Tatra 815 VD 10 300 4x4.1 / jezdec / 1:33 - HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra 815 VD 10 300 4x4.1 / jezdec / 1:33 - HOTOVO
Keďže mám v poslednej dobe dlhodobejšiu tvorivo-stavebnú krízu, cez ktorú sa mi nejak nedarí preniesť, tak som sa rozhodol skúsiť pre mňa niečo nové. Myslím že túto tatru predstavovať nejak netreba, jedná sa o víťazný stroj Karla Lopraisa z desiateho ročníka Dakaru v r.1988, ale tentoraz si skúsim troška modernejšie vydanie tohto modelu, jeho autorom je jezdec, no jednoduché to ale mať nebudem, keďže model tejto tatrovice je bez návodu aj návodných kresieb. V pláne je interiér aj nejaké ďalšie úpravy, tak uvidíme či sa mi to podarí zvládnuť podľa predstáv. Zatiaľ mám spatlanú plachtu a momentálne začínam druhý pokus s kabínou (pri prvom som zvolil nevhodný spôsob lepenia následkom toho mi nesadli vnútorné diely podlahy a stredového tunela, nakoniec kabína letela do koša ) Občas to chce pozrieť aj návody
Ja mám tiež veľké plány, no najprv musím dokončiť tie tatrovky čo mám momentálne na stole a potom sa uvidí (možno skúsim aj nejakého poliaka, ale zas predbieham ) takže jede se dál, už sa to začína podobať aj na kabínu, zlepiť to dokopy bola trošku fuška ale na to že robím intík prvýkrát, tak to nie je tak strašné síce to nie je celkom ideálne ale ťažkú hlavu si z toho moc nerobím, je to testovací kus a pri ňom si aspoň odskúšam postup stavby
Tak začínam ďalší pokus s touto tatrou, interiér kabíny bude určite no s intíkom nástavby je to ešte na vážkach (záleží či sa podarí získať použiteľné podklady)
Rám podvozku je hotový, na spevnenie som použil balzu, čo bol celkom dobrá nápad, rám je teraz pekne rovný a pomerne pevný, pokračujú práce na kabíne, momentálne dávam dohromady podlahu s motorovým tunelom a zadnou stenou aby som mohol nalepiť vnútorné diely podlahy a tunela. Nejaké fotos
Nechal som sa vyprovokovať a dnes začínam robiť na farebnej verzii tejto tatrovice, na začiatok opäť s nástavbou, nakoniec som sa rozhodol urobiť ju uzavretú, páč zatiaľ nemám vhodné podklady ani nie som taký detailista aby som to tam mal za každú cenu ešte neviem ako spravím tú tepelnú izoláciu na prednej stene nástavby
Pokračujem podlahou a výstuhami nástavby
malý postup
Jo, to už mám asi profesinálnu deformáciu zo zamestnania tam nám to miesto toho aby bola jednoduchšia robota komplikovali ešte viac Už mi chýba dorobiť len nejaké drobnosti na podlahe a nasávanie aby som mohol nástavbu uzavrieť a pustiť sa do rámu. Pár foto
príprava na zhotovenie rámu
Tak po dlhšom čase som niečo spatlal aj na tejto tatrovke, síce to nie je celkom podľa predstáv ale je to prvý intík čo lepím, takže v spracovaní to ešte nie je celkom ono. Pár foto
Menší postup, aj keď tá kabína mi nevyšla celkom podľa predstáv, pustil som sa aj do stavby podvozku, pri ňom som sa trošku zasekol na vzduchových vakoch, páč nemám vhodný rozmer krúžkov. Nejaké to foto
Po dlhšej dobe malý postup
Pustil som sa do vyrezávania dezénov, nie je to síce ako laser ale neriešim to už
Dezény mám pripravené, pokračovať by som chcel zhotovením samotných kolies a dokončením oboch náprav
Dezény nalepené na kolesách, ešte dolepiť boky a celé kolesá budem môcť nafarbiť
Pomaly sa posúvam ďalej, kolesá už mám takmer hotové, ešte sa budú prefarbovať (disky doplním po farbení)
Takže kolesá sú už nafarbené, moc spokojný s tým ale nie som
Ja mám tiež veľké plány, no najprv musím dokončiť tie tatrovky čo mám momentálne na stole a potom sa uvidí (možno skúsim aj nejakého poliaka, ale zas predbieham ) takže jede se dál, už sa to začína podobať aj na kabínu, zlepiť to dokopy bola trošku fuška ale na to že robím intík prvýkrát, tak to nie je tak strašné síce to nie je celkom ideálne ale ťažkú hlavu si z toho moc nerobím, je to testovací kus a pri ňom si aspoň odskúšam postup stavby
Tak začínam ďalší pokus s touto tatrou, interiér kabíny bude určite no s intíkom nástavby je to ešte na vážkach (záleží či sa podarí získať použiteľné podklady)
Rám podvozku je hotový, na spevnenie som použil balzu, čo bol celkom dobrá nápad, rám je teraz pekne rovný a pomerne pevný, pokračujú práce na kabíne, momentálne dávam dohromady podlahu s motorovým tunelom a zadnou stenou aby som mohol nalepiť vnútorné diely podlahy a tunela. Nejaké fotos
