým způsobem jsem spatlal hnací a napínací kola. Člověk si pro sebe říká, co mu na tom tak dlouho trvá. Ale po zdárném dokončení a spočítání všech dílů v celkovém počtu rovných 550 si nakonec řekne, že to nakonec odsýpalo.
Vypichování zoubků byla pěkná pakárna, strávil jsem nad tím dva večery:
Ale ještě větší pakárna přišla následně. Za tuto část kola jsem spílal konstruktérovi tři večery:
No a posléze se to nějak všechno dalo dohromady, následovaly tuny šroubků, které jsem poctivě osadil i na vnitřní strany kola. Celkem jich je přes 360. A vykouklo na mě toto:
A zde již vše osazeno na podvozku, zatím samozřejmě vše nasucho. Už se to začíná rýsovat:
A na závěr jedna úplně nejdůležitější fotka:
Vše do pásů zapadá bez naprostého problému, takže radost veliká. Nakonec jsem jsem se rozhodl osadit pásy laserové. Nejen že parádně vypadají - doplním je ještě segmenty z vystřihovánky pro větší plastičnost. Ale ještě bych chtěl v životě nějaké modely stihnout Sice jsem zvědavý na jejich barvení - na tohle já nejsem, ale nějak to snad dopadne.
Celkový počet dílů: 2238
Nyní mě čekají pojezdová kola. Takže zase za měsíc ahoj
Nějakým způsobem jsem spatlal hnací a napínací kola. Člověk si pro sebe říká, co mu na tom tak dlouho trvá. Ale po zdárném dokončení a spočítání všech dílů v celkovém počtu rovných 550 si nakonec řekne, že to nakonec odsýpalo.
Vypichování zoubků byla pěkná pakárna, strávil jsem nad tím dva večery:
Ale ještě větší pakárna přišla následně. Za tuto část kola jsem spílal konstruktérovi tři večery:
No a posléze se to nějak všechno dalo dohromady, následovaly tuny šroubků, které jsem poctivě osadil i na vnitřní strany kola. Celkem jich je přes 360. A vykouklo na mě toto:
A zde již vše osazeno na podvozku, zatím samozřejmě vše nasucho. Už se to začíná rýsovat:
A na závěr jedna úplně nejdůležitější fotka:
Vše do pásů zapadá bez naprostého problému, takže radost veliká. Nakonec jsem jsem se rozhodl osadit pásy laserové. Nejen že parádně vypadají - doplním je ještě segmenty z vystřihovánky pro větší plastičnost. Ale ještě bych chtěl v životě nějaké modely stihnout Sice jsem zvědavý na jejich barvení - na tohle já nejsem, ale nějak to snad dopadne.
Celkový počet dílů: 2238
Nyní mě čekají pojezdová kola. Takže zase za měsíc ahoj
Re: Sd.Kfz.184 Ferdinand / GPM / 1:25
Vypadá to fakt parádně, radost pohledět. S tou nechutí k barvení jsem na tom podobně jako ty, tak přeji pevné nervy a jsem zvědavý na výsledek
Re: Sd.Kfz.184 Ferdinand / GPM / 1:25
Opravdu to vypadá bezvadně.
Re: Sd.Kfz.184 Ferdinand / GPM / 1:25
Klobouk dolů , vypadá to suprově .
Re: Sd.Kfz.184 Ferdinand / GPM / 1:25
Krásně ti to roste pod rukama. Super!
Re: Sd.Kfz.184 Ferdinand / GPM / 1:25
Pánové díky moc za slova chvály. Takovou salvu pozitivních příspěvků jsem nečekal, ale strašně moc potěší a motivují do další práce.
Co se týče barvení nejde ani tak o nechuti jako spíš o to, že nevím jak na to. Nejčastější příspěvky ohledně barvení pásů co jsem si pročetl jsou nabarvit v základu barvou agama barva pásů, poté zašpinit šedou křídou a styčné plochy oleštit tuhou. A ptám se jak na to. Jasně, základ nabarvím. Ale jak s křídou. Normálně si najemno nastrouhám křídu a poté suchým štětcem nanesu jako pudr? Bude tam držet? Fixuje se tam pak křída nějak? A ohledně tuhy. Představuji si, že vyndám tuhu třeba z mikrotužky a pouze ojezdím plochy které se dotýkají země? Nebo si to myslím úplně jinak. Bojím se, že s pásy zazdím celý model. Proto děkuji za každou cennou řadu.
Co se týče barvení nejde ani tak o nechuti jako spíš o to, že nevím jak na to. Nejčastější příspěvky ohledně barvení pásů co jsem si pročetl jsou nabarvit v základu barvou agama barva pásů, poté zašpinit šedou křídou a styčné plochy oleštit tuhou. A ptám se jak na to. Jasně, základ nabarvím. Ale jak s křídou. Normálně si najemno nastrouhám křídu a poté suchým štětcem nanesu jako pudr? Bude tam držet? Fixuje se tam pak křída nějak? A ohledně tuhy. Představuji si, že vyndám tuhu třeba z mikrotužky a pouze ojezdím plochy které se dotýkají země? Nebo si to myslím úplně jinak. Bojím se, že s pásy zazdím celý model. Proto děkuji za každou cennou řadu.
