Pásový tahač ČTZ 130/Ripper Works/ 1:32

Modely soutěžní kategorie PT

Moderátor: jenda.e

Odpovědět
Listy
Příspěvky: 96
Registrován: čtv 12.4.2012 20:32

Pásový tahač ČTZ 130/Ripper Works/ 1:32

Příspěvek od Listy »

Jak se (taky) kalila ocel!
Thriller ze současnosti
Místo: blíže neurčená země v srdci Evropy
Zúčastněné osoby: T - Tester, K – Konstruktér

15.7.
T: „Tak se pomalu blížím k dokončení tý soupravy. Asi je načase zauvažovat, co hodíme nahoru na přívěs…“
K: „Super! A co by sis tam tak představoval?“
T: „No já nevím… Něco efektního, co třeba trup letadla – taková AV-14 bez křídel :D . Kaplanova turbína, nebo co opravdu velkej transformátor.
K: „Jenže vydávat samotnej transformátor nemá cenu a půlku letadla jakbysmet! Co takhle nějakej stavební stroj? Bylo by tu jedno rypadlo, na který mám už dlouho políčeno.
T: „Já vím Úesdéčko, ale do toho nejdu! No nic, ještě se ozvu.“

30.7.
T: „Tak Tatrula i s Transportou jsou po kupě! Jo a mimochodem - včera jsem po letech viděl docela zábavné filmové dílko: Kdo hledá zlaté dno. Honza Hrušínskej jako poctivý mládenec, kterýmu nevoněj čórky, tuzéry a lacině vydělaný prachy a tak jde raději stavět přehradu. Chudák Menzel si to Skřivánkama na niti pěkně podělal a tak musel natočit něco, čím by dokázal svůj kladnej vztah k dělnický třídě. Z hodiny a půl asi tak čtyřicet minut děje, zbytek záběry na budovatele socialismu! Na to se podíváš a bolej tě ruce! No to je fuk. Ale - a v jedný chvíli si tam Hrůša vyrazí na vejlet echt takovou soupravou, jakou jsme zrovna dali dohromady. A zpátky pak (za patřičně dramatických okolností) vezou … buldozer! Přesně takovýho stalince, jakýho jsem jako děcko chodíval očumovat k nám do pískovny. Myslím, že jsme našli našeho favorita!“

Obrázek

K: „Jóóó, to by šlo. Jen ta verze… Tohle je T 100 a já mám v archívu dokumentaci na modernější typ – T 130. Ona je to v podstatě ta samá mašina, jen o trochu hranatější. Takže fajn, ozvu se, až přijde čas.“

10.11.
K: „Tak jsem to konečně dotáh! Je to jak jsme se domluvili: ruský stroj T 130. Složité je to tak akorát, kdo ode mě už něco slepil, překvapený nebude. Jasně, že to má interiér a taky kompletní motor. Trochu opruz budou asi pásy – na každé straně 44 jednotlivých článků! Jde to postavit v několika verzích tak jako skutečné stroje – s tažným zařízením nebo vyorávacím hákem, s radlicí přímou nebo naklápěcí. Oni si totiž soudruzi na nějakou univerzalitu a prohazování komponent moc nepotrpěli: chceš tahač – máš tahač! Potřebuješ buldozer, tady ho máš! Hezky pro každou práci jeden speciální pásák! V sojůzu to vyráběli od osmdesátého roku, čili s Tatrovkou 813 se určitě potkat mohli.“
T: „Fajn. Kolik mám času?“
K: „Se všema novinkama bych chtěl vyjet nejpozději po novým roce v Brně. Takže máš dva a půl měsíce. Deathline je třicátýho ledna.“

Obrázek

15.11.
T: „Tak jo, pojďme do toho! Rám podvozku – pečlivě podlepovat a hlavně dodržovat předepsanou sílu kartónu (proč jen jsem si ještě nepořídil tu šupléru?). Hlavně bacha na osu zadních kol, rozhodně se vyplatí průběžně kontrolovat geometrii tak, aby se nakonec všechny díry v obou bočnicích potkaly a osa šla volně prostrčit. Ta barva je taky docela příjemná, na retuš nepapírových částí vystačím vodovkama ani se to nemusí moc míchat, jen do čisté žluté tu a tam cmrdnout trochu oranžové. Pro drátky a „tyčky“ je ideální vodou ředitelná Vallejo“.