Nechal som sa vyprovokovať a dnes začínam robiť na farebnej verzii tejto tatrovice, na začiatok opäť s nástavbou, nakoniec som sa rozhodol urobiť ju uzavretú, páč zatiaľ nemám vhodné podklady ani nie som taký detailista aby som to tam mal za každú cenu ešte neviem ako spravím tú tepelnú izoláciu na prednej stene nástavby
Pokračujem podlahou a výstuhami nástavby
malý postup
Jo, to už mám asi profesinálnu deformáciu zo zamestnania tam nám to miesto toho aby bola jednoduchšia robota komplikovali ešte viac Už mi chýba dorobiť len nejaké drobnosti na podlahe a nasávanie aby som mohol nástavbu uzavrieť a pustiť sa do rámu. Pár foto
príprava na zhotovenie rámu
Tak po dlhšom čase som niečo spatlal aj na tejto tatrovke, síce to nie je celkom podľa predstáv ale je to prvý intík čo lepím, takže v spracovaní to ešte nie je celkom ono. Pár foto
Menší postup, aj keď tá kabína mi nevyšla celkom podľa predstáv, pustil som sa aj do stavby podvozku, pri ňom som sa trošku zasekol na vzduchových vakoch, páč nemám vhodný rozmer krúžkov. Nejaké to foto
Po dlhšej dobe malý postup
Pustil som sa do vyrezávania dezénov, nie je to síce ako laser ale neriešim to už
Dezény mám pripravené, pokračovať by som chcel zhotovením samotných kolies a dokončením oboch náprav
Dezény nalepené na kolesách, ešte dolepiť boky a celé kolesá budem môcť nafarbiť
Pomaly sa posúvam ďalej, kolesá už mám takmer hotové, ešte sa budú prefarbovať (disky doplním po farbení)
Takže kolesá sú už nafarbené, moc spokojný s tým ale nie som
Naposledy upravil(a) borog34 dne čtv 24.5.2012 10:46, celkem upraveno 2 x.
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4.1 / jezdec / 1:32
Vyzera to pekne, sledujem Tvoju tvorbu. Skoda ze k tomuto modelu sa uz nedostanem. Tak aspon takto budem vidiet vysledok prace autora!
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4.1 / jezdec / 1:33
Po kúskoch ale predsa sa posúvam dopredu spatlal som zadné bubny, na skúšku sú nasadené kolesá s nástavbou kvôli rozchodu kolies, asik to nechám takto
Naposledy upravil(a) borog34 dne úte 31.1.2012 11:57, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4.1 / jezdec / 1:32
Rozchod kol u dospělého auta je přibližně 2030 mm. Tak kola nemusíš dávat od oka, ale od oka na pravítko
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4.1 / jezdec / 1:33
Dík, trošku som to počítal a zdá sa že ten rozchod sa mi podarilo aj celkom trafiť (aspoň po prerátaní podľa rozmerov reálneho auta), naviac som sa dokopal aj k tomu aby som si vypočítal mierku keďže to mám menšie proti pôvodnej veľkosti a vychádza mi to na mierku 1:33 (v reále má Tatra dĺžku 5950 mm a dĺžka modelu mi vychádza na cca 180 mm)
p.s. údaj mierky je upravený aby zodpovedal skutočnosti
p.s. údaj mierky je upravený aby zodpovedal skutočnosti
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4.1 / jezdec / 1:33
Že by nova podskupina v mierkach VDT a Dakar modelov? 1:33
Kolesa mas dobre, raz das skolu...
Kolesa mas dobre, raz das skolu...
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4.1 / jezdec / 1:32
Naposledy upravil(a) jezdec dne sob 14.4.2012 20:57, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4.1 / jezdec / 1:33
Pěkný model.Jen ta retuš mi přijde taková nějaká.....no jak to říct.Šup sem,šup tam.
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4.1 / jezdec / 1:33
Já bych doporučoval razantně zpomalit. Je na tom spousta věcí, které není takový problém vylepšit, chce to jenom trpělivost a trochu pečlivosti.
Rovné plochy jsou zprohýbané a pokroucené (vím o tom, že plachta nemusí být rovná, ale nějak z toho mám ten dojem, že to nebylo v tomto případně uplně plánované), retuš vypadá jako dělaná po slepení a zvlášť na podvozku je to do očí bijící (foťák to pěkně ukáže), celkově čistota provedení má značné rezervy. Základ je čisté nářadí, čisté ruce, retušovat před lepením, méně lepidla, jinak se to bude kroutit, podlepy nechávat proschnout pod zátěží (případně podlepovat oboustrannou páskou, která to nezkroutí) a hlavně pečlivě a pomalu pracovat.