Re: Sd.Kfz.184 Ferdinand / GPM / 1:25
Návod jak na pásy tady myslím někde je.
Já to dělám tak že na spodek pásu nalepím lišty a spodek nabarvím. Potom lepím vodící zuby nabarvím i vršek. Barvu používám akrylátku od Agamy "barva pásů" a barvím štětcem. Občas si ještě před sestavením pásů černou nebo černohnědou vodovkou nabarvím všechny výřezy a díry v pásech.
Potom vrch pásu ojedu mezi zuby a nebo kolem zubů měkkou tuhou (ne vždycky) a poté celou plochu suchým štětcem nastrouhanou křídou. Používám pastelové prašné kohinorky. Dají se koupit i po kusech a barev je na výběr milion padesát. Nastrouhám a namíchám si spíš takovou rezavě hnědou barvu. Nijak to nefixuju a zatím mě to drží. Prostě co spadne to spadne a co ne tak tam drží. Po nasazení pásu oleštím lišty a drapáky tuhou (klasickou z verzatilky) a ještě zlehka křídou.
Každý na to máme svoji metodu a snad ti někdo poradí lepší postup.
Ale hlavně se toho neboj.... Já jsem svoje první pásy barvil vodovkama, bez tuhy, bez kříd a dodnes na nich ten Crusader stojí
Já to dělám tak že na spodek pásu nalepím lišty a spodek nabarvím. Potom lepím vodící zuby nabarvím i vršek. Barvu používám akrylátku od Agamy "barva pásů" a barvím štětcem. Občas si ještě před sestavením pásů černou nebo černohnědou vodovkou nabarvím všechny výřezy a díry v pásech.
Potom vrch pásu ojedu mezi zuby a nebo kolem zubů měkkou tuhou (ne vždycky) a poté celou plochu suchým štětcem nastrouhanou křídou. Používám pastelové prašné kohinorky. Dají se koupit i po kusech a barev je na výběr milion padesát. Nastrouhám a namíchám si spíš takovou rezavě hnědou barvu. Nijak to nefixuju a zatím mě to drží. Prostě co spadne to spadne a co ne tak tam drží. Po nasazení pásu oleštím lišty a drapáky tuhou (klasickou z verzatilky) a ještě zlehka křídou.
Každý na to máme svoji metodu a snad ti někdo poradí lepší postup.
Ale hlavně se toho neboj.... Já jsem svoje první pásy barvil vodovkama, bez tuhy, bez kříd a dodnes na nich ten Crusader stojí
Re: Sd.Kfz.184 Ferdinand / GPM / 1:25
Myslím, že Tvůj Ferda by pod FREISE (VDT - vojenská...) mohl s velkou parádou jít a je papírovej, takže se nebojím, že by jej neudržel.
Super, tohle bude dost dobré
Super, tohle bude dost dobré
Re: Sd.Kfz.184 Ferdinand / GPM / 1:25
A já pásy dělám ještě trochu jinak.
Pásy si poslepuju a pak natřu nitrolakem nebo nastříkám lakem ve spreji.
Po zaschnutí laku na pásy nastříkám základovku ... používám tuto.
Následuje natření nebo nastříkání tmavě šedým nebo černým odstínem.
Pak na pásy nanáším hnědé odstíny od tmavé hnědé až po oranžovou. Není potřeba u toho přemýšlet prostě halabala.
Předposledním krokem je nanesení nějakého zemitého wasche s pigmentem.
No a na konec tuhou oleštím zuby a místa kde se pásů dotýkají pojezdová kola.
Tady jsem našel postup u svého Téčka. http://papirovemodelarstvi.cz/phpBB3/vi ... 3&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
Pokud by sis našel další moje starší stavby asi tam taky ten postup bude.
Pásy si poslepuju a pak natřu nitrolakem nebo nastříkám lakem ve spreji.
Po zaschnutí laku na pásy nastříkám základovku ... používám tuto.
Následuje natření nebo nastříkání tmavě šedým nebo černým odstínem.
Pak na pásy nanáším hnědé odstíny od tmavé hnědé až po oranžovou. Není potřeba u toho přemýšlet prostě halabala.
Předposledním krokem je nanesení nějakého zemitého wasche s pigmentem.
No a na konec tuhou oleštím zuby a místa kde se pásů dotýkají pojezdová kola.
Tady jsem našel postup u svého Téčka. http://papirovemodelarstvi.cz/phpBB3/vi ... 3&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
Pokud by sis našel další moje starší stavby asi tam taky ten postup bude.