Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
LARY
Založen: 11.2.2009 Příspěvky: 271 Bydliště: Karlov okres Žďár nad Sázavou
|
Zaslal: 16.1.2011 21:13 ne Předmět: Sd Kfz 251/1 Ausf A WURFRAHMEN 40 / GPM /1:25 HOTOVO |
|
|
Na tento model jsem se opravdu těšil, tak na nic nečekám a šup sem s ním.
Základy vozidla položila firma Hansa Lloyd v polovině třicátých let. V roce 1935 odkupuje její výsledky koncern Hanomag který dále rozpracovává projekt polopásového vozidla Hl 6.
Roku 1937 jsou představeny první exempláře ověřovací série transportéru pěchoty pod označením Hkl 6.
Odtud pochází česká přezdívka "HAKL".
V průběhu výroby se postupně přecházelo na čtyři základní verze A, B, C a D.
Číselný kód za číslem 251 označoval různé modifikace.
Např. 251/8 byl zdravotní vůz, 251/16 byl plamenomet, 251/20 byl známí "Uhu" atd.
délka, šířka, výška 5,8 2,1 1,75
motor/výkon Maybach HL 42TURKM/100 hp
rychlost 52 km/h
dojezd silnice/terén 300/150
výzbroj 2x 7,92 k
osádka 2+12 podle určení
Pro představu pár foto (bez raket)
Stroje251/1 byly někdy vyzbrojovány na nosiče raketových střel. Transportér dostal na boky trubkovou konstrukci, na kterou se připevňovaly odpalovací klece s raketami, po třech na každé straně.
Používali se zápalné rakety ráže 320 mm nebo trhavé ráže 280 mm.
Více na www.panzernet.net.
Samotný model je tištěn na kvalitním papíře, obsahuje pět stran návodných kreseb, jednu stranu pomocných dílů a dvanáct stran modelu.
Stavbu jsem začal díly 1. Díl 1a jsem pro jistotu trošičku rozřezal, na mě to bylo moc velký.
Postup mám takový, že díl 1 zůstal v celku, do něj se nalepila kostra a díl 1a se lepí po částech: spodní doky, podlaha a horní boky.
Docela se to kroutí, uvidíme jak to dopadne.
To je zatím vše.
Naposledy upravil LARY dne 16.10.2011 18:14 ne, celkově upraveno 2 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Kovář

Založen: 30.3.2008 Příspěvky: 394 Bydliště: Zlín
|
Zaslal: 17.1.2011 11:46 po Předmět: |
|
|
Tento model se mi líbí, dobrá volba, budu sledovat.  _________________ Na stole:PzKpfw IV Tiger I
Hotovo:Sd.Kfz. 250/3 Greif
MOJE GALERIE |
|
Návrat nahoru |
|
 |
vojta78
Založen: 2.8.2010 Příspěvky: 272 Bydliště: Śternberk
|
Zaslal: 17.1.2011 16:20 po Předmět: Sd Kfz 251/1 Ausf A WURFRAHMEN 40 / GPM /1:25 |
|
|
Opravdu parádní kousek, jsem zvědav na stavbu. _________________ Rozestavěná: TATRA T815 VT 26 265 8x8.1R
Na stole T815 ER45 16230 4x4.1/55T (SOT) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
LARY
Založen: 11.2.2009 Příspěvky: 271 Bydliště: Karlov okres Žďár nad Sázavou
|
Zaslal: 6.2.2011 21:54 ne Předmět: |
|
|
Dokud Hakl připomínal vrtuli od letadla, vůbec jsem se nesnažil sem cokoliv dávat.
Nakonec se mi ho podařilo "ukecat" a to hlavně díky zesílení zadního horního dílu 35.
Díly samotného interiéru už šly vcelku dobře. Akorát mám plastičtější volant, mě se ten placatý nelíbil.
Mějte se . |
|
Návrat nahoru |
|
 |
LARY
Založen: 11.2.2009 Příspěvky: 271 Bydliště: Karlov okres Žďár nad Sázavou
|
Zaslal: 28.2.2011 12:27 po Předmět: |
|
|
Přední poklopy byla taková pinzetovka a očíbolka a já si ještě myslel, že budou funkční. Nakonec jsem vůbec rád, že přední zůstali alespoň otevřené.
Sedačky šly pěkně, ale po jejich instalaci se naplno ukázala moje křivá podlaha. Takže podlahu lepit jako první pak boky a tento velký díl před lepením rozřezat.
Uklidnění v podobě hasičáku šlo samo.
Fotky mi trochu kazilo slunko.
Příště lavice pro mužstvo a kastlíky snad i s puškami.
Mějte se . |
|
Návrat nahoru |
|
 |
LARY
Založen: 11.2.2009 Příspěvky: 271 Bydliště: Karlov okres Žďár nad Sázavou
|
Zaslal: 26.3.2011 22:26 so Předmět: |
|
|
Podařilo se mi dokončit interiér, hakl dostal lavice s policemi a dokonce pušky:
..a ještě motor . Někde jsem se dočetl, že je moc jednoduchý a neodpovídá skutečnosti, ale mě to bohatě stačilo :
Jěště k motoru, výfuk je opět namalovaný dolů, ale jasně musí směřovat nahoru.
Blatníky: vnitřní díly jsem rozřezal na "šlupky", ono se to potom líp ohýbá :
Pak na mě čekala moje noční můra zakrytí motorového prostoru.
Vůbec to nijak nesedělo a bylo to nad moje chápání.
Nejdřív šly na model blatníky a to v pohodě, potom spodek krytu uřízlí v místě zubového ohybu a pak děj se vůle boží.
Nakonec se povedlo, akorát se mi vpředu nepatrně zvětšil ten zub.
Přece jen mi to nedalo a motor přišel k nějakým táhýlkům to jen pro zpeztření.
Mějte se ! |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Bassmimouš