ObrázekObrázek

18.11.
T: „Tři dny práce a rám je v podstatě kompletní…“

Obrázek

25.11.
K: „Nějak o tobě není slyšet, jak to vypadá?“
T: „Ale jó, mám za sebou motor! Vypadá složitě, ale je docela snesitelnej. Dost jsem se pobavil akorát u výfuků a různejch potrubí (použil jsem olověnej drát plastový profily). Jo a na řemeny gumičky vytažený z pružného lemu ponožky…“

ObrázekObrázek

27.11.
T: „Je to v poho! Advent na krku, ale podvozek pohromadě, můžu se vrhnout na kabinu!“

ObrázekObrázek

4.12.
T: „Tak tohle bylo vážně hustý! Zaoblené rohy a tenké sloupky mezi jednotlivými okny… Ještě že jsem měl po ruce opravdu tenkou průhlednou fólii. Udržet geometrii a ještě čistotu stavby je fuška :!:

ObrázekObrázek

10.11
T: „Jo, podlaha kabiny – tak to je docela relax. Páky z olověného drátu, „bambule“ na jejich koncích z kapek zaschlého herkulesu“.

Obrázek

17.12.
T: „Jakže to napsal Karel Jaromír? Toč se a vrč můj kolovrátku, vždyť adventu je již na krátku… :D Tak rychle – stromeček, dárky, cukroví. Občas se najde čas i na opravdu důležité věci: střecha kabiny a reflektory se žárovkami z kousků průhledných „letadýlkových“ rámečků.“

ObrázekObrázek

18.12.
T: „A dozadu nádrž a šup s tím na podvozek!“

ObrázekObrázek

23.12.
T: „Sváteční chvíle se blíží, tak honem, dokud je čas: Chladič a hydraulické nádrže“

Obrázek

26.12.
T: „Není nic krásnějšího než vánoce v rodinném kruhu – topení hřeje, stromeček voní, televize hraje a na pracovním stole pomalu ale jistě přibývá model 8-) . Takže než si všichni ti princové a princezny najdou odpovídající protějšky, já stihnu okapotovat motor. Okolo přední masky je to docela náročné, ale jde to:“

ObrázekObrázek

31.12.
T: „Ještě že silvestr vyšel letos na sobotu, můžu ho celý věnovat patlu! Takže než bouchne šampaňské a za okny se spustí dělostřelecké manévry, seskládám všechny díly vyrobené ve vánočním mezidobí a voilá: mám po kupě levý i pravý podvozek! Počítal jsem s tím, že do konce roku zvládnu tak maximálně rám s kabinou, takže jsem minimálně dva týdny v předstihu!“

ObrázekObrázek

1.1.
T: „Zravstvuj Taváriš konstruktor! Pazdravljaju těbja s prazdnikom novovo góda! S radostí oznamuji, že pásovec už vypadá jako buldozer, takže termín do konce ledna bude téměř jistě dodržen!“
K: „Mám radost, vypadá to dobře! Bohužel, počítal jsem to, a abychom stihli Brno, bude potřeba si pospíšit. Viděl bych to tak na dvacátého ledna…“
T: „No to mám radost :o . Ale snad to půjde, zbývají už jen pásy a radlice.“

ObrázekObrázek

8.1.
T: „Jen pásy?!! :? Já vůl! Každý pás má 44 článků, každý článek 7 jednotlivých součástek! Jen vyřezat všechny ty pišišvory trvalo tři večery! Další večer retuš a další seskládání dohromady! A pak mi došlo, že jsem teprve v polovině! Takže další pás, další týden, to nevydržím :evil: !“

