|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Brzdic Moderátor

Založen: 20.9.2006 Příspěvky: 2379 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 27.7.2011 13:04 st Předmět: Sd.Kfz.9 FAMO / Angraf / 1:25 Hotovo |
|
|
Zdravím
Něco málo na začátek o předloze.
Heereswaffenamt zadal r. 1935 firmě Fahrzeug und Motorenbau GmbH (FAMO) Breslau vývoj nového těžkého polopásu o váze 18 tun. Měl být schopen vléci dělo nebo přívěs až do hmotnosti 22 tun.
R. 1936 staví FAMO první prototyp označení FM gr 1, po jeho zkouškách je zahájena sériová výroba.
R. 1938 vzniká další verze F2, ta se liší zvětšenými rozměry, silnějším motorem a dalšími vylepšeními.
Pohonnou jednotkou FM gr 1 i novější F2 tvořil vodou chlazený vidlicový 12ti válec Maybach HL 98 TUK o obsahu 9 780 ccm. U FM gr 1 dosahoval motor při 2 600 ot./min. výkon 220 koňských sil. U F2 dával při 3 000 ot./min. výkon 250 koňských sil. Spotřeba 18ti tuny byla 100 litrů na 100 km, avšak v těžkém terénu až 300 litrů.
R. 1939 je ve výrobě poslední základní modifikace F3 s novým motorem Maybach HL 108 TUKRM, opět vidlicový 12ti válec se sklonem válců 60°, o obsahu 10 838 ccm, který dával výkon 270 koňských sil při 3 000 ot./min. Spotřeba paliva stoupla na 120 litrů/100 km, v terénu 310 litrů/100 km. Stejně jako u předchozích verzí měl stroj hlavní nádrž 230 litrů a pomocnou na 60 litrů.
Celková produkce od roku 1936 až do zastavení (1944) činila přibližně 2 500 vozů, nejpočetnější byla varianta F3.
V průběhu výroby se F3 vizuálně pozměňoval. První verze měla stále mohutné blatníky, stejně jako starší typy, později se však blatník nad kolem s pneumatikou zkracuje. Pozdější stroje dostávají i nárazník, vyrobený z mohutné ocelové tyče.
SdKfz. 9 se dělily na podvarianty podle určené činnosti:
- pro dělostřelectvo měl v nákladovém prostoru 3 řady sedaček, na kterých se přemísťovaly obsluhy těžkých děl tažených za polopásem. Produkce byla v menším množství.
- standardní verze SdKfz. 9 měla za řidičskou kabinou jen jednu řadu sedaček, za kterými se nacházel nákladový prostor, na který bylo možno uložit náklad o hmotnosti 2,8 tuny. Tato varianta byla ze všech nejpočetnější. Na omezený počet byla umístěna rozměrná ocelová radlice, která se nacházela na zádi vozidla.
Za vozidlo zapřahovali vedle děl i přívěsy. Kromě čtyřnápravového Sd. Anh. 116 o nosnosti 22 tun, tak i menší Sd. Anh. 115 o nosnosti 10 tun. Na větším přívěsu bylo možno přepravovat např. střední tank Panzer IV. V případě odtažení těžkého Tigeru bylo nutné zapřáhnout tři polopásy za sebou.
Převzato z http://forum.valka.cz/
Při neustálém čekání na pásy na kunu jsem si řek, že začnu něčím jednodušším a zvolil jsem kola. Na kolech je několik drobných chyb, jako přeházené dílky a číslování a vzorek je potřeba vyřezat menší než je vyznačen, jinak bude moc velký, to není složité, jen to otravuje a zabere to více času. Taky se mě stalo že některé dílky na sebe na sucho nepasují, ale po na nesení lepidla a silovém dotlačení na místo sedí naprosto perfektně.
No a hotová kola.

Naposledy upravil Brzdic dne 22.12.2011 10:56 čt, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
štefíno

Založen: 9.6.2008 Příspěvky: 2145 Bydliště: okolí Zlína
|
Zaslal: 27.7.2011 13:36 st Předmět: |
|
|
To písmo není podle NORMY, o hloubce dezénu ani nemluvím. Že se nestydíš prezentovat model s takovýma chabama  _________________ Co je malé, to je milé a v po...ličce roztomilé
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
History73

Založen: 17.3.2011 Příspěvky: 200
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Filip M.