Založen: 1.11.2006 Příspěvky: 119 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 28.3.2011 13:53 po Předmět: |
|
|
Moc hezká podívaná prozatím. _________________ Pod drobnohledem: Fiat 508 LAZIK |
|
Návrat nahoru |
|
 |
LARY
Založen: 11.2.2009 Příspěvky: 271 Bydliště: Karlov okres Žďár nad Sázavou
|
Zaslal: 17.4.2011 17:20 ne Předmět: |
|
|
Přední náprava s koly hotová, ale osazovat ji ještě nebudu.
Počkám na pásy a pak se to sladí.
Mějte se  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
LARY
Založen: 11.2.2009 Příspěvky: 271 Bydliště: Karlov okres Žďár nad Sázavou
|
Zaslal: 5.7.2011 20:27 út Předmět: |
|
|
Aby si někdo nemyslel, že jsem to vzdal tak to tedy ne.
Sice mi to jde o něco pomaleji než třeba Brzdiči
, ale do cíle se chci dostat.
Všechna kola a jejich uchycení jsou hotová.
Akorát si nejsem jistý s hnacím kolem, zbyl mi jeden díl , uvidím až budou pásy.
Mějte se ! |
|
Návrat nahoru |
|
 |
LARY
Založen: 11.2.2009 Příspěvky: 271 Bydliště: Karlov okres Žďár nad Sázavou
|
Zaslal: 4.8.2011 10:54 čt Předmět: |
|
|
Pásy jsem koupil laserové, ale málem letěli do koše.
Základ pásů byl v pohodě, ale dostat ven z rámečku navýšení článků to bylo téměř nad moje síly.
Nakonec to dopadlo.
To už myslím, že nepotřebuje komentář.
Osazování pásu šlo dobře, ješte zbylo po dvou článcích na každé straně.
Akorát jsem zvětšoval otvory pro hnací kola.
U přední nápravy jsou na fotkách od GPM díly 61m a 61n uchyceny na krytu bloku motoru,
ale správně to vychází podle návodné kresby.
U pantů víka motoru 40b, jsem musel prodloužit "pacičky" kolem čepu pantu, ale nakonec je mám funkční.
Zadní vrata a jejich panty byla opravdu nervodrásající záležitost.
Pokus výroby závěsů vrat (41) z drátů nedopadl, tak je mám papírové a nakonec i pohyblivé, ale stálo to za to, podruhé bych to asi nedal !!
Ato je zatím vše...
Mějte se . |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Brzdic Moderátor

Založen: 20.9.2006 Příspěvky: 2379 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 4.8.2011 16:17 čt Předmět: |
|
|
Vypadá to parádně a k cíli už to máš jen kousek.  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
LARY
Založen: 11.2.2009 Příspěvky: 271 Bydliště: Karlov okres Žďár nad Sázavou
|
Zaslal: 31.8.2011 11:05 st Předmět: |
|
|
Před stavbou konstrukce střel menší odreagování na doplňcích, kulomety, světla a podobně.
Na zadní část světel jsem si z truhlářského kolíku 8mm udělal kopyto. Na požadovaný průměr omotáno el. páskou a šlo to líp.
Samotnou nástavbu sřel jsem začal jejich klecemi. Postup je na fotkách.
Hlavní díl 89nemám zdvojený, ale jen zrubu nabarvený. Ona to ze začátku byla ukrutná zkroucenina, ale dvakrát podlepené díly po bocích to celé srovnaly.
A tady už jsou všechny.
Bystré oko určitě najde jednu odchylku, nebo spíš moji chybu...
Mějte se  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
LARY
Založen: 11.2.2009 Příspěvky: 271 Bydliště: Karlov okres Žďár nad Sázavou
|
Zaslal: 18.9.2011 18:57 ne Předmět: |
|
|
Tak se mi podařilo popojet, konstrukce na rakety je v celku.
Původně jsem chtěl mít rám z papíru, ale papír se mi při ohýbání začal rozlupovat a ani to nebylo moc hezké.
Nakonec mi přišly vhod lechce obroušené špejle natřené temperkou.
Žádnou větší chybu jsem nenašel, akorát mám mírně zkrácené ty spojky díl 98.
Mějte se  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
LARY
Založen: 11.2.2009 Příspěvky: 271 Bydliště: Karlov okres Žďár nad Sázavou
|
Zaslal: 27.9.2011 19:35 út Předmět: |
|
|
Táák a rám je na místě !
Jěště zbývá nějaké střelivo, pochopitelně jsem si ho nechal na konec...
Mějte se  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
LARY
Založen: 11.2.2009 Příspěvky: 271 Bydliště: Karlov okres Žďár nad Sázavou
|
Zaslal: 16.10.2011 18:34 ne Předmět: |
|
|
Střely se mi nepovedly zcela podle mých představ, nakonec jsem se donutil je i přetřít temperou a rychle s nimi do klecí.
Klece nedostatky mírně "rozstřelili".
tady pro porovnání hakl od R. Vyškovského:
a nakonec dvě černobílé:
Jsem rád, že jsem model již dokončil a případným sledovatelům děkuji za trpělivost.
Mějte se . |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|