ObrázekObrázek

15.1.
T: „Musím si dát přestávku! Takže pásy ze stolu a jdeme na hák a radlici. On si pan konstruktér řekne: zachovat pohyblivé, zvedací a naklápěcí… Vitrínový model, vážený pane :!: Tenhle pozůstatek éry architekta Vyškovského, totiž přesvědčení, že model může být i hračkou a proto – co se může hejbat, ať se hejbe, je dnes už dávno přežitý! Schopnost postavit model s funkčními součástmi byla kdysi brána za důkaz patlaského umu :roll: . Jenže – kdo postaví Rippera, ten už si snad nemusí nic dokazovat! Ostatně výrobci plasťáků se také předhánějí, co se týká možnosti otevřít dveře, odklopit poklopy nebo „rozhýbat“ kormidla. Nikdo ale určitě nepočítá s tím, že postavíte superdetailní tank dejme tomu od TAMYI a pak s ním budete jezdit po stole, dělat „vrr, vrr, pch! pch!“ a radovat se, jak se mu krásně otáčí věž a zvedá kanón!“ Ale to už je holt úděl testera. Takže prosím, hák se zvedá a radlice naklání

ObrázekObrázek

20.1.
T: „Tak jsem dal dokupy i ten druhej pás. Teď už vím, jak na to, takže to šlo rychleji. Takže soudruhu vrchní konstruktére, už nám to jezdí! Zbývá poslední víkend, po neděli si to můžeš převzít.
K: „Super! V pondělí si všechna tři nově narozená děťátka převezmu a za dva týdny můžou vyrazit do světa!“

Obrázek

23.1.
T: „Dokonáno jest :!: !. Ale uteklo to! Jedinou partií, u které jsem se opravdu zapotil, byla kabina – udržet správný tvar boudy se zaoblenými rohy a tenkými sloupky, stejně jako čistá a průhledná okna je opravdu hardcore! Článkové pásy jsou pyplačka, o tom žádná. Téměř tři měsíce práce a buldozer je … buldozer.

ObrázekObrázek

Vypadá hezky a s tatrou i Transportou mu to pohromadě sluší.

ObrázekObrázek
Naposledy upravil(a) Listy dne pát 10.2.2017 8:02, celkem upraveno 1 x.
vojta78
Příspěvky: 855
Registrován: pát 20.1.2012 22:04
Bydliště: Šternberk

Re: Pásový tahač ČTZ 130/Ripper Works/ 1:32

Příspěvek od vojta78 »

K tomuto nemám slov. Luxusní stavba.
Ten text.............. hotový román :-)
Uživatelský avatar
Lukáš
Příspěvky: 1684
Registrován: sob 21.1.2012 9:23
Bydliště: Brno

Re: Pásový tahač ČTZ 130/Ripper Works/ 1:32

Příspěvek od Lukáš »

Pánové K a T, nezbývá než smeknout. V takovém čase takové dílo.
jarek
Příspěvky: 327
Registrován: sob 21.1.2012 0:11

Re: Pásový tahač ČTZ 130/Ripper Works/ 1:32

Příspěvek od jarek »

A mně se to líbí, byl u nás v JZD dobový fotky jsou, tak jasná volba a pak prosím-e ještě tu t-100 Nafotit můžu a techničeskoje opisanie traktora T-100/M/MGP taky máme....
Uživatelský avatar
kaktusak
Příspěvky: 2558
Registrován: sob 21.1.2012 10:39
Bydliště: Kyjov

Re: Pásový tahač ČTZ 130/Ripper Works/ 1:32

Příspěvek od kaktusak »

Parádní stavba a parádní počtení .
john6900
Příspěvky: 65
Registrován: úte 13.8.2013 22:52
Bydliště: Olomouc

Re: Pásový tahač ČTZ 130/Ripper Works/ 1:32

Příspěvek od john6900 »

Velká paráda!!!
Uživatelský avatar
komar
Příspěvky: 290
Registrován: ned 12.2.2012 13:13
Bydliště: Heart of Hostýn Hills

Re: Pásový tahač ČTZ 130/Ripper Works/ 1:32

Příspěvek od komar »

...parádní report, super předloha, krásný model... Všecko super, ale ten report je dokonalý...Rozhodně jedna z perel na DF.
Uživatelský avatar
Alda
Příspěvky: 200
Registrován: pát 7.9.2012 18:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Pásový tahač ČTZ 130/Ripper Works/ 1:32

Příspěvek od Alda »

Parádní model, výborný počteníčko. Dost jsem se bavil.
Odpovědět

Zpět na „Pásová technika / Tracked vehicles, tanks“