Takový ten základ jako střih, ohyb a podobně máš zmáknuté dobře a je škoda, že si to kazíš retuší a zkroucenými a pomačkanými díly. Klidně zkus něco jednoduššího a víc si s tím vyhrát.
Ano, věřím tomu, že naživo to vypadá líp, ale v tomto případě je výhoda foťáku, že ti vytáhne ty nedostatky a ty víš, na co se zaměřit. Není to těžké, jenom se nad tím zamyslet a přemýšlet nadneseně řečeno o každém ohybu, o každé hraně a každém spoji, než o tom, jak to bude vypadat, až to bude hotové. Čas na to máš, lepíš poměrně rychle. Tak se nad tím pozastav a dej si víc záležet. Určitě to stojí za to. Máš na to.
Rovné plochy jsou zprohýbané a pokroucené (vím o tom, že plachta nemusí být rovná, ale nějak z toho mám ten dojem, že to nebylo v tomto případně uplně plánované), retuš vypadá jako dělaná po slepení a zvlášť na podvozku je to do očí bijící (foťák to pěkně ukáže), celkově čistota provedení má značné rezervy. Základ je čisté nářadí, čisté ruce, retušovat před lepením, méně lepidla, jinak se to bude kroutit, podlepy nechávat proschnout pod zátěží (případně podlepovat oboustrannou páskou, která to nezkroutí) a hlavně pečlivě a pomalu pracovat.
Takový ten základ jako střih, ohyb a podobně máš zmáknuté dobře a je škoda, že si to kazíš retuší a zkroucenými a pomačkanými díly. Klidně zkus něco jednoduššího a víc si s tím vyhrát.
Ano, věřím tomu, že naživo to vypadá líp, ale v tomto případě je výhoda foťáku, že ti vytáhne ty nedostatky a ty víš, na co se zaměřit. Není to těžké, jenom se nad tím zamyslet a přemýšlet nadneseně řečeno o každém ohybu, o každé hraně a každém spoji, než o tom, jak to bude vypadat, až to bude hotové. Čas na to máš, lepíš poměrně rychle. Tak se nad tím pozastav a dej si víc záležet. Určitě to stojí za to. Máš na to.
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4.1 / jezdec / 1:33
jezdec: dík za fotku, najmä že som si tvoje vlákno prešiel aspoň päťkrát, just som to musel dať naopak ešteže som to nezalepil napevno, takže to nebude problém navzájom prehodiť
vrbka: uvažujem, čo s tou retušou, ten papier čo som použil teda nebol moc dobrý nápad
yvan: dík, moc si takéto rady vážim, je pravda že je to asi trošku rýchlejšie tempo, ako by možno bolo dobré, viem že čistota lepenia aj kvalita nie je nič moc, naviac mi niekedy chýba práve tá trpezlivosť a myslím že práve tam je kameň úrazu. V tomto prípade dosť negatívne okrem tej čistoty a lepšieho spracovania ovplyvňuje výsledný efekt aj nie práve najvhodnejší papier. Dôsledok je potom aj ten že hoci sa snažím retušovať pred lepením, tak pri ďalšej manipulácii sa mi nafarbené okraje dosť ošúchavajú a po následnom opravovaní retuše to vyzerá tak ako to vyzerá Premýšľam ako ďalej, naznačil si že by som si mohol skúsiť niečo jednoduchšie a viac sa pohrať so spracovaním dielov, uvažoval som nad dakarskými tatrami od majstra Vyškovského ale ani túto tatru by som nechcel nechať tak ale je to ešte otvorené, takže uvidíme
vrbka: uvažujem, čo s tou retušou, ten papier čo som použil teda nebol moc dobrý nápad
yvan: dík, moc si takéto rady vážim, je pravda že je to asi trošku rýchlejšie tempo, ako by možno bolo dobré, viem že čistota lepenia aj kvalita nie je nič moc, naviac mi niekedy chýba práve tá trpezlivosť a myslím že práve tam je kameň úrazu. V tomto prípade dosť negatívne okrem tej čistoty a lepšieho spracovania ovplyvňuje výsledný efekt aj nie práve najvhodnejší papier. Dôsledok je potom aj ten že hoci sa snažím retušovať pred lepením, tak pri ďalšej manipulácii sa mi nafarbené okraje dosť ošúchavajú a po následnom opravovaní retuše to vyzerá tak ako to vyzerá Premýšľam ako ďalej, naznačil si že by som si mohol skúsiť niečo jednoduchšie a viac sa pohrať so spracovaním dielov, uvažoval som nad dakarskými tatrami od majstra Vyškovského ale ani túto tatru by som nechcel nechať tak ale je to ešte otvorené, takže uvidíme
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4.1 / jezdec / 1:33
Začít nanovo.Tohle ber jako rozcvičku.Jak to člověka nebaví a trápí se s tím stojí to za prd.A zrovinka tahle Tatřice si zaslouží být načinčaná.