Založen: 15.5.2009 Příspěvky: 738 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 27.7.2011 15:13 st Předmět: |
|
|
Pěkný začátek, jak vidím, tak bude co sledovat. Tohle bude už opravdu do detailu. (Mimochodem mě stačí 4 kolečka z tří dílů, tohle by mě odrovnalo ) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
marchal1
Založen: 28.2.2011 Příspěvky: 108 Bydliště: Míčov-Sušice
|
Zaslal: 28.7.2011 6:33 čt Předmět: |
|
|
Ondro próóč,dyk já si to chtěl slepit,ale copak teď,po tobě budu moc?! |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Brzdic Moderátor

Založen: 20.9.2006 Příspěvky: 2379 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 28.7.2011 9:32 čt Předmět: |
|
|
štefíno napsal: |
To písmo není podle NORMY, o hloubce dezénu ani nemluvím. Že se nestydíš prezentovat model s takovýma chabama  |
Já ti nevím, porovnat to s originálem je takřka nemožný, žádná pěkná fotka na netu není, ale i na plastovým modelu jsem zahlídl takto masivní písmo. Pokud jde o dezén tak souhlas, podlepení aspoň kanclákem by tomu pomohlo, ale autor s tím nepočítal a kdybych to udělal, už by to nesedlo po obvodu běhounu, bohužel.
marchal1 napsal: |
Ondro próóč,dyk já si to chtěl slepit,ale copak teď,po tobě budu moc?! |
A já už to plnánuju a sbírám odvahu 4 roky. A co bys nemoh, bude zajímavé sledovat dvě různé stavby.  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Col.P

Založen: 1.3.2007 Příspěvky: 195 Bydliště: Litovel Okres Olomouc
|
Zaslal: 31.7.2011 20:01 ne Předmět: |
|
|
Už se nemůžu dočkat na tvoje podání. Před pár lety jsem tohohle prcka viděl na živo a je to celkem zajímavý kus techniky.
 _________________ Svatá trojice: Panzer Rally, Armagedon Race, Steam Punk Race  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Brzdic Moderátor

Založen: 20.9.2006 Příspěvky: 2379 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 1.8.2011 11:29 po Předmět: |
|
|
Zdravím
Col.P ... jo jo je to kolos, je to větší i něž Tygr, což o něčem vypovídá.
Jinak zde je převodovka.
Celkem náročná a členitá část modelu. Jediné co mě tam nesedělo jak mělo, byl ten hřbet úplně nahoře. Celkově to má 250 dílků.
Na pár místech to ještě není očištěný, tak to vypadá pěkně kostrbatě.
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Brzdic Moderátor

Založen: 20.9.2006 Příspěvky: 2379 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 7.8.2011 15:22 ne Předmět: |
|
|
Zdravím
Další pokrok, tentokráte motor. Musím říct, že je to největší a nejhezčí motor co jsem lepil má to přes 300 dílků , ale bez chyb se to neobešlo. Bylo tam zase několikrát prohozené číslování dílků a ta zadní kuželová část se "šrouby" ta byla dosti šílená a vůbec mě neseděla.
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
sarmen

Založen: 17.11.2006 Příspěvky: 316 Bydliště: Nosetín,Milevsko
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
JoskaM

Založen: 8.4.2008 Příspěvky: 1733 Bydliště: Úžice u kralup
|
Zaslal: 7.8.2011 19:25 ne Předmět: |
|
|
Taky mám otázku do placu - to je bílý model? - už podle kol atd, nebo to už máš stříknuto plničem? _________________ Galerie: |
|
Návrat nahoru |
|
 |
zrzek Moderátor
Založen: 29.10.2006 Příspěvky: 603 Bydliště: Praha 8
|
Zaslal: 7.8.2011 20:11 ne Předmět: |
|
|
Bych to tipoval, že se Ondra naučil pracovat se stříkací pistolí.................  _________________ ve stavbě: už zase beta od Rippera
odloženo: něco"kostlivců" se najde
hotovo: další beta od Rippera |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mahdy

Založen: 28.10.2008 Příspěvky: 296 Bydliště: Kyjov
|
Zaslal: 7.8.2011 21:26 ne Předmět: |
|
|
Vy jste nepoznali, že je to plasťák. Ten motor je vylisovaný jako jeden kus, jenom je to odstřižený z licího rámečku a zabroušený . ... a ty kola a převodovka taky ...
Už vážně, je to nádherná podívaná, vlastně stejně jako vždy v Brzdově případě....... _________________ Všechna práce je pro cvičené opice...... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Brzdic Moderátor

Založen: 20.9.2006 Příspěvky: 2379 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 8.8.2011 11:33 po Předmět: |
|
|
Sarmen ... Zatím se rozhoduji mezi dvěma kamuflážníma schématama a to mezi německou šedou se žlutýma flekama a nebo německou šedou na které bude v polních podmínkách natřená (nastříkaná) německá žlutá a povrch bude hodně ošumtělý. No a zatím se víc přikláním k té druhé variantě.
A dík.
Josko ... Model je v základu šedomodrý. Důvod proč to nefotím během lepení a broušení je ten že to vypadá otřesně (není tam nic vidět) a výsledek se dostaví až se to sjednotí základovkou. Ten kdo něco podobného už dělal, ví o čem mluvím.
Zrzek ... Já pistolí základovku nestříkám, na co? je to zbytečné a pracné.
Mahdy ... Dík.  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Brzdic Moderátor

Založen: 20.9.2006 Příspěvky: 2379 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 12.8.2011 18:18 pá Předmět: |
|
|
Zdravím
Po motoru a převodovce něco lehčího, radlice.